Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusittu linssileikkaus

Vierailija
22.09.2025 |

Onko kenelläkään kokemusta? Sain tietää, että on paljon isompi leikkaus kuin oman mykion vaihtaminen. 

Onko kenelläkään tietoa? Kyseessä on epäonnistunut linssileikkaus. 

Olen masentunut tämän takia. Pitää urheiluharrastuksia lopettaa ja unohtaa työhaaveet. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö on -1,5 oikeassa silmässä. Vasen hakee vielä paikkaansa. Lähemmäs nollaan piti mennä. 

Meneekö leikkaus takuuseen? 

Haluan kyllä rahat takaisin, jos ei pysty järkevästi korjaamaan. Osta uuden sohvan. 

Vierailija
2/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ostan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin kuivasilmäisyydestä jo nyt. Eli jos leikkaus lisää kuivasilmäisyyden riskiä, niin sitten pitää miettiä. 

Vierailija
4/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaussalista puuttui tartvittavaa välineistöä. Eikö tuokin ole potilasturvallisuusriski? Eniten kyllä vituttaa silmien pilaaminen. 

Vierailija
5/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin tieto piti soittaa toisesta sairaalasta, että uusittu leikkaus on isompiriskisempi. Eivät kerro, eivät ota kantaa. Mehiläisessä siis. 

Vierailija
6/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ovatko silmät oikeasti pilalla (et näe kunnolla edes silmälasien kanssa) vai tarkoitatko epäonnistumisella, että et päässytkään eroon laseista? En kyllä itse helpolla menisi korjausleikkaukseen samaan paikkaan, jossa edellinen leikkaus on epäonnistunut.

Vierailija
7/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sieltä voi konsultaatioajan rahalla varata ja keskustella leikkaavan lääkärin kanssa? Vaikea arvuutella täällä, kun jokaisen tilanne on yksilöllinen

Vierailija
8/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ovatko silmät oikeasti pilalla (et näe kunnolla edes silmälasien kanssa) vai tarkoitatko epäonnistumisella, että et päässytkään eroon laseista? En kyllä itse helpolla menisi korjausleikkaukseen samaan paikkaan, jossa edellinen leikkaus on epäonnistunut.

Vanhojen lasien kanssa näen kauas. -3,25 ja -2,75. 

Muuten en. Optikon mukaan näkö oikeassa silmässä on -1,5. Miten voi heittää noin paljon? Silmiä ei voi laseroida enää. Ja kuulemma tuo linssien vaihtaminen on isompi leikkaus. Kirurgi oli mehiläisen kokenein kaihileikkaaja. 

Haluan rahat takaisin nyt ainakin. Vituttaa ihan sikana. Soitin toisen sairaan silmäasmalle. Sain siinä puhelussa enemmän tietoa, kuin Mehiläisestä. 

Vierailija
9/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sieltä voi konsultaatioajan rahalla varata ja keskustella leikkaavan lääkärin kanssa? Vaikea arvuutella täällä, kun jokaisen tilanne on yksilöllinen

Lääkäri oli silloin vastaanotolla niin kiireinen, ettei ehtinyt keskustella kuivasilmäisyydestäni. Kun kyselin, onko leikkauksella vaikutusta. Menen toiselle lääkärille samaan lafkaan. 

Vierailija
10/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö näe lukea edes sopivien silmälasien kanssa?

Vierailija
11/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näet paljon paremmin, mutta valitat?

Vierailija
12/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sieltä tiedot, millä arvoilla on tehty leikkaus? Sekin oli jotenkin hätäinen. En ole ihan varma,  huomioitiinko prk-leikkaus. 

Vierailija
13/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis etkö näe lukea edes sopivien silmälasien kanssa?

Näen kyllä. Lääkäri sanoi, että menee lähelle nollaa. No ei ole mennyt. Jos on luokkaa -1,5. 

14/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin parilla eri firman lääkärillä hakemassa toisen mielipiteen!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
15/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti päästä kaukolaseista eroon. Hey, kyllä mä nyt valitan! 

Vierailija
16/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää lopettaa urheiluharrastukset ja unohtaa työhaaveet, jos kerran näet silmälasien kanssa? Minulla on koko työikäni ollut -5:n tai -6:n silmälasit, eivätkä ne ole estäneet työntekoa tai urheilua.

Vierailija
17/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Kävisin parilla eri firman lääkärillä hakemassa toisen mielipiteen!

Mä meen nyt ensin saman sairaalan toiselle kirurgille. Ja sitten meen varmaan tuolle leikkauksen tehneelle kirurgille tarkastukseen. Ja sitten ehkä muillekin kirurgeille. Mä haluan paljon tietoa asiasta. 

Vierailija
18/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun piti päästä kaukolaseista eroon. Hey, kyllä mä nyt valitan! 

Saat jollain 29 eurolla lasit, kun noin pieni miinus. Noloa valittaa.

Vierailija
19/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää lopettaa urheiluharrastukset ja unohtaa työhaaveet, jos kerran näet silmälasien kanssa? Minulla on koko työikäni ollut -5:n tai -6:n silmälasit, eivätkä ne ole estäneet työntekoa tai urheilua.

Sen takia, että menin leikkaukseen, jotta näkö korjaantuu. Olen valokuvaaja ja en nää nyt ilman laseja 70 cm päähän. En nää lukea kameran ruutua. Tämä siis tuon leikkauksen takia. Eli nekin työt jää. 

Tennis jää, koska en nää kauas. 

Halusin leikkaukseen, jotta näen kauas ilman laseja. 

Vierailija
20/49 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ainoa ongelmasi kuivasilmäisyyden lisäksi on se, että tarvitset -1,5 silmälasit, en todellakaan edes harkitsisi menoa uusintaleikkaukseen. Minulla on päätelasit, joissa on 1,5 vähemmän miinusta kuin tavallisissa laseissani. Välillä unohdan päätelasit päähän, kun lähden jonnekin. Usein menee aika pitkään, että huomaan näkeväni vähän huonommin kuin tavallisilla laseillani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä