Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsilleni upeat renessanssinimet! Pojalle olen jo

Vierailija
23.02.2007 |

.

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytänyt ihanan nimen, joka juontuu mahtavasta renessanssitaiteilijasta Michelangelosta. Pojan nimeksi olen siis haaveillut Mikaelinenkeliä.

Tiedän, että tämä nimi ei välttämättä mene läpi (kaikkeni teen, että menisi, koska todellakin haluan tuon nimen!) mutta varalta minulla on toinen nimiehdotus, joka ainakin hyväksytään eli Luudvig. Nimenomaan tuolla tavoin kirjoitettuna. Mutta Mikaelinenkeli on siis ykköseni, en millään tahtoisi luopua siitä.

Tytölle en ole vielä löytänyt yhtä hyviä. Siis ehdotuksia teiltä, ja nimen täytyy siis olla renessanssihenkinen!

Vierailija
62/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on porvoosta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Antoinettea tai siitä kivaa lyhennettä Manette? Mona Lisa tai Moonis sopii varmaan myös?

Vierailija
64/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: adsdff,iuwerhjbcgua,2nbiyfv7bhjgcd5

Vierailija
65/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kannalta, ja haluan lapselleni tottakai vain parasta.

Jos Italiassa on muinoin ollut tällainen mahtava maailmankuulu taiteilija, joka on luonut hienoa taidetta, niin miksi hänen nimensä (suomennettuna tietysti, kun Suomessa olemme) minun lapseni pilaisi. Päinvastoin!

Mutta niitä nimiehdotuksia tytölle kaipaisin nimenomaan...

ap

Vierailija
66/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minäpä olen tosissani. Olen aina ihallut menneitä aikoina, ha varsinkin mahtavia hoveja, taiteilijoita ym. Mona-Lisa olisi minusta liian tavanomainen, joten ei sitä kiitos. Tuossa Mikaelinenkelissä minua viehättää nimenomaan se, että sitä eivät kaikki välttämättä heti keksi, mistä se on peräisin. Ja sitten kun sen keksii, niin sitten on ihan itsestään selvä nimi. Samalla mahtipontinen että vaatimaton ja uskonnollinen.

Tytölle on hankalampi löytää vastaavaa. Marie Antoinette on yksi, jota olen miettinyt, mutta ei tuollaisenaan. Tytönkin nimeen haluaisin sen suomalaisen kosketuksen, ennen kuin voin olla täysin tyytyväinen-

Vierailija
67/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ketjuun osallistuneille!

Vierailija
68/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko hyvä, mutta ehkä siinä hieman häiritsee tuo, ettei sitä ehkä mielletä renessanssinimeksi. Katariinoja on kuitenkin melko paljon Suomessa.

Jotakin yksilöllisempää haluaisin. Espanjan suunnassa saattaisi löytyä jotain. Onko espanjan taitoisia tai Espanjan kulttuuria tuntevia?

Vierailija
69/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria-Antaataiette

Vierailija
70/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ap ollut tuo, joka kirjoitti nauravansa. Koska ap on tässä ja olen kysymykseni kanssa ihan tosissani. Onko joidenkin niin vaikea ymmärtää sitä, että ihmiset ovat yksilöllisiä? Mieltymyksiä on monia, ja minulla sattuu olemaan mieltymys renessanssiin.

Vierailija
71/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaelinenkelissä minua viehättää nimenomaan se, että sitä eivät kaikki välttämättä heti keksi, mistä se on peräisin. Ja sitten kun sen keksii, niin sitten on ihan itsestään selvä nimi. Samalla mahtipontinen että vaatimaton ja uskonnollinen.

" Oo mulle mikaelinenkeli." Luulitko olevasi sanaseppo?

Vierailija
72/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

13! Laitan tuon nimen listaan mietittäväksi. Kuulostaa varsin varteenotettavalta. Kiitos! Lisää laittakaa vain, asialliset.

Vierailija
73/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on kylläkin Rafaelin enkeli, eli aivan toinen asia...

ap

Vierailija
74/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mieltynyt kansanmusiikkiimme, mutta en silti voisi kuvittella antavani lapselle nimeksi Katrillijouku tai jotain vastaavaa.

Vierailija
75/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaelinenkeli ei mielestäni ole sopiva suomennos Michelangelosta - EnkeliMikael olisi kuvaavampi, koska nimi juontuu Mikael-nimisestä enkelistä. Huh, toivottavasti nimilautakunta armahtaa lapsiparan :)

Muita renessanssinimiä: Lorenzo, Rafael, Cosimo, Fernando, Frans & Isabella, Kristina, Lucrezia...mitä lienevätkään suomalaisina muunnoksina.

Vierailija
76/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta se on kylläkin Rafaelin enkeli, eli aivan toinen asia...

ap

Vierailija
77/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietääkseni ole mikään nimi, siinä on se ero.

Mikaelinenkeli on nimi, se on suoraan käännös Michelangelosta. Mielestäni maailman kaunein nimi ja sana! Onhan latinalaisissakin maissa vaikka kuinka paljon Angeloita! Miksi ei siis Suomessa!

Rafaeliina on tyttölistassani. Kiitos :)

Vierailija
78/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viehätti erityisesti nuo pojan nimet Cosimo ja Lorenzo.

Kosimo voisi olla Suomessa ihan hyvä. Lorentso puolestaan olisi ruman näköinen noin kirjoitettuna, joten sen taidan hylätä. Suomalaisesta kieliasusta pidän kumminkin kiinni, vaikka nimi itsessään on ulkomaalaisperäinen. Käännöslainat olisivat mieluisimpia minulle!

ap

Vierailija
79/197 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita kaikkea voikaan googlesta loytaa!

Agnella

Agnese

Agnola

Alessandra

Anastasia

Andrea