Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudelliset erot parisuhteessa. Mies odottaa sanattomia palveluksia, koska on varakkaampi

Vierailija
05.12.2024 |

Oon tavannut kivan miehen ja nyt selvisi, että hän onkin hyvin varakas (vihjailee siitä aina). Itse pärjään omillani, mutta asun vuokralla ja kaikki mikä tulee, menee. On pientä säästöä. Mutta kaiken kaikkiaan elostani, nautin tästä itsenäisyydestä, maksan omat juomani ja ruokani ravintolassa jne. 

Meillä juttu luistaa miehen kaa hyvin. Olisin tosi tyytyväinen tähän tilanteeseen, omat asunnot, oma talous. En tykkää ajatuksesta että muuttaisin toisen hienoon taloon ja maksaisin eloni siivoamalla ja muilla kotitaloustöillä. Miehen sanojen mukaan, ei viihdy yksin ja haluaisi jonkun vierelleen. Kukapa ei haluaisi, mutta kiire ei ole.

Sanoin etten ole oikein sellainen hoivaajatyyppi joka passaa ja palvelee. Toki teen ruokaa joka päivä. Mutta ei se voi olla syy yhteennuuttoon, vai voiko? 

Oonko jo liian itsenäinen kun ajattelen etten lähde kenenkään sotkuja siivoamaan tai olemaan halinalle. Tuntuu, että mies hoitaa kaikki asiat rahalla. Ihmiset on sillä helposti ostettavissa, mutta sitten se ei ole aitoa rakkautta. Onhan se helppo ratkaisu, mutta kun se ei riitä minulle. 

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä14672 kirjoitti:

Mihin odotukset perustuu? Maksaako hän sulle juttuja?

Ei maksa mitään. Ei edes kahvia suostu keittämään aamulla tai hankkia maitoa kun meen yökylään, vaikka sanoin että 3 kuppia kahvia kuuluu joka aamuun. 

Huonoa käytöstä häneltä! Outo tyyppi

Vierailija
142/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa käyttää sinua hyväkseen. Hän kokee ylemmyyden tunnetta, kohtelee sinua todennäköisesti huonosti ja ajattelee, että voi ostaa sinut rahalla.

Jos hän rakastaisi sinua aidosti, ei hän haluaisi, että oma rakas joutuu yksin siivoamaan ja tekemään kaikki kotityöt. Hän on varmaan jotenkin narsistinen persoonallisuus, joka näkee muut ihmiset hyödykkeinä.

Sanoisin, ettei narsistiin kannata tuhlata aikaansa. 

Mun mies tekee tätä. Tienaan neljä kertaa vähemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan tajunnut että miten se mies antaa ymmärtää että aloittajan pitäisi ostaa elatus kotitöillä. Mä olen muutenkin kai vähän oudompi nainen kun musta on mukava auttaa mun miestä, helpottaa hänen elämäänsä kaikin tavoin mitä keksin. Joo, mä olen siivonnut hänen kotonaan, olen tehnyt ruokaa, olen tehnyt remppaa apuna ja sisustanut kaverina. Ja apua, yhteiset kulut me maksetaan silti puoliksi. 

Kaiken mitä itsestäni annan koen saavani takaisin. Mulla on hyvä olla kun mun tärkeillä ihmisillä on hyvä olla. Autan mielelläni myös muita läheisiä ihmisiäni ja muutenkin antaminen on mulle paljon luontevampaa kuin ottaminen. 

Vierailija
144/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan tajunnut että miten se mies antaa ymmärtää että aloittajan pitäisi ostaa elatus kotitöillä. Mä olen muutenkin kai vähän oudompi nainen kun musta on mukava auttaa mun miestä, helpottaa hänen elämäänsä kaikin tavoin mitä keksin. Joo, mä olen siivonnut hänen kotonaan, olen tehnyt ruokaa, olen tehnyt remppaa apuna ja sisustanut kaverina. Ja apua, yhteiset kulut me maksetaan silti puoliksi. 

Kaiken mitä itsestäni annan koen saavani takaisin. Mulla on hyvä olla kun mun tärkeillä ihmisillä on hyvä olla. Autan mielelläni myös muita läheisiä ihmisiäni ja muutenkin antaminen on mulle paljon luontevampaa kuin ottaminen. 

Minkä ikäinen olet? Onko sinulla lapsia?

Vierailija
145/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tykkään tehdä ruokaa rakkaimmilleni ja huolehtia heistä jne. Mutta kun se tehdään näin tökerösti ja heti ekoilla tai tokilla treffeillä, niin siitä häviää hohto.

Teen hyviä asioita läheisilleni, kun kokkaan, siivoan, hieron niskoja ja kuuntelen huolia, mutta kyllä sitä valitettavasti vaan haluaa siihen jotain vastavuoroisesti. Ja se jotain on huomiota, kauniita sanoja, hellyyttä, läheisyyttä ja tunteen että on tärkeä ja rakastettu. Materiaali ei korvaa huomioimista. Iso talo ei lohduta tai sano että rakastaa, eikä halaa jos on ollut paha päivä. 

Vierailija
146/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Onko sinulla lapsia?

Olen lähemmäs 50 ja mulla on kaksi lasta. Teinejä. 

Vierailija
147/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tykkään tehdä ruokaa rakkaimmilleni ja huolehtia heistä jne. Mutta kun se tehdään näin tökerösti ja heti ekoilla tai tokilla treffeillä, niin siitä häviää hohto.

Teen hyviä asioita läheisilleni, kun ko

Joo, tietenkin kaikki on vastavuoroista. Minäkin sanoin kokevani että kaiken mitä annan saan takaisin. Enkä tarkoita materiaa, mehän maksetaan kaikki puoliksi. Koen joka hetki olevani rakastettu ja arvostettu. Mutta mä en tosiaan tajunnut aloituksesta että missä se tuli esille että tämä aloittajan mies tosiaan meinaa hieroa jotain kauppoja. Sitä vaan jäin miettimään. 

Vierailija
148/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voittehan te esimerkiksi muuttaa yhteen ja puolittaa kulut jos olette molemmat työssäkäyviä.  Sitten voitte vaatia toisiltanne saman verran.

Sisälukutaito?

Mies asuu hienossa talossa leveästi ja nainen vuokralla. Luuletko että ap voi puolittaa yhteisasumisen kuluja tällaisen miehen kanssa? Mies ei varmasti muuta vaatimattomampaan kotiin.

Ehkä mies juurikin unelmoi vuokrakaksioon muuttamisesta ja talostaan eroon pääsemisestä.

Vierailija
149/150 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja just tän takia miehet hyötyy naisista, kun naiset tykkää miellyttää. Ystäväni oli juuri tuollainen. Asui miehen talossa, osallistui remonttiin ja maksoi kaikesta puolet. Ja koska hän oli ammatiltaan sisustussuunnittelija, mies sai taloonsa senkin palvelun ilmaisena ja remontista tuli huikean hieno. Pyöräytti miehelle 3 lastakin, mutta naimisiin eivät koskaan menneet. 

Olivat yhdessä 15 vuotta, sitten mies löysi uuden, nuoremman naisen. Mies oli sitä mieltä, ettei hänen tarvitse exälleen maksaa erossa senttiäkään, koska talo on hänen.

Onneksi nykyään on avosuhteissakin jotain oikeuksia erotessa, joten oikeustaistelun jälkeen ystäväni sai jonkun pienen muodollisen muutaman kymmenen tuhannen summan erossa. Mies sai kuitenkin huomattavasti enemmän myydessään hienon, remontoidun talon. 

Että mitä opimme tästä?

Ainakin kannattaa mennä naimisiin, jos kuitenkin meinataan yhdessä asua ja tehdä lapsiakin. On sitten erotessa kaikki selkeämpää ilman erillistä oikeus selvittelyä, mikä sekin maksaa. Miehet on valmiita jättämään lastensa äidin täysin tyhjätaskuksi uuden naisen löytyessä, joten naisten on varauduttava siihen jo etukäteen, vaikka kuinka ihastunut on.

Vierailija
150/150 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun vähemmäntienaava joutuu työttömäksi tai on äitiysvapaalla tai sairastuu? Ikävä huomata että miehessä nousee esiin valtaa pitävä "koska minä maksan" :(

Määrää kalliimmista ostoksista (itseensä kyllä tuhlaa mm. taksit ym turhuus!), eikä tee kotitöitä juurikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi