Viehättävin harrastus miehellä; kirjojen lukeminen
Eikä tarvitse edes lukea montaa, tyyliin 2-4 kirjaa vuodessa.
Miksi suomalaiset miehet ei lue kirjoja?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Siinä teille miesvihaajille luettavaa:
https://mangafire.to/read/death-notee.p46/ja/volume-1
Ainiin... Ettehän te suomiakat osaa japania... :)
Noin, kokeilkaa, jos osaisitte englania. M28
Tuohan englantilainen versio vaikutti tosi mielenkiintoiselta. Täytyy bookmarkata tuo sivu. Kiitos.
No tämä on omanlaista hyvesignalointia.. vastataan miten ajatellaan, että haluttaisiin vastata ja mikä kuulostaisi intellektuellilta. Tasan kukaan nainen ei syty kirjojen lukemisesta. Minäkin niitä kirjoja olen lukenut yhden kirjastollisen verran, eikä ketään ole kiinnostanut se yhtään.. täyttä sontaa.
"Jaha, jäi huumori ymmärtämättä.
-eri"
Tuota, minunkin mielestä se teksti minkä "huumori" jäi tajuamatta luki kuin mielenvikaisen tyhmä puolustus omalle käytökselle, en nyt syytä sinua moiseks ehkä se oli oikeasti tarkoitus olla vitsi, mutta sen viesti ja tarkoitus ei jotenkin välittynyt.
Se kaunokirjallisuus on nimenomaan se mistä oppii miten ilmaista itseään ymmärrettävälle tavalla jonka sanomaa muutkin pystyy ymmärtään ja samaistuun sen henkeen.
Halusin vaan sivusta huudella kun pisti miettiin.
Vierailija kirjoitti:
No tämä on omanlaista hyvesignalointia.. vastataan miten ajatellaan, että haluttaisiin vastata ja mikä kuulostaisi intellektuellilta. Tasan kukaan nainen ei syty kirjojen lukemisesta. Minäkin niitä kirjoja olen lukenut yhden kirjastollisen verran, eikä ketään ole kiinnostanut se yhtään.. täyttä sontaa.
Eihän se tietenkään yksistään riitä, ei mikään harrastus yksistään riitä tekeen ihmisestä mielenkiintoista ja hyvää tyyppiä.
Osa meistä miehistä suhtautuu tähän ihan omituisesti.
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Työskentelen sairaanhoitajana ja näen odotusaulassa monia, monia ihmisiä. Melkein kaikilla on kännykkä kädessä, mutta kerran näin nuorehkon miehen joka luki kirjaa. Se oli oikeasti todella mukava näky. Piti vilkaista kahdesti mitä kirjaa hän luki...😂 N39
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneet lukevat, juntit eivät.
Juuri näin
Lukemattomuus voi johtua myös yksinkertaisesti huonosta lukutaidosta. Jos kaikki energia menee siihen että saa sanat hahamotettua, niiden merkitys jää epäselväksi, puhumattakaan että teksti herättäisi jotain omia ajatuksia. Siis muuta kuin että voi veetu kun on tylsää ja tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneet pelaa videopelejä ja katselee sarjoja ja elokuvia, juntit lukevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska harrastamme harrastuksiamme itseämme varten, ei teitä naisia varten. Sorry.
Merkki narsismista.
Jep, kuten koko tämä ulinagenre, että naisten pitäisi tinkiä toiveistaan ja ottaa itselleen joku juoppo läski panemaan, koska juopolla läskillä on tarpeita muttei mitään tarjottavaa naiselle. Edes sitä älyllistä stimulaatiota, joka on välttämätön naisen seksuaaliselle kiihottumiselle.
No mun kokemuksen mukaan kaikki kaunokirjallisuusgenreä harrastavat miehet on just läskejä juoppoja.
Ai? Eihän siitä kauaa ole, kun jääkiekkomaajoukkuelaiset puhuivat lukemisharrastuksestaa ja antoivat kirjavinkkejä.
Yksi molari vain. Taisi olla Lankinen. Oliko kaunokirjallisuus- vai tietokirjallisuussuosituksia? Fiktion ja faktan välille on hyvä tehdä selvä ero. Siksi on nykyaikana esim. elokuvat, jotta kaikkien ei tarvitse lukea käsikirjoitusta, jos haluaa kevyttä viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelit kehittää oikeasti. Niissä on vuorovaikutusta, toisin kuin siinä, että tuijotat vain mustia täpliä valkoisella paperilla ja hallusinoit itseksesi.
Eli Tinderiin kuva kirjahyllyistä, ei kuolleista kaloista tai autosta/moottoripyörästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelit kehittää oikeasti. Niissä on vuorovaikutusta, toisin kuin siinä, että tuijotat vain mustia täpliä valkoisella paperilla ja hallusinoit itseksesi.
Peleissä on sen lisäksi kirja itsessään tarinan muodossa. The Last of Us tai Ghost of Tsushima voisivat olla kirjoja, mutta ne on viedeopelejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peleissä on sen lisäksi kirja itsessään tarinan muodossa. The Last of Us tai Ghost of Tsushima voisivat olla kirjoja, mutta ne on viedeopelejä.
Mites RunEscape?
Luen fyysisiä kirjoja, mutta ne ovat auttamattomasti vääränlaisia. Ei normaali nainen ole kiinnostunut miehestä joka lukee Feynman Lectures on Physics kirjasarjaa. Hopeareunus on, että lukemiseni tapahtuu tiukasti strukturoidun ohjelman mukaisesti.
Toisaalta "liikaa lukenut" on auttamatta arkielämästä hieman pihalla.
Mä olen akateemisesti koulutettu keski-ikäinen nainen. Luen noin 40 kirjaa vuodessa, se on yksi tärkeimmistä harrastuksistani. Omassa lähisuvussani kaikki lukevat, kirjastossa käyminen on opeteltu jo lapsena.
En voisi kuvitellakaan seurustelevani miehen kanssa, joka ei lue. Mun mielestä lukevat miehet on älykkäitä, sivistyneitä, humaaneja, laajakatseisia. Ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä viehättää?
Voima ja valta, tieto ja verbaalinen kyvykkyys on kumpaakin
Minä olen itse mies ja minä dominoin teitä muita miehiä verbaalisesti ihan miten päin haluan ja se tiputtaa enemmän pikkareita kun sali harrastus, mopempi parempi.
Itse luen kirjoja salilla kuntopyöräillessäni. Mitäs siihen sanot?
Vierailija kirjoitti:
Luen fyysisiä kirjoja, mutta ne ovat auttamattomasti vääränlaisia. Ei normaali nainen ole kiinnostunut miehestä joka lukee Feynman Lectures on Physics kirjasarjaa. Hopeareunus on, että lukemiseni tapahtuu tiukasti strukturoidun ohjelman mukaisesti.
Erittäin kiinnostava aihe, voisin hyvinkin kiinnostua kaltaisestasi miehestä. Pidän itsekin vain tietokirjallisuudesta. terveisin nainen
Tuo teksti oli todella hienosti kirjoitettua jos sitä yritti ymmärtää, se että sinä tartuit sen teknisiin ongelmiin sivuuttaen mitä siinä sanottiin nimenomaan alleviivaa sen pointtia.
T: oikolukija