Autot ajavat liian kovaa suojateille!
Tänään lenkillä viiden suojatien ylityksen saldo se, että YKSIKÄÄN auto ei pysähtynyt. Neljä sentään yritti, mutta oli liikaa vauhtia ja liukuivat yli niin, että olisivat tulleet jaloille, jos olisin lähtenyt ylittämään. Olin ulkoiluvaatteissa joissa monia heijastimia ja lisäksi hihaheijastin ja kirkas otsalamppu, enkä siis voinut tulla yllätyksenä. Kyseessä siis yksinkertaisesti autojen liian suuri tilannenopeus. Opetelkaa juma lauta ajamaan!
Kommentit (13)
Ja kävelijät vois mennä vihreissä valoissa yli, eikä punaisissa valoissa.
Ja punaisia päin kännykkää räpläten kaahaavat....
Vierailija kirjoitti:
Ja kävelijät vois mennä vihreissä valoissa yli, eikä punaisissa valoissa.
Suomessa harvemmin tuota tapahtuu, kun autoilijat ajavat muutenkin päälle, vaikka menisi vihreilläkin.
Tuollaisesta rikkeestä kuuluu lähteä kortti.
Vilkkuakaan suomalaiset eivät osaa käyttää.
Onko pakko kävellä suojateillä.
T. Autoilija
Kumpi on helpompi havaita pimeällä: auto vai jalankulkija. Kumpi on helpompi pysäyttää? LIsäksi jokainen jarrutus ja kiihdytys autolla lisää bensan kulutusta hurrrjasti. Siis jalankulkijat, varsinkin lenkkeilijät joilla ei ole kiire minnekään: hiljentäkää ennen suojatietä ja odottakaa kaukana tien reunasta. Olen autoilija ja en todellakaan halua ajaa kenenkään päälle, mutta sysipimeässä ja ehkä vielä sateessa on tod.vaikea nähdä tuleeko joku sieltä sivulta suojatielle.
Sellasta tuo on ollut monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on helpompi havaita pimeällä: auto vai jalankulkija. Kumpi on helpompi pysäyttää? LIsäksi jokainen jarrutus ja kiihdytys autolla lisää bensan kulutusta hurrrjasti. Siis jalankulkijat, varsinkin lenkkeilijät joilla ei ole kiire minnekään: hiljentäkää ennen suojatietä ja odottakaa kaukana tien reunasta. Olen autoilija ja en todellakaan halua ajaa kenenkään päälle, mutta sysipimeässä ja ehkä vielä sateessa on tod.vaikea nähdä tuleeko joku sieltä sivulta suojatielle.
Ihan hyvä neuvo jäädä tarpeeksi kauaksi odottamaan, niin välillä teen kun olen jalan liikkeellä.
Tosiseikka on silti, että vain surkea kuski ajaa suojatietä kohti vauhdilla, jota ei pysty ajoissa pysäyttämään. Mitä pimeämpää, sitä hiljempaa sitä suojatietä lähestytään. Vika on aina kuskin, ja pitää ollakin, jos suojatiellä jonkun teilaa.
Suuri osa vaan on niin paskoja kuskeja,
Poliisit vois taas vaihteeksi ratsata suojatieturvallisuutta!
Missä päin tämä tapahtui?
Stadissa on joitain paikkoja, missä tuo on normi.