Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö naiset tosiaankaan tee aloitteita?

Vierailija
05.12.2024 |

Onko niin, että kaikesta tasa-arvosta ja seksipositiivisuudesta huolimatta on aina miehen tehtävänä lähestyä naista ja tehdä aloite?

Olen reilut 40-vuotias mies ja ollut parisuhteessa jo yli 20 vuotta. Olen koulutettu, töissä, sosiaalinen ja urheilullinen mies. Olen kohtelias, pukeudun siististi ja varmaan persoonallisen tyylikkäästi. Vietän ajoittain aikaa yöelämässä myös yksin. Siitä huolimatta en muista yhtään tapausta, jossa nainen, tuttu tai tuntematon olisi lähestynyt minua treffi- tai seksimielessä. Missään tilanteessa. Ei opiskeluaikoina, ei työssä. Itse en varattuna tee aloitteita enkä koskaan pettäisi vaimoani, mutta kieltämättä itsetuntoa hivelisi, jos jonkinlaista huomiota tulisi minua kohtaan.

Onko niin, että naiset eivät käytännössä koskaan lähesty miehiä vai onko vaatimustaso tosiaankin niin kova, että vain parhaan näköisiä miehiä lähestytään?

Kommentit (222)

Vierailija
141/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset tekee joita kukaan ei halua. 

Vierailija
142/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin miehillä, osalle naisista se sormus sormessa ja puheet vaimosta ovat aika selvä merkki siitä, ettei kyseistä miestä tule lähestyä romanttisessa mielessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tavisnaisella niitä aloitteita nyt kauheasti riitä... jos ei lasketa kolmen promillen humalassa olevia miehiä baarissa pilkun aikaan.

Ok. Olen vain joissain ketjuissa täällä lukenut kuinka baariin mennessä niitä lähestymisiä tulee ovista ja ikkunoista ihan tavisnaisillekin. Jopa niin paljon, että ei tee edes mieli mennä frendien kaa bilettään baariin kun siellä on vaan liikaa aloitteita tekeviä miehiä. Niistä kourimisista nyt puhumattakaan.

Mut joo, ehkä tavisnaiselle ei keskimäärin kuitenkaan ihan liikaa tuu aloitteita meiltä mikkoleppilampi-tason miehiltä, joten valittamisen varaa on. Ja miksi tulisikaan. Kyllä mä ainakin teen omat moovini kauniille naisille ja en viitti tuhlata paukkuja taviksiin.

Leppilampi alkaa olla jo vanha patu... Ei taida ihan nuoria naisia kiinnostaa hänen "tasoisensa" mies.

About oman ikäisiä naisia minäkin mieluiten katselen, mutta toki jos joku reilusti nuorempi itseään tarjoaa, niin mikäs siinä polkaistessa.

Vierailija
144/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En vaimoani koskaan pettäisi" just joo ja lehmätkin lentää. Aloitteita toivova mies on juuri se joka ensimmäisenä pettää.

Vierailija
145/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumaa naista lähestytään korkeintaan haukkujen kera.

Okei, tää nyt on hieman eri formaatti, mutta laitapa rumana naisena nettiin seuranhakuilmoitus, niin huomaat että viestejä/matcheja pukkaa niin paljon ettet uskokaan! 

Tokikaan suurin osa näistä netissä lähestyjistä ei ole niitä sinua tason tai pari korkeammalla olevia miehiä, joita haluaisit saada. Sellaista se on. Jokaiselle tasonsa mukaan.

Vierailija
146/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tavisnaisella niitä aloitteita nyt kauheasti riitä... jos ei lasketa kolmen promillen humalassa olevia miehiä baarissa pilkun aikaan.

Ok. Olen vain joissain ketjuissa täällä lukenut kuinka baariin mennessä niitä lähestymisiä tulee ovista ja ikkunoista ihan tavisnaisillekin. Jopa niin paljon, että ei tee edes mieli mennä frendien kaa bilettään baariin kun siellä on vaan liikaa aloitteita tekeviä miehiä. Niistä kourimisista nyt puhumattakaan.

Mut joo, ehkä tavisnaiselle ei keskimäärin kuitenkaan ihan liikaa tuu aloitteita meiltä mikkoleppilampi-tason miehiltä, joten valittamisen varaa on. Ja miksi tulisikaan. Kyllä mä ainakin teen omat moovini kauniille naisille ja en viitti tuhlata paukkuja taviksiin.

Uskon silti vahvasti, että rumaa naistakin lähestytään vuodessa enemmän, kuin tavismiestä koko hänen elämänsä aikana.

Ei välttämättä. Seinäruusu (wallflower) on käsite joka ei ole syntynyt tyhjästä ja monilla tuo näkymättömyys iän myötä lisääntyy. Ei edes tarvitse olla ruma. Varsinkin pienemmillä paikkakunnilla asuvalle naiselle lähestymisiä tulee sitäkin vähemmän.

Vierailija
147/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin miehillä, osalle naisista se sormus sormessa ja puheet vaimosta ovat aika selvä merkki siitä, ettei kyseistä miestä tule lähestyä romanttisessa mielessä. 

Eli väität tässä nyt ihan kirkkain näppäimistöin että KAIKKI miehet lähestyy varattuja naisia? 

Painu nyt v#ttuun.

Vierailija
148/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En vaimoani koskaan pettäisi" just joo ja lehmätkin lentää. Aloitteita toivova mies on juuri se joka ensimmäisenä pettää.

Miksi varatut naiset sitten laittavat niukkaakin niukemman pikkumustan antavalla kaula-aukolla varustettuna ylleen ja korkeat korot jalkaan kun lähtevät työpaikan pikkujouluihin? Ihan vain koska...niin miksi?

Vastaan omaan kysymykseeni: he haluavat huomiota, flirttiä ja lähestymisiä miehiltä. 

Aivan kuten miehetkin voivat haluta vastaavaa naisilta.

Tämä on inhmillistä.

Vierailija
149/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ja parikymppiset tekee, tuskin muut. 

Vierailija
150/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varatut naiset sitten laittavat niukkaakin niukemman pikkumustan antavalla kaula-aukolla varustettuna ylleen ja korkeat korot jalkaan kun lähtevät työpaikan pikkujouluihin? Ihan vain koska...niin miksi?

Vastaan omaan kysymykseeni: he haluavat huomiota, flirttiä ja lähestymisiä miehiltä. 

Aivan kuten miehetkin voivat haluta vastaavaa naisilta.

Tämä on inhmillistä.

Jatkan vielä sen verran, että tällaisen huomion toivominen ei kuitenkaan tarkoita (naiselta TAI mieheltä) tarvetta lähteä pettämään seksin merkeissä. Ihan jo pari flirttailevaa kommenttia siinä baaritiskillä antaa hyvän mielen ja boostaa egoa kivalla tavalla. Enkä mä näe tässä mitään sen suurempaa vääryyttä.

Vierailija
151/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt elämässäni kaikki aloitteet lähinnä it-alan nörttimiehille, jotka ovat tyyppiäni. Lopputulos: kriiseilyä siitä, kun nainen on kiinnostunut ylipäätään, palataan eksän kanssa yhteen lyhyen suhteen jälkeen, suostutaan paremman puutteessa, mutta negailu alkaa hyvin pian, kun ei kiinnostakaan. Nyt olen yksin, enkä enää aloitteita tee. Hyvä näin. 

Vierailija
152/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä haluaisi tuollaista ihme pelleilyä pitävää miestä. Jos ei voi suoraan ja asiallisesti ilmaista kiinnostustaan niin se on todellinen turn off.

Suurin osa naisista pellejä kun eivät tee suoria aloitteita miehille? Miten on naiset, allekirjoitatteko tämän väitteen ja myönnätte olevanne täysiä pellejä?

Ei naiset tee tuollaista typerää kaksi vilkaisua ja sitten tarkoituksellinen pois katsominen. Jos joku tekee, niin ovat pellejä, kyllä. Itse en ole ikinä tehnyt. 

Ei naisten tarvii tehdä koska riippumatta katseiden määrästä, niin miehiä riittää aloitteita tekemään. Miehen tarvii tehdä vähän jotain erilaista jotta se taktiikka toimii. Siitähän tässä on kyse. Sukupuolet on tässä(kin) erilaisessa lähtötilanteessa. Se nyt vaan on mitä on ja sen kanssa täyty

Mä kyllä kannatan tuota pelleilymetodia. Se toimii erityisesti sellaisiin vähän parempiin naisiin, joita lähestytään paljon ja joita kyllästyttää se. Toisaalta kaikkein parhaisiin toimii ihan eri jutut, eivätkä he olekaan paikoissa, joissa näitä pelejä pelataan. -m, eri

Vierailija
153/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kannatan tuota pelleilymetodia. Se toimii erityisesti sellaisiin vähän parempiin naisiin, joita lähestytään paljon ja joita kyllästyttää se. Toisaalta kaikkein parhaisiin toimii ihan eri jutut, eivätkä he olekaan paikoissa, joissa näitä pelejä pelataan. -m, eri

Jos mä olen baarissa kaverien kanssa pitämässä hauskaa ja vähän pienessä sievässä teen katsekontaktien kautta passiivisia aloitteita, niin ne naiset valkkaan kyllä ihan puhtaasti ulkonäön perusteella ilman mitään sen kummempia analyyseja pintaa syvemmältä. Mutta jos sieltä sitten paljastuukin jotain haiväljyy substanssia myöhemmässä tarkastelussa, niin posiahan se vain. 

Eikä ne baarit nyt ainoa tapa ole seuraa löytää.

Vierailija
154/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olen baarissa kaverien kanssa pitämässä hauskaa ja vähän pienessä sievässä teen katsekontaktien kautta passiivisia aloitteita, niin ne naiset valkkaan kyllä ihan puhtaasti ulkonäön perusteella ilman mitään sen kummempia analyyseja pintaa syvemmältä. Mutta jos sieltä sitten paljastuukin jotain haiväljyy substanssia myöhemmässä tarkastelussa, niin posiahan se vain. 

Niin, ne on sellaisia keskitasoa vähän parempia. Korkeintaan.

Vierailija
155/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saattaa hymyillä kerran pari vienosti, ei muuta. Jos on oikein kiinnostunut niin kääntää äkisti päänsä pois.

Vierailija
156/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ne on sellaisia keskitasoa vähän parempia. Korkeintaan.

Kaikki baarissa käyvät naiset vai tämän "pelleilymetodin" kautta baarissa lähestyvät naiset?

Vierailija
157/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein, mutta sitten huomasin aloitteideni johtavan vain siihen, että noin vuoden jälkeen miehet totesivat, että eivät oikein olekaan kiinnostuneita minusta.

Totesin, että en enää lähesty ketään minua kiinnostavaa, koska selvästi he eivät ole kiinnostuneita minusta. Olin vuosia yksin, kunnes kohtasin miehen, joka oli kiinnostunut. Ei ollut tyyppiäni, mutta lopulta totesin, että aiempi tyyppikään ei ollut tyyppiäni, joten tartuin tilaisuuteen ja olimme 8 vuotta yhdessä.

Nykyään olen taas avoimempi lähestymiselle. Ongelmana on lähinnä se, että en enää kiinnostunut kenestäkään ilman pidempää tunnustelua, johon harvemmin on mahdollisuutta. Niitä asioita, joista olen nykyään kiinnostunut, ei päälle päin näe. 

Vierailija
158/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki baarissa käyvät naiset vai tämän "pelleilymetodin" kautta baarissa lähestyvät naiset?"

Harvemmin parhaita baareista löytyy.

Vierailija
159/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo näin se on. Ei naisten tarvitse kuin valita niin miksi tehdä muuta.

Mutta kyse on myös kulttuurista.

Olin työmatkalla Brasiliassa ja siellä on kulttuuri aivan täysin eri. Naiset ovat todella naisellisia ja flirttailevat paljon. Mutta se ei siellä tarkoita mitään sen enempää. Se on ihan vaan tapa hymyillä jne.

Mutta joka tapauksessa kun menin baariin niin olipahan vientiä pitkällä blondilla viikingillä. Huh huh.

Samaten Aasiassa esim Singaporessa naiset ovat iskeneet minua.

Suomessa on naiset jäätä.

No onhan ne miehetkin Brasiliassa aikamoisia gigoloja verrattuna yrmyihin suomimiehiin jotka kiukkuisena eivät edes suostu iskemään naisia.

Vierailija
160/222 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumaa naista lähestytään korkeintaan haukkujen kera.

Okei, tää nyt on hieman eri formaatti, mutta laitapa rumana naisena nettiin seuranhakuilmoitus, niin huomaat että viestejä/matcheja pukkaa niin paljon ettet uskokaan! 

Tokikaan suurin osa näistä netissä lähestyjistä ei ole niitä sinua tason tai pari korkeammalla olevia miehiä, joita haluaisit saada. Sellaista se on. Jokaiselle tasonsa mukaan.

Niin, suurin osa niistä lähestyjistä on miehiä, jotka luulevat että rumaa naista saa kohdella ihan miten sattuu.