Mistä asioista on mielestäsi turha maksaa, koska sen pystyy tekemään itsekin?
Itse vastaan että hiustenleikkuu. Ison summan säästää rahaa kun itse leikkaa omat ja perheensä hiukset.
Myös nämä valmisjoulutortut/mokkapalat on hassuja, koska halvempihan ne on tehdä itse kuin ostaa valmiiksi leivottuna kaupasta.
Kommentit (86)
Manikyyrissä en maksa. Ei ole lopputulos itsetehtyä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Auton perus huolto. Tulpat, suodattimet, öljyt, renkaat.Säästö tuhansia euroja.
Kunhan hoitaa kesällä kun on kuivaa ja valoisaa, jos ei siis ole tallia. Kerrostalossa tuo jäteöljyn säilytys hieman hankala, ei kai saa kellariinkaan viedä, entä parvekkeelle?
Tulpat on tullut kyllä vaihdettua mutta nekin on monessa autossa muuttunut sellaisiksi, että sinne erittäin syvään ja kapeaan koloon ei pääse ilman jotain erikoistyökaluja ja kiristyksen tiukkuus on mennyt yllättävän tarkaksi ja alumiinikannet tuntuvat olevan kuin pahvia, kierteet tuhoutuvat todella herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Siivous. Toki tarkoittaa, ettei ole fyysisiä vammoja ja rajoitteita.
Tapetointi ja maalaus.
Tinkimättömänä ammattimaalarina voin kertoa, ettei tulos kovin kummoinen ole, kun osaamaton maalaa kotinsa.
Vierailija kirjoitti:
Tukanleikkuu kerran kuussa (mies), vedän itse millin terällä kerran viikossa ja tukka on aina hyvin.
Ostan tukkakoneen kerran 5 vuodessa. Paljonko se kerta sitten maksaa, jos 2 kertaa viikossa ajelee?
Pari järjettömintä mistä maksetaan:
-kuntosali, kotona voi tehdä vaikka kuinka paljon lihastreeniä kehonpainolla ja parilla käsipainolla
-renkaidenvaihto autoon, ihan perusasia mikä helppo tehdä itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parturit ja kampaajat on turhia. Olen yli 20 vuotta leikannut lasteni hiukset, ovat siis molemmat jo aikuisia eivätkä ole koskaan käyneet parturissa. Tyttö myös värjää itse hiuksiaan. On jokunen tuhat euroa säästetty. Itsekin käyn tosi harvoin, ehkä kerran 2 vuodessa, ja muuten tasoitan itse.
Ehkä kuitenkin puuttuu se osaaminen ja tietämys, jos "tyttö myös värjää itse hiuksiaan". Millainen äiti antaa värjätä lapsensa hiukset kotona tai ylipäätään värjätä. Kukaan ammattitaitoinen ei sitä tekisi. Lasten hiuksia ei värjätä.
Mind you, jos, lapsen hiukset on leikattu jo yli 20 vuotta, voi olla, että kyse ei ole ihan pienistä lapsista.
Tuossa ei kyllä sanottu, minkä ikäisenä tyttö on aloittanu
Nimenomaan. Miksi siis olettaa, että liian aikaisin jos kerta syytä siihen ei ole?
Liikuntapalvelut. Kengät jalkaan ja lenkille.
Jos on sopivat työkalut ja tilat, niin ihan kaiken voi tehdä itse.
Kommentoin muutamaa mainittua asiaa:
Hiustenleikkuu myös tyylikysymys, toki jos ei välitä miltä näyttää niin voihan sitä leikata itse...
Tapaetointi/maalaus aika tarkkaa, vaatii välineitä ja usein vähnintään listojen purkamista seiniltä, aika monta itsetehtyä nähty missä maalia suditty valokatkaisimille, sotkettu vähän kattoa samalla, lämpöpatterin alla paistaa vanha maali, tapetit kuplii tai irtoilee jne.
Kannabis on ostettuna kallista ja itse kasvatettuna halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin muutamaa mainittua asiaa:
Hiustenleikkuu myös tyylikysymys, toki jos ei välitä miltä näyttää niin voihan sitä leikata itse...
Tapaetointi/maalaus aika tarkkaa, vaatii välineitä ja usein vähnintään listojen purkamista seiniltä, aika monta itsetehtyä nähty missä maalia suditty valokatkaisimille, sotkettu vähän kattoa samalla, lämpöpatterin alla paistaa vanha maali, tapetit kuplii tai irtoilee jne.
No, älä viitti. Maalaaminen ei ole mitään rakettitiedettä. Säästö useita satasia, ellei tuhansia.
- kodin siivous
- leipomiset
- hiustenleikkuu
- ruoat alusta loppuun perusraaka-aineista
- renkaiden vaihto
- mattojen pesu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan hoitaa kesällä kun on kuivaa ja valoisaa, jos ei siis ole tallia. Kerrostalossa tuo jäteöljyn säilytys hieman hankala, ei kai saa kellariinkaan viedä, entä parvekkeelle?
Tulpat on tullut kyllä vaihdettua mutta nekin on monessa autossa muuttunut sellaisiksi, että sinne erittäin syvään ja kapeaan koloon ei pääse ilman jotain erikoistyökaluja ja kiristyksen tiukkuus on mennyt yllättävän tarkaksi ja alumiinikannet tuntuvat olevan kuin pahvia, kierteet tuhoutuvat todella herkästi.
Ei sitä jäteöljyä tarvitse säilyttää missään. Senhän voi viedä pois öljynvaihdon jälkeen.
Ja siksi toiseksi, ehkä se ei ole ihan ykköshommaa kerrostalossa asuvalle, varmaan kielletykin taloyhtiön parkkipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulppien vaihtoon pitää vain ostaa sopiva hylsy/jatkovarsi ja momenttiavain. Ei se okeasti ole vaikeampaa kuin vanhoissa autoissa ja onhan alumiinikansia ollut ainakin 80-luvulta lähtien.
Hiustenleikkuu riippuu ihan mallista ja siitä onko taitoa vai ei. Ei siis helppo korvata aina/
Tuossa yksivpslvelu, minkä moni osaa mutta koska halpa ja raskas tehdä itse ostaa palveluna.
Tämä ja monet muut vastaavat ovat juuri sitä hyvää arkiliikuntaa ja moni ihmettelee miten sitä lihoo kun ei tee mitään itse.
Nämä ovat myös niitä taitoja, joita isät ovat aina pojilleen/lapsilleen opettanut ja se on ollut sellaista yhdessä tekemistä/leikkimistä.
Nyt moni opettaa vain "lataa joku äppi, vie palveluun ja istu vieressä, syö pullaa, liho, äläkä vain opi mitään".