Taloudelliset erot parisuhteessa. Mies odottaa sanattomia palveluksia, koska on varakkaampi
Oon tavannut kivan miehen ja nyt selvisi, että hän onkin hyvin varakas (vihjailee siitä aina). Itse pärjään omillani, mutta asun vuokralla ja kaikki mikä tulee, menee. On pientä säästöä. Mutta kaiken kaikkiaan elostani, nautin tästä itsenäisyydestä, maksan omat juomani ja ruokani ravintolassa jne.
Meillä juttu luistaa miehen kaa hyvin. Olisin tosi tyytyväinen tähän tilanteeseen, omat asunnot, oma talous. En tykkää ajatuksesta että muuttaisin toisen hienoon taloon ja maksaisin eloni siivoamalla ja muilla kotitaloustöillä. Miehen sanojen mukaan, ei viihdy yksin ja haluaisi jonkun vierelleen. Kukapa ei haluaisi, mutta kiire ei ole.
Sanoin etten ole oikein sellainen hoivaajatyyppi joka passaa ja palvelee. Toki teen ruokaa joka päivä. Mutta ei se voi olla syy yhteennuuttoon, vai voiko?
Oonko jo liian itsenäinen kun ajattelen etten lähde kenenkään sotkuja siivoamaan tai olemaan halinalle. Tuntuu, että mies hoitaa kaikki asiat rahalla. Ihmiset on sillä helposti ostettavissa, mutta sitten se ei ole aitoa rakkautta. Onhan se helppo ratkaisu, mutta kun se ei riitä minulle.
Kommentit (150)
Vai voiko olla että mies on tosiaan niin umpiossa elänyt, että hänellä ei ole käsitystä toisenlaisesta parisuhteesta?
Hän on kasvanut perinteisessä perheessä, jossa miehellä ja naisella on omat roolinsa, ottanut samanlaisen naisen vaimokseen, eikä ole kertaakaan sitä edes kyseenalaistanut, ennenkuin nyt eron jälkeen, kun vaimo yllättäen sanoo ettei enää jaksa tätä ja lähtee mahdollisesti toisen miehen matkaan. Ja nyt miehen pitäisi lähteä deittimarkkinoille. Ja siellä tuleekin vastaan ihan erilaisia, itsenäisiä naisia, jotka haluaa muutakin kuin perinteisen suhteen (perinteisessä suhteessa ei ole mitään väärää, mutta kaikki naiset ei vaan siihen enää sovellu/halua).
Ja sitten tämä mies on aivan pihalla ja kuutamolla, koska ei ole mitään muita ihmissuhdemalleja, kaikilla kavereillakin on samanlaiset. Ja nyt pitäisi keski-iän kynnyksellä rueta opettelemaan ihan uusi toimintamalli.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikäluokkaa olette?
50 v
Vierailija kirjoitti:
No voittehan te esimerkiksi muuttaa yhteen ja puolittaa kulut jos olette molemmat työssäkäyviä. Sitten voitte vaatia toisiltanne saman verran.
Kyllä tuosta tuli hyvin selväksi, että tämä ei ole se malli mihin tuo mies haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voittehan te esimerkiksi muuttaa yhteen ja puolittaa kulut jos olette molemmat työssäkäyviä. Sitten voitte vaatia toisiltanne saman verran.
Sisälukutaito?
Mies asuu hienossa talossa leveästi ja nainen vuokralla. Luuletko että ap voi puolittaa yhteisasumisen kuluja tällaisen miehen kanssa? Mies ei varmasti muuta vaatimattomampaan kotiin.
Mutta jos mies on varakas, niin eikö nainen voi silloin jäädä pois töistä ja osallistua talkoisiin hoitamalla ne kotityöt, eikä tämä ole kuitenkin aika monen haave, onhan tuo tuhat kertaa mukavampaa ja helpompaa kuin melkein mikä tahansa työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisälukutaito?
Mies asuu hienossa talossa leveästi ja nainen vuokralla. Luuletko että ap voi puolittaa yhteisasumisen kuluja tällaisen miehen kanssa? Mies ei varmasti muuta vaatimattomampaan kotiin.
Mutta jos mies on varakas, niin eikö nainen voi silloin jäädä pois töistä ja osallistua talkoisiin hoitamalla ne kotityöt, eikä tämä ole kuitenkin aika monen haave, onhan tuo tuhat kertaa mukavampaa ja helpompaa kuin melkein mikä tahansa työ.
Itse asiassa tuo on todella harvan haave. Onhan se totta, että kotityöt ovat helpompia mitä moni työ, mutta ne ovat myös tylsiä, puuduttavia, eivät anna mitään henkistä tyydytystä. Ei siivoaminen ja pyykinpesu ole mitään "mukavaa", ja ruuanlaitostakin menee fiilis, jos se on velvollisuus. Kyllä moni kokee paremmaksi vaihtoehdoksi vaativamman ja vaikeamman palkkatyön, koska siinä saattaa voida toteuttaa itseään tai ainakin kokee saavansa aikaan jotain. Kotityöt ovat vähän kuin jokin luuppi. Toisaalta on sitten se puoli, että palkkatyöstä saa palkkaa ja eläke kertyy, kotityöt ovat tässä mielessä äärimmäisen huono valinta.
Ja enpä tiedä, onko suhteen dynamiikalle hyväksi, jos toinen ostaa oikeutensa yhdessä asumiseen kotitöillä. Vähän kuin olisi maksullinen seuralainen sillä erotuksella, että ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Asuminen maksetaan rahalla yleensä, jos et maksa sitten teet töitä sen eteen. Niinhän itse kirjoitit ettet halua maksaa eloasi siivoamalla niin käytä rahaa..
Onko yhdessä asumisessa siis kyse jostain vuokrasuhteesta? Fiksumpaa on ap:n asua jatkossakin yksin vuokra-asunnossa kuin muuttaa suhteensa joksikin oudoksi järjestelyksi, jossa hänen täytyy lunastaa oikeutensa avoliittoon työpanoksella. Kieroahan sekin on, että mies maksaa voidakseen olla avoliitossa. Sairas kuvio - mieluummin omat asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt käsittänyt missä aloituksessa sanottiin ne palvelut mitä mies haluaa rahalla ostaa. Valaiskaa mua.
Vihailemalla että pitäisi esim siivota. "Kukahan auttaisi?" Sanoin, että hanki siivooja, rahaa kyllä on. "kukahan tekis hyvää kotiruokaa"
Miehen koti on likainen. Mutten jäänyt siivoamaan ja hän kävi oikuttelee.
Ap
Mikset halua antaa miehellesi mitään? Olisiko se ollut niin hirveää laittaa vähän ruokaa ja hemmotella? Tai olisitte siivonnut yhdessä. Se on aika tehokasta ja mukavaakin. Aika huonot lähtökohdat suhteelle, jos koet, että miehesi on pahin vihollisesi (yleinen mielipide tällä palstalla muuten).
Olen eri, mutta eihän tuossa ole mitään pahaa. Minusta on ainakin ihana hemmotella omaa kumppania - mutta vain, jos kumppanikin hemmottelee minua. Minäkin tykkään siitä että toinen laittaa vähän ruokaa ja hemmottelee. Mutta se on ihan eri asia, jos ajatellaan, että varakkaampi osapuoli vain on oikeutettu huomiointiin - sellaiseen en itse lähtisi. En haluaisi suhteestani mitään palvelussuhdetta, olisin sitten kumpi tahansa osapuoli.
Onks hää siis tahallaan noin laiska, ettei viitsi hakea itse mitään ? Et ole hänen palvelijansa, kaiketi, vaik se sattuukin oleen varakkaampi.........jos mul olis tollanen laiskimus miehenä, ni sanoisin, et hae ite mit kaipaat...........en oo sun palvelijas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisälukutaito?
mitvit, en satavarmasti jää pois omasta työstäni, jossa olen hyvä ja josta saan paljon sisältöäni elämään, ihan vaan sen takia, että siivoisin ukon taloa!
Ei missään nimessä kannata luopua itsenäisyydestään ja riippumattomuudesta sillä että alkaa jonkun piiaksi. Minkälaista se elämä sitten olisi vaikka kuinka olisi varakkuuden keskellä, mutta ei mitään omia tuloja ja kaiken joutuu kerjäämään. Ei kiitos! Tuollainen mies voi ostaa siivoajan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt käsittänyt missä aloituksessa sanottiin ne palvelut mitä mies haluaa rahalla ostaa. Valaiskaa mua.
No aika moni tämänkaltaisessa valtatilanteessa odottaa seksiä, siivoamista, ruoanlaittoa yms. Mutta kyse on taloudellisesta väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihailemalla että pitäisi esim siivota. "Kukahan auttaisi?" Sanoin, että hanki siivooja, rahaa kyllä on. "kukahan tekis hyvää kotiruokaa"
Miehen koti on likainen. Mutten jäänyt siivoamaan ja hän kävi oikuttelee.
Ap
Ei kannata lähteä tähän. Tiedän, koska omakohtaista kokemusta.
Joo, on kokemusta yhdestä "rahamiehestä". Ei tehnyt mieli ottaa häneltä mitään vastaan, kun tiesi että sen jälkeen jää "kiitollisuudenvelkaan" ja mies varmasti muistaa joka käänteessä muistuttaa, että tuonkin ostin ja maksoin.
Ei tuollainen ole enää parisuhde, vaan valtasuhde.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä kannata luopua itsenäisyydestään ja riippumattomuudesta sillä että alkaa jonkun piiaksi. Minkälaista se elämä sitten olisi vaikka kuinka olisi varakkuuden keskellä, mutta ei mitään omia tuloja ja kaiken joutuu kerjäämään. Ei kiitos! Tuollainen mies voi ostaa siivoajan.
Niin, mutta sitten joutuu ostamaan erikseen s**sipalvelut, eikä se käy pihille.
Älä vaan ala rikkaan miehen siivoojaksi. Mielummin köyhän miehen kanssa sitä asuu ja yhteiset kotityöt, niin minä olen asunut miehen kanssa joka ei ole rikas. Me tullaan omilla toimeen. Ruokakuluja jaetaan ja muita kuluja. Mieheni sai perintöä mutta ei se muuttanut miestä. Mieheni siivoo edelleen ja tekee ruokaa. Perintö meni elämiseen ja mies osti veneen.
No, jos mies haluaa naisen vierelleen, voit kutsua hänet muuttamaan luoksesi, mikäli tosiaan haluat sen ukon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisälukutaito?
No olkoonkin sun haave, mutta ehket käy heteromiehelle?
Miehiä on erilaisia. Tääkin ap on valinnut itselleen rikkaan.
Aivan v:tun sama miten siinä käy.