Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viehättävin harrastus miehellä; kirjojen lukeminen

Vierailija
04.12.2024 |

Eikä tarvitse edes lukea montaa, tyyliin 2-4 kirjaa vuodessa.

Miksi suomalaiset miehet ei lue kirjoja?

Kommentit (171)

Vierailija
81/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä teille miesvihaajille luettavaa:

https://mangafire.to/read/death-notee.p46/ja/volume-1

Ainiin... Ettehän te suomiakat osaa japania... :)

Noin, kokeilkaa, jos osaisitte englania. M28

https://mangafire.to/read/death-notee.p46/en/volume-1

Vierailija
82/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska harrastamme harrastuksiamme itseämme varten, ei teitä naisia varten. Sorry.

Ja sekö estää miehiä lukemasta kirjoja? Naisviha on mielisairaus.

Ai sekö on naisvihaa jos ei lue kirjoja koska naiset haluaa? Selvä homma. Jos roolit kääntäisi toisinpäin olisi kiva nähdä kuinka paljon peukkuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luen mangaa. En tiennytkään, että naiset ovat näin kiukkuisia meille japanilaisia kirjoja lukeville miehille. 😁😁😁 En kuitrnkaan lopeta kirjaharrastustani tähän vaikka kuinka haukutte pedofiiliksi. 😁

Vierailija
84/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuu väite, että "suomalaiset miehet ei lue kirjoja"? 

Onko tälle jotain lähdettä?

Vierailija
85/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä viehättää?

Voima ja valta, tieto ja verbaalinen kyvykkyys on kumpaakin

Minä olen itse mies ja minä dominoin teitä muita miehiä verbaalisesti ihan miten päin haluan ja se tiputtaa enemmän pikkareita kun sali harrastus, mopempi parempi.

Tuskinpa minua dominoit. On meinaa eräskin opus tullut luettua. Mulla on isompi kirjahylly ku sulla. 

Mhm... aun argumentti on "mun on isompi kun sulla".

Se että sä tulet pätemään jotain noin noloa lähinnä antaa mulle varmistuksen siitä että ole äärimmäisen epävarma älykkyydestäsi ja ylikompensoit sitä tällä tavalla, kun et osaa muutakaan.

Älykkäämpi ja kyvykkäämpi ihminen ois saattanut haastaa mun näkemyksiä filosofisesta näkökulmasta, mut s

En tiedä huomaatko öyhötykselta itekkään, mutta sun tekstissa on heti näkyvillä kaks ristiriitaa. Ensinäkin aloit itse ensin pätemään, ja toisekseen syyllistyit samaan haukkumiseen. Kirjotukses perusteella oot onnistunu pikkareita pudottamaan vaan kahdelta rouvalta, joista ensimmäisen nimi on nyrkki ja toisen kyllikki

Vierailija
86/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luen noin sata kirjaa vuodessa, sekä kauno- että tietokirjallisuutta. Vaikea ymmärtää, että joku lukisi vain 2-4 kirjaa vuodessa.

Mieluummin urheilen ja patikoin, kirjojen lukeminen ei paljon terveyttä edistä, pikemminkin päinvastoin

Vierailija
87/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunokirjallisuus ei oikein anna mitään. Tietokirjallisuutta luen kyllä ihan mielelläni. 

Tämä on yksinkertaisesti 100% ihan silkkaa tuubaa.

Yksinkertaisimmilleen vietynä, ilman mitään hypoteettisia informaatiovaikutuksia ja puhtaasti biologisesti puhuen kaunokirjallisuus kehittää keskittymiskykyä ja luo neuroneja jotka mahdollistaa kielen käytön konseptien pukemiseks ymmärrettäväksi kieleksi, niin puhutuksi kuin kirjoitetuksi.

Jos minulla ei olisi mittavaa taustaa kaunokirjallisuuden JA tietokirjallisuuden kanssa, minä en olisi iki maailmassa kyennyt kirjoittamaan tuota yllä olevaa lausetta itse ja minä väitän että sinun on vaikea ymmärtää sitä koska et harjoita aivojasi tekemään niin.

Ainoa syy minkä takia sun teksti oli vaikeaselkoinen oli siinä esiintyvät lukemattomat kirjotusvirheet🤭

Vierailija
88/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin saanut juuri päinvastaisen kuvan. Kun olen alkanut puhumaan edes hieman kreikkalaisesta filosofiasta tai mistään muustakaan kirjoista naiset menevät vaikeaksi ja vaivaantuneiksi. Julkkisnaisista ja ostoksista kyllä puhuvat mielellään.

Vierailija
89/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luen noin sata kirjaa vuodessa, sekä kauno- että tietokirjallisuutta. Vaikea ymmärtää, että joku lukisi vain 2-4 kirjaa vuodessa.

Mieluummin urheilen ja patikoin, kirjojen lukeminen ei paljon terveyttä edistä, pikemminkin päinvastoin

Plus ei viitsi oikeen lukea tarinoita toisten elämistä vaan elää ja kokea itse

Vierailija
90/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole havainnut lukuharrastuksen korreloivan minkään osaamisen tai tiedon kanssa. Kaunokirjallisuutta eli satuja ahmivilla voi olla hyvinkin vääristynyt kuva todellisuudesta, koska mukaan on voinut sekoittua höpöhöpöä. Toisaalta, jos on älykäs ja tieteellisesti sivistynyt henkilö, osaa pitää tarinat ja tosiasiat erillään päänsä sisällä.

Esim. sukulaismieheni lukee useita kirjoja viikossa, muttei osaa mitään oikeita asioita ja makaa vain kotona. Ystäväni taas on tohtorismies, eikä hän lue mitään kaunokirjallisuutta. Itsekin painotan ammattiosaamista ja tietokirjallisuutta.

Kirjallisuus oli älymystön tapa erottua rahvaasta, kun kirjoja oli tarjolla harvoille ja valituille, eikä lukutaito ollut kuin harvalla. Siitä juontaa nykyisinkin lukemisesta pitävien taipumus asettaa itsensä jalustalle ja tuputtaa harrastustaan muillekin.

Lukemista voisi kouluissa opettaa monipuolisemmin. Esim. sen iänikuisen Tuntemattoman (joka on huono) asemesta voisi vaikka lukea RFC 9114:n tai Harper's illustrated biochemistry:ä ja katsoa, miten sitä luettua tekstiä ymmärretäänkään.

Vierailija
91/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku ilmiantaa tuon pedosarjakuvia lukevan incelin foorumin ylläpidolle?

Vierailija
92/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toisten elämistä lukeminen auttaa ymmärtämään muitakin ihmisiä kuin vain itseä, se kehittää empatiakykyä. 

Vierailija
93/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vihaan miehiä

Vierailija
94/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustuu väite, että "suomalaiset miehet ei lue kirjoja"? 

Onko tälle jotain lähdettä?

Väite on oikeasti: "Seksuaalisesti kiinnostavat suomalaiset miehet eivät lue kirjoja." Jos mietit millainen suomalaisten naisten miesmaku on, niin ei sellaiset miehet juurikaan kirjoja lue.

Vierailija
95/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toisten elämistä lukeminen auttaa ymmärtämään muitakin ihmisiä kuin vain itseä, se kehittää empatiakykyä. 

Sori, mutta oon oppinu kyllä saman vaan olemalla ihmisten kanssa, ja seuraamalla ihmisiä. Keksityn tarinan keksityt hahmot ei oikeen herätä fiiliksiä suuntaan tai toiseen

Vierailija
96/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten Tinderissä ei tule matcheja, vaikka kerron lukuharrastuksesta? Siitä saisi keskusteluakin heti, mutta naisilta ei tule tykkäyksiä.

Koska naiset puhuu p a  s k a a. He luulevat että haluavat sellaisen miehen, mutta todellisuudessa ihan muut meriitit saa pikkuhousut kostumaan.

Vierailija
97/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin vihaan miehiä

Tällainen kommentti saa kirjoja lukevilta naisilta ylänuolia... Kirjat ei todellakaan ole merkki sivistyneisyydestä. Päinvastoin.

Vierailija
98/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka lukee muuta kuin koraania on homo ja tipahtaa parvekkeelta.

Vierailija
99/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ÄO on yli 140. Vihaan kaunokirjallisuutta. Saa naiset haihattelemaan kaikkea, aivan kuin heillä ei olisi muutenkin turhan vilkas mielikuvitus. Kaunokirjallisuutta ja hesaria lukeva nainen on pahin turn off. Yleensä siihen päälle vielä viini, matkustelu, koirat ja hevoset, niin siinäpä melkoinen miekenterveyspommi kolmikymppisenä. Miehet, välttäkää. Kokemuksesta puhun.

Mun ÄO on 154 ja luen erittäin paljon. En haihattele, tiedän paljon, en juo, en matkustele, koska ei ole rahaa, mutta eipä se mikään katastrofikaan olisi, koska uskon älyni riittävän jopa lentokentällä navigoimiseen ja kykenen kommunikoimaan ventovieraiden kanssa viidellä kielellä. Omistan velattoman asuntoni ja autoni. Mulla ei ole eläimiä mutta en ole niille myöskään katkera ja mustasukkainen :D ja miehiä on riittänyt kun olen niitä halunnut. Mitä tulee kirjahyllyyn, se on 4 metriä leveän seinän alha

Kiitos. Otan tämän copypasten käyttöön :D

Vierailija
100/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten Tinderissä ei tule matcheja, vaikka kerron lukuharrastuksesta? Siitä saisi keskusteluakin heti, mutta naisilta ei tule tykkäyksiä.

Koska naiset puhuu p a  s k a a. He luulevat että haluavat sellaisen miehen, mutta todellisuudessa ihan muut meriitit saa pikkuhousut kostumaan.

Jos haluat kirjoja lukevan naisen ei ehkä ihan kannata niitä meikkiprinsessoja yrittää..