Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudelliset erot parisuhteessa. Mies odottaa sanattomia palveluksia, koska on varakkaampi

Vierailija
05.12.2024 |

Oon tavannut kivan miehen ja nyt selvisi, että hän onkin hyvin varakas (vihjailee siitä aina). Itse pärjään omillani, mutta asun vuokralla ja kaikki mikä tulee, menee. On pientä säästöä. Mutta kaiken kaikkiaan elostani, nautin tästä itsenäisyydestä, maksan omat juomani ja ruokani ravintolassa jne. 

Meillä juttu luistaa miehen kaa hyvin. Olisin tosi tyytyväinen tähän tilanteeseen, omat asunnot, oma talous. En tykkää ajatuksesta että muuttaisin toisen hienoon taloon ja maksaisin eloni siivoamalla ja muilla kotitaloustöillä. Miehen sanojen mukaan, ei viihdy yksin ja haluaisi jonkun vierelleen. Kukapa ei haluaisi, mutta kiire ei ole.

Sanoin etten ole oikein sellainen hoivaajatyyppi joka passaa ja palvelee. Toki teen ruokaa joka päivä. Mutta ei se voi olla syy yhteennuuttoon, vai voiko? 

Oonko jo liian itsenäinen kun ajattelen etten lähde kenenkään sotkuja siivoamaan tai olemaan halinalle. Tuntuu, että mies hoitaa kaikki asiat rahalla. Ihmiset on sillä helposti ostettavissa, mutta sitten se ei ole aitoa rakkautta. Onhan se helppo ratkaisu, mutta kun se ei riitä minulle. 

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt käsittänyt missä aloituksessa sanottiin ne palvelut mitä mies haluaa rahalla ostaa. Valaiskaa mua.

Vihailemalla että pitäisi esim siivota. "Kukahan auttaisi?"  Sanoin, että hanki siivooja, rahaa kyllä on. "kukahan tekis hyvää kotiruokaa" 

Miehen koti on likainen. Mutten jäänyt siivoamaan ja hän kävi oikuttelee. 

Ap

Tuo mies kannattaa heivata jo ennen kuin edes mietitte mitään yhteemuuttoja ja muuta. Hän olettaa jo nyt että sinä siivoat oman kotisi lisäksi hänen kotinsa ja kokkaat hänelle hänen kotonaan.

Vierailija
22/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää omat taloudet ja kämpät. Reiluinta molemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kerran kuitenkin tuli sängyssä tilanne etten juuri silloin jaksanut, ja sain vastaani synkän naaman ja perustelut että kyllä minun pitäisi koska hän oli maksanut jotain, mihin minulla ei ollut ollut varaa. 

Voi luoja mikä tampio 😲

Tätä just tarkoitan! Jossain kohtaa se nousee esiin, kun rikas on vaan tottunut saamaan kaiken mitä haluaa! Ja kuvittelee että rahalla saa aina.

Ap

Vierailija
24/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat miehet ovat usein pihejä. Rahaa olisi palkata siivooja, mutta sekin työ halutaan teettää ilmaiseksi. Saadaan taas lisää massia sijoituksiin.

Vierailija
25/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian itsenäinen vaan ihminen, joka tiedostaa ja tuntee oman arvonsa. - Päätä Ap siis itse mitä teet ja haluat. Parisuhde voi olla monin tavoin hyvä ja rakas vaikka ei asuttais ja elettäsi samankaton alla, Ja on vain fiksua, että yrittää hahmottaa etukäteen sitä, että millaista olisi elää ja asua saman katon alla yhdessä.

Ymmärrän, että samankaton alla asumine on usein mutkattomita ja vaivattominta silloin kun rinnalla asuu lapsi(a), eikä kyse ole vain kahden aikuisen parisuhteesta mutta jos on niin voi olla vain fikssua, että molemmat säilyttää omat kotinsa, eikä ainakaan pidä kiirettä yhteen muuton kanssa.

Toki totta on, että moni haluaisi muutta yhteen siksi, että yhdessä asuminen on monesti taloudellisesti edullisempaa kuin yksin mutta kute itsekin arvelet, että kumppanisi haluais sinusta "kodinhoitajaa" joka maksaisit osasi elosi siivoamalla ja muilla kotitaloustöillä kun hän ei viihdy yksin ja haluaisi jonkun vierelleen kuullostaa vähän ahdistvalta. Kun eikö jokainen meistä haluaisi kokea olevansa kodissaan ennen kaikkea oma itsensä?

Johon ei välttämättä kuuklu se, että tekisi toisen työpäivän huolehtimalla kotitalousaskareuta ja siivoamista yksin silloin kun asuu ja elää tois(t)en kanssa ja tämä kaikki paljossa vain siksi, että saisi asua jatkossakin. - Kuullostaa pahimmillaan kultaiselta häkiltä. Toki suhde voi tällä tavoin myös toimia mutta jos tiedostaa, ttä ei ole erityinen "kodinhengetär" joka nauttii kun saa laittaa kotia ja siivota niin ei sellaiseen ryhtyä, jos on muitakin vaihtoehtoja,

Uskovainen mies

Vierailija
26/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voittehan te esimerkiksi muuttaa yhteen ja puolittaa kulut jos olette molemmat työssäkäyviä.  Sitten voitte vaatia toisiltanne saman verran.

Sisälukutaito?

Mies asuu hienossa talossa leveästi ja nainen vuokralla. Luuletko että ap voi puolittaa yhteisasumisen kuluja tällaisen miehen kanssa? Mies ei varmasti muuta vaatimattomampaan kotiin.

Ja kaiken lisäksi mies hoitaa kaiken rahalla eli todennäköisesti siivooja käy, ostokset tilataan kaupasta, auton huoltaa joku huoltamo, kesämökistä vastaa mökkitalkkari jne. eli mies on tottunut siihen, että asiat hoituvan, riittää, että hän maksaa. Eihän kukaan nainen tuohon mene mukaan, kuka sietäisi sitä, että vieras ihminen siivoaa kodin kerran viikossa ja pesee samalla pyykit jne.

Vierailija
27/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän edes varakas, jos ei ole edes siivooja palkannut. Edellisessä suhteessani mies maksoi siivoojan joka toinen viikko ja minä siivosin joka toinen viikko. Minä kyllä tein ruokaa enimmäkseen, koska pidän ruoanlaitosta ja mies teki mautonta ruokaa. Kokkaus ei ollut mulle mikään rasite. 

Vierailija
28/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voittehan te esimerkiksi muuttaa yhteen ja puolittaa kulut jos olette molemmat työssäkäyviä.  Sitten voitte vaatia toisiltanne saman verran.

Sisälukutaito?

Mies asuu hienossa talossa leveästi ja nainen vuokralla. Luuletko että ap voi puolittaa yhteisasumisen kuluja tällaisen miehen kanssa? Mies ei varmasti muuta vaatimattomampaan kotiin.

Ja kaiken lisäksi mies hoitaa kaiken rahalla eli todennäköisesti siivooja käy, ostokset tilataan kaupasta, auton huoltaa joku huoltamo, kesämökistä vastaa mökkitalkkari jne. eli mies on tottunut siihen, että asiat hoituvan, riittää, että hän maksaa. Eihän kukaan nainen tuohon mene mukaan, kuka sietäisi sitä, että vieras ihminen siivoaa kodin kerran viikossa ja pesee samalla pyykit jne.

Mulle sopisi oikein hyvin, jos siivooja kävisi kerran viikossa ja vielä pesisi pyykit päälle. Ei mitään valittamista asiaan. 

Vierailija
29/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt käsittänyt missä aloituksessa sanottiin ne palvelut mitä mies haluaa rahalla ostaa. Valaiskaa mua.

Vihailemalla että pitäisi esim siivota. "Kukahan auttaisi?"  Sanoin, että hanki siivooja, rahaa kyllä on. "kukahan tekis hyvää kotiruokaa" 

Ap

Ei jatkoon! Ei tuollaisella asenteella edes erikseen asuessa. Miehessä enemmänkin vikaa, jos jo alussa on tuollaista. Et halua jäädä katsomaan mitä sieltä vielä paljastuukaan.

Vierailija
30/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En nyt oikein ymmärrä mikä sun ongelma on. Jos et halua siivota toisen kotona niin te ette muuta yhteen. Jatkatte noin kuin tähänkin asti.

Vierailija
31/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mikään hieno talo, jos on likainen? Pysyisin kaukana tuollaisesta sottapytystä, joka ei edes rahalla osta puhtautta. 

Vierailija
32/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole liian itsenäinen vaan ihminen, joka tiedostaa ja tuntee oman arvonsa. - Päätä Ap siis itse mitä teet ja haluat. Parisuhde voi olla monin tavoin hyvä ja rakas vaikka ei asuttais ja elettäsi samankaton alla, Ja on vain fiksua, että yrittää hahmottaa etukäteen sitä, että millaista olisi elää ja asua saman katon alla yhdessä.

Ymmärrän, että samankaton alla asumine on usein mutkattomita ja vaivattominta silloin kun rinnalla asuu lapsi(a), eikä kyse ole vain kahden aikuisen parisuhteesta mutta jos on niin voi olla vain fikssua, että molemmat säilyttää omat kotinsa, eikä ainakaan pidä kiirettä yhteen muuton kanssa.

Toki totta on, että moni haluaisi muutta yhteen siksi, että yhdessä asuminen on monesti taloudellisesti edullisempaa kuin yksin mutta kute itsekin arvelet, että kumppanisi haluais sinusta "kodinhoitajaa" joka maksaisit osasi elosi siivoamalla ja muilla kotitaloustöillä kun hän ei viihdy yksin ja haluaisi jonkun vierell

Miehellä on pieniä lapsia joka toinen viikko. Omani muuttavat pois kotoa vuoden sisällä. Minulla on alkamassa oma aika tai ns. "tyhjä koti", ja parin vuoden pohdiskelun jälkeen odotan sitä tosi paljon! Saan harrastaa ja nähdä ystäviä jne. En halua hoitaa toisen lapsia enää. Voin olla turvallinen aikuinen, mutten ole mikään äitipuoli. Viimeinkin kun saisi mennä eikä tartteisi kokata isoja annoksia ruokaa joka päivä. 

Ja olen huomannut, että keskusteluihin nousee useasti esim autoasiat tai asuntoasiat. Itse ajan 15 vuotta vanhalla autolla, joka toimii hyvin. Se hoitaa asiansa vaikka on vanha, enkä ymmärrä edes hävetä sitä. Miehellä tietenkin joku hieno, iso, musta auto joka kulkee 150 km/h ainakin! Siltikin ajan mieluummin omallani. Vuokra-asuntoni on pieni ja näppärä. Ollaan tässä onnellisia lasten kanssa. Ajattelen että se onni tulee ihan muusta ku hienoista taloista ja autoista. 

Ap

Vierailija
33/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisälukutaito?

Eikö se ole kone nykyään mikä pyykit pesee ?

Vierailija
34/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En nyt oikein ymmärrä mikä sun ongelma on. Jos et halua siivota toisen kotona niin te ette muuta yhteen. Jatkatte noin kuin tähänkin asti.

Se, että mies vielä kaiken kukkuraksi osoittaa mieltään tuosta päälle....iso varoitusmerkki koko miehen suhteen. 

Vierailija
35/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole liian itsenäinen, vaan ihan normaali. Ongelmana on vain se, että sinä haluat parisuhteen ja mies sisäkön.

Vieläkin jäi hieman epäselväksi miten mies on osoittanut haluavansa sisäkön? Ilmeisesti vain olemalla varakas henkilö joka haluaisi kumppanin. Aloittajalla on asennevamma jonka kautta hän kuvittelee jokaisen varakkaan haluavan ostaa ihmisiä rahalla. Ap ei ilmeisesti näe miehessä sitten mitään muuta parisuhteen muodostumisen kannalta arvokasta "valuuttaa" kuin hänen varakkuutensa, joten aloittajan tulee nyt miettiä kuinka merkittävää tämä varakkuus hänelle on parisuhdetoiveensa kannalta jos ei miehellä mitään muuta annettavaa kerran ole.

Vierailija
36/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisälukutaito?

Todellakin sietäisin että joku muu siivoaisi sovitusti. Se työllistää ja lisää yhteistä aikaa ja vähentää riitoja todella paljon!

Kyseessä on siis tosi rikas mies joka EI halua maksaa näistä asioista, vaan haluaa että minä tekisin ne. Se olisi kuulemma hänelle sen merkki että välitän.

Ap

Vierailija
37/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo järjestely sopisi oikein hyvin, jos ei mitään kustannuksia tarvitsisi maksaa. Olen vähän siivous- ja kokkaushullu kuitenkin. 

Vierailija
38/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies kuvittelee, että naisytävä tai vaimo on yhtä kuin heidän äitinsä pillupalveluilla. Kannattaa tehdä alusta asti selväksi että näin ei ole. Jos mies vielä tuolla tavoin tökerösti vihjailee omaisuudestaan, niin sinun pitäisi olla käsi ojossa odottamassa ravintolaillallisia ja kalliita lahjoja, eikä höpötellä mistään rakkaudesta. Jos mies ei jaa omaansa, et sinäkään ja omaasi, piste

539
39/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksat vuokraa?  Jos vuokrasi olisi 800e ja kotitaloustyötunti yrittäjältä esim. 40e niin vuokralla saisi ostettua yrittäjältä n.4.5h/viikossa kotitaloustyötunteja. 

Vierailija
40/150 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisälukutaito?

Seuraavaksi varmaan hänen pyllyreikänsä nuoleminen on merkki siitä, että välität? Jos hän välittäisi sinusta, hän ei alistaisi sinua kotiorjaksi vaan ostaisi palvelut ja hemmotelisi sinua. Hyvin yksinkertaista. Mies on sadisti ja millä lie hämäryyksillä tehnyt omaisuutensakin kun toiminta on tuollaista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi