Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvi saa sosiaalitukia yhteensä yli 4000 euroa kuukaudessa, ja hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa häntä

Vierailija
09.12.2024 |

Koti, jota ei esitellä somessa

Suvi saa sosiaalitukia yhteensä yli 4000 euroa kuukaudessa, ja hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa häntä. Perhe elää tukien varassa, sillä Suvin mukaan erityislasten yksinhuoltajuus ja kokopäivätyö eivät vain sovi yhteen.

Kuvat kodista paljastavat todellisuuden, josta harva uskaltaa puhua.

Yksinhuoltajaäiti Suvin kaikilla lapsilla on ADHD-lääkitys. Suvi kertoo nyt kaunistelemattoman totuuden siitä, millaista arki erityislasten kanssa voi olla.

Yksi heistä on uhannut tappaa koko perheen.

Kukaan ei rakasta mua!

Kunpa en olisi koskaan syntynyt!

Tapan itseni!

Tapan teidät kaikki!

Kun Eetulta palaa pinna, hänen suustaan pääsee kamalia asioita. 13-vuotias poika on laukonut samoja uhkauksia jo puolet elämästään.

Se johtuu pelkästään siitä, että hänellä on niin paha olla, Eetun äiti Suvi huokaa.

Niin kauheaa kuin se onkin, Suvi on jo tottunut esikoisensa tappouhkauksiin. Hän uskoo, ettei lapsi tarkoita sanojaan.

Kommentit (847)

Vierailija
581/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa saan vaja 600 e, hoh ku sais tollasen maaran. OI sita autuutta. Ne saakelin nallakarkit aukoo taas suuta.

Ja minä maksan pelkkiä tuloveroja, eläkemaksuja ja pakollisia muita maksuja yli 2 tonnia ja itselle jää käteen vähemmän rahaa kuin tuo saa tukina. Ja itsellänikin kohta kolmas lapsi sentään. Itse en saa euron euroa tukia (lapsilisät menee puolisolle).

Ja päälle mun täytyy maksaa kohtuu paljon vielä mm. päivähoitomaksuja, että ylipäätään pääseen näitä töitä tekemään. On tämä aivan sairas yhteiskunta.

Suvin perhe saa tukina 2000 e kk. Sinäkin saisit jos eroaisit. Ajatteletko että Suvin perheen , eli 5 ihmistä, tulisi elää lapsililisillä ja elatustuella jotka ovat sen 2000 e kk? Te ilmeisesti elätte 2000 eurolla 3 lasta ja 2 aikuista ja maksatte siitä 2000 eurosta asumisen ja ruuat kun se sinusta on riittävä summa 5 ihmisille?

Vierailija
582/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että tälläisiltä perheiltä tulisi poistaa lapsilisä ja etän maksama elatustuki. Nytkin Suvin lasten isä maksaa yli 900 euroa Suville ja saa lapsilisää??? Ne ovat melkein 2000 e eli puolet 4000 e summasta. Kuinka se isä kehtaa maksaa???? 2000 e / 5 on 400 e yhteiskunnan tukia/ henkilö. On se röyhkeä! 

Mitä ihmettä? 😂 Isähän maksaa elareita alle Kelan minimin. Miksi ihmeessä isällä EI olisi elatusvelvollisuutta OMIA lapsia kohtaan? Entä jos kyseessä olisi hyvätuloinen, töissä käyvä äiti? Saisiko silloinkin isä luistaa omien lasten elatuksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyttäisiin tukiperheeltä, niin siellä käy varmaan 5 lasta, joille kukaan ei ole asettanut rajoja ja joiden ongelmat ovat perheen mielestä kohtalaisen pieniä, jos vanhempi suostuisi siihen, että asetetaan selkeät rajat, vaikka lapset protestoivat. Jatkuvassa sekasorrossa eläminen ei ole sama kuin ADHD, mutta koska lasten elämä äidin kanssa on vailla selkeitä raameja, oireet tai oikeastaan niiden ilmeneminen pahenee.

Olisi ihana edes josku lukea perheestä, jossa on vain yksi ADHD-lapsi ja tervepäiset vanhemmat. Sellaisia perheitä ei varmaan edes ole.

Mun lapsellani on diagnosoitu ADD. Perheessä ei muita diagnosoituja tapauksia ole, mutta lapsen kehityksessä on paljon samaa kuin isällään aikoinaan. Koulu mm on vaatinut meiltä vanhemmilta paljon työtä lapsen tukena, unirytmi olisi aivan ensiarvoisen tärkeää. Emme kosk

Kannattaa opiskella ADD:a enemmän, toiminnanohjauksen haasteita oppii hallitsemaan, oppimismetodejaan kehittämään, ADD henkilöille tyypillisiin uniongelmiinkin on keinoja. Mitä sanot kotiolojen tasaantumisesta; nimenomaan! Uni, ruokarytmi, äärettömän tärkeitä. Mutta lapsi tarvitsee niihin vanhemman avun ja tuen. Sanon nyt suoraan, että jokainen julkisuudessa näkemäni nepsy-perhe on ollut rikkinäinen perhe, jossa vanhemmilla on itsellään elämänhallinnan ongelmia. Osin periytyviä häiriöitä, joten tämä on ihan odotettavaa.

Vierailija
584/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa 5 ongelmalasta tulossa veronmaksajien elätettäviksi, elinikäiset kulut heistä vähintään 5 000 000 €. että ahkeroikaapaas siellä töissä taas vähän enemmän.

Harvalla suomalaisella kumminkaan on 5 lasta. Sen sijaan toisenuskoisilla herkkähipiäisilä tuo on ihan minimimäärä. Lapsia on usein muutaman eri äidin kanssa yhteensä helposti 15-20. Nämä lapset ovat niitä tulevia nettosaajia. Ja jengiläisiä, jotka pistää muun väen polvilleen. Diagnooseista en tiedä; tässä tapauksessa ne olisivat ras ismia.

Vierailija
585/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka puhutte, että äidin pitäisi mennä töihin: miettikääpä itse, jaksaisitteko esim. istua kassalla tai tehdä lähihoitajan/henk koht avustajan aamuvuoroja, ja kotona olisi riehuva kaaos aina työpäivän jälkeen.

Jos joutuisin elämään tuollaisessa perheessä, minun pitäisi saada joka päivä se 6-8h LOMAA, ei työtä.

Työntekohan olisi juuri sitä omaa aikaa ja suorastaan lomaa, samoin kuin kodin ulkopuolisia sosiaalisia kontakteja, eli ehdottomasti se kannattaisi. 

Suville lasten hankinta mitä ilmeisimmin kuitenkin on ollut keino välttää työntekoa, joten tietenkään hän ei voisi kuvitellakaan menevänsä töihin, etenkin kun sitä rahaa tulee yhteiskunnalta ilmankin. Sehän tämänkin avautumisen tarkoitus oli, ettei sen vastikkeettoman rahan saanti jatkossakaan vaarantuisi.

Tuollaiseen kaaokseen ei myöskään jouduta ilman omia valintoja ja päätöstä kerta toisensa jälkeen jatkaa lasten tekoa, vaikka sitä ensimmäistäkään ei saada kunnolla hoidettua.

Vierailija
586/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvi onneksi osaa tukien hakemisen.

"Perheenäidin mukaan tukihakemusten täyttäminen on taitolaji, jossa lasten ongelmia ei kannata missään nimessä vähätellä - päinvastoin.

- Minusta on tullut vuosien aikana aika hyvä täyttämään niitä lappuja. Niihin ei saa laittaa mitään positiivista"

Miten tulee tästä Suvista mieleen se perhe, jossa kanssa oli erikoispenska, ja äiti kertoi, kuinka joka kuukausi haetaan täydentävää mutta ei aina saada, kun poika rikkoo joka kuukausi silmälasinsa tai sänkynsä tai jonkun ison kodinkoneen ja uudet pitää aina hommata tilalle.

Aha, eli se myöntää suoraan valehtelemalla saavansa tukia (liioittelee ja samalla pimittää asioita).

V**** tu mitä porukkaa tässä maassa.

Huoh. Kaikesta te oikeasti räävitte. Meillä maksetaan lapsesta alinta vammaistukea. Ei riitä pelkkä adhd-diagnoosi ja vammaistukeakin pitää hakea puolen vuoden välein. Se, että hakemukseen laitetaan pahimman päivän mukaan negatiiviset asiat, ei tarkoita sitä, että hakemukseen valehtelisi. Ja siihen tarvitsee lisäksi muun muassa lääkärinlausunnon. Ja meidän perheessä tienataan yli 80000 euroa vuodessa bruttona, että voit laskea, kuinka paljon yhteiskunnan tukia käytetään. 

Vierailija
587/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa saan vaja 600 e, hoh ku sais tollasen maaran. OI sita autuutta. Ne saakelin nallakarkit aukoo taas suuta.

Ja minä maksan pelkkiä tuloveroja, eläkemaksuja ja pakollisia muita maksuja yli 2 tonnia ja itselle jää käteen vähemmän rahaa kuin tuo saa tukina. Ja itsellänikin kohta kolmas lapsi sentään. Itse en saa euron euroa tukia (lapsilisät menee puolisolle).

Ja päälle mun täytyy maksaa kohtuu paljon vielä mm. päivähoitomaksuja, että ylipäätään pääseen näitä töitä tekemään. On tämä aivan sairas yhteiskunta.

Suvin perhe saa tukina 2000 e kk. Sinäkin saisit jos eroaisit. Ajatteletko että Suvin perheen , eli 5 ihmistä, tulisi elää lapsililisillä ja elatustuella jotka ovat sen 2000 e kk? Te ilmeisesti elätte 2000 eurolla 3 lasta ja 2 aikuista ja maksatte siitä 2000 eurosta asumisen ja

Mä elätin vajaan 2000€ tk-eläkkeestä miehen ja 2 lasta koko ajan, kun hän opiskeli. Ei ollut oikeutettu opintotukeen paitsi lainaan. Lapsilisät ainoa tuki.

Eikä siinä mitään, mutta kun mies valmistui, hän lähti. Kiittämättömyys on...

Vierailija
588/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka puhutte, että äidin pitäisi mennä töihin: miettikääpä itse, jaksaisitteko esim. istua kassalla tai tehdä lähihoitajan/henk koht avustajan aamuvuoroja, ja kotona olisi riehuva kaaos aina työpäivän jälkeen.

Jos joutuisin elämään tuollaisessa perheessä, minun pitäisi saada joka päivä se 6-8h LOMAA, ei työtä.

On täysin yhdentekevää, jaksaako tai viitsiikö. Aikuisen ihmisen velvollisuus on elättää itsensä ja perheellisen ihmisen VELVOLLISUUS on elättää omat lapsensa. Lapsiluku valitaan sen mukaan. Nuokaan eivät mitkään yllätysvitoset ole, vaan puhdasta ketjutusta.

Vierailija
589/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perheenäidin mukaan tukihakemusten täyttäminen on taitolaji, jossa lasten ongelmia ei kannata missään nimessä vähätellä - päinvastoin.

- Minusta on tullut vuosien aikana aika hyvä täyttämään niitä lappuja. Niihin ei saa laittaa mitään positiivista"

Miten tulee tästä Suvista mieleen se perhe, jossa kanssa oli erikoispenska, ja äiti kertoi, kuinka joka kuukausi haetaan täydentävää mutta ei aina saada, kun poika rikkoo joka kuukausi silmälasinsa tai sänkynsä tai jonkun ison kodinkoneen ja uudet pitää aina hommata tilalle.

