Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsilleni upeat renessanssinimet! Pojalle olen jo

Vierailija
23.02.2007 |

.

Kommentit (197)

Vierailija
21/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on teille kerrottavaa uudesta nimivalinnastani, mutta sitä ennen täytyy sanoa tämä:

Nimivalintani on näköjään herättänyt keskustelua yhä... Vaikka ymmärrän viesteistänne, että ette pidä pojalle keksimästäni nimestä, niin en siltikään pysty luopumaan siitä. Mikaelinenkeli on kaunis nimi, ja se tuntuu niin omalta. Jotkut ovat kritisoineet, että nimi on liian pitkä, mutta en ymmärrä tätä, anteeksi.

...

Täällä on yksi, joka on vastaillut sinulel ja ehdotellut nimiä. Minä pidän tuosta Mikaelinenkeli-nimestä, joskaan en usko, että saat lasta sen nimiseksi kastaa / rekisteröidä.

Ja mitä tulee Deea Tereesiaan vs. Sulottareen, niin Sulotar voittaa 6-0! Hienoa, ap.

Vierailija
22/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin, Bartolomeoa, Isabellaa ja Mikalista ehdottanut.

ps. Vaikka kovin rakastunut näihin nimiin oletkin, niin toivottavasti mietit kuitenkin kaiken varalta myös muita nimiä, jos em. nimet jostain syystä ei mene läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulotar?!? Tämä kyllä viimeistään paljastaa ap:n provoksi! Vai todellako toivot, että ensimmäinen mielikuva tyttärestäsi olisi sulojaan auliisti esittelevä typy? =DDDDDD

Vierailija
24/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa :)

Kylläpä tuli hyvä mieli viestistäsi! Minä olen ollut ymmärtävinäni, että monetkaan eivät ole pitäneet pojan nimestäni, mutta ihanaa nähdä, että joku muu on samaa mieltä kanssani, ja Sulottaresta myös.

:) :)

hyvä mieli tuli

ap

Vierailija
25/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, se ei todellakaan ole tarkoitukseni. Minulle ei Sulottaresta tule tuollaista mieleen, laisinkaan, vaan niin kuin kerroin, nimi viittaa makeuteen ja suloisuuteen, viattomalla tavalla.

ap

Vierailija
26/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin tutkaillut nimistöämme tarkemmin ja olsit ketjua lukiessasi viimeistään ymmärtänyt ne pari hassua kohtaa jotka etunimiä säätelee.

Tämä on johtanut siihet, että tällä hetkellä aikomukseni on nostaa Mikaelinenkeli pojan listan ykköseksi, ilman siis mitään muita nimiä. Sulotar on tyttöjen listan ykkönen.

Kumpikaan nimi ei lopulta kaipaa mitään muuta rinnallaan, yksi nimi kertoo kaiken. Eihän lapselle ole pakko antaa useampia nimiä, eikös yksikin riitä?

ap

[/quote]

Vierailija
27/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan Sulotar-nimestä tule mitään perverssiä mieleen. Toisten mielikuvitus vaan laukkaa perversioiden suuntaan asiasta jos toisestakin. Minulle tulee Sulotar-nimestä ennemminkin assosiaatio puhtaasta, viattomasta ja " valkeasta" .

Vierailija
28/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymystäni tuossa lopussa, niin toki tiedän, että yksi etunimi riittää nimilain mukaan. Mutta riittääkö se tavallaan mielissämme? Joskus vuosisadanvaihteessa oli kai tavallistakin antaa vain yksi nimi, mutta nykyään lähes kaikille lapsille annetaan vähintään kaksi. Mutta tällaisessa tapauksessa kun nimi on hyvin vahva, niin mielestäni yksi riittää hyvin.

Toinen näkökulma voisi tietysti olla se, että jos lapsi ei sitten jostain syystä pidäkään kutsumanimestään, voisi hänellä olla toinen nimi siinä rinnalla ikään kuin varulta, jotta hän voisi ottaa sen käyttöönsä.

Kuitenkin olen itse sen kannalla, että yksi vahva nimi kertoo loppujen lopuksi kaiken ja yksilöi lapsen riittävästi. Kysymykseni oli siis lähinnä retorinen. Olen todella oikeasti näitä nimiä miettimässä.

ap

Vierailija
29/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 200 oli tarkoitettu numerolle 198, joka epäilee tarkoitustani.

En viitsi enempää kommentoida näitä provokommentteja.

Ymmärrän kyllä sen, että tämä tuntuu joistakin ihmeelliseltä. Renessanssi ei ole ehkä ihan tämän päivän pinnalla olevimpia asioita, joten tottakai se herättää myös vastakommentteja, mutta minä olen omassa kannassani, ja tuntuu hyvältä, että osa täällä näyttää nyt ymmärtävän.

ap

Vierailija
30/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihana tuokin :)

Kun tarkemmin ajattelen, niin sehän on todella hieno!

Kiitos, tuota en muuten tullut aiemmin ajatelleeksi. Laitan Enkelmikaelin

listaan. Jotenkin olen jo niin yksisuuntaisesti ajatellut tuota Mikaelinenkeliä, että en juuri muita huomaakaan. Mutta tuohan on itse asiassa oikeinkin hieno.

ap

Vierailija
31/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sinä olet hullaantunut renessanssiin, mutta miksi haluat antaa lapsellesi nimen harrastuksesi pohjalta? Tiedän toki, että tätä tehdään tavallisemmillakin nimillä, isäni olisi halunnut nimetä minut erään edesmenneen moottoripyöräilijän täyskaimaksi. (onneksi en ollut poika!)

Minusta kuitenkin jokaisen lapsen tulisi saada nimi itselleen, ei jonkin teeman mukaan. Sinun ajattelutapasi on kyllä hyvin yksilölähtöinen, mutta silti....minua häiritsee, että nimen pitää olla nimenomaan renessanssityylinen, ollakseen lapsellesi sopiva. Mutta minä en toisaalta ymmärräkään niitäkään, jotka valitsevat lapsilleen nimen sen mukaan, mikä esikoiselle on annettu nimeksi, jotta sopisi " sarjaan" . Toivottavasti en loukannut, en vain ymmärrä tätä.

Vierailija
32/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse omilla lapsillani on/ oli unikkinimet, ja tosiaan yksi nimi per lapsi. Ongelmia on kyllä ulkomailla ollut. Jenkeissä yksin matkannut tyttäreni oli jäädä kentälle, koska ei " ymmärtänyt kertoa koko nimeänsä " Siis ymmärsi kyllä, mutta he eivät ymmärtäneet kokonimen olevan yksi " sana " .

Eli jos kuitenkin haikailet lapsellesi kansainvälistä uraa anna useampi nimi.

Mutta se pääasia. Ehdotan kyllä pikaisesti masitraattiin yhteydenottoa. Onko lapsi tarkoitus kastaa vai liittää väestötörekisteriin ?

Vierailija
33/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aiemmin kuvailinkin jo, miten tämän nimen keksin. Eli renesanssinimistä Dolcetta ym. mietiskelin niiden merkitystä - makeus, suloisuus. Siitä vain yhtäkkiä syntyi tämä Sulotar. Mielestäni se voisi olla suomalainen vastine italialaiselle Dolcetta-nimelle. Siinä siis tämä yhteys näiden kahden välillä.

ap

Vierailija
34/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä opetusalalla ja täytyy sanoa, että liian erikoinen nimi on todellakin lapselle taakka! Helposti tulee kiusaamista. Varmasti jos ap on tosisaan renesanssi-innostuksessaan hän löytää kivoja perinteikkäitä nimiä (esim. Teresia Antonia, Kaarle tai Filip) ilman että niistä tulee rasitus lapselle myöhemmin.

Vierailija
35/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kaunis sointu ja aivan varmasti on Renessanssi nimi.

Pascal oli kuuluisa ranskalainen matemaatikko joka eli renessanssin aikaan ja ranskassa ja englannin kielisissä maissa se on aika suosittu.

JOstain syystä ei suomessa.

Ehkä voisit tässä asiassa olla muodin edelläkävijä

Vierailija
36/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kastaa.

Vierailija
37/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä monenkaan mielipiteeseen. Sinulle nimi henkii jotain suurempaa, mutta useammalle meikaelinenkeli tai sulotar ovat vain nimiä, joko hyviä tai huonoja sellaisia.

Ymmärrän kyllä sen, että tämä tuntuu joistakin ihmeelliseltä. Renessanssi ei ole ehkä ihan tämän päivän pinnalla olevimpia asioita, joten tottakai se herättää myös vastakommentteja, mutta minä olen omassa kannassani, ja tuntuu hyvältä, että osa täällä näyttää nyt ymmärtävän.

ap

[/quote]

Vierailija
38/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" yksinkertainen" . Älä vain kasta lasta nimelle " yksinkertainenmikael" .

Vierailija
39/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tuli oikeasti hyvälle tuulella, ja itse yhdistin pikkumiehen heti mahtimiehiin. Silti nimi ei ollut liian erikoinen tai kaukaa haettu.

Vierailija
40/197 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tietysti on. Ap punastelee täällä. Olen niin italian lumoissani, etten huomaa ajatella ruotsia ollenkaan. Voi ei, tuo Enkelmikael lähtee listaltani tietenkin heti. Kiitos ihanat, kun autatte.

ap nolona...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän