Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viehättävin harrastus miehellä; kirjojen lukeminen

Vierailija
04.12.2024 |

Eikä tarvitse edes lukea montaa, tyyliin 2-4 kirjaa vuodessa.

Miksi suomalaiset miehet ei lue kirjoja?

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiessa oli hlvetin vaikea selkonen kirja kunnes huomasin että kirjani oli väärinpäin.

Vierailija
102/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luen noin sata kirjaa vuodessa, sekä kauno- että tietokirjallisuutta. Vaikea ymmärtää, että joku lukisi vain 2-4 kirjaa vuodessa.

Mieluummin urheilen ja patikoin, kirjojen lukeminen ei paljon terveyttä edistä, pikemminkin päinvastoin

Plus ei viitsi oikeen lukea tarinoita toisten elämistä vaan elää ja kokea itse

Se toisten elämistä lukeminen auttaa ymmärtämään muitakin ihmisiä kuin vain itseä, se kehittää empatiakykyä. 

Sori, mutta oon oppinu kyllä saman vaan olemalla ihmisten kanssa, ja seuraamalla ihmisiä. Keksityn tarinan keksityt hahmot ei oikeen herätä fiiliksiä suuntaan tai toiseen

Ei empatia ole asia joka on jo opittu. Se on jatkuvasti kehittyvä kyky. Totta kai empatiaa oppii muutenkin kuin lukemalla, mutta ihan tutkitusti juuri kaunokirjallisuus kehittää empatiakykyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen vuosittain kevyesti 100 kirjaa, normaalista 2-3 kirjaa yhtäaikaa luvussa. Kotoa löytyy 7 kirjahyllyä jotka kaikki ovat täynnä kirjoja.

mies 

Vierailija
104/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin viime vuonna yli 40 kirjaa mut silti en kelvannu kellekkää..

Luitko kirjoja vai mangaa?

Ihan kirja-kirjoja.

Vierailija
105/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintujen bongailu. Leipominen ja ruuan laitto kunhan siivoaa jälkensä. Teatterissa käyminen ja kiinnostus historiiaan.

Vierailija
106/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei empatia ole asia joka on jo opittu. Se on jatkuvasti kehittyvä kyky. Totta kai empatiaa oppii muutenkin kuin lukemalla, mutta ihan tutkitusti juuri kaunokirjallisuus kehittää empatiakykyä."

Sulla tulee aikanaan olemaan vaikeeta kun ihmisten pariin uskaltaudut, jos oot kaiken ihmistietämykses oppinu kirjoista, ja huomaat ettei oikeat ihmiset ookkaan niitä kirjojan pelkistettyjä karikatyyrejä

Vierailija
107/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten Tinderissä ei tule matcheja, vaikka kerron lukuharrastuksesta? Siitä saisi keskusteluakin heti, mutta naisilta ei tule tykkäyksiä.

Koska naiset puhuu p a  s k a a. He luulevat että haluavat sellaisen miehen, mutta todellisuudessa ihan muut meriitit saa pikkuhousut kostumaan.

Jos haluat kirjoja lukevan naisen ei ehkä ihan kannata niitä meikkiprinsessoja yrittää..

Miksi vastasit minulle? En ole ketään yrittämässä, annoin vaan kaverille neuvon.

Vierailija
108/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä viehättää?

Voima ja valta, tieto ja verbaalinen kyvykkyys on kumpaakin

Minä olen itse mies ja minä dominoin teitä muita miehiä verbaalisesti ihan miten päin haluan ja se tiputtaa enemmän pikkareita kun sali harrastus, mopempi parempi.

Tuskinpa minua dominoit. On meinaa eräskin opus tullut luettua. Mulla on isompi kirjahylly ku sulla. 

Mhm... aun argumentti on "mun on isompi kun sulla".

Se että sä tulet pätemään jotain noin noloa lähinnä antaa mulle varmistuksen siitä että ole äärimmäisen epävarma älykkyydestäsi ja ylikompensoit sitä tällä tavalla, kun et osaa muutakaan.

Älykkäämpi ja kyvykkäämpi ihminen ois saattanut haastaa mun näkemyksiä filosofisesta näkökulmasta, mut s

Miellyttävää lukea lukevista miehistä. Mutta tuo oli kyllä koukku joka takertui sun vakosamettihousujen persuuksiin.

eri

Vierailija
109/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytäisinpä jostain kirjoja lukevan miehen, harvassa tuntuvat olevan. 

Meitä on todella paljon, mutta ei kelpaa naisille. 

Kyllä minun ystäväpiirissä on jokusia lukevia miehiä kavereideni puolisona, hyvin tuntuvat kelpaavan!

Vierailija
110/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen vuosittain kevyesti 100 kirjaa, normaalista 2-3 kirjaa yhtäaikaa luvussa. Kotoa löytyy 7 kirjahyllyä jotka kaikki ovat täynnä kirjoja.

mies 

Minäpä luen 200 kirjaa, 4-5 kirjaa luvussa tällä hetkellä. Toi ei ole mitään

Vierailija
111/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten Tinderissä ei tule matcheja, vaikka kerron lukuharrastuksesta? Siitä saisi keskusteluakin heti, mutta naisilta ei tule tykkäyksiä.

Koska naiset puhuu p a  s k a a. He luulevat että haluavat sellaisen miehen, mutta todellisuudessa ihan muut meriitit saa pikkuhousut kostumaan.

Jos haluat kirjoja lukevan naisen ei ehkä ihan kannata niitä meikkiprinsessoja yrittää..

Miksi vastasit minulle? En ole ketään yrittämässä, annoin vaan kaverille neuvon.

Samaa tein itsekkin. Kannattaa valita se harrastus ja mielenkiinnonaihe kohderyhmön perusteella

Vierailija
112/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi kirjojen kirjoittaminen.

Njäh, todennäisesti hän olisi silloin köyhä haihattelija. Vain harva tienaa hyvin kirjoittamisella.

Vierailija
113/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä viehättää?

Voima ja valta, tieto ja verbaalinen kyvykkyys on kumpaakin

Minä olen itse mies ja minä dominoin teitä muita miehiä verbaalisesti ihan miten päin haluan ja se tiputtaa enemmän pikkareita kun sali harrastus, mopempi parempi.

Tuskinpa minua dominoit. On meinaa eräskin opus tullut luettua. Mulla on isompi kirjahylly ku sulla. 

Mhm... aun argumentti on "mun on isompi kun sulla".

Se että sä tulet pätemään jotain noin noloa lähinnä antaa mulle varmistuksen siitä että ole äärimmäisen epävarma älykkyydestäsi ja ylikompensoit sitä tällä tavalla, kun et osaa muutakaan.

Älykkäämpi ja kyvykkäämpi ihminen ois saattanut haastaa mun näkemyksiä filosofisesta näkökulmasta, mut s

Jaha, jäi huumori ymmärtämättä.

-eri

Vierailija
114/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha edes yrittää lukea koska olen liian tyhmä siihen hommaan.

Vierailija
115/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi me miehet emme lue enää? Itse opiskelin kirjallisuustiedettä, proffat miehiä.Lapsena ja nuorena kaikki poikakaverit lukivat- se oli normi. Sukupuolet eriytyvät tässäkin. Liittyyköhän lukemattomuus myös miesten poliittisiin mielipiteisiin ja koventuneisiin asenteihin. Oikeasti ne tubet ovat toksisia ja fake-newsia täynnä. Lukekaa!

Kyseessä on ilmiö nimeltä "vihatyhmyys". 

https://www.hs.fi/taide/art-2000010848533.html

Koska mies/poika kokee jääneensä alakynteen yhteiskunnassa, ja ne kadehditut paremmin pärjäävät lukevat, hän jättäytyy vihatyhmäksi: ei lue, ei kouluttaudu.

Vihatyhmä ei ymmärrä, että hän ampuu omaan jalkaansa rampauttavan ymmärtämättömyyden luodin.

Vierailija
116/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunokirjallisuus ei oikein anna mitään. Tietokirjallisuutta luen kyllä ihan mielelläni. 

Tämä on yksinkertaisesti 100% ihan silkkaa tuubaa.

Yksinkertaisimmilleen vietynä, ilman mitään hypoteettisia informaatiovaikutuksia ja puhtaasti biologisesti puhuen kaunokirjallisuus kehittää keskittymiskykyä ja luo neuroneja jotka mahdollistaa kielen käytön konseptien pukemiseks ymmärrettäväksi kieleksi, niin puhutuksi kuin kirjoitetuksi.

Jos minulla ei olisi mittavaa taustaa kaunokirjallisuuden JA tietokirjallisuuden kanssa, minä en olisi iki maailmassa kyennyt kirjoittamaan tuota yllä olevaa lausetta itse ja minä väitän että sinun on vaikea ymmärtää sitä koska et harjoita aivojasi tekemään niin.

Ainoa syy minkä takia sun teksti oli vaikeaselkoinen oli siinä esiintyvät lukemattomat kir

Niin, kun vaikka kuinka lukee se ei valitettavasti paranna lukihäiriötä, kiitos nyt kuitenkin kun yritit kiusata siitä, alleviivasit mun pointin.

Vierailija
117/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, kun vaikka kuinka lukee se ei valitettavasti paranna lukihäiriötä, kiitos nyt kuitenkin kun yritit kiusata siitä, alleviivasit mun pointin."

Ainoa sun pointtis oli, että yritit päteä, ja larpata älykästä, etkä onnistunu siinäkään:DD

Vierailija
118/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä huomaatko öyhötykselta itekkään, mutta sun tekstissa on heti näkyvillä kaks ristiriitaa. Ensinäkin aloit itse ensin pätemään, ja toisekseen syyllistyit samaan haukkumiseen. Kirjotukses perusteella oot onnistunu pikkareita pudottamaan vaan kahdelta rouvalta, joista ensimmäisen nimi on nyrkki ja toisen kyllikki"

Perustelut ei ole pätemistä, sun käytöksen kuvailu sanoilla ei ole haukkumista, ryhdistäydy nyt vähän, olet mennyt epärehellisyydestä korkkiruuville.

Vierailija
119/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ja paljon. 5 kirjaa viikossa nuorempana. Aloitetaanko? Anne Frankin päiväkirja - en tiedä mikä versio niistä kolmesta. Mein Kämmpff - tylsä populistine jollotus jossa sosialismi kävi selöväksi. Adamd - Ruohometsän kansa. Kukkia Algernonille - surulinen. TSH kahteen kertaan. Silmarillion ja Hobiti. Pari kognitiivisen dissonanssi kirjaa Sipri - raportti tavalisista (jenkki) aseista. Matika geometria kirjoja. Freschnell antenni-kirja. Unten kaivo ,,,,,kukas olikaan pronsipystin kuvajainen. Taisi ola Malakias Korkin avioton poika. Rudolf Koivun teokset. Mika Waltarin koiranheisipuu jonka jälkeen kartoin Sinuhea kuin ruttoa. Valokuvauskirjoja. Geologia kirjoja. Hiukan filosofisia kirjoja kunnes Rousseaun veriset kädet saivat minut raivoihini. Fleming ja mite hometta haetiin ja viljeltiin. Kaikki Tsaarien elämänkerrat - hullua porukkaa. jne....

Vierailija
120/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, kun vaikka kuinka lukee se ei valitettavasti paranna lukihäiriötä, kiitos nyt kuitenkin kun yritit kiusata siitä, alleviivasit mun pointin."

Ainoa sun pointtis oli, että yritit päteä, ja larpata älykästä, etkä onnistunu siinäkään:DD

Eikä ollut, minä yritin keskustella, taidat nyt kertoa omista motiiveistasi osallistua tähän keskusteluuna.

Projisointi on empatikyvyn vesipäinen ja syfliksen runtelema serkku.