Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.
Kommentit (7143)
Vierailija kirjoitti:
- Niin juuri, on opetettu kunnioittamaan näitä, jotka ovat juuri niitä jotka ovat pahoihin tekoihin syyllistyneet. -
Nyt olen aivan sanaton. Kun jotakin kirjoitan elämästämme, tulee vastaisku täysillä naamaan.
Kiitän ja kumarran. Jatkakaa juttua ilman minua.
Mitä tuossa oli väärää?
Eikö nämä pedofiilit monesti olleet auktoriteettiasemassa, kuten korkeassa arvossa pidettyjä seurapuhujia, joita kaikki kuuntelevat?
Täytyy sanoa rehellisesti, vl-usko perustuu osittain Raamattuun. Jotkut asiat ohitetaan, jotain on lisätty opillisiin näkemyksiin ym. -vl
Vierailija kirjoitti:
Kiitos mielipiteestäsi. Jos minun uskostani halutaan keskustella, en voi tehdä sitä ilman Raamattua, koska siihen uskoni perustuu.
Pahoittelen, jos viestini ovat sinulle tyhjää horinaa.
Jos kokee asiallisen kysymyksen jäävän ilman vastausta, kannattaa kysyä uudestaan tai pyytää tarkennusta. Täältä viestien seasta on tosi hankala löytää asiat, jotka ovat kysymyksiä. Suurin osa tekstistä vaikuttaa olevan kirjoittajan mielipiteen ilmsisua, ei kysymistä.
Kyllä tuo viestisi on meidän kaikkien muidenkin mielestä turhaa horinaa, eli höpsistä sulle vaan!
Kun seuraavan kerran kirjoitat, mieti oliko siinä mitään sisältöä. Ei tässä ole mitään järkeä, että kaikkien täytyy sinulle asiasta sanoa, etkä silti usko. Tätä on jatkunut jo vuosia, enkä enää jaksanut olla kommentoimatta tätä provoajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin eilen listan kysymyksistä, eipä tullut mitään vastausta paitsi yksi ja sekin vastaus ihan aiheen vierestä eikä varsinaiseen kysymykseen.
Kerrotko, mikä vastaus meni asian vierestä, niin mietitään yhdessä?
En jaksa. Tuossa on kysymyksiä, niihin voi vastata jos herää jotain ajatuksia. Kuuntelen mielellään jos on jotain uusia ajatuksia.
Olen kysynyt mm. miksi tietystä raamatunkohdasta ei koskaan puhuta seuroissa (Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois)?
VASTAUS: Minusta tuosta Sauluksen ja Ananiaan kohtaamisesta saarnataan usein. Apt. 99, 22 ja 26.
Miksi Lutherilta otetaan vaan osa uskonkäsityksistä?
VASTAUS: Uskomme perustuu Raamattuun, ei Lutherin teksteihin, vaikka ollaankin siinä käsityksessä, että Luther on jossain vaiheessa tehnyt parannuksen. Eli emme ole kirjaimellisesti lutherilaisia ;)
Miksi Jeesus käski tehdä kaikista kansoista hänen oppilaitaan (kastamalla ja opettamalla), jos kerta mahdollsuuksia oli vain pienellä prosentin murto-osalla?
VASTAUS: Tätä kysymystä en aivan käsitä. Miksi vain murto-osalla on mahdollisuuksia?
Miksi Jumala(joka on rakkaus) valmistaisi pelastuksen niin vaikeaksi, että 99,999% ihmisistä olisi tuhoon tuomittuja?
VASTAUS: Pelastukseen tarvitaan vain usko. Ehkä siksi se tuntuu niin vaikealta. Olisi helpompaa ihmiselle suorittaa tekoja. En usko että 99,999% on tuhoon tuomittuja enkä tiedä mistä tuo luku tulee.
Jne. Tuossa nyt vaan jotain, paljon muutakin olisi. Eipä näihin ikinä saa mitään selkeitä vastauksia, jotain ympäripyöreitä selityksiä jos niitäkään."
VASTAUS: Tähänkin olisi ollut mukavampi vastata ilman tätä ilkeää loppusivallusta
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt mm. miksi tietystä raamatunkohdasta ei koskaan puhuta seuroissa (Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois)?
VASTAUS: Minusta tuosta Sauluksen ja Ananiaan kohtaamisesta saarnataan usein. Apt. 99, 22 ja 26.
Miksi Lutherilta otetaan vaan osa uskonkäsityksistä?VASTAUS: Uskomme perustuu Raamattuun, ei Lutherin teksteihin, vaikka ollaankin siinä käsityksessä, että Luther on jossain vaiheessa tehnyt parannuksen. Eli emme ole kirjaimellisesti lutherilaisia ;)
Miksi Jeesus käski tehdä kaikista kansoista hänen oppilaitaan (kastamalla ja opettamalla), jos kerta mahdollsuuksia oli vain pienellä prosentin murto-osalla?
VASTAUS: Tätä kysymystä en aivan käsitä. Miksi vain murto-osalla on mahdollisuuksia?
Miksi Jumala(joka on rakkaus) valmistaisi pelastuksen niin vaikeaksi, että 99,999% ihmisistä olisi tuhoon tuomittuja?
VASTAU
Mistäkö tulee luku 99,99%? No eihän tämä mitään tarkkaa matematiikkaa tietenkään ole, sen varmasti ymmärsitte.
Tuo luku viittaa siihen, että maailmassa on n 8 mrd ihmistä. Vanhoillislestadiolaisia n 100 000. Siitä voi itse laskea " oikean" luvun.
"Eristäytyminen ja vieraantuminen maailmasta"
Ennen tämä oli paljon helpompaa, riitti että televisio kiellettiin. Mutta nettiä ei älytty kieltää, vaan se vaivihkaa livahti suojamuurien läpi. Varmaan siksi, kun aluksi se ei ollut sitä mitä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Korvakoruista. Tsekkaapa Raamatusta vaikka Sananlaskut 25:12 tai Hesekiel 16:11-13. Korvakorut ovat hyvinkin positiivinen asia.
Vieläkö voi väittää, että ainoa " sääntökirja" on Raamattu?
Kannattais itse lukea Raamattua ihan kokonaisuudessaan.
Tuossahan juuri on sitä kaivattua ? vetoamista Raamattuun. Montako vl- kommenttia? Nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Niin juuri, on opetettu kunnioittamaan näitä, jotka ovat juuri niitä jotka ovat pahoihin tekoihin syyllistyneet. -
Nyt olen aivan sanaton. Kun jotakin kirjoitan elämästämme, tulee vastaisku täysillä naamaan.
Kiitän ja kumarran. Jatkakaa juttua ilman minua.
Mitä tuossa oli väärää?
Eikö nämä pedofiilit monesti olleet auktoriteettiasemassa, kuten korkeassa arvossa pidettyjä seurapuhujia, joita kaikki kuuntelevat?
Eivät kaikki, mutta liian moni oli. Mikä teki tietysti uhrin asemasta vielä entistäkin vaikeamman.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on uskonnonvapaus.
So? Ei se tee lahkon, tai jopa kultin, piirteistä yhtään sen hyväksyttävämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Lutherilta otetaan vaan osa uskonkäsityksistä?VASTAUS: Uskomme perustuu Raamattuun, ei Lutherin teksteihin, vaikka ollaankin siinä käsityksessä, että Luther on jossain vaiheessa tehnyt parannuksen. Eli emme ole kirjaimellisesti lutherilaisia ;)
VASTAU
Anteeksi vaan, mutta ei millään tavalla hyvin perusteltuja tai mitään antavia vastauksia. Kuten arvelinkin. "Ota kaste, anna pestä syntisi pois", tämä ohitetaan aina, siihen ei uskalleta sanoa mitään koska se ei sovi vl-oppiin.
Aika kieroa, että Lutherilla perustellaan vain silloin kun se sopii omaan oppiin. "Oppi-isämme Martti Luther sitä ja tätä. . ."
Vl-opin mukaan 99,999% ihmisistä eli suurin osa maailman väestöstä (suurinpiirtein matemaattisesti laskettuna) on menossa helvettiin/kadotukseen/tuhoon. Siksi sanoin, että vain murto-osalla on vl-opin mukaan mahdollisuus pelastua. Tämä on erittäin ristiriidassa Jeesuksen lähetyskäskyn kanssa (tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni).
Mikä on ilkeä lippusivallus? En ole saanut kuin ympäripyöreitä vastauksia, kuten jälleen sain. Ei se ole ilkeyttä vaan totuus.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on uskonnonvapaus.
Myös vapaus kristisoida uskontoa. Uskonnonvapauden varjolla ei myöskään voi polkea esim. ihmisoikeuksia. Näissä on ihan juridisesti tärkeysjärjestys. Ihminen voi uskoa vaikka, että hänellä on oikeus lyödä jokaista vastaantulijaa, mutta lain silmissä ihmisillä on suurempi oikeus koskemattomuuteen, joten ihminen ei voi oikeuttaa väkivaltaa uskonnonvapauteen vedoten.
"Tätä kysymystä en aivan käsitä. Miksi vain murto-osalla on mahdollisuuksia?"
Vastaa vl, jos kysytään, että mikä merkitys on lähetyskäskyllä ("menkää ja tehkää kaikki..."), jos "oikeassa uskossa" on vain käytännössä 100 000 ihmistä Suomessa, lähinnä Pohjanmaalla...
Voi tätä kiertelyn ja muka "ymmärtämättömyyden" ja saivartelun määrää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin eilen listan kysymyksistä, eipä tullut mitään vastausta paitsi yksi ja sekin vastaus ihan aiheen vierestä eikä varsinaiseen kysymykseen.
En jaksa. Tuossa on kysymyksiä, niihin voi vastata jos herää jotain ajatuksia. Kuuntelen mielellään jos on jotain uusia ajatuksia.
Minuakin välillä väsyttää nämä kommentit täällä. Se on ihan inhimillistä.
Vierailija kirjoitti:
"Tätä kysymystä en aivan käsitä. Miksi vain murto-osalla on mahdollisuuksia?"
Vastaa vl, jos kysytään, että mikä merkitys on lähetyskäskyllä ("menkää ja tehkää kaikki..."), jos "oikeassa uskossa" on vain käytännössä 100 000 ihmistä Suomessa, lähinnä Pohjanmaalla...
Voi tätä kiertelyn ja muka "ymmärtämättömyyden" ja saivartelun määrää...
Ei hänellä ole koskaan ollut tarkoituskaan keskustella.
Tarkoitus on ollut vain harhauttaa ja sotkea keskustelua, jottei muiden keskustelu johtaisi mihinkään, ja varsinkaan sitä ei kukaan näkisi. Aina jos joku aihe nousee esille, se pyritään siivoamaan tällä tavalla näkyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, ymmärrän että väsähdit. Mutta sinulla oli tiedossa jokin yksittäinen kommentti, joka mielestäsi meni asian vierestä. Olisin mielelläni kuullut sen.
En voi olla ainoa ihminen maailmassa, joka kykenee edes jonkinlaiseen logiikkaan. Siksi toivoisin, että jos ei osaa vastata niin myöntää vaan avoimesti ettei ymmärrä tai ettei osaa vastata, sen sijaan että vastaa ihan asian vierestä. Tuo on hyvin uuvuttava tapa keskustella. "Mitä ajattelet Ukrainasta?" "Venäjällä on upea luonto."
Jaahas. Vastauksiksi llasketaan siis vain kysyjää miellyttävät vastaukset. Vastaajalla tulisi olla myös sopivasti taitoa lukea ajatuksia kysyjän rivien välistä.
Koska minun keskustelutaitoni ja ymmärrykseni ei ilmiselvästi riitä, niin nostan hattua ja toivotan mukavaa kesää!
Yt. Vl
P.s.Raamattu opettaa minua rakastamaan kaikkia, mutta myös vetäytymään silloin, kun uskoani pilkataan. En aio jäädä kuuntelemaan, koska se ei rakenna ketään ei minua eikä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Vastauksiksi llasketaan siis vain kysyjää miellyttävät vastaukset. Vastaajalla tulisi olla myös sopivasti taitoa lukea ajatuksia kysyjän rivien välistä.
Koska minun keskustelutaitoni ja ymmärrykseni ei ilmiselvästi riitä, niin nostan hattua ja toivotan mukavaa kesää!Yt. Vl
P.s.Raamattu opettaa minua rakastamaan kaikkia, mutta myös vetäytymään silloin, kun uskoani pilkataan. En aio jäädä kuuntelemaan, koska se ei rakenna ketään ei minua eikä sinua.
Ei se ole sinun pilkkaamista, jos kritisoidaan sinun keskustelun väistelyä. Et selvästi ole valmis keskustelemaan rehellisesti ilman kiertelyä ja kaartelua.
"Olen kysynyt mm. miksi tietystä raamatunkohdasta ei koskaan puhuta seuroissa (Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois)?
Miksi Lutherilta otetaan vaan osa uskonkäsityksistä?
Jne. Tuossa nyt vaan jotain, paljon muutakin olisi. Eipä näihin ikinä saa mitään selkeitä vastauksia, jotain ympäripyöreitä selityksiä jos niitäkään."