Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset valittavat siitä, jos työnantaja vaatii lääkärintodistuksen jo ekasta saikkupäivästä?

Vierailija
30.11.2024 |

Tuo on tehokas keino kitkeä turhat saikuttelut pois. Varsinkin kankkusesta johtuvat. Kun tiedostaa, että joutuu yhdenkin saikkupäivän vuoksi sinne työterveyteen tai muuten lääkärille vaivautumaan, niin kummasti vähenee se halu pitää perjantaisaikkuja tai maanantaisaikkuja.

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikkutodistuksia vaativat työnantajat ovat naiiveja. Kuvittelevatko he oikeasti, että lääkäri alkaa sen kummemmin tutkimaan yhden päivän kestänyttä vatsatautia tai flunssaa? Kyllä siinä luotetaan pelkästään potilaan kertomukseen. Potilas voi olla vastaanotolla oireetonkin, jos on ottanut lääkettä edeltävästi.

Ei tietenkään kuvitella. Tarkoitus on saada kitkettyä pois se feikkisaikuttelu, että töihin ilmoitetaan olevansa sairaana kun oikeasti ollaankin menossa mökille tai festareille ja työvuorolistaan osui epämieluisa vuoro.

Se ei sitä kitke pois, koska sen todistuksen saa ihan vain soittamalla. Lääkäri ei tutki, tuleeko sulla oikeasti ripulia perseestä vai ei. 

Ei ai

Meillä saa hoitajan todistuksen soittamalla. Jos sinne lääkäriin pääsisikin paikan päälle, ei hän alkaisi tutkia, ruiskuaako sieltä oikeasti ripulia vai huijaako potilas.

Sulla on nyt joku ihmeellinen fiksaatio tuohon ripulin ruiskuamiseen, kun sitä pitää joka viestissä jankata. Lääkäri voi selvittää henkilön työkykyisyyden muillakin keinoin.

Vierailija
162/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorittavalla tasolla tuo ihan normaalia,ja myös hyvä juttu,ei turhaan lusmuilla .

Erijuttu akateemisilla, ei tartte pelleillä saikkulappujen kans ollenkaan.

Lusmuille ammattisaikuttajille todistuksen ja pitkän saikun hakeminen ei ole mikään ongelma. Oikeasti sairaat ja tunnolliset työntekijät eivät sitten pääse terveyskeskukseen mitenkään.

Kyllä ainakin Mehiläisestä saa tilattua kotikäyntejä.

Ja työnantaja maksaa sen?

No ei tietenkään vaan sinä itse kun itse olet sairaskin. Mitä se työnantaja tähän mitenkään kuuluu?

koska työnantaja

Työntekijä haluaa pitää palkkansa vaikka ei tule töihin joten tarvitsee sen todistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorittavalla tasolla tuo ihan normaalia,ja myös hyvä juttu,ei turhaan lusmuilla .

Lusmuille ammattisaikuttajille todistuksen ja pitkän saikun hakeminen ei ole mikään ongelma. Oikeasti sairaat ja tunnolliset työntekijät eivät sitten pääse terveyskeskukseen mitenkään.

No ei tietenkään vaan sinä itse kun itse olet sairaskin. Mitä se työnantaja tähän mitenkään kuuluu?

Kerro nyt nero onko mehiläinen yksityinen?

Vierailija
164/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta kuinka nykyään työntekijän pitäisi venyä ja paukkua loputtomiin paskalla palkalla. Työnantajat valittaa kuinka paskalla palkalla ei saa parhaita työntekijöitä. Nyky hallituksen persut kyllä tekee töitä että ihmisellä ei ole mitään arvoa.

Mitä arvpa suomalaisella ihmisellä sinun mielestäsi sitten on?

Vierailija
165/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikkutodistuksia vaativat työnantajat ovat naiiveja. Kuvittelevatko he oikeasti, että lääkäri alkaa sen kummemmin tutkimaan yhden päivän kestänyttä vatsatautia tai flunssaa? Kyllä siinä luotetaan pelkästään potilaan kertomukseen. Potilas voi olla vastaanotolla oireetonkin, jos on ottanut lääkettä edeltävästi.

Ei tietenkään kuvitella. Tarkoitus on saada kitkettyä pois se feikkisaikuttelu, että töihin ilmoitetaan olevansa sairaana kun oikeasti ollaankin menossa mökille tai festareille ja työvuorolistaan osui epämieluisa vuoro.

Se ei sitä kitke pois, koska sen todistuksen saa ihan vain soittamalla. Lääkäri ei tutki, tuleeko sulla oikeasti ripulia per

Sulla on nyt joku ihmeellinen fiksaatio tuohon ripulin ruiskuamiseen, kun sitä pitää joka viestissä jankata. Lääkäri voi selvittää henkilön työkykyisyyden muillakin keinoin.

Mutta kun he eivät selvitä jonkun yksittäisen flunssan tai vatsataudin takia. He kysyvät oireet ja kirjoittavat kolme päivää saikkua automaattisesti. Sitten jos se pitkittyy, aloitetaan tarkemmat selvitykset.

Vierailija
166/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen todistuksen saa puhelimella, tai chatissa. Ei tarvi lähteä paikan päälle. Siis jos on joku flunssa tai vatsatauti.

Vierailija
167/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt nero onko mehiläinen yk

On toki yksityinen.

Vierailija
168/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei kirjoiteta kolmea päivää suoriltaan, vaan kaksi, ja sitten tarvittaessa jatko.

Vierailija
169/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen todistuksen saa puhelimella, tai chatissa. Ei tarvi lähteä paikan päälle. Siis jos on joku flunssa tai vatsatauti.

Juurikin näin. Riittää jos kerää ripulin saaviin ja vie sitten tervehdyttyään sen toditusaineistoksi työterveyteen.

Vierailija
170/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli kesällä töissä ja ei työterveys häntä sinne edes halunnut kun oli luultavasti korona. Sanoivat vaan että tee itse testi ja lähetä testistä kuva. Isänsä haki testin sitten apteekista. Oli korona. 2 päivän päästä soitti ettei enää ole oireita että saako tulla töihin. Ei saanut vaan 5 päivää piti olla pois. Iso firma.

Vierailija
171/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika oli kesällä töissä ja ei työterveys häntä sinne edes halunnut kun oli luultavasti korona. Sanoivat vaan että tee itse testi ja lähetä testistä kuva. Isänsä haki testin sitten apteekista. Oli korona. 2 päivän päästä soitti ettei enää ole oireita että saako tulla töihin. Ei saanut vaan 5 päivää piti olla pois. Iso firma.

Sepä onnistunut kesätyö. Varmaan oli työnantaja tyytyväinen ja tarjosi jatkoja.

Vierailija
172/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lentoemäntä ammatiltani, meillä pitää olla sairaslomalappu heti ensimmäisestä sairaslomapäivästä. Eli lääkäriin on mentävä. Meillä on todella hyvä työterveyshuolto, varmaan useimmilla on muillakin työpaikoilla. Eli en ymmärrä, miten jotkut voivat "sairastella" ilman lääkärintodistusta. Taitavat saikutella huvikseen krapuloita ja haluavat vapaapäivän tehdäkseen jotain muuta. 

Meillä saa olla jopa 5 päivää esimehen luvalla. Siitä on nyt melkein kaksi vuotta, kun olen ollut sairaslomalla, silloin 4 päivää koronassa. Toisilla aloilla voidaan luottaa siihen, että työntekijät eivät huijaa. Olen etätöissä, joutuu työnantaja luottamaan minuun siinäkin, että teen työni kenenkään vahtimatta.

Vierailija
173/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli jo 3.kesä samassa paikassa joten oli monta hommaa hallussa. Ja luottoa löytyy kun on hyvä työntekijä. Eikä ollut ainoa koronaan sairastunut. Yksi kuin sairastuu niin sairastuu muutkin. Sellaisia ne taudit on. Ja jatkoa töille on opiskelujen ohella. Ihan kuule perään soittelee että tuu töihin.

Vierailija
174/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minulla on korkeampi kynnys jäädä saikulle, kun todistusta ei vaadita. Ensinnäkin ihan sen vuoksi, että todistusta vaativat työnantajat eivät lähtökohtaisesti luota työntekijään ja tällaisissa paikoissa se näkyy muissakin asioissa. Ei ole mitään ongelmaa hankkia todistusta vaikka omalla rahalla. Nykyisessä työpaikassa taas kaikki toimii ja haluan olla täydellinen työntekijä ja tulee tosi huono omatunto, jos olen päivänkin pois sairastumisen vuoksi.

Vierailija
175/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina.

Vierailija
176/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lentoemäntä ammatiltani, meillä pitää olla sairaslomalappu heti ensimmäisestä sairaslomapäivästä. Eli lääkäriin on mentävä. Meillä on todella hyvä työterveyshuolto, varmaan useimmilla on muillakin työpaikoilla. Eli en ymmärrä, miten jotkut voivat "sairastella" ilman lääkärintodistusta. Taitavat saikutella huvikseen krapuloita ja haluavat vapaapäivän tehdäkseen jotain muuta. 

Tällainen on suomalaisten työmoraali. Ryypätään yöt ja sitten valehdellaan että voi kun tuli nyt flunssa just maanantaina, mutta se kyllä kestää vaan päivän. Sikamaista sakkia.

Meillä on yksi, joka ei edes juo ja silti etänä jatkuvasti on jotenkin kipeenä ja pitää mennä kesken päivän lepäämään tai lopettaa työt ajoissa.

Vierailija
177/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Luulen että ovat olleet tyytyväisiä. Työntekijä joka tekee kuten säännöt sanovat sekä ymmärtää olla kotona eikä tule sairastuttamaan muita. T:Työnantaja itsekin

Vierailija
178/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 päivää hei haloo ja työnantajahan tuossa vaati olee pois sen viisi päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi