Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset valittavat siitä, jos työnantaja vaatii lääkärintodistuksen jo ekasta saikkupäivästä?

Vierailija
30.11.2024 |

Tuo on tehokas keino kitkeä turhat saikuttelut pois. Varsinkin kankkusesta johtuvat. Kun tiedostaa, että joutuu yhdenkin saikkupäivän vuoksi sinne työterveyteen tai muuten lääkärille vaivautumaan, niin kummasti vähenee se halu pitää perjantaisaikkuja tai maanantaisaikkuja.

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vatsataudissa edes pääsee lääkäriin? Oksentaa matkalla bussissa ja joutuu makaamaan penkillä?

Ei sinne lääkärin vastaanotolle edes haluta mitään noroviruslinkoja. 

Vierailija
102/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentoemäntä ammatiltani, meillä pitää olla sairaslomalappu heti ensimmäisestä sairaslomapäivästä. Eli lääkäriin on mentävä. Meillä on todella hyvä työterveyshuolto, varmaan useimmilla on muillakin työpaikoilla. Eli en ymmärrä, miten jotkut voivat "sairastella" ilman lääkärintodistusta. Taitavat saikutella huvikseen krapuloita ja haluavat vapaapäivän tehdäkseen jotain muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kyllä olla todellista että vuonna 2024 etäyhteyksien aikana joutuu oikeasti lähtemään jossain vatsataudissa terveysasemalle. Miksei sitä voi näyttää vaikka Teamsin välityksellä videota kun istuu kotona ripulilla tai oksentelemssa, joko sille pomolle tai jollekin hoitajalle. Onko noiden sääntöjen kehittelijät jotain 60+ ihmisiä, jotka ei tiedä etäyhteyksien olemassaolosta, vai muuten vain yksinkertaisia vai mitä ihmettä. 

Vierailija
104/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole käytössä laajaa työterveyttä, niin tuo kuormittaa täysin turhaan terveyskeskuksia, kun pitää kirjoitella 3-5 päivän saikkuja flunssasta ja vatsataudista. Pitäisi säätää laki, että saa olla omalla ilmoituksellaan poissa kolme päivää ja vasta jos työnantaja epäilee väärinkäytöstä, niin voi vaatia omalla kustannuksellaan todistuksen yksityiseltä sektorilta.

Meillä tuo on jo käytössä, omalla ilmoituksella saa olla pois töistä max 5 päivää, tietenkin palkatta.

Meillä siitä saa palkan.

Vierailija
105/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lentoemäntä ammatiltani, meillä pitää olla sairaslomalappu heti ensimmäisestä sairaslomapäivästä. Eli lääkäriin on mentävä. Meillä on todella hyvä työterveyshuolto, varmaan useimmilla on muillakin työpaikoilla. Eli en ymmärrä, miten jotkut voivat "sairastella" ilman lääkärintodistusta. Taitavat saikutella huvikseen krapuloita ja haluavat vapaapäivän tehdäkseen jotain muuta. 

No meillä kunnallisella puolella on surkea työterveyshuolto eli se aivan minimi, josta ei sairastuessa ole mitään hyötyä. Näin on "viisaat" kuntapäättäjät valtuustossa valinneet. 

Niinpä onkin kohtuullista, että sairauspoissaoloihin ei heti vaadita todistusta, koska sellainen saaminen on todella vaikeaa. Meillä saa esihenkilön luvalla olla 5 päivää saikulla.

Vierailija
106/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vatsataudissa edes pääsee lääkäriin? Oksentaa matkalla bussissa ja joutuu makaamaan penkillä?

taksilla

Taksit tykkäävä oksentelusta yhtä vähän kuin bussimatkustajatkin.

aikuinen ihminen varmaan osaa taksiin mennessä ottaa mukaansa muovipusseja, johon voi yrjötä.

Norovirus tarttuu kuule oksentaessa ilmaan leviävistä aerosoleista. Eli ei siinä edes muovipussit suojaa tartunnalta, vaikka pelastaa toki auton siivoukselta. Mutta todella epäkohteliasta ja törkeää lähteä noroviruksessa oksentelemaan julkisille paikoille, oli pussi mukana tai ei.

-eri

Vierailija
107/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen sellainen sairastaja, että mielelläni lepään enkä juokse missään lääkärissä rasittamassa itseäni ja voimaannuttamassa tätä kapitalisti-lääkäri-psykokomboa. Jos työnantaja epäilee, että flunssani on petosta tai krapulaa (en käytä alkoa) niin ansaitsee työntekijän, joka oikeasti harrastaa petoksia ja juo. Eli jos minua kohdellaan huonosti, minä vaihdan parempaan työpaikkaan

Aivan vapaasti. Työantajasi ei jää sinua kaipaamaan.

Vierailija
108/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kyllä olla todellista että vuonna 2024 etäyhteyksien aikana joutuu oikeasti lähtemään jossain vatsataudissa terveysasemalle. Miksei sitä voi näyttää vaikka Teamsin välityksellä videota kun istuu kotona ripulilla tai oksentelemssa, joko sille pomolle tai jollekin hoitajalle. Onko noiden sääntöjen kehittelijät jotain 60+ ihmisiä, jotka ei tiedä etäyhteyksien olemassaolosta, vai muuten vain yksinkertaisia vai mitä ihmettä. 

No jos on koko yön ripuloinut, niin ei sitä välttämättä enää riitä filmattavaksi asti siinä vaiheessa kun etäyhteyden saa, mutta sairas on silti. 

Etkä.kai nyt oikeasti esitä, että.ihmisen pitäisi näyttää teamsissa ripuloimistaan???

Vierailija
109/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse olen sellainen sairastaja, että mielelläni lepään enkä juokse missään lääkärissä rasittamassa itseäni ja voimaannuttamassa tätä kapitalisti-lääkäri-psykokomboa. Jos työnantaja epäilee, että flunssani on petosta tai krapulaa (en käytä alkoa) niin ansaitsee työntekijän, joka oikeasti harrastaa petoksia ja juo. Eli jos minua kohdellaan huonosti, minä vaihdan parempaan työpaikkaan

Ai mikäs se paljon itketty työvoimapula sitten on? 

Vierailija
110/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että fiksuilla työpaikoilla nähdään että tuollainen on ihan vain luottamuspulan osoittamista hyvää työntekijää kohtaan ja lisäksi se aiheuttaa kuluja ja vie lääkäriresursseja oikeilta sairastapauksilta jotka oikeasti vaativat lääkärin arvioita.

Tyyppi joka käyttää tuota mahdollisuutta hyväkseen ei kauaa muutenkaan pysy hyvässä firmassa töissä. Silloin ongelmia on jo muussakin kuin vain siinä että feikkaa sairaslomia.

Vierailija
111/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon julkisen terveydenhuollon resursseja menee edelleen tuollaiseen turhaan saikkulappujen kirjoitteluun. Sitten oikeasti apua tarvitsevia jää hirveä määrä ilman hoitoa ja edes tutkimuksia. Pomoja ei taida kiinnostaa muu kuin oma napa ja oma rahapussi. 

Vierailija
112/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen on suomalaisten työmoraali. Ryypätään yöt ja sitten valehdellaan että voi kun tuli nyt flunssa just maanantaina, mutta se kyllä kestää vaan päivän. Sikamaista sakkia.

Vierailija
113/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin joskus matkustamaan puolentoista tunnin matkan suuntaansa yli 40 asteen kuumeessa tämän vuoksi. 

Vierailija
114/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuumetta yms. niin onpa kiva kävellä kipeenä terkkariin.

Mikset mene taksilla?

Vierailija
115/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on koko yön ripuloinut, niin ei sitä välttämättä enää riitä filmattavaksi asti siinä vaiheessa kun etäyhteyden saa, mutta sairas on silti. 

Etkä.kai nyt oikeasti esitä, että.ihmisen pitäisi näyttää teamsissa ripuloimistaan???

Mieluummin sinä siis näytät siis sitä ripulointi ja oksentelua bussilliselle ihmisiä, odotusaulalliselle ihmisiä ja vielä sille hoitajalle irl entä pelkästään hoitajalle Teamsissa? Okei. Vaikea kyllä ymmärtää tuotakin.

Vierailija
116/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus kunpaankin suuntaan aika vähäinen. Pomo soitteli saikkupäivästä.

Terkkarilääkåri tiesi pomon ja antoi aina päivän ekstraa. 

Hän myös soitteli "saikuttajille" kotiin. Yksi oli kaatunut ja viety sairaalaan puolitajuissaan ja soitti vasta seuraavana päivänä, Pomo lupaili sille potkuja koko osaston kuullen mutta sen verran hyvät lääkärintodistukset että pomo nieli harminsa. Pomo sai itse myöhemmin kenkää. En tiedä missä nykyään.

Vierailija
117/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa olisi Teamsissä näytettävä juurikin se peräaukko sillä hetkellä kun se venyy ja sieltä roiskuu sitä ripulia. Sitä sitten saattaa joutua odottamaan hetken kamera kohdistettuna peräaukkoon. Tästä ei kuitenkaan voi tinkiä koska muuten on vaarana väärinkäyttö.

Vierailija
118/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa olisi Teamsissä näytettävä juurikin se peräaukko sillä hetkellä kun se venyy ja sieltä roiskuu sitä ripulia. Sitä sitten saattaa joutua odottamaan hetken kamera kohdistettuna peräaukkoon. Tästä ei kuitenkaan voi tinkiä koska muuten on vaarana väärinkäyttö.

Justhan tuolla sanottiin ettei ne hoitajat ja lääkärit halua muutenkaan niiden ripuloivien ripulin ja oksentelun syytä tutkia. Kirjoittavat vain äkkiä saikkulapun oven raosta. Eli varmaan riittää, kun pistät sen puhelimen siihen pöntön viereen lattialle ja siinä kuuluu ripuloinnin ja oksentelun äänet ja voit välillä vilauttaa myös kalpeaa naamaa kameralle.

Vierailija
119/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jossain norossa ei kyllä voi mennä mihinkään muuta kuin vessaan. Ja sehän tarttuukin kuin kulovalkea. Järjetöntä. Kerran oli noro ja koko perhe sairastui. Oli todella raju tauti. Onneksi on 2 vessaa ja sairastuttiin niin että ensin 1, sitten 2 ja vielä 1. Vaikea olisi ollut lähteä lääkäriin kun istui pytyllä ripuloimassa ämpäri sylissä kun tuli rapavettä molemmista päistä.

Vierailija
120/178 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikäs se paljon itketty työvoimapula sitten on? 

Nokkavia paskiaisia ei yksikään työnantaja tarvitse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi