Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista on mielestäsi turha maksaa, koska sen pystyy tekemään itsekin?

Vierailija
02.12.2024 |

Itse vastaan että hiustenleikkuu. Ison summan säästää rahaa kun itse leikkaa omat ja perheensä hiukset. 

Myös nämä valmisjoulutortut/mokkapalat on hassuja, koska halvempihan ne on tehdä itse kuin ostaa valmiiksi leivottuna kaupasta. 

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat. Toki lankojen verran niistäkin pitää maksaa.

Vierailija
2/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous. Toki tarkoittaa, ettei ole fyysisiä vammoja ja rajoitteita.

Tapetointi ja maalaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturit ja kampaajat on turhia. Olen yli 20 vuotta leikannut lasteni hiukset, ovat siis molemmat jo aikuisia eivätkä ole koskaan käyneet parturissa. Tyttö myös värjää itse hiuksiaan. On jokunen tuhat euroa säästetty. Itsekin käyn tosi harvoin, ehkä kerran 2 vuodessa, ja muuten tasoitan itse. 

Vierailija
4/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous. Nykyään mulle se o pakollista jo,a vuosi, ku nää narsisti paikas, mis asun, o, nii tyhmiä ja saastaisia itse, et siel käy siivooja, joka kehtaa valittaa, jos vähänkin o pientä roskaa lattialla, pöydällä....yksikin ! Eräs nuori ei kerran tyhjentänyt roskiksia eikä muutenkaan lattioita imuroinut eikä luutunnut.........että hävetti !!!!! No, se olikin liian nuori tällaiseen........et o noloo, ku asukas tietää, mistä siivotaan, ja siivooja ei tee sitäkään !!! Ja sit viel kohdataan valitella, et asunnos o liikaa tavaraa.........voi siel ollakin, ei kai se nyt ole lailla kielletty, et asunnos o tavaraa, ku siel asutaan ??? Ja ku kyse o vammaisesta yksin asuvasta naisesta, joka muutenkin o täysin puolustuskyvytön...........se o vaan kiusaamista !!!!!!! Tuskin oon ainoo............

Vierailija
5/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parturit ja kampaajat on turhia. Olen yli 20 vuotta leikannut lasteni hiukset, ovat siis molemmat jo aikuisia eivätkä ole koskaan käyneet parturissa. Tyttö myös värjää itse hiuksiaan. On jokunen tuhat euroa säästetty. Itsekin käyn tosi harvoin, ehkä kerran 2 vuodessa, ja muuten tasoitan itse. 

Ehkä kuitenkin puuttuu se osaaminen ja tietämys, jos "tyttö myös värjää itse hiuksiaan". Millainen äiti antaa värjätä lapsensa hiukset kotona tai ylipäätään värjätä. Kukaan ammattitaitoinen ei sitä tekisi. Lasten hiuksia ei värjätä. 

Vierailija
6/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut ja lettutaikina. Tosin letunpaisto on epämiellyttävää, mutta kotona paistetut letut ovat vaan hyviä  ja kaupasta ostetut valmislätyt parhaimmillaan mitäänsanomattomia.

siivouksen ostoa en pitäisi turhana. Toki sen VOI tehdä itsekin, mutta jos oma tuntipalkka on korkeampi kuin siivousfirman veloitus, niin itse kannattaa siivota vain jos nauttii siitä. Minä en nauti.

Vierailija
7/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin puuttuu se osaaminen ja tietämys, jos "tyttö myös värjää itse hiuksiaan". Millainen äiti antaa värjätä lapsensa hiukset kotona tai ylipäätään värjätä. Kukaan ammattitaitoinen ei sitä tekisi. Lasten hiuksia ei värjätä. 

Mind you, jos, lapsen hiukset on leikattu jo yli 20 vuotta, voi olla, että kyse ei ole ihan pienistä lapsista.

Vierailija
8/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ankeeta porukkaa, ja oikein korostuu näin joulun alla. Kaikki pitää tehdä itse, ja sitten ollaan marttyyria. 

Vierailija
9/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöt (neulotut, virkkaukset ym.), mitkä tahansa leivonnaiset, karjalanpiirakat. 

Vierailija
10/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole töissäni maksanut google-mainonnasta palveluyrittäjälle, vaan tein kampanjat itse (olen töissä pienessä firmassa; ja itsetekemällä sain läpinäkyvyyden ja ymmärryksen, mistä google-klikkauksista maksamme. Homma ei ollut vaikea ja kun kampanjat pystytetty, voi niitä muokata haluamallaan tavalla.)

Kotona on tarkoitus teinipojan kanssa uusia kylppärin silikonisaumat nyt tässä lähipäivinä.

Mutta noin muuten mielelläni maksan palveluista. Suosin pienyrittäjiltä ketjujen sijaan.  Ajattelen, mielelläni tuen pienyrittäjiä ja koen, raha jää tavallaan asuinpaikkakunnalleni.

Lisäksi ostan mieluummin palveluja kuin tavaraa.

Vierailija
11/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakku ja juustokakut. Olen muutaman kerran tilannut juhliin eri valmistajilta ja aina pettynyt. Itsetehty on parempaa! Konditorian kakut maistuu esansseilta.

Vierailija
12/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue viesti, johon vastaat! Siinä lukee suomeksi:  "ovat molemmat jo siis aikuisia" Olen sellainen äiti, joka ei kontrolloi aikuisen lapsen tekemisiä. Kyttäätkö tällä palstalla mahdollisuutta hyöktä äitien kimppuun niin kovasti, ettet tajua mihin vastaat? Huomaat sanan tyttö ja tartut siihen, vaikka kyse 20+ ikäisestä.  

Vierailija
13/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton renkaiden vaihto. Pyörän huolto/renkaiden vaihto. 

Vierailija
14/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"molemmat siis jo aikuisia" lukee viestissä, jota kommentoit.

Vierailija
15/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton perus huolto. Tulpat, suodattimet, öljyt, renkaat.Säästö tuhansia euroja.

Vierailija
16/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä/talvipyörien vaihto. Pihalla hoituu eikä tarvitse jonottaa kahta.viikkoa eikö lipsua kesärenkailla 

Vierailija
17/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu, korjausompelu ja modaus, sähkölaitteiden korjaus.

Vierailija
18/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mind you, jos, lapsen hiukset on leikattu jo yli 20 vuotta, voi olla, että kyse ei ole ihan pienistä lapsista.

Tuossa ei kyllä sanottu, minkä ikäisenä tyttö on aloittanut hiustensa värjäämisen.

Vierailija
19/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukanleikkuu kerran kuussa (mies), vedän itse millin terällä kerran viikossa ja tukka on aina hyvin.

Vierailija
20/86 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000-luvulla aika moni teini itseni mukaan lukien värjäsi ihan säännönmukaisesti hiuksiaan itse tai kaverin avulla. Siitä oppineena en ole enää vuosiin värjännyt ollenkaan. Jonkinasteisen kemikaaliyliherkkyyden sain, toki siihen on voinut muukin vaikuttaa. Todella myrkyllisiä aineita, myös ne kampaamojen käyttämät, mutta homma tietysti hallitumpaa ammattilaisen tekemänä. Ihan viisaana pidän, jos ei enää vanhemmat anna lastensa itse värjäillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän