Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 2.

Vierailija
07.12.2024 |

?

Kommentit (7590)

Vierailija
7581/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikkien kristittyjen tulkinta. Aina ne käsitykset on vaihdelleet, riippumatta siitä kuka on ollut vallankahvassa sanelemassa sääntöjä. Tässäkin yhteisössä tapahtuu niin paljon syntiä muiden ihmisten kohtelussa, että tollanen ehkäisykielto tuntuu lähinnä tekopyhältä.

No, voisi sanoa että lähes kaikkien. KAIKKI kristilliset kirkot ovat tuominneet ehkäisyn hyvin järjestelmällisesti ja selkeästi 1900-luvulle saakka.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinusko_ja_ehk%C3%A4isy

Vierailija
7582/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikkien kristittyjen tulkinta. Aina ne käsitykset on vaihdelleet, riippumatta siitä kuka on ollut vallankahvassa sanelemassa sääntöjä. Tässäkin yhteisössä tapahtuu niin paljon syntiä muiden ihmisten kohtelussa, että tollanen ehkäisykielto tuntuu lähinnä tekopyhältä.

No, voisi sanoa että lähes kaikkien. KAIKKI kristilliset kirkot ovat tuominneet ehkäisyn hyvin järjestelmällisesti ja selkeästi 1900-luvulle saakka.

Ei haittaa mua ollenkaan. Ne on samalla tavalla syntisiä ja erehtyy kuin minäkin lukuisissa asioissa. Minä uskon rakastavaan Jumalaan, joka näkee miksi ajattelen kuten ajattelen eikä tuomitse mua niistä ajatuksista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7583/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa mua ollenkaan. Ne on samalla tavalla syntisiä ja erehtyy kuin minäkin lukuisissa asioissa. Minä uskon rakastavaan Jumalaan, joka näkee miksi ajattelen kuten ajattelen eikä tuomitse mua niistä ajatuksista. 

Ihan miten haluat, teet tietenkin siltä miltä itsestäsi tuntuu.

Olisin kyllä itse (ihan sama missä asiassa) myös sen verran nöyrä, että edes pohtisin, miksi ihmiset ovat toimineet ja tulkinneet jonkin asian tietyllä tavalla niin pitkään. Itsestäni tuntuisi aika uskaliaalta sanoa, että minä olen varmasti oikeassa, mutta miljardit kristityt tuhansien vuosien aikana ovat erehtyneet.

Vierailija
7584/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pääasiassa miehet ovat tulkinneet tietyllä tavalla. Hmm. Pitääpä tosiaan miettiä. Sitten kun näissä ehkäisyä julistavissa yhteisöissä alkaa näkyä aidosti se rakastava kohtelu kanssaihmisiä, myös puolisoa kohtaan, jota Jeesus kristityiltä velvoittaa niin asiat alkaa menemään oikeaan suuntaan. Sanoin kerran ja sanon uudestaan, ehkäisemättömyys ei tee kenestäkään uskovaista eikä aitoa kristittyä. Se vaatii ihan muita asioita. 

Vierailija
7585/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä ole oikeassa, mutta ulotan erehtymisen mahdollisuuden kaikkiin muihinkin ihmisiin. 

Vierailija
7586/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pääasiassa miehet ovat tulkinneet tietyllä tavalla. Hmm. Pitääpä tosiaan miettiä. Sitten kun näissä ehkäisyä julistavissa yhteisöissä alkaa näkyä aidosti se rakastava kohtelu kanssaihmisiä, myös puolisoa kohtaan, jota Jeesus kristityiltä velvoittaa niin asiat alkaa menemään oikeaan suuntaan. Sanoin kerran ja sanon uudestaan, ehkäisemättömyys ei tee kenestäkään uskovaista eikä aitoa kristittyä. Se vaatii ihan muita asioita. 

Kyllä sitä ovat tulkinneet samoin niin naiset kuin miehetkin.

Väitätkö, että kyseinen opetus ei olisi vaikea myös miehille? Paine perheen elättämisestä voi olla todella suuri.

Ja olen väsynyt siihen, että ei tunnuta ymmärtävän sitä, että ehkäisy tai ehkäisemättömyys ei ole TÄRKEIN asia uskossa, mutta se on tärkeä. MIelestäsi siis voi olla kristitty ilman, että miettii mitään opillisia asioita? Harrastetaan seksiä ennen avioliittoa, tai sitten, eipä mennä naimisiin ollenkaan koska ei tuollaisilla asioilla ole vaikutusta kristillisyyteeni/kristittömyyteeni

Eli millään kristillisillä elämänohjeilla ei ole mitään väliä?

Vierailija
7587/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä, minusta aitoa rakkautta on olla rehellinen. Olen väsynyt myös nykyajan kaiken sallivuuteen ja siihen, että mistään asiasta ei saisi puhua suoraan, pitää vain hymistellä ja pehmistellä ja ympäripyöreästi kierrellä ja kaarrella ja mutkitella.

Pitänee pitää pieni tauko keskustelusta. Kiitos kuitenkin ajatuksia herättävästä, vastavuoroisesta viestinvaihdosta ja mukavaa illanjatkoa kaikille.

Vierailija
7588/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä ovat tulkinneet samoin niin naiset kuin miehetkin.

Väitätkö, että kyseinen opetus ei olisi vaikea myös miehille? Paine perheen elättämisestä voi olla todella suuri.

Ja olen väsynyt siihen, että ei tunnuta ymmärtävän sitä, että ehkäisy tai ehkäisemättömyys ei ole TÄRKEIN asia uskossa, mutta se on tärkeä. MIelestäsi siis voi olla kristitty ilman, että miettii mitään opillisia asioita? Harrastetaan s

Oletko miettinyt mitä siitä seuraisi, jos kaikki ihmiset ryhtyisivät nyt noudattamaan tuota ehkäisemättömyyttä?

Vierailija
7589/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kannatan sitoutumista ennen seksiä, mutta en pidä ehkäisyä syntinä. Eikä mulla ole mitään erityistä syytä noudattaa aiempia tulkintoja, ihmisellä on oikeus arvioida elämäntilannettaan.

Vierailija
7590/7590 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen tuho olisi oikea vastaus. Hän on varmaan toista mieltä, eli väärässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi