Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä? Minulla oli nuoruudessa ihastus, mutta juttumme loppui 'lyhyeen' erittäin rumasti ja selvittämättä. Nyt olen kirjoittanut hänel

Vierailija
28.11.2024 |

Mitä mieltä? Minulla oli nuoruudessa ihastus, mutta juttumme loppui 'lyhyeen' erittäin rumasti ja selvittämättä. Nyt olen kirjoittanut hänelle 'kaiken' elämästäni tuon ajan jälkeen, kertonut taustastani jne... Ajattelen, että sitten hänellä on mahdollisuus arvioida mistä kohdallamme oli kysymys ja menikö kaikki niin kuin piti jne. Minulla on tästä itselläni erittäin hyvä olo - tuntuu aivan oikealta teolta. En tiedä lukeeko hän edes mitään tuosta ja miltä hänestä tuntuu - ehkä olen jopa häriöksi, ehkä hän ei halua kuulla minusta sanaakaan. Kuitenkin näin olen antanut hänelle ainakin mahdollisuuden 'tehdä tiliä omalta osaltaan'. En ole salannut mitään. Toivon kovasti että saisin häneltä vastaavaan. Mielestäni tämä on omaa itsetehtyä parisuhdeterapiaa ja parempi juttu kuin jonkun asiantuntijan luona, jonne emme ikinä mentäsi. Mutta mitä mieltä te olette - mitä ajatuksia tämmönen herättää? Voisiko suositella muillekin? 

Kommentit (221)

Vierailija
61/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Let it go. Omaksi iloksesi voit kirjoitella, mutta älä toimita sitä exälle, joka on varmaankin jatkanut elämäänsä ilman sinua. Kirjoita ajatuksesi paperille ja revi paperi päästäen näin menneisyyden vapaaksi.

Ehdit ensin.

Jos on niin traumatisoitunut vuosikymmenien takaisesta suhteesta että ajatuksia pitää purkaa paperille ja tämä helpottaa oloa niin hyvä homma mutta tuota sepustusta EI ANNETA kennellekään vaan tuhotaan kun se on saatu valmiiksi

EI TÄÄLLÄ VOI MÄÄRÄTÄ KETÄÄN TEKEMÄÄN YHTÄÄN MITÄÄN. Vaikea ymmärtää teidän määräilyänne! 

Itse pyydät mielipiteitä 😂 On ihan kirjoituksesi alussa vieläpä se kysymys.

Mistä päättelet, että viesti on ap:n kirjoittama?

Vierailija
62/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valitettavasti niin kyynistynyt ihmisiin, että pitäisin aloittajaa täysin narsistina. Ensin ihastuttaa itseensä, katoaa jälkiä jättämättä ja vuosien jälkeen ottaa yhteyttä kuin yrittääkseen lämmitellä ja kertoo kuinka ITSE hän on tehnyt sitä ja tätä. Hyi helvetti mikä tyyppi. Ketä kiinnostaa sun jorinat, varsinkaan kun olet toista kohdellut kuin paskaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kirjevuodatuksia enkä tykännyt. 

Vierailija
64/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä minusta. Asiat on käsiteltävä. Toivottavasti hänellä ei ole sekopäätä nyksää joka suuttuisi tuosta.

Hän ei ole sinulle aikaansa ja huomiotaan velkaa, vaikka Sinä kuinka haluaisit tilittää tuntojasi hänelle.

Vierailija
65/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro täällä ajatuksesi ja miksi juttunne loppui "lyhyeen ja rumasti". Ehkä hän lukee sen ja sinä saat mielenrauhan. 

Vierailija
66/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruuden ihastukseni on nykyään isomahainen kaljupää , kasvotkin ovat pilalla.

Oli nuorena kaunis..olin ihastunut vuoden, en kelvannut, kun kerroin viimein asiasta

Onko ihminen siis eri ihminen vanhana? Olihan hän kiva  muutenkin, mutta ihastuin hänen kauneuteensa.

En huolisi enää..mitä mieltä olet ap?

Kaunotar56v

Vai että ihan kaunotar 56v.. selvä homma. Vähän veikkaan että et sinäkään kauniimmaksi ole muuttunut kun ikää tullut lisää, jos et kelvannut silloin niin vielä vähemmän nyt. Mutta saathan sinä uskotella itsellesi mitä tahansa

Vierailija
67/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein itse suunnilleen noin. En saanut vastausta. Sitten kului joitakin viikkoja ja vastaanottaja kuoli oman käden kautta. Syy ei koskaan selvinnyt, ainakaan minulle.

**

Tästä voi vetää johtopäätöksiä... voisin kuvitella... Olen puolellasi. Älä vaan syytä itseäsi. Tommoseen tekoonhan voi PÄÄTYÄ JUURI MYÖS SEN VUOKSI ETTÄ ASIAT JÄIVÄT SELVITTÄMÄTTÄ... Tätä minäkin siis ajattelen, mutta olen yrittänyt tehdä asioita, jotta ei ainakaan tämmöistä tapahtuisi. Koskaan ei puhuta että suomalaismiehet täällä Suomessa olisivat voineet menettää kasvonsa ja kunniansa, mutta sellaista todellakin tapahtuu. Kauhulla luin kerran palstalta minkälaiset miehet ovat toisten miesten silmissä alinta kastia... olen lukenut kaikenlaista... Olen tehnyt hänelle selväksi kaikenlaista mihin olen valmis, jotta asiamme saisivat hyvän lopun vaikka en niitä nyt tässä voi kertoa...

Sori mutta sinä olet oikeasti sekasin. Sanon tämän toisena miehenä, jätä se kirje lähettämättä, tästä tulee niin creepyt vibat että...

Vierailija
68/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin lähettäjää seonneena, jos saisin tuollaisen kirjeen vuosia myöhemmin. Hänellä tuskin on tarvetta tehdä tiliä kanssasi.

Miten ylipäätään meinasit kirjeen hänelle toimittaa? Mistä edes tiedät, missä hän nykyään asuu. Osoitteen kaivelu tai perässä hiippailu kirjeen toimittamiseksi ei kuulosta hyvältä.

Älä lähetä mitään kirjettä. 

Mistä me tiedämme, lähettääkö ap mitään paperikirjettä. Ehkä on löytänyt sähköpostiosoitteen netistä ko. hlön työpaikan sivulta esimerkiksi, ja siihen kirjoittanut.

Miksi tätä on alapeukutettu? Aloituksessa ei mainita mitään kirjeestä, vain kirjoittamisesta. Nykyään sähköpostin lähettäminen on tavallisempaa kuin kirjepostin. En keksi miksei olisi mahdollista, että ap on lähettänyt sähköpostia tai vaikka pitkän Whatsapp-viestln.

Vierailija
69/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siinä mitään, kunhan et odota liikoja. Voi olla, että ei vastaa ollenkaan, ja sitten jäät miettimään mitä hän kirjoituksestasi ajattelee.

Vierailija
70/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin lähettäjää seonneena, jos saisin tuollaisen kirjeen vuosia myöhemmin. Hänellä tuskin on tarvetta tehdä tiliä kanssasi.

Miten ylipäätään meinasit kirjeen hänelle toimittaa? Mistä edes tiedät, missä hän nykyään asuu. Osoitteen kaivelu tai perässä hiippailu kirjeen toimittamiseksi ei kuulosta hyvältä.

Älä lähetä mitään kirjettä. 

Mistä me tiedämme, lähettääkö ap mitään paperikirjettä. Ehkä on löytänyt sähköpostiosoitteen netistä ko. hlön työpaikan sivulta esimerkiksi, ja siihen kirjoittanut.

Miksi tätä on alapeukutettu? Aloituksessa ei mainita mitään kirjeestä, vain kirjoittamisesta. Nykyään sähköpostin lähettäminen on tavallisempaa kuin kirjepostin. En keksi miksei olisi mahdollista, että ap on lähettänyt

Kaikki yhteydenottotavat ovat huonoja. Whatsapp, sähköposti, kirje. Ei ole luontevaa lähestyä tuolla lailla vuosien, vuosikymmenten(?) päästä. 

Vierailija
71/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai siinä mitään, kunhan et odota liikoja. Voi olla, että ei vastaa ollenkaan, ja sitten jäät miettimään mitä hän kirjoituksestasi ajattelee.

Ja sitten kirjoitat uuden sepustuksen hänelle, jossa tivaat hänen mielipidettään kirjoitukseesi :D

Vierailija
72/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa sanoa kun ei tiedä tarkemmin.

Vierailija
73/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt että oletko jo lähettänyt sen vai harkitsetko vielä.

Vierailija
74/221 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut näitä minäkin, eikä erityisemmin ole ilahduttanut. Sain pitkän sepustuksen työsähköpostiin, jossa juttumme, josta en ollut tietoinen, juurikin loppui rumasti. Olin kuulemma ollut aloittamassa seurustelun tyypin kanssa, mutta aloinkin sitten oleen toisen kanssa.

Tunsin siis tyypin, juttelimme baarissa jne ja aloin sitten seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa. En tiennyt olleeni aikeissa alkaa seukkaaman tämän hyvänpäivän tutun kanssa. 

Oli kiva ylläri siellä työpostien seassa tämä.

Vierailija
75/221 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä minusta. Asiat on käsiteltävä. Toivottavasti hänellä ei ole sekopäätä nyksää joka suuttuisi tuosta.

Hän ei ole sinulle aikaansa ja huomiotaan velkaa, vaikka Sinä kuinka haluaisit tilittää tuntojasi hänelle.

Jos noin ajattelee, niin eihän sitten voi puhua kenenkään kanssa.

Vierailija
76/221 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon saanut näitä minäkin, eikä erityisemmin ole ilahduttanut. Sain pitkän sepustuksen työsähköpostiin, jossa juttumme, josta en ollut tietoinen, juurikin loppui rumasti. Olin kuulemma ollut aloittamassa seurustelun tyypin kanssa, mutta aloinkin sitten oleen toisen kanssa.

Tunsin siis tyypin, juttelimme baarissa jne ja aloin sitten seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa. En tiennyt olleeni aikeissa alkaa seukkaaman tämän hyvänpäivän tutun kanssa. 

Oli kiva ylläri siellä työpostien seassa tämä.

No, eikö ole kuitenkin parempi että sait tietää, että hän näkee asian noin? Jos vaihtoehtona olisi vaikka se, että olisit tietämätön koko jutusta ja sitten tapaisit hänet jossain, ja seurauksena olisi lisää väärinkäsityksiä tai jokin tosi kiusallinen tilanne.

Vierailija
77/221 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahvasti avoimen kommunikoinnin puolella, parisuhteessa ollessani. Mutta jos saisin joltain monien vuosien takaiselta nuoruudenihastukselta tällaisen yhteydenoton, joka antaisi tuollaiset vibat, mitä ap antaa ymmärtää...huh huh.

Jo se ei ole tervettä, että puhuu tässä yhteydessä parisuhdetereapiasta. Jos vuosien jälkeen tulee tällainen pakkomielteinen tarve, niin kannattaisi mennä keskustelemaan omasta tilanteestaan terapiaan. Tuollaiset kuviot päättyy usein siihen, että lopulta toinen hakee lähestymiskieltoa. Jotenkin en usko, että ap lopettaisi tuohon yhteen viestiin.

Tässä yritetään nyt ratkaista jotain ihan muuta, kuin jotain ikivanhaa seurustelun loppumista.

Vierailija
78/221 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kerro täällä ajatuksesi ja miksi juttunne loppui "lyhyeen ja rumasti". Ehkä hän lukee sen ja sinä saat mielenrauhan. 

EN VOI KERTOA! Tämä kommentti voisi sitäpaitsi olla kirjoituksen kohteeni kirjoittama. Nytkö sekin haluaa levitellä tätä meidän hirveää juttua koko maailmalle? Mutta minä olen sitä mieltä, että... Ap 

P.S, Kirjoitin tekstin muusta mieleen tulevasta, mutta ei mene läpi... 

Vierailija
79/221 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein parikymmentä vuotta sitten tosi rumasti lyhytaikaiselle (vuosi) kumppanilleni. Olin todella hukassa siihen aikaan, reilu parikymppisenä. Vuosien päästä kun sain elämäni kuntoon aloin katumaan mm sitä asiaa.  Otin kirjallisesti yhteyttä siihen ihmiseen lähes 20 vuoden jälkeen ja pyysin anteeksi sekä avasin syitä silloiseen toimintaani.

Halusin vain pyytää anteeksi, se oli syy yhteydenottooni. Yllätyksekseni otti muhun yhteyttä ja kiitti anteeksipyynnöstä sekä avasi omaakin elämäänsä. Oli kuulemma helpotus. Nykyään meillä on toistemme numerot ja vaihdellaan kuulumisia välillä. Muuta en halua, eikä hänkään. Tämä riittää meille, traumat on hoidettu tällä tavoin meidän osalta.

On eri asia pyytää omia tekemisiään anteeksi, kuin huudella sellaisen miehen perään, mistä muut on sanoneet, että koko mies kannattaisi jättää.

Vierailija
80/221 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lähetä sitä  kirjettä.