Taloudelliset erot parisuhteessa. Mies odottaa sanattomia palveluksia, koska on varakkaampi
Oon tavannut kivan miehen ja nyt selvisi, että hän onkin hyvin varakas (vihjailee siitä aina). Itse pärjään omillani, mutta asun vuokralla ja kaikki mikä tulee, menee. On pientä säästöä. Mutta kaiken kaikkiaan elostani, nautin tästä itsenäisyydestä, maksan omat juomani ja ruokani ravintolassa jne.
Meillä juttu luistaa miehen kaa hyvin. Olisin tosi tyytyväinen tähän tilanteeseen, omat asunnot, oma talous. En tykkää ajatuksesta että muuttaisin toisen hienoon taloon ja maksaisin eloni siivoamalla ja muilla kotitaloustöillä. Miehen sanojen mukaan, ei viihdy yksin ja haluaisi jonkun vierelleen. Kukapa ei haluaisi, mutta kiire ei ole.
Sanoin etten ole oikein sellainen hoivaajatyyppi joka passaa ja palvelee. Toki teen ruokaa joka päivä. Mutta ei se voi olla syy yhteennuuttoon, vai voiko?
Oonko jo liian itsenäinen kun ajattelen etten lähde kenenkään sotkuja siivoamaan tai olemaan halinalle. Tuntuu, että mies hoitaa kaikki asiat rahalla. Ihmiset on sillä helposti ostettavissa, mutta sitten se ei ole aitoa rakkautta. Onhan se helppo ratkaisu, mutta kun se ei riitä minulle.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voittehan te esimerkiksi muuttaa yhteen ja puolittaa kulut jos olette molemmat työssäkäyviä. Sitten voitte vaatia toisiltanne saman verran.
Sisälukutaito?
Mies asuu hienossa talossa leveästi ja nainen vuokralla. Luuletko että ap voi puolittaa yhteisasumisen kuluja tällaisen miehen kanssa? Mies ei varmasti muuta vaatimattomampaan kotiin.
Ja kaiken lisäksi mies hoitaa kaiken rahalla eli todennäköisesti siivooja käy, ostokset tilataan kaupasta, auton huoltaa joku huoltamo, kesämökistä vastaa mökkitalkkari jne. eli mies on tottunut siihen, että asiat hoituvan, riittää, että hän maksaa. Eihän kukaan nainen tuohon mene mukaan, kuka sietäisi sitä, että vieras ihminen siivoaa kodin kerran viiko
Ei tuossa ole mitään keskusteltavaa. Mies on korkeintaan peruskohtelias (eihän hän edes kestitse vierastaan maitopurkin vertaa!) kun taas AP on ihastunut.
Ainoa rakkauden kieli mikä tässä on nähtävissä on miehen itserakkaus.
" Nimenoman ap näkee muut asiat kuin varakkuuden, eikä pidä juuri varakkuuden "mahdollistamasta" oikeutuksen asenteesta miehellä. Vaikka luonteessahan se vika varsinaisesti kuitekin tuolla miehellä on."
Aloituksessa ei avattu millää lailla tätä oletusta että mies "haluaa ostaa kaiken rahalla". Typerä provo, näitä on melko usein, että ensin heitellään epämääräisiä väitteitä ja sitten pitkin keskustelua heitetään yksittäisillä anekdooteilla lisää löylyä.
Kenenkään ei ole pakko viettää aikaa ihmisen kanssa joka on "ihan kiva" mutta ei arvosta toisia ja haluaa vain hytöyä, lompakon paksuudesta riippumatta. Case closed.
Vierailija kirjoitti:
Näin kävi minullekin. Olen eronnut paristi ja yritin vielä kerran. Mies oli vanha ystäväni ja kerroin hänelle rahatilanteestani yksityiskohtaisesti. Hänelle kaikki oli puheiden mukaan ok, ja hänellä ei ollut rahasta puutetta. Sitten kerran kuitenkin tuli sängyssä tilanne etten juuri silloin jaksanut, ja sain vastaani synkän naaman ja perustelut että kyllä minun pitäisi koska hän oli maksanut jotain, mihin minulla ei ollut ollut varaa. Se suhde loppui siihen. Ikinä en myy seksiä, edes parisuhteessa.
