Paljonko rahaa käytät mudden lahjoihin vuodessa?
Mainitse myös tulotasosi ja koetko että olet saanut/saat myös itse lahjoja?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mitä lahjoja ne nuo on? Selvennä vähä niin ehkä voi vastata
Mitä tahansa lahjoja. Työkavereiden keräyksiin, kummilapsille jne.
Muutama tonni vuodessa. Netto 2200/kk. Toki osa lahjoista maksetaan puoliksi miehen kanssa. Olen antelias
Siis muiden lahjoihin?
No enpä ole kirjanpitoa pitänyt asiasta sen tarkempaa, mutta jouluna meni omien lasten "lahjoihin" ehkä 700 euroa. Kolme lastani ovat jo isoja ja nuorimmalle maksoin esimerkiksi laskettelupaikkaan kausikortin, joka maksoi 199 euroa. Sen lisäksi tuli jotain muutakin ja muille lapsille sen summan mukaisesti. Miehelle ostin kun löysin tarpeellisia juttuja ehkä noin 150 eurolla ja sen lisäksi laitoin muutamalle kummilapselle 50-100 e tileille. Ai niin, vanhemmilleni ja appivanhemmille ostin joulukukat.
Syntymäpäiviä meillä ei paljoa juhlita ja jos sopivaa lahjaa ei löydy, niin juhlimme lähinnä vain tekemällä sekä syömällä hyvää ruokaa ja kakkua yhdessä.
Vuoden varrella saatan ostaa lapsille jotain kivoja juttuja ihan muuten vain, jos eteen kivaa tulee. Viime vuonna kummilapsille osui myös rippijuhlaa ja ylioppilasjuhlaa, joten niihinkin meni ylimääräistä.
Jos siis sanon, että käytän noin 1500-1800 e lahjoihin vuoden aikana, niin se on varmaan aika lähellä. Olen yrittäjä ja tienaan tehtyjen töiden mukaan kohtuullisesti. Lainoja ei kuitenkaan ole, joten en ole nokonuuka rahoistani. Itse en halua lahjoja yhtään.
En ole pitänyt kirjaa summasta, mutta äkkiseltään laskettuna n. 2000-2500e. Viisi lasta ja yksi lapsenlapsi on. Heihin uppoaa eniten.
En ole tarkalleen laskenut, mutta omiin lapsiin (2kpl) ehkä pari tonnia ja kummilapsiin (7kpl) noin 700 eli 50 e jouluna sekä synttärinä. Miehen lahjoihin ehkä noin 500. Muille sukulaisille ja ystäville satunnaisesti max parinkympin lahjoja.
Saan itse lahjoja ainoastaan puolisolta ja vanhemmilta, eli varmasti rajusti miinuksella ollaan, jos niin haluaisi ajatella. Onneksi en halua. Keskituloinen olen.
Omien lasten lahjoihin (2 teiniä) menee ehkä 2000eur vuosi, kummilapsiin yht n 500eur. Lisäksi ostan kukkia, suklaata, satunnaisia tuliaisia ja osallistun työpaikan keräyksiin. Summaa on kyllä hankala arvioida, ehkä 200-300 eur/ vuosi. Miehelle ostan joululahjan, siihen menee 100-300eur.
Tienaan n 45 000 eur/ vuosi
Saan kivoja lahjoja itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Siis muiden lahjoihin?
No enpä ole kirjanpitoa pitänyt asiasta sen tarkempaa, mutta jouluna meni omien lasten "lahjoihin" ehkä 700 euroa. Kolme lastani ovat jo isoja ja nuorimmalle maksoin esimerkiksi laskettelupaikkaan kausikortin, joka maksoi 199 euroa. Sen lisäksi tuli jotain muutakin ja muille lapsille sen summan mukaisesti. Miehelle ostin kun löysin tarpeellisia juttuja ehkä noin 150 eurolla ja sen lisäksi laitoin muutamalle kummilapselle 50-100 e tileille. Ai niin, vanhemmilleni ja appivanhemmille ostin joulukukat.
Syntymäpäiviä meillä ei paljoa juhlita ja jos sopivaa lahjaa ei löydy, niin juhlimme lähinnä vain tekemällä sekä syömällä hyvää ruokaa ja kakkua yhdessä.
Vuoden varrella saatan ostaa lapsille jotain kivoja juttuja ihan muuten vain, jos eteen kivaa tulee. Viime vuonna kummilapsille osui myös rippijuhlaa ja ylioppilasjuhlaa, joten niihinkin meni ylimääräistä.
Jos siis sanon, että käytän noin 1500-1800 e lahjoihin vuoden aikana, niin se on varmaan aika lähellä. Olen yrittäjä ja tienaan tehtyjen töiden mukaan kohtuullisesti. Lainoja ei kuitenkaan ole, joten en ole nokonuuka rahoistani. Itse en halua lahjoja yhtään.
"Kolme lastani ovat jo isoja ja nuorimmalle maksoin esimerkiksi laskettelupaikkaan kausikortin, joka maksoi 199 euroa. Sen lisäksi tuli jotain muutakin ja muille lapsille sen summan mukaisesti."
Miten 700€ riitti lahjoihin jos lapsille meni jo 800€? Jos tuo "sen lisäksi tuli muutakin" tarkoittaa jotain ilmaista, ja jos ei, niin summahan nousee tuostakin.
En yhhtään koska en tunne Muddea.
Jos jätetään toi mudden ihmettely niin normaalisti en yhtään. Satunnaisesti jos joku häälahja pitää antaa, mutta synttäri-, joulu- ym lahjoja en anna enkä saa.
Tuloja ei ole.
Mitä lahjoja ne nuo on? Selvennä vähä niin ehkä voi vastata