Haluan lapsilleni upeat renessanssinimet! Pojalle olen jo
Kommentit (197)
Toivottavasti tämä on porvoosta....
Maria Antoinettea tai siitä kivaa lyhennettä Manette? Mona Lisa tai Moonis sopii varmaan myös?
T: adsdff,iuwerhjbcgua,2nbiyfv7bhjgcd5
lapsen kannalta, ja haluan lapselleni tottakai vain parasta.
Jos Italiassa on muinoin ollut tällainen mahtava maailmankuulu taiteilija, joka on luonut hienoa taidetta, niin miksi hänen nimensä (suomennettuna tietysti, kun Suomessa olemme) minun lapseni pilaisi. Päinvastoin!
Mutta niitä nimiehdotuksia tytölle kaipaisin nimenomaan...
ap
Mutta minäpä olen tosissani. Olen aina ihallut menneitä aikoina, ha varsinkin mahtavia hoveja, taiteilijoita ym. Mona-Lisa olisi minusta liian tavanomainen, joten ei sitä kiitos. Tuossa Mikaelinenkelissä minua viehättää nimenomaan se, että sitä eivät kaikki välttämättä heti keksi, mistä se on peräisin. Ja sitten kun sen keksii, niin sitten on ihan itsestään selvä nimi. Samalla mahtipontinen että vaatimaton ja uskonnollinen.
Tytölle on hankalampi löytää vastaavaa. Marie Antoinette on yksi, jota olen miettinyt, mutta ei tuollaisenaan. Tytönkin nimeen haluaisin sen suomalaisen kosketuksen, ennen kuin voin olla täysin tyytyväinen-
Kiitos kaikille ketjuun osallistuneille!
melko hyvä, mutta ehkä siinä hieman häiritsee tuo, ettei sitä ehkä mielletä renessanssinimeksi. Katariinoja on kuitenkin melko paljon Suomessa.
Jotakin yksilöllisempää haluaisin. Espanjan suunnassa saattaisi löytyä jotain. Onko espanjan taitoisia tai Espanjan kulttuuria tuntevia?
Ei ainakaan ap ollut tuo, joka kirjoitti nauravansa. Koska ap on tässä ja olen kysymykseni kanssa ihan tosissani. Onko joidenkin niin vaikea ymmärtää sitä, että ihmiset ovat yksilöllisiä? Mieltymyksiä on monia, ja minulla sattuu olemaan mieltymys renessanssiin.
Mikaelinenkelissä minua viehättää nimenomaan se, että sitä eivät kaikki välttämättä heti keksi, mistä se on peräisin. Ja sitten kun sen keksii, niin sitten on ihan itsestään selvä nimi. Samalla mahtipontinen että vaatimaton ja uskonnollinen.
" Oo mulle mikaelinenkeli." Luulitko olevasi sanaseppo?
13! Laitan tuon nimen listaan mietittäväksi. Kuulostaa varsin varteenotettavalta. Kiitos! Lisää laittakaa vain, asialliset.
mutta se on kylläkin Rafaelin enkeli, eli aivan toinen asia...
ap
Minä olen mieltynyt kansanmusiikkiimme, mutta en silti voisi kuvittella antavani lapselle nimeksi Katrillijouku tai jotain vastaavaa.
Mikaelinenkeli ei mielestäni ole sopiva suomennos Michelangelosta - EnkeliMikael olisi kuvaavampi, koska nimi juontuu Mikael-nimisestä enkelistä. Huh, toivottavasti nimilautakunta armahtaa lapsiparan :)
Muita renessanssinimiä: Lorenzo, Rafael, Cosimo, Fernando, Frans & Isabella, Kristina, Lucrezia...mitä lienevätkään suomalaisina muunnoksina.
Vierailija:
mutta se on kylläkin Rafaelin enkeli, eli aivan toinen asia...ap
ei tietääkseni ole mikään nimi, siinä on se ero.
Mikaelinenkeli on nimi, se on suoraan käännös Michelangelosta. Mielestäni maailman kaunein nimi ja sana! Onhan latinalaisissakin maissa vaikka kuinka paljon Angeloita! Miksi ei siis Suomessa!
Rafaeliina on tyttölistassani. Kiitos :)
viehätti erityisesti nuo pojan nimet Cosimo ja Lorenzo.
Kosimo voisi olla Suomessa ihan hyvä. Lorentso puolestaan olisi ruman näköinen noin kirjoitettuna, joten sen taidan hylätä. Suomalaisesta kieliasusta pidän kumminkin kiinni, vaikka nimi itsessään on ulkomaalaisperäinen. Käännöslainat olisivat mieluisimpia minulle!
ap
Mita kaikkea voikaan googlesta loytaa!
Agnella
Agnese
Agnola
Alessandra
Anastasia
Andrea
Andreuola
Angela
Antonia
Bandecca
Bartola
Bartolomea
Bella
Belloza
Bice
Bona
Buona
Catalina
Caterina
Chola
Cicilia
Ciecherella
Ciosa
Ciuta
Cristina
Dea
Diana
Dolce
Druda
Elizabeth
Fiametta
Filippa
Fiora
Flora
Francesca
Gemma
Ghinga
Ghita
Gianetta
Gilia
Ginevra
Giovanna
Giuliana
Gostanza
Grana
Isabetta
Jacopa
Joanna
Lagia
Lapa
Lena
Leonarda
Letta
Lippa
Lisa
Lisabetta
Lorenza
Lucia
Lucrezia
Madelena
Magdalena
Margherita
Maria
Marsilia
Martinella
Masina
Mea
Nanna
Mella
Nencia
Nezetta
Nicolosa
Novella
Nucca
Pasqua
Pia
Piera
Paula
Rigarda
Riguardatta
Salvaza
Sandra
Santa
Serena
Simona
Stella
Taddea
Tessa
Tita
Tomasia
Tommasa
Veroncia
Ja ehdottomasti Mikael-Enkeli on parempi käännös Michelangelosta
löytänyt ihanan nimen, joka juontuu mahtavasta renessanssitaiteilijasta Michelangelosta. Pojan nimeksi olen siis haaveillut Mikaelinenkeliä.
Tiedän, että tämä nimi ei välttämättä mene läpi (kaikkeni teen, että menisi, koska todellakin haluan tuon nimen!) mutta varalta minulla on toinen nimiehdotus, joka ainakin hyväksytään eli Luudvig. Nimenomaan tuolla tavoin kirjoitettuna. Mutta Mikaelinenkeli on siis ykköseni, en millään tahtoisi luopua siitä.
Tytölle en ole vielä löytänyt yhtä hyviä. Siis ehdotuksia teiltä, ja nimen täytyy siis olla renessanssihenkinen!