Hyi mikä äijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt käsittänyt missä aloituksessa sanottiin ne palvelut mitä mies haluaa rahalla ostaa. Valaiskaa mua.
Vihailemalla että pitäisi esim siivota. "Kukahan auttaisi?" Sanoin, että hanki siivooja, rahaa kyllä on. "kukahan tekis hyvää kotiruokaa"
Miehen koti on likainen. Mutten jäänyt siivoamaan ja hän kävi oikuttelee.
Ap
Oikeesti jos sitä rahaa on niin koti ei ole likainen vaan käy siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt käsittänyt missä aloituksessa sanottiin ne palvelut mitä mies haluaa rahalla ostaa. Valaiskaa mua.
Vihailemalla että pitäisi esim siivota. "Kukahan auttaisi?" Sanoin, että hanki siivooja, rahaa kyllä on. "kukahan tekis hyvää kotiruokaa"
Ap
Ai se on manipuloija? Ei ei ei.
Käykö miehen luona koskaan vieraita? Pitääkö heidänkin tuoda omat kahvit ja kahvimaito, vai onko tämä "erityiskohtelu" ihan vaan sua varten?
Kyllä tässä nyt on kaikki red flagit ilmoilla, että typerä olet jos tuohon suhteeseen jäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ai se on manipuloija? Ei ei ei.
Kyllä ja vieläpä taitava sellainen. Osaa etsiä heikon kohdan, ja käyttää sitä hyväkseen. Sanoo kauniita sanoja naiselle ja nainen on myyty.
Vierailija kirjoitti:
" Nimenoman ap näkee muut asiat kuin varakkuuden, eikä pidä juuri varakkuuden "mahdollistamasta" oikeutuksen asenteesta miehellä. Vaikka luonteessahan se vika varsinaisesti kuitekin tuolla miehellä on."
Aloituksessa ei avattu millää lailla tätä oletusta että mies "haluaa ostaa kaiken rahalla". Typerä provo, näitä on melko usein, että ensin heitellään epämääräisiä väitteitä ja sitten pitkin keskustelua heitetään yksittäisillä anekdooteilla lisää löylyä.
Kenenkään ei ole pakko viettää aikaa ihmisen kanssa joka on "ihan kiva" mutta ei arvosta toisia ja haluaa vain hytöyä, lompakon paksuudesta riippumatta. Case closed.
Saattaa ollakin provo. Mutta tunnen tuollaisia miehiä oikeasti, eräs sukulaisenikin on tuollainen. Hänellä on välillä joku nainen, mutta aina ne naiset jättää hänet. Sen jälkeen kun ovat ensin siivoilleet ja kokkailleet miehen luona 😆.
Se mies ei ole mitenkään erityisen rikas, mutta nuuka ja laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä ihmettä? Mikä siivoaja ja kokki sinä hänelle olet? Ymmärsinkö oikein että varallisuusero on suuri, muttei edes tarjoa sinulle? Ja silti olettaa että olet palvelijansa?
En suosittele suhteen jatkamista ellei plussat ole todella suuret tai keskustelu auta asiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voittehan te esimerkiksi muuttaa yhteen ja puolittaa kulut jos olette molemmat työssäkäyviä. Sitten voitte vaatia toisiltanne saman verran.
Sisälukutaito?
Mies asuu hienossa talossa leveästi ja nainen vuokralla. Luuletko että ap voi puolittaa yhteisasumisen kuluja tällaisen miehen kanssa? Mies ei varmasti muuta vaatimattomampaan kotiin.
Ja kaiken lisäksi mies hoitaa kaiken rahalla eli todennäköisesti siivooja käy, ostokset tilataan kaupasta, auton huoltaa joku huoltamo, kesämökistä vastaa mökkitalkkari jne. eli mies on tottunut siihen, että asiat hoituvan, riittää, että hän maksaa. Eihän kukaan nainen tuohon mene mukaan, kuka sietäisi sitä, että vieras ihminen siivoaa kodin kerran viikossa ja pesee samalla pyykit jne.
MINÄ! TODELLAKIN! AH, MIKÄ TAIVAS! Mulle olisi sille ajalle niin paljon parempaa käyttöä! Mun yksi suurin unelma on se, että joku muu siivoaisi, pyykkäisi ja suunnittelisi ja laittaisi sapuskat. Kuka nainen ei oikeasti tällaista elämää haluaisi, jos joku muu vielä maksaisi sen?! Jos tykkää tössöttää kotitöitä, niin kyllähän sitä puuhaa riittää, vaikka jonku ulkopuolinen kävisi vetämässä suuret linjat.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on moninkertaisesti varakkaampi kuin minä. Kuitenkin asumme yhdessä, meillä on yhteiset rahat ja yhteinen omaisuus. Avioehtoa ei ole. Kotityöt jaetaan suht tasan samoin lapsenhoito. Isommat ostokset sovitaan yhdessä, pienemmät ostelemme itseksemme.
Meillä sama. Alun perinkin oli tarkoitus, että muodostamme yksikön, perheen, jossa kaikki osallistuvat omilla tavoillaan ja kaikista pidetään huolta yhtä lailla. Tosin miesten kanssa tuppaa menemään niin, että minun rahat on minun ja miehen on meidän yhteisiä :) Mieheni on ylpeä siitä, että pystyy tarjoamaan minulla ja lapsille hyvän elintason ja minä olen ylpeä siitä, että minulla on niin pystyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä14672 kirjoitti:
Mihin odotukset perustuu? Maksaako hän sulle juttuja?
Ei maksa mitään. Ei edes kahvia suostu keittämään aamulla tai hankkia maitoa kun meen yökylään, vaikka sanoin että 3 kuppia kahvia kuuluu joka aamuun.
Ja mikä tässä miehessä on kivaa? Se meni multa ohi. Kitsas, itsekäs ja manipulatiivinen sik*.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikset halua antaa miehellesi mitään? Olisiko se ollut niin hirveää laittaa vähän ruokaa ja hemmotella? Tai olisitte siivonnut yhdessä. Se on aika tehokasta ja mukavaakin. Aika huonot lähtökohdat suhteelle, jos koet, että miehesi on pahin vihollisesi (yleinen mielipide tällä palstalla muuten).
Asuminen maksetaan rahalla yleensä, jos et maksa sitten teet töitä sen eteen. Niinhän itse kirjoitit ettet halua maksaa eloasi siivoamalla niin käytä rahaa..
Miksi joidenkin keskustelijoiden mielestä aloittajan pitäisi päästä väen vängällä hyötymään miehestä? On tässä ketjussa tullut ihan hyviäkin ehdotuksia tasa-arvoiseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies on ilmaissut odottavasi sinulta palveluksia rahaa vastaan? Millaisia?
Sanomattakin on selvää että niin siinä käy. Pari lasta ja koira lisää niin hups, siinä AP sitten on, pallo jalassa, oma elämä muisto vaan!
Onneksi mä pääsin karkuun!
Voitko opetella vastaamaan viestiin. Nyt ei tiedä milloin toisen viesti loppuu ja sinun alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Asuminen maksetaan rahalla yleensä, jos et maksa sitten teet töitä sen eteen. Niinhän itse kirjoitit ettet halua maksaa eloasi siivoamalla niin käytä rahaa..
Ap maksaa vuokransa, oletko tyhmä vai tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa ollakin provo. Mutta tunnen tuollaisia miehiä oikeasti, eräs sukulaisenikin on tuollainen. Hänellä on välillä joku nainen, mutta aina ne naiset jättää hänet. Sen jälkeen kun ovat ensin siivoill
Ikävä tunnustaa, että itsekin löin käteni tuollaiseen p*skaläjään nuorena. En tunnistanut red flägejä. Kertoi miten jotkut hänen naiskaverit on niin kivoja, että siivoilee hänen luonaan. Voi taivas miten tyhmä olin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joidenkin keskustelijoiden mielestä aloittajan pitäisi päästä väen vängällä hyötymään miehestä? On tässä ketjussa tullut ihan hyviäkin ehdotuksia tasa-arvoiseen suhteeseen.
Millä tavalla AP saa tällä hetkellä suhteesta mitään?
mies ei keskustele tällaisista asioista.
Ap