Oletko miettinyt jopa itse...mrhaa, kun olet joutunut työttömäksi?
Itse olen joutunut turvautumaan ammattiapuun, kun 2 kk päästäkin oli mielessä ajaa vain rekan alle.
N.50
Kommentit (86)
En miettinyt itsemurhaa. Älä sinäkään. Turvaudu edelleen apuun, ettet tee mitään peruuttamatonta. Jos et muuta jaksa, niin pese ainakin hampaat. Selviät.
En todellakaan. Miksi ihmeessä niin ajattelisin?
Työtä saa, jos osaa tehdä jotain rahan arvoista.
Itsellänikin työkkärissä epäilivät heti oman elämän hallinan ongelmia. Kaikista naurettavinta oli, että virkailija näytti itse juopolta.
Olen harkinnut itsemurhaa kun olen joutunut töihin.
Kaksi vuotta päivittäin. Sitten hankin koiran. Neljä vuotta työttömyyttä mutta en tunne itseäni enää arvottomaksi<3
Vastavalmistuneena, 24-vuotiaana, taloudellinen tilanne lähinnä parani, kun opintotuki muuttui ansiosidonnaiseksi. Jos nyt 30 vuotta myöhemmin joutuisin työttömäksi, ei elintasoni edelleenkään muuttuisi miksikään sijoitusten ansiosta.
Vaan jos olisin menettänyt työni joskus kolmekymppisenä suuren asuntolainani kanssa, olisin hermoillut itseni hengiltä.
En todellakaan. Elämä ei aina mene niinkuin Strömsössä, mutta nautin siitä silti.
Työttömänä yritin nauttia lisääntyneestä vapaa-ajasta. Piirsin, kirjoitin ja lenkkeilin luonnossa. En käyttänyt päihteitä, se on usein suomalaisten ongelma, että elämän kolhuja yritetään paikkailla alkoholilla. Sitten jonkin ajan kuluttua työllistyin.
Itsemurha ei tullut ikinä mieleenkään.
Avaisin skumppapullon jos saisin potkut, ei enää työelämää, voisi alkaa odottamaan eläkeikää kortistossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta päivittäin. Sitten hankin koiran. Neljä vuotta työttömyyttä mutta en tunne itseäni enää arvottomaksi<3
Koirat on kivoja. Mnkärotuisen koiran hankit?
Minulta kerran työkkärissä kysyttiin että miten saan päivät kulumaan. Sanoin että kulkeehan tuo kello etiäpäin tekemättäkin
Etkös sä miettinyt junan alle menemistä jo viime viikolla? Peruuntuiko se?
Vierailija kirjoitti:
En ole mutta työkkärissä ne väitti että olisin päihderiippuvainen eikä ole elämänhallintaa. Kysyivät myös että olenko ajatellut itsemurhaa koska olen ollut pitkään työtön. Siinä oli sossutäti ja kaksi typin virkailijaa. Suutuin niille ja heitin tuolilla sitä sossutätiä ja meinasin lyödä sitä myös mutta siihen tuli muita väliin. Siitä tuli oikeusjuttu pahoinpitelystä mutta ne virkailijat siellä tuomittiin.
Tämä se on jännä juttu miten työstään ja asemastaan riippuvaisia ihmisten itsetunto on. Kuvittelevat että jos ihminen kohtaa työttömyyttä tai jotain muuta kriisiä niin heti täytyy olla alkoholisti ja mt ongelmia,eihän niitä muuten voi kestää. Kertoo enemmän kysyjästä kuin työttömästä.
En. Kun myin firman pois pidin 2 vuotta lomaa koska olin ihan loppu melkein 20 vuoden yrittäjäuran jälkeen. Nyt teen vain satunnaisesti töitä koska olen ajat sitten maksanut asunnon ym. Isommat hankinnat pois enkä ole kovin perso rahalle vaan nautin vapaasta.
Minusta on ollut ihanaa kun on välillä saanut olla työtön. Ei tarvitse herätä herätyskellon pirinään, kukaan ei käske töissä tekemään asioita jotka ei edes kiinnosta.
Työttömänä olen elänyt ihania aikoja, kuten sen kun pyöräilimme äitini kanssa paljon ja keräsimme kukkia matkalta, joimme kahvit ja nauroimme. Rahaa ei paljoa edes mennyt kun kaikki ei tarvinnut olla hienoa ja uutta. Pystyin silti säästämään rahaa. Elämästä pitää välillä nauttia, ei työtä tekemällä rikastuu.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin tuli koiran hankinnan jälkeen elämään sisältöä. Siis lenkkeilinhän minä ja kävin salilla mutta kaikki tuntui merkityksettömältä. Koiran kanssa muutenkin paljon mukavampi lenkkeillä ja touhuta kuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat on kivoja. Mnkärotuisen koiran hankit?
Labradorinnoutaja. Paras tyyppi ikinä. Aika kuluu kuin siivillä. Joskus mietin miten pärjää yksinään jos pääsen töihin:D Mutta olen opettanut alusta asti siihen että on välillä pitempiä aikoja yksin kotona.
En ole mutta työkkärissä ne väitti että olisin päihderiippuvainen eikä ole elämänhallintaa. Kysyivät myös että olenko ajatellut itsemurhaa koska olen ollut pitkään työtön. Siinä oli sossutäti ja kaksi typin virkailijaa. Suutuin niille ja heitin tuolilla sitä sossutätiä ja meinasin lyödä sitä myös mutta siihen tuli muita väliin. Siitä tuli oikeusjuttu pahoinpitelystä mutta ne virkailijat siellä tuomittiin.