Oletko miettinyt jopa itse...mrhaa, kun olet joutunut työttömäksi?
Itse olen joutunut turvautumaan ammattiapuun, kun 2 kk päästäkin oli mielessä ajaa vain rekan alle.
N.50
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Työn takia ei kannata itseään tappaa.
Miksi sitten koko ajan syyllistetään työttömiä? Poliitikoista lähtien. Palstallakin käsketään mennä töihin jos joku valittaa ettei rahat riitä. Vaikkei olisi töitä.
En tapa itseäni mutta kyllä tämä masentaa. 20 vuotta olis vielä eläkeikään.
Mä olen ollut työelämästä syrjäytynyt koko ikäni ja nyt olen yli viisikymppinen. Tuli sitä nuorena yritetty itsemurhaa ja kyllä sitä vieläkin on surullinen, että elämä meni näin.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea aivo-oksennustasi mutta lopussa oli jotain yhdessä tekemisestä. MIten työtön yhdessä tekee ja mihinkään vaikuttaa kun se herranjumala on suorastaan kielletty, kun työtön ei saa mihinkään osallistua ja työnnetään ulos yhteiskunnasta?
Kuinka kehtaat sanoa toisen tekstiä ja mielipiteitä aivo-oksennukseksi?
Miten jaksatkin piehtaroida itsesäälissä, kateudessa ja katkeruudessa, tekemättä itsellesi elämästä elämän arvoista, sillä mitä sinulla on?
Todistit hienosti kirjoituksen, jonka kirjoitti joku, joka kuuluu vertaisryhmääsi. Paitsi että.. hänen asiansa saattavat olla vielä huonommin kuin sinun. Silti hän on elämäänsä tyytyväisempi kuin sinä.
Jaksoitko tähän asti keskittyä? Sanon sitten vielä, että minusta elämän parhaat asiat ovat ilmaisia. Niitä et löydä, jos olet katkera kaikelle ja säälit itseäsi. Et koskaan löydä keinoja parantaa tilannettasi, ehkä et edes halua olla onnellinen. Se on oma valintasi ja sinulla on lupa siihen.
Toivon, etten ollut yhtä ilkeä kuin sinä. Ei minulla ole syytä yrittää pilata kenenkään päivää. Varsinkaan elämän kolhiman päivää. Toivon, että löydät elämääsi jotain, mistä voit olla onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn takia ei kannata itseään tappaa.
Miksi sitten koko ajan syyllistetään työttömiä? Poliitikoista lähtien. Palstallakin käsketään mennä töihin jos joku valittaa ettei rahat riitä. Vaikkei olisi töitä.
En tapa itseäni mutta kyllä tämä masentaa. 20 vuotta olis vielä eläkeikään.
Miksi sinä välität trolleista, joilla on omat mielenterveysongelmat? He tekevät kaikkensa masentaakseen ja suututtaakseen jokaisen samalle tasolle missä ovat itse. Ei heidän kohteenaan ole vain työttömät.
Masentaa joo, välillä. Mutta ollaanko me oikeasti muita huonompia ihmisiä? Meitä alkaa olla jo aika paljon. Kaikista mahdollisista taustoista.
En työttömänä oikein ymmärrä vinkumista köyhyydestä. Mulla on katto pään päällä, vaatteet ja ruokaa. Niin on jokaisella Suomessa, jos haluaa.
En ole miettinyt.
Tuttavani teki itsemurhan, koska työttömyyskorvauspäivät loppuivat. Hän oli sanonut usean henkilön kuullen, että "millä minä nyt elän kun ei mistään saa enää rahaa, sama kun tappaisin itseni"! Samana iltana hirtti itsensä. Hän oli alle 50-kymppinen mies. Ei ongelmia mielenterveyden kanssa, eikä myöskään alkoholin kanssa.