Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni pelkää konflikteja eikä kestä pienintäkään negatiivisuutta

Vierailija
04.12.2024 |

Tästä oli hyvä keskustelu menossa, mutta taas kerran jostain käsittämättömästä syystä se poistettiin. Eikö elävästä elämästä saa puhua täällä?

Asiat on meillä siis pääsääntöisesti hyvin, mutta kuten normaalissa elämässä vaan sattuu ja tapahtuu, tulee joskus myös ikäviä asioita eteen, ja niistä yleensä parisuhteessa keskustellaan ja siirretään asia sen jälkeen sivuun, mutta meillä mistään negatiivisesta ei saa puhua. Miehen mielestä olen negatiivinen ihminen ja "valittaja", jos sanon ääneen jonkin minua harmittavan asian, mille en voi tehdä mitään. Eli jos asia on sellainen, mihin en voi vaikuttaa, siitä ei yksinkertaisesti sovi puhua ja valittaa. Kerron avoimesti hänelle omista asioistani, mutta en saa samanlaista vastakaikua. Hän saattaa kertoa omista työasioistaan, kauppakassin sisällöstä ja mitä päivän lehdessä puhutaan, mutta sen syvemmälle ei saa mennä.

Itseäni ahdistaa muutama selvittämätön asia, minkä hän on lakaissut maton alle, ja jos yritän aloittaa niistä puhumisen, menee mies vaikeaksi ja poistuu paikalta. Äänensävy muuttuu kireäksi ja kimeäksi ja kohta hän jo huutaa, miksi vänkään tällaisista asioista (mitä ei siis ole koskaan käsitelty). Mies siis päättää mistä saa tai ei saa puhua.

Hän pelkää riitaa minkä tahansa naisen kanssa. On ulkopuolisille (ja toki kotonakin) mukava ihminen, avulias, kohtelias, älykäs keskustelija, kunhan se on pintapuolista, eikä hänestä koskaan uskoisi, miten hirveästi hän pelkää.

Meillä oli tosiaan vieraana pariskunta, jonka miehen hän vei kesken kaiken kahvipöydästä pelaamaan videopeliä, kun keskustelu koski jotain hänen mielestään vaikeaa aihetta. Hän vaihtaa puheenaihetta täysin lennosta, jos aihe ei häntä miellytä. Pari muutakin ystäväperhettä on tätä ihmetellyt, miten tietyt aiheet katkaistaan ja vaihdetaan äkkiä kivoihin keskusteluihin.

Hän käy nyt vihdoin terapiassa, mutta en ole vielä paljoa edistystä tuntenut. Hänellä on toki traumaattiset kokemukset lapsuudesta äidistään ja sieltä juontuu äärettömän suuri tarve miellyttää kaikkia ja hakea kaikilta hyväksyntää. Sen takia hän no ajanut itsensä todella hankaliin tilanteisiin, mistä ei ole osannut poistua ja tämä on aiheuttanut meille riitoja, koska hän on kohdellut perhettään todella väärin.

Kysyin täältä viimeksi vertaistukea sekä sitä, onko kellään kokemusta, että tuo terapia jonain päivänä tekisi hänestä edes riittävän ehjän, jolloin hänestä saisi ihan oikean miehen, oikean kumppanin eikä aina epämiellyttävästä tilanteesta karkuun luikkivaa pelkuria?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ahdistun riidanhaluisista naisista.

M45

Ei ole kyse riidanhaluisuudesta vaan siitä, että normielämässäkin tulee asioita, mitkä pitää selvittää yhdessä. Sinulleko ei ole IKINÄ tullut sanaharkkaa mistään?

On kyse riidanhaluisuudesta. Teitä riidankylväjänaisia kyllä riittää. Teidät on parempi väistää.

Vierailija
142/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ahdistun riidanhaluisista naisista.

M45

Ei ole kyse riidanhaluisuudesta vaan siitä, että normielämässäkin tulee asioita, mitkä pitää selvittää yhdessä. Sinulleko ei ole IKINÄ tullut sanaharkkaa mistään?

Ei ole tullut. Tai no naiset aloittaneet jostain yrittämään sanallista taistelua, mutta olen heti ottanut niistä eron. Noin 100 naista olen potkaissut pellolle, koska minä en todellakaan rupea mitään sanaharkkoja ja napinoita kuuntelemaan. Minä olen asiallinen ja jos nainen ei ole asiallinen, niin se vaihdetaan.

Eli jos nainen ei hiljaa alistu kaikkeen valittamatta, hän ei ole asiallinen ja potkitaan pellolle? 

Luulen, että nämä naiset ovat kiitollisia myöhemmin, kun tajuavat miltä ovat säästyneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelen konflikteja kun näyttää siltä että ihan mitä sanon tullaan käyttämään minua vastaan toisessa asia yhteydessä. Tai vaihtoehtoisesti sanon kyllä tai ei niin se toinen on jo päättänyt mun "oikean" vastauksen. Tai vielä vaihtehtoisesti saat vastaasi tunne argumentteja fakta pohjaisissa asioissa. "Musta tuntuu" alkuiset sanat niin tietää että p*aska osuu tuulettimeen. t. M32

Naiset usein käyttävät tuota "musta tuntuu"-aloitusta, jotta heidän sanomansa asia ei tuntuisi miehen mielestä niin henkilökohtaiselta ja hyökkäävältä. 

Vierailija
144/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein naisten "tärkeistä asioista keskustelu" on sitä että nainen listaa miehen virheitä, ja kuinka miehen pitäisi muuttua, ettei naisella olisi niin huono olla. Kun mies ei ymmärrä eikä puhu oikeista, tärkeistä asioista. Ja siksi nainen on säännöllisesti pahalla päällä ja se on miehen vika. Ja on miehen vika kun mies ei jaksa kuunnella sellaista eikä jaksa että aina valitetaan eikä olla hyvällä tuulella. Koska mieskin ajattelee, että on hänen velvollisuutensa saada nainen hyvälle tuulelle eikä hän tajua, mitä helvettiä hänen pitäisi tehdä että tämä virheiden listaus ja kyökkipsykologian ja vanhojen asioiden jauhaminen joskus taukoaisi edes viikoksi.

Eli naisen pitäisi vaan olla hiljaa, vaikka kuinka ärsyttäisi, että mies ei maksa omaa osuuttaan menoista tai toimii tavalla, joka pelottaa niitä yhteisiä lapsia? Tai jos nainen on tyytymätön seksielämään, niin hänen pitää vaan tyytyä tilanteeseen, eikä ottaa puheeksi, että hän haluaisi vähän villimpää seksiä?

Vierailija
145/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itsellä ei ole tekemisistään mitään hävettävää, ei tällöin tarvitse pelätä konfliktin syntymistä.

Hah hah. Ei kuule toimi "temperamenttisen" naisen kanssa, ei ollenkaan. Räjähdyksiä täysin turhanpäiväisistä asioista tulee koko ajan. Viimeksi minulle tuli, kun harjoittelin laulua tulevaa ystävätapaamista varten ja hänen mielestään lauloin kaksi nuottia väärin. Sain kuulla kunniani huonoudestani ja myös, ettei hän enää IKINÄ halua, että laulan ystäväporukassa, niin kuin meillä yhteislaulujutuissa on jo vuosia tapana ollut. Lisätieto: puolisollani ei ole lainkaan nuottikorvaa.

Mitähän minun muuten tässä kohtaa pitäisi hävetä. Paitsi puolisoani, joka tätä vauhtia on aika pian ex-puoliso?

Vierailija
146/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän se on usein nainen joka nostaa suhteessa ongelmia esille vaikka väkisin. Miksei naiset voi olla tyytyväisinä suhteessa kuin miehet, vaan ongelmia pitää aina kaivaa jostain. Vai eivätkö he vain koskaan pysty olla tyytyväisiä mihinkään.

Vierailija
147/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän se on usein nainen joka nostaa suhteessa ongelmia esille vaikka väkisin. Miksei naiset voi olla tyytyväisinä suhteessa kuin miehet, vaan ongelmia pitää aina kaivaa jostain. Vai eivätkö he vain koskaan pysty olla tyytyväisiä mihinkään.

Naiset toimii samalla voimalla kuin kauniit ja rohkeatkin on pyörineet jo monta kymmentä vuotta telkkarissa. Tyhjällä draamailulla.

Vierailija
148/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. En minäkään suvaitse yhtään negaa mun muuten täydelliseen elämään. Heivaan ne vit tuun. Kuten aiheuttajatkin.

Vierailija
149/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi miehen tarvitsisi käsitellä mitään asioita jos ei halua. Jos naisella on tunteita asiasta ja tarve puhua niin menisi itse terapiaan. Ja oppisi siellä elämään tunteidensa kanssa ilman että vetää toisen ihmisen niihin.

Joillekin on ihan liikaa tietynlaiset tilanteet. Kirjoita miehelle kirje. Hän lukee sen ja tietää miltä tuntuu, mutta ei tule isoa riitaa tai huutamista.

Vierailija
150/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on miehiä neuroottisempia ja tämä näkyy jatkuvana asioiden analysointina ja silmät etsii vikoja koko ajan joka paikasta, korvat kuuntelee ja nenä haistelee vikoja.

Vierailija
151/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on miehiä neuroottisempia ja tämä näkyy jatkuvana asioiden analysointina ja silmät etsii vikoja koko ajan joka paikasta, korvat kuuntelee ja nenä haistelee vikoja.

"Divorce rates vary among different sexual orientations. Lesbian couples tend to have higher divorce rates, with approximately 34% ending in divorce, compared to 19% for heterosexual couples and around 2% for gay male couples." tekoäly tietää ja tästä voi päätellä että naiset tekee asiat turhan vaikeiksi.

Vierailija
152/152 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että miehesi käy terapiassa, kyllä keskustelukyky siellä yleensä kehittyy. Anna miehellesi kirja Rakkauden logiikka, niin hän ymmärtää, että pyrit hyvään keskusteluyrityksilläsi. Lue itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme