Mistä asioista on mielestäsi turha maksaa, koska sen pystyy tekemään itsekin?
Itse vastaan että hiustenleikkuu. Ison summan säästää rahaa kun itse leikkaa omat ja perheensä hiukset.
Myös nämä valmisjoulutortut/mokkapalat on hassuja, koska halvempihan ne on tehdä itse kuin ostaa valmiiksi leivottuna kaupasta.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Olen 65v nainen enkä ole koskaan käynyt kampaajalla.
Minäkään en ole koskaan käynyt kampaajalla. Pitkät kiharat hiukset joita tarvittaessa lyhentelen itse kotona. Ihan hyvältä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Taas ketju täynnä vinkkejä, kuinka saadaan kansantalous ajettu mahdollisimman pieneksi.
Joo, ja huvittavaa kun ajatus näillä diy-ihmisillä tuntuu olevan että jotkut maksaa kun ei itse _osaa_ tehdä...
Mä ainakin maksan siivoojalle, rengasliikkeelle, ravintoloille etc koska en viitsi itse siivota, vaihtaa renkaita, kokata jatkuvasti, ja kun on varaa maksaa niin miksi ei? Porukka on niin ankeeta ja kateellista.
Turhin masu, eli rahastus oli minun kohdalla SAK:n maksu. Tonni vuodessa, eli kymppitonni ja yksikin kymmenessävuodessa. Auton hinta. Kesti hetken ennenkuin "lamppu" syttyy ja ymmärsin pitää rahat omiin, perheen tarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin muutamaa mainittua asiaa:
Hiustenleikkuu myös tyylikysymys, toki jos ei välitä miltä näyttää niin voihan sitä leikata itse...
Tapaetointi/maalaus aika tarkkaa, vaatii välineitä ja usein vähnintään listojen purkamista seiniltä, aika monta itsetehtyä nähty missä maalia suditty valokatkaisimille, sotkettu vähän kattoa samalla, lämpöpatterin alla paistaa vanha maali, tapetit kuplii tai irtoilee jne.
Tämä näin, toki hiukset voi leikata ja värjätä itse, mutta jos arvottaa korkealle sitä että ne on tietyn näköiset ja tietyllä tavalla värjätty niin ehkä sitä haluaa maksaa. Joku ei käytä vaikka vaatteisiin tai autoon paljon raha, mutta tukka pitää näyttää aina hyvältä.
Hyvä malli voi säästää myös hiustuotteissa ja hiusten laittoon käytetyssä ajassa. Jos ei ole mallia hiuksissa niin ei ne välttämättä nä
Eikös se ole vähän niin, että jos ei ole väliä miltä hiukset näyttää, niin samantien ne voi jättää kokonaan leikkaamattakin :D Turha käyttää siihen sitten rahan sijasta aikakaan.
Minä kudon villasukkia itselle ja lähipiirille, tarvittaessa parsin reiät käytetyistä sukista. Näistä on siis turha maksaa. Samoin kuin kellojen pariston vaihdoista. Olen aikaisemmalta ammatiltani kelloseppä ja vaikka en niitä töitä enää teekään, olen säilyttänyt käsityökalut, joilla saan tuollaiset pikkuhommat tehtyä. Näihin pikkuhommiin menee myös helmien punonnat, korujen puhdistukset ja vastaavat.
Tämä näin, toki hiukset voi leikata ja värjätä itse, mutta jos arvottaa korkealle sitä että ne on tietyn näköiset ja tietyllä tavalla värjätty niin ehkä sitä haluaa maksaa. Joku ei käytä vaikka vaatteisiin tai autoon paljon raha, mutta tukka pitää näyttää aina hyvältä.
Hyvä malli voi säästää myös hiustuotteissa ja hiusten laittoon käytetyssä ajassa. Jos ei ole mallia hiuksissa niin ei ne välttämättä näytä siedettävältä kuin kunnolla kiharrettuna tai suoristettuna.