Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsilleni upeat renessanssinimet! Pojalle olen jo

Vierailija
23.02.2007 |

.

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti oikein ajatella viime yönä tätä asiaa:

Miten olisi Nicoletta/ Nicoliina

/Joanna, Giorgianna?

Vierailija
2/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun piti oikein ajatella viime yönä tätä asiaa:

Miten olisi Nicoletta/ Nicoliina

/Joanna, Giorgianna?

Nicolettasta tulee mieleen se Täydellisten Naisten Nicolette Sheridan. Jaks. Nicoliina jaks. Joanna on kiva, mutta ei kovin " mahtipontinen" - eikä renessanssinen. Giorgiannassa on liikaa g:tä.

Toivotaan, että saatte pojan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis parempi olisi patriisia tai patricia, eikä tämä muoto Ptriicia.

En muista numeroa, mutta olen se, joka tästä nimestä aloitti

Vierailija
4/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitävoi tietää, vaikka ap olisikin ollut tosissaan ; )

Vierailija
5/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevalle pojallemme Jumalanrakkaus Amadeus Mozartin mukaan. Saksaksi Gottlieb.

Vierailija
6/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt joskus 1900 luvun alussa :) vähänkö naurettiin mein äitin kanssa

Vierailija
7/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että lapsi kuolee kun nimeät enkeliksi jo ennen syntymää??

Vierailija
8/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael on enkelin nimi, samoin Gabriel ja Rafael. Yleisiä nimiä ympäri maailman.

Angel-nimeä on paljon maailmalla, Angelinakin tarkoittaa pientä enkeliä. Turkissa on nimi Melek, enkeli.

Ainoastaan Suomessa puhutaan enkeleistä kuolleiden lasten kohdalla. Muualla maailmassa ihmiset kutsuvat lapsiaan enkeleiksi, mommy' s little angel.

Eiköhän lapsen kuolema johdu jostain ihan muusta, kuin nimestä joka hänelle on annettu, tai jota hänelle suunnitellaan.

Vierailija:

Haluatko että lapsi kuolee kun nimeät enkeliksi jo ennen syntymää??

Vierailija
9/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä!

Kiitos, kun olette ottaneet tämän nimiasian omaksenne. Toisin kuin joku muu kirjoitti, niin minä nukuin viime yön todella hyvin. Olin niin onnellinen eilen saatuani kaksi melko varmaa nimiehdotusta, nyt on siis tytöllekin nimi!

Mutta silti on tullut ehdotuksia, joita on pakko kommentoisda. Joukossa on niin ihania nimiä mutta myös sellaisia joita en voisi kuvitella omalle lapselleni. Ensinnäkin tuo Ihanaelisa ja Fabriitsio (vai miten sen joku kirjoitti). No, tästä tietysti heti näkee, ettei tätä ole tosissaan ehdotettu, mutta kommentoin kumminkin. Niin ihana kuin kyseinen sarja onkin, en voisi nimetä lapsiani näin. Eihän tuo Ihanaelisa ole edes mikään nimi! Sitä paitsi Elisa ja Fabrizio olivat rakastavaisia, joten siksikään eivät nämä nimet sovi sisaruksille.

Joku ehdotti Dulcellaa. Siitä pidän, mutta sitä pitäisi ehdottamasti suomalaistaa ensin.

Olen hyvin vahvasti edelleen niiden nimien kannalla, jotka kerroin eilen illalla. Ainoastaan se Frans saattaa muuttua pojan nimen edessä johonkin toiseen lyhyeen nimeen.

Mieheni myös pitää ehdotuksista, mutta mietimme vielä Fransia.

ap

Vierailija
10/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toivottavasti sukunimikin on mahtipontinen, sillä hieno renesanssi-etunimi ja joku Virtanen tai vastaava sitten sukunimenä voi olla melkoisen hauska yhdistelmä!!!! Mikaelinenkeli Mäkelä...*hekottaa*

Vierailija
11/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki sukunimeämme täällä sanoa, mutta kyllä se sopii näiden nimien kanssa yhteen. Se oli kaiken lähtökohta, että koko nimen täytyy sointua yhteen, siis etunimien ja sukunimen.

Gabriella ym. ihan kauniita nimiä, mutta eilen löytämääni Deea Tereesiaa on vaikea enää muuttaa. Olen mieltynyt siihen niin paljon, pidän nimenomaan kauniisti soljuvista nimistä. Äänneasu on nimessä milteipä se tärkein.

ap

Vierailija
12/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoituksen :)

Sittenpähän näette, että olen aivan tosissani. Miksi en olisi?

ap

Vierailija
13/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin itsellä tulee heti mieleen se Tintin koira Milou...

Vierailija
14/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteen? Siis Milo Mikaelinenkeli. Hmmm... miksei. Kaunis yhdistelmä, mutta tuota mietin, kun Milo on muutenkin ja Miroja vielä enemmän. Sekoittuuko niihin? Renessanssihenkisyys ehkä häipyy silloin. Mutta yhdistelmänä kyllä todella kaunis! Merkitsen tuon listaani, kiitos :)

ap

Vierailija
15/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut vain allakasta nimiä, ei ole tullut mieleenkään, että niitä voisi olla muualla listattuna. Aika sinisilmäistä!

Tosi kivoja linkkejä löytyi kun laitoin googleen noita hakusanoja. Ehkä meille tulee seuraavan nimestä jotain hieman omanlaisempaa.

Nimivalintasi kanssa en ole samoilla linjoilla, mutta nämä ovat makuasioita. ;-)

Vierailija
16/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti ap hyvistä nauruista!

Vierailija
17/197 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Tokaliemenkeli?

Vierailija
18/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mita kaikkea voikaan googlesta loytaa!

Agnella

Agnese

Agnola

Alessandra

Anastasia

Andrea

Andreuola

Angela

Antonia

Bandecca

Bartola

Bartolomea

Bella

Belloza

Bice

Bona

Buona

Catalina

Caterina

Chola

Cicilia

Ciecherella

Ciosa

Ciuta

Cristina

Dea

Diana

Dolce

Druda

Elizabeth

Fiametta

Filippa

Fiora

Flora

Francesca

Gemma

Ghinga

Ghita

Gianetta

Gilia

Ginevra

Giovanna

Giuliana

Gostanza

Grana

Isabetta

Jacopa

Joanna

Lagia

Lapa

Lena

Leonarda

Letta

Lippa

Lisa

Lisabetta

Lorenza

Lucia

Lucrezia

Madelena

Magdalena

Margherita

Maria

Marsilia

Martinella

Masina

Mea

Nanna

Mella

Nencia

Nezetta

Nicolosa

Novella

Nucca

Pasqua

Pia

Piera

Paula

Rigarda

Riguardatta

Salvaza

Sandra

Santa

Serena

Simona

Stella

Taddea

Tessa

Tita

Tomasia

Tommasa

Veroncia

Vierailija
19/197 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinkelinke

Vierailija
20/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on teille kerrottavaa uudesta nimivalinnastani, mutta sitä ennen täytyy sanoa tämä:

Nimivalintani on näköjään herättänyt keskustelua yhä... Vaikka ymmärrän viesteistänne, että ette pidä pojalle keksimästäni nimestä, niin en siltikään pysty luopumaan siitä. Mikaelinenkeli on kaunis nimi, ja se tuntuu niin omalta. Jotkut ovat kritisoineet, että nimi on liian pitkä, mutta en ymmärrä tätä, anteeksi. Onhan paljonkin nimiä, jotka ovat pitkiä, esim. yhdellä ulkomailla asuvalla ystävälläni on tytär (kohta jo aikuinen), jonka nimi on Kaisli-Tuulikki. Edes siellä vieraskielisessä maassa tämä nimi ei koskaan ole aiheuttanut ongelmia, vaikka pitkä onkin. Ihmiset ihastelevat nimeä, kun heille kertoo, mitä nimi tarkoittaa. Kaunis nimi! Siinä yhdistyvät sekä merkitys että äänneasu kauniisti, niin kuin mielestäni myös mahdollisen tulevan poikani nimessä yhdistyy.

Jos taasen lapseni on tyttö... Siitä minun oikeastaan pitikin kirjoittaa. Deea Tereesia on ollut se nimiyhdistelmä, joka on siis ollut listassani kaikkein ylimpänä, mutta on mielessäni kuljetellut kaikkia muitakin nimiä, joita aiemmin minulle ehdoteltiin. Olen pyöritellyt niitä ja varsinkin Dolcetta, Dulcinella ym. sen tyyppiset nimet ovat kovasti miellyttäneet, mutta alusta lähtien on ollut selvää, että tuollaisenaan en niitä voi tietenkään ottaa käyttöön. Tunsin olevani umpikujassa noiden nimien kanssa ja olin jo valmis hylkäämään ne, kun yhtäkkiä tapahtui jotakin odottamatonta. Suloisuus, makeus - nämä sanat pyörivät mielessäni, koska sen verran toki italiaa osaan, että tiedän, että Dolcetta-tyyppiset nimet viittaavat juuri sulouteen ja makeaan.

Ja niin välähdyksenomaisesti, aivan yhtäkkiä näin edessäni suomalaisen vastineen näistä ihanista nimistä: Sulotar!

Siis voiko tämä näin tapahtua?! Ensin olin niin paljon Deea Tereesian kannalla, että olin aivan ihastuksissani siihen nimeen, mutta nyt - minun täytyy sanoa, että Sulotar on vienyt sydämeni. Siinä on juuri se mitä nimeltä kaipaan. Renessanssitausta, suomalaistettu muoto, kaunis äänneasu ja merkitys. Sulotar.

Tämä on johtanut siihet, että tällä hetkellä aikomukseni on nostaa Mikaelinenkeli pojan listan ykköseksi, ilman siis mitään muita nimiä. Sulotar on tyttöjen listan ykkönen.

Kumpikaan nimi ei lopulta kaipaa mitään muuta rinnallaan, yksi nimi kertoo kaiken. Eihän lapselle ole pakko antaa useampia nimiä, eikös yksikin riitä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme