Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudelliset erot parisuhteessa. Mies odottaa sanattomia palveluksia, koska on varakkaampi

Vierailija
05.12.2024 |

Oon tavannut kivan miehen ja nyt selvisi, että hän onkin hyvin varakas (vihjailee siitä aina). Itse pärjään omillani, mutta asun vuokralla ja kaikki mikä tulee, menee. On pientä säästöä. Mutta kaiken kaikkiaan elostani, nautin tästä itsenäisyydestä, maksan omat juomani ja ruokani ravintolassa jne. 

Meillä juttu luistaa miehen kaa hyvin. Olisin tosi tyytyväinen tähän tilanteeseen, omat asunnot, oma talous. En tykkää ajatuksesta että muuttaisin toisen hienoon taloon ja maksaisin eloni siivoamalla ja muilla kotitaloustöillä. Miehen sanojen mukaan, ei viihdy yksin ja haluaisi jonkun vierelleen. Kukapa ei haluaisi, mutta kiire ei ole.

Sanoin etten ole oikein sellainen hoivaajatyyppi joka passaa ja palvelee. Toki teen ruokaa joka päivä. Mutta ei se voi olla syy yhteennuuttoon, vai voiko? 

Oonko jo liian itsenäinen kun ajattelen etten lähde kenenkään sotkuja siivoamaan tai olemaan halinalle. Tuntuu, että mies hoitaa kaikki asiat rahalla. Ihmiset on sillä helposti ostettavissa, mutta sitten se ei ole aitoa rakkautta. Onhan se helppo ratkaisu, mutta kun se ei riitä minulle. 

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies on ilmaissut odottavasi sinulta palveluksia rahaa vastaan? Millaisia?

Vierailija
2/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voittehan te esimerkiksi muuttaa yhteen ja puolittaa kulut jos olette molemmat työssäkäyviä.  Sitten voitte vaatia toisiltanne saman verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies on ilmaissut odottavasi sinulta palveluksia rahaa vastaan? Millaisia?

Sanomattakin on selvää että niin siinä käy. Pari lasta ja koira lisää niin hups, siinä AP sitten on, pallo jalassa, oma elämä muisto vaan!

Onneksi mä pääsin karkuun!

Vierailija
4/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanomattakin on selvää että niin siinä käy. Pari lasta ja koira lisää niin hups, siinä AP sitten on, pallo jalassa, oma elämä muisto vaan!

Onneksi mä pääsin karkuun!

No ei ole sanomatta selvää jos ei yhdistä talouksia, kuten kakkonenkin ehdotti. Jos aapee elättää jatkossakin itsensä, ei miehellä ole syytä olettaa hänen toimivan kotipiikana.

Vierailija
5/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei. Luottotiedoton pössyjännis sinulle.

Vierailija
6/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on erilainen käsitys parisuhteesta, henkilökohtaisesta taloudesta ja ilmeisesti myös sukupuolten välisestä tasa-arvosta. Ei jatkoon

Vierailija
7/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voittehan te esimerkiksi muuttaa yhteen ja puolittaa kulut jos olette molemmat työssäkäyviä.  Sitten voitte vaatia toisiltanne saman verran.

Sisälukutaito?

Mies asuu hienossa talossa leveästi ja nainen vuokralla. Luuletko että ap voi puolittaa yhteisasumisen kuluja tällaisen miehen kanssa? Mies ei varmasti muuta vaatimattomampaan kotiin.

Vierailija
8/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei AP:n tuloilla voi kustantaa hienon talon kuluja.

Vierailija
9/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi minullekin. Olen eronnut paristi ja yritin vielä kerran. Mies oli vanha ystäväni ja kerroin hänelle rahatilanteestani yksityiskohtaisesti. Hänelle kaikki oli puheiden mukaan ok, ja hänellä ei ollut rahasta puutetta. Sitten kerran kuitenkin tuli sängyssä tilanne etten juuri silloin jaksanut, ja sain vastaani synkän naaman ja perustelut että kyllä minun pitäisi koska hän oli maksanut jotain, mihin minulla ei ollut ollut varaa. Se suhde loppui siihen. Ikinä en myy seksiä, edes parisuhteessa.

Vierailija
10/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt käsittänyt missä aloituksessa sanottiin ne palvelut mitä mies haluaa rahalla ostaa. Valaiskaa mua.

Vierailija
11/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei AP:n tuloilla voi kustantaa hienon talon kuluja.

Olen eri mieltä. Entä jos talo on velaton? Ap on työssäkäyvä, säännölliset tulot. T. Eri 

Vierailija
12/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän noin, taloudellisesti siis. Mutta olen tehnyt miesystävälle selväksi, etten muuta saman katon alle taloonsa. Ei enää kiinnostele omakotitaloasuminen keskellä ei mitään. Ollaan vuorotellen kummankin kodissa. 

Tunnen hänet niin hyvin jo, ettei hän kyllä palveluksia pyytäisi, vaikka muutettaisiinkin yhteen. Mistä olet tuon käsityksen saanut? Onko mies sanonut, että jos muutatte yhteen, olet orja hälle? 

Vierailija
13/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkällä sairauslomalla (fyysiset syyt) ja pikku hiljaa luisunut siihen ettei mies tee oikein enää mitään kotona. Ei edes lomilla.

(joo, aion hakea eroa) 

Vierailija
14/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt käsittänyt missä aloituksessa sanottiin ne palvelut mitä mies haluaa rahalla ostaa. Valaiskaa mua.

Oletan, että nykyaikaisen naisen ollessa kyseessä, tällä tarkoitetaan sitä että nainen joutuisi joskus imuroimaan miehen asunnon.

Ja ihan siitä riippumatta asuukoo nainen samassa asunnossa vai ei.

Vierailija
15/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian itsenäinen, vaan ihan normaali. Ongelmana on vain se, että sinä haluat parisuhteen ja mies sisäkön.

Vierailija
16/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kerran kuitenkin tuli sängyssä tilanne etten juuri silloin jaksanut, ja sain vastaani synkän naaman ja perustelut että kyllä minun pitäisi koska hän oli maksanut jotain, mihin minulla ei ollut ollut varaa. 

Voi luoja mikä tampio 😲

Vierailija
17/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi minullekin. Olen eronnut paristi ja yritin vielä kerran. Mies oli vanha ystäväni ja kerroin hänelle rahatilanteestani yksityiskohtaisesti. Hänelle kaikki oli puheiden mukaan ok, ja hänellä ei ollut rahasta puutetta. Sitten kerran kuitenkin tuli sängyssä tilanne etten juuri silloin jaksanut, ja sain vastaani synkän naaman ja perustelut että kyllä minun pitäisi koska hän oli maksanut jotain, mihin minulla ei ollut ollut varaa. Se suhde loppui siihen. Ikinä en myy seksiä, edes parisuhteessa.

Näinhän se on, ei ihme, että raha on yleisin syy parien riitoihin ja eroihin. Parasta olisi asua erillään, mutta ei sekään oikein ole ratkaisu jos halutaan lapsia. Iäkkäämmillä pariskunnilla onkin ihan tavallista asua erillään.

Vierailija
18/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on moninkertaisesti varakkaampi kuin minä. Kuitenkin asumme yhdessä, meillä on yhteiset rahat ja yhteinen omaisuus. Avioehtoa ei ole. Kotityöt jaetaan suht tasan samoin lapsenhoito. Isommat ostokset sovitaan yhdessä, pienemmät ostelemme itseksemme. 

Vierailija
19/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän noin, taloudellisesti siis. Mutta olen tehnyt miesystävälle selväksi, etten muuta saman katon alle taloonsa. Ei enää kiinnostele omakotitaloasuminen keskellä ei mitään. Ollaan vuorotellen kummankin kodissa. 

Tunnen hänet niin hyvin jo, ettei hän kyllä palveluksia pyytäisi, vaikka muutettaisiinkin yhteen. Mistä olet tuon käsityksen saanut? Onko mies sanonut, että jos muutatte yhteen, olet orja hälle? 

Eihän ne sano, odottavat  ja olettavat että ilman muuta palvelet .Niin  oli minunkin ex avokki. Tein  yrittäjänä  7 pv työviikkoa. Kertaakaan herra ei tehnyt ruokaa, eikä juuri mitän muuta sisällä, kerran pesi ikkunoita kanssani. Jotain pientä teki ulkona: Minä maksoin sähköt ym.Talo oli minun.

Yksin asuessaan  kokkasi itse aiemmin

Asia ei tule toistumaan kohdallani

Vierailija
20/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihailemalla että pitäisi esim siivota. "Kukahan auttaisi?"  Sanoin, että hanki siivooja, rahaa kyllä on. "kukahan tekis hyvää kotiruokaa" 

Miehen koti on likainen. Mutten jäänyt siivoamaan ja hän kävi oikuttelee. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän