Haluan lapsilleni upeat renessanssinimet! Pojalle olen jo
Kommentit (197)
No, hauska provo anyway =)) Muistan tän kun joskus aikasemmin oli täällä, taisin itsekkin ehdottaa jotain nimeä, en kyllä muista mitä.
Jos on pitkä etunimi, niin ympäristö keksii lyhyemmän lempinimen. Niin se vaan menee.
ja ap, valitettavasti sinä et voi päättää, miksi lasta esim koulussa kutsutaan.
Antoinette, Josefine jne. ovat kuninkaallisen kauniita nimiä.
...joten tuskin Mikaelinenkeli menee läpi etunimenä liiallisen samankaltaisuuden takia! Jotenkin ahdistaa tämä muotikeskiaikaisuus/goottihenkisyys, kuten nimenä joku Valkyria tai Mikaelinenkeli, huh.
mutta tuli ilmiselvänä kuva siitä kun pappiki jo keräilee itteään ku lukee paperista nimen :DDDDDDDDDDDD no okei tää ei oo nyt yhtä paha ku se joku joka yritti antaa sen nimen enkeliprinsessa ja aku ankka mut mun mielest painii melkei samas sarjas:DDDDDDDDdd hehe kiitos näistä!
olis perinteisempi. Ja lauluki olis.
Voi päätyä vielä vaikka verotoimistoon töihin.
Deea on ok, itse en pidä tuon kuuloista nimistä, kuten Neea, Nea, Teea, Tea, Miia, Meea, Iia ym, Deea menee samaan sarjaan.
Tereesia on ihan hölmö kirjoitettuna kahdella eellä. Itse kirjoittaisin kyllä niinkuin lausutaan, mutta tuo menee jo vähän yli, kyllä se on parempi muodossa Teresa tai Teresia. Teresia on kauniimpi.
Tiedän tytön nimeltä Patriicia. Tuo kirjoitusasu on mielestäni älyttömyyden huippu. Olisi nyt valinnut kaksi iitä ja koon tai sitten yhden iin ja c n, mutta että juuri noin, voi kääk!
Vierailija:
Tiedän tytön nimeltä Patriicia. Tuo kirjoitusasu on mielestäni älyttömyyden huippu. Olisi nyt valinnut kaksi iitä ja koon tai sitten yhden iin ja c n, mutta että juuri noin, voi kääk!
Miksi ihmeessä kaksi iitä ja koo, eihän Patriciakaan lausuta " patriikia" . Patrisia (tai Patriisia) olisi se " oikea" suomennos nimestä, vaikka senkään kauneutta en kauheasti ylistäisi. Patriikia nyt olisi ihan yhtä outo väännös kuin Patriicia.
Kolme Patrisia-nimistä on muuten Suomessa. Parempi tosiaan kuin Patriicia...
haluat siis oikeesti jonku keski- tai etelä-eurooppalaisen renessanssin aikaisen nimen suomennettuna.. voi pyhä lehmä..
mitä kuuluu nimien suhteen? joko vauva on syntynyt ja nimensä saanut? kerro menikö nimiehdotuksesi läpi?
itse olisin ehdottanut penelooppea,mutta enpä kai ehtinyt;)
Se ei siis ole " Mikaelinenkeli" vaan " Mikael-Enkeli" .
Huono vitsi heti alusta asti.
On suomennettu Jeanne De Arcista ja ihan samaan tyyliin kuin tuo Mikaelinenkeli!
Ehdottomasti Janinankaari vai mitä =) !!!
Pitkästä aikaa pääsen kirjoittamaan tähän ketjuun, enkä nytkään voi viipyä pitkään. Ymmärrätte toki äidit... meillä tuhisee pikkuinen nyytti tuolla, huhtikuun alkupuolella syntynyt. Päivät ja yöt menevät niin, että ajantaju on melkein kadonnut, mutta on hän niin ihana, kaiken vaivan arvoinen!
Esikoisemme oli kuin olikin poika! Jotenkin osasin sen vaistota. Nimiä mietimme vielä kastepäivän aamunakin. Mikaelinenkeliä ei suureksi surukseni hyväksytty, sitä kysyimme jo etukäteen, joten jouduimme suuresti puntaroimaan muita nimiä. Nyt asia ei enää harmita, koska poikamme on saanut nimen, josta pidämme hyvin paljon emmekä enää voi kuvitella häntä minkään muun nimisenä. Hän on Domestos Andrea, rakas pieni nyyttimme. Joka muuten juuri tuolla heräilee <3 <3
Kiitos kaikille nimiä ehdottaneille, onneksi löysimme viimein sen nimen, joka tuntuu pikkuisellemme parhaimmalta. Tämän ketjun aion tallettaa, muistoksi pojalle ja toisaalta myös sen tähden, että monet ehdottivat niin ihania nimiä, että kenties, kenties ne joskus löytävät käyttäjänsä... Pieniä sisaruksia toki jossain vaiheessa toivotaan. Mutta nyt pikkuinen itkee, joten täytyy mennä häntä lohduttamaan. Hyvää yötä!