Aha, eli se myöntää suoraan valehtelemalla saavansa tukia (liioittelee ja samalla pimittää asioita).

Huoh. Kaikesta te oikeasti räävitte. Meillä m

mihin te sitä tukea tarvitsette? Tienaan n 60'000 euroa ja maksan lapsen menot käytännössä yksin. Ei ole tullut mieleenkään hakea mitään tukea. Kun olisi nyt ensin saanut sen nepsyvalmennuksen johon luvattiin lähete 6 vuotta sitten mutta kului 4 ennenkuin se saapui, osoitettuna jollekin musiikkiterapia-hörhölle..

Vierailija
590/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyttäisiin tukiperheeltä, niin siellä käy varmaan 5 lasta, joille kukaan ei ole asettanut rajoja ja joiden ongelmat ovat perheen mielestä kohtalaisen pieniä, jos vanhempi suostuisi siihen, että asetetaan selkeät rajat, vaikka lapset protestoivat. Jatkuvassa sekasorrossa eläminen ei ole sama kuin ADHD, mutta koska lasten elämä äidin kanssa on vailla selkeitä raameja, oireet tai oikeastaan niiden ilmeneminen pahenee.

Olisi ihana edes josku lukea perheestä, jossa on vain yksi ADHD-lapsi ja tervepäiset vanhemmat. Sellaisia perheitä ei varmaan edes ole.

Mun lapsellani on diagnosoitu ADD. Perheessä ei muita diagnosoituja tapauksia ole, mutta lapsen kehityksessä on paljon samaa kuin isällään aikoinaan. Koulu mm on vaatinut meiltä vanhemmilta paljon työtä lapsen tukena, uni

Minulla sekä yhdellä lapsistani on adhd. Nykyäänhän kaikki menee ADHD:n alle. Aihe on erittäin tuttu. Niin kuin sanoin, ympäristö voi joko lievittää tai lisätä oireita. Se, että oireet katoaa laittamalla perusasiat kuntoon, kuulostaa enemmänkin siltä, että se ongelma oli alun perinkin kotioloissa. Toki osalla on muutenkin lievää oireilua. 

Vierailija
591/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään hakea tukea, mutta haitte kuitenkin nepsyvalmennusta? Meillä taas sitä ei ole haettu, koska tiedän nepsyvalmentajan koulutuksen sisällön ja tiedän ne asiat ihan muutenkin. Haetaan meillä lapsilisääkin, vaikka pärjättäisiin ilman. Mutta sikäli mikäli haluat välttämättä tietää niin en ole aiemmin pystynyt kokopäivätyöhön, koska lapsen asiat (esimerkiksi kotikoulu) on vaatinut niin paljon. Nyt lapsi opiskelee muualla (jotta saa tukitoimia) ja vammaistukea käytetään esimerkiksi asumiskuluihin. 

Vierailija
592/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän, jotka emme halua olla yhteiskunnan elättejä, on vähän pakko..

T: Autisti kotona ja työ on hermolepoa

Vierailija
593/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään on paljon yksinhuoltajia, ja vielä monen lapsen kanssa ?

Koska miehistä ei ole ja kantamaan vastuuta perheestä. Tai on alkoholiongelma, tai vaikka henkistä (tai fyysistä) väkivaltaa. 

Minä ennemmin erosin ja jäin yksinhuoltajaksi useamman lapsen kanssa, sitten kun lopulta sain voimaa lähteä, kuin että jäin suhteeseen, jossa oli jatkuvaa kaltoin kohtelua, paitsi minua, myös lapsia kohtaan. 

Tällaiset persoonallisuushäiriöt eivät todellakaan näy heti, mekin ehdimme elää tavallista elämää monta vuotta, ja asiat pahenivat pikkuhiljaa ensimmäisestä raskaudesta alkaen. Kyllä, teimme lisää lapsia, koska en päässyt suhteesta pois, olin niin nujerrettu. Lisäksi tuollaisen ihmisen käytös on pahimmillaan niin absurdia, että sitä epäilee omaa järkeään. Ne jutut, joita voisin kertoa, o

olin niin nujerrettu - ei vi##u mitä paskaa. Silloin kun mieli tekee niin riehutaan fema kkona miehiä vihaten, mutta sitten kun passaa ollaan niin nujerrettuja ettei muuhun kyetä kuin pi11unhuu1ia levittämään.

Huomaa, ettet ole vastaava suhdetta tai käytöstä kokenut. Tilanne on ihan sama, kuin se, että ei uskalla lähteä suhteesta jossa on v.äkivaltaa. Myös henkinen v.äkivalta on v.äkivaltaa. 

Mitä tuohon huulien levittämiseen tulee, oletko r.aiskauk.sesta kuullut? 

Hienoa, jos sinulla on ollut mahdollisuus kieltäytyä, minulla ei ollut  

Mutta mölise toki lisää ja paljasta tyhmyytesi

En muuten ole fe.makko, enkä elä tuilla. Ihan olen palkkatyössä käynyt, maksanut omakotitalon ja kasvattanut lapseni, ihan yksin, kun lopulta onnistuin eroamaan. Ja ennenkuin möliset lapsilisistä ja elareista, niin toki ne sain, kuten kaikki muutkin vanhemmat. Mutta elarit maksoi isä, ei yhteiskunta. Lapsetkin on ihan normaaleja, työssäkäyviä tai opiskelevia nuoria, ei mitään ongelmatapauksia. 

Vierailija
594/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan että tälläisiltä perheiltä tulisi poistaa lapsilisä ja etän maksama elatustuki. Nytkin Suvin lasten isä maksaa yli 900 euroa Suville ja saa lapsilisää??? Ne ovat melkein 2000 e eli puolet 4000 e summasta. Kuinka se isä kehtaa maksaa???? 2000 e / 5 on 400 e yhteiskunnan tukia/ henkilö. On se röyhkeä! 

Mitä ihmettä? 😂 Isähän maksaa elareita alle Kelan minimin. Miksi ihmeessä isällä EI olisi elatusvelvollisuutta OMIA lapsia kohtaan? Entä jos kyseessä olisi hyvätuloinen, töissä käyvä äiti? Saisiko silloinkin isä luistaa omien lasten elatuksesta?

Miksi isän maksamat elarit ja lapsilisän lasketaan aloitiksesaa sos tukiin? Nehän saa kaikki riippumatta tuloista. Se on tämän koko jutun oudoin juttu. Täällä vaahtoaavat ihmiset luulevat että Suvi saa 4000 e kk tukia ja 2000 e lapslisiä ja elareita siuhe  päälle ?? ? Ja ei, yksinasuva ei saa elareita tai lapsilisää joten turha raivota niistä nimenomaan Suville.

Vierailija
595/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei ole ketjussa tullut esiin, mutta Suvin perheessä on myös koira.

"Ainut, joka ei saa väkivaltaa osakseen, on perheen koira. Lemmikki ei myöskään ymmärrä lasten viljelemiä haukkumasanoja.

Vitu* hom*, ped*, hu*ra... Suvi listaa."

Ilmeisesti ei ole vain sen vanhimman, 13-vuotiaan erikoisosaamisalue, vaan tuota kieltä käyttävät loputkin.

"Äidistä kirosanojen kuuleminen ei tunnu enää juuri missään. Se kuitenkin satuttaa joka kerta, kun lapsi kyseenalaistaa äitinsä rakkautta." Koska prioriteetit.

Ketjussa joku sanoi osuvasti, että jätti lapset tekemättä, koska ei halua heitä Suvin lasten kaltaisten kanssa kouluun. Ymmärrän täysin.

Vierailija
596/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa 5 ongelmalasta tulossa veronmaksajien elätettäviksi, elinikäiset kulut heistä vähintään 5 000 000 €. että ahkeroikaapaas siellä töissä taas vähän enemmän.

Ja muut eivät sitten lisäännykään, että kohta on Suomi täynnä näitä ikityöttömiä ongelmatapauksia ja jotain työtä vieroksuvia afrikkalaisia.

Tää on ku jostain 70-luvun punk-rock laulusta "ei tulevaisuutta".

Vierailija
597/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvin perhe saa tukina 2000 e kk. Sinäkin saisit jos eroaisit. Ajatteletko että Suvin perheen , eli 5 ihmistä, tulisi elää lapsililisillä ja elatustuella jotka ovat sen 2000 e kk? Te ilmeisesti elätte 2000 eurolla 3 lasta ja 2 aikuista ja maksatte siitä 2000 eurosta asumisen ja

Ei pidä taata jotain keskituloisten elintasoa, jos ei edes töissä käy, eihän kukaan töissä käyvä yksinhuoltajakaan saa näin paljon, miksi töissä käyvien pitää aina pärjätä, eikö se rooli kuuluisi juuri näille?

Vierailija
598/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsellani on diagnosoitu ADD. Perheessä ei muita diagnosoituja tapauksia ole, mutta lapsen kehityksessä on paljon samaa kuin isällään aikoinaan. Koulu mm on vaatinut meiltä vanhemmilta paljon työtä lapsen tukena, uni

Nämä tuhoaa koko suomen talouden typerillä päätöksillään, tällaisten tapausten lisääntyminen pitäisi kieltää lailla, nämä ovat turvallisuusuhka, kun vielä talouden sille tasolle, ettei jää rahaa kohta puolusteukseenkaan.

Vierailija
599/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"haitte kuitenkin nepsyvalmennusta?"

kouluterveydenhoitaja haki. Julkisella tai Yksityisellä (Pihlajalinna, Terveystalo) ei ollut tarjota paikkakunnalla silloin valmennusta, eikä ollut lähetteen tullessakaan, joten paikkaa tarjottiin jollekin ihme intiaanille hänen toiminimelleen. olisin ilman muuta käyttänyt palvelun hyväksi lähetettä tai ei, jos olisi ollut mitä käyttää. Eikäpä lähetteen tullen ollut enää tarpeenkaan kun olimme hoitaneet valmennukset kotona. 

Mitähän varten sitä valmennusta muuten tarjottaisi, ellei ne oireet olisi saatavilla aikuisikää silmälläpitäen helpommin hallittaviksi..?

Vierailija
600/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan kuulla olevani elätti kun lapsellani on add. Nettotuloni ovat 3000 e kk, lapsilisä 170 e kk ja elarit jonka hyvätuloinen isä maksaa 400 e kk. Eli mikä tuosta tulisi poistaa? 

Miten sinä nyt käyt niin kierroksilla? Kahdeksan kommenttia peräkkäin!

On munkin lapsellani ADD. En ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvan mua elätiksi sen pohjalta. Jos exäsi ei haluaisi maksaa elareitaan, niin se on teidän välisenne kiista, ei liity "muihin" mitenkään.

Nyt puhutaan naisesta joka on työkykyinen mutta ollut ainakin 15 vuotta tukien varassa kotona koska on halunnut nopeaan tahtiin 5 lasta vaikkei niitä ollut varaa elättää.

Miksi tässä lasketaan elatustuki ja lapsilisät sos tukiin? Kaikki saavat ne. Vähennä 4000 e ne ja jää jäljelle se kadehdittava sos tuki. Joku työtön  pera saa 590 e kk, vuokra maksetaan 700 e ja sähkö. Tekee 1350 e kk,  yhdelle henkilölle. Suvin perhe saa sos tukia 2000 e kk se jaettuna 5 henkilöllä on..

.? Eli, kuka saa niitä tukia eniten loppujen lopuksi? Ja Pera ei saa elatustukea kun ei ole lapsi, lapsilisää on saanut aikoinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä