Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä? Minulla oli nuoruudessa ihastus, mutta juttumme loppui 'lyhyeen' erittäin rumasti ja selvittämättä. Nyt olen kirjoittanut hänel

Vierailija
28.11.2024 |

Mitä mieltä? Minulla oli nuoruudessa ihastus, mutta juttumme loppui 'lyhyeen' erittäin rumasti ja selvittämättä. Nyt olen kirjoittanut hänelle 'kaiken' elämästäni tuon ajan jälkeen, kertonut taustastani jne... Ajattelen, että sitten hänellä on mahdollisuus arvioida mistä kohdallamme oli kysymys ja menikö kaikki niin kuin piti jne. Minulla on tästä itselläni erittäin hyvä olo - tuntuu aivan oikealta teolta. En tiedä lukeeko hän edes mitään tuosta ja miltä hänestä tuntuu - ehkä olen jopa häriöksi, ehkä hän ei halua kuulla minusta sanaakaan. Kuitenkin näin olen antanut hänelle ainakin mahdollisuuden 'tehdä tiliä omalta osaltaan'. En ole salannut mitään. Toivon kovasti että saisin häneltä vastaavaan. Mielestäni tämä on omaa itsetehtyä parisuhdeterapiaa ja parempi juttu kuin jonkun asiantuntijan luona, jonne emme ikinä mentäsi. Mutta mitä mieltä te olette - mitä ajatuksia tämmönen herättää? Voisiko suositella muillekin? 

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei, ei. Älä vain lähetä sille tuollaista. Ei ole normaalia. Jatka elämääsi.

Vierailija
42/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis jo lähettänyt sen? Kerro sitten tuliko vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Let it go. Omaksi iloksesi voit kirjoitella, mutta älä toimita sitä exälle, joka on varmaankin jatkanut elämäänsä ilman sinua. Kirjoita ajatuksesi paperille ja revi paperi päästäen näin menneisyyden vapaaksi.

Ehdit ensin.

Jos on niin traumatisoitunut vuosikymmenien takaisesta suhteesta että ajatuksia pitää purkaa paperille ja tämä helpottaa oloa niin hyvä homma mutta tuota sepustusta EI ANNETA kennellekään vaan tuhotaan kun se on saatu valmiiksi

Ei se välttämättä helpota oloa, jos sitä ei toimita perille. Kun se juttu, mikä siinä helpottaa oloa, voi olla juuri se että tietää asianomaisen myös lukevan tekstin. Pelkkä kirjoittaminen ei kaikissa tapauksissa riitä.

Vaikka sen sille toimittaisit, tuskin hän lukee. Hän on mennyt elämässään eteenpäin.

Vierailija
44/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Let it go. Omaksi iloksesi voit kirjoitella, mutta älä toimita sitä exälle, joka on varmaankin jatkanut elämäänsä ilman sinua. Kirjoita ajatuksesi paperille ja revi paperi päästäen näin menneisyyden vapaaksi.

Ehdit ensin.

Jos on niin traumatisoitunut vuosikymmenien takaisesta suhteesta että ajatuksia pitää purkaa paperille ja tämä helpottaa oloa niin hyvä homma mutta tuota sepustusta EI ANNETA kennellekään vaan tuhotaan kun se on saatu valmiiksi

Ei se välttämättä helpota oloa, jos sitä ei toimita perille. Kun se juttu, mikä siinä helpottaa oloa, voi olla juuri se että tietää asianomaisen myös lukevan tekstin. Pelkkä kirjoittaminen ei kaikissa tapauksissa riitä.

Vaikka sen sille toimittaisit, tuski

Jos ei edes lue saamiaan kirjeitä, niin silloin ei tarvitse paljon ihmetellä miksi on täysin pihalla kaikesta.

Vierailija
45/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo numero yksi: älä kysy ihmissuhde- tai elämänhallintaneuvoa vauva.fi:llä. Suurin osa porukasta täällä on dysfunktionaalista luuserisakkia, joka haluaa masentaa muita samalla mitalla kuin itse ovat masentuneita. 

Vierailija
46/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli nuorena juttu tytön kanssa mutta jostain se suuttui ja vaatii anteeksi pyyntöä. Ei koskaan kertonut mistä minun pitäisi anteeksi pyytää joten jätin sen sitten. Se on joskus halunnut aikuisena tavata minut mutta minä en ole jaksanut kiiinnostua. Koin sen hankalana naisena joten en halua sellaista hankalaa naista ja vanhaa juttua enää puida.

Varmaan olit pettänyt häntä hänen unessaan tai jotain vastaavaa.

Vierailija
47/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha AP olet? 30? 25? 35? 45+?

Vierailija
48/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvo numero yksi: älä kysy ihmissuhde- tai elämänhallintaneuvoa vauva.fi:llä. Suurin osa porukasta täällä on dysfunktionaalista luuserisakkia, joka haluaa masentaa muita samalla mitalla kuin itse ovat masentuneita. 

Tämä.

Vierailija
49/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin lähettäjää seonneena, jos saisin tuollaisen kirjeen vuosia myöhemmin. Hänellä tuskin on tarvetta tehdä tiliä kanssasi.

Miten ylipäätään meinasit kirjeen hänelle toimittaa? Mistä edes tiedät, missä hän nykyään asuu. Osoitteen kaivelu tai perässä hiippailu kirjeen toimittamiseksi ei kuulosta hyvältä.

Älä lähetä mitään kirjettä. 

Vierailija
50/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin lähettäjää seonneena, jos saisin tuollaisen kirjeen vuosia myöhemmin. Hänellä tuskin on tarvetta tehdä tiliä kanssasi.

Miten ylipäätään meinasit kirjeen hänelle toimittaa? Mistä edes tiedät, missä hän nykyään asuu. Osoitteen kaivelu tai perässä hiippailu kirjeen toimittamiseksi ei kuulosta hyvältä.

Mistä me tiedämme, lähettääkö ap mitään paperikirjettä. Ehkä on löytänyt sähköpostiosoitteen netistä ko. hlön työpaikan sivulta esimerkiksi, ja siihen kirjoittanut.

Vierailija
51/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä me tiedämme, lähettääkö ap mitään paperikirjettä. Ehkä on löytänyt sähköpostiosoitteen netistä ko. hlön työpaikan sivulta esimerkiksi, ja siihen kirjoittanut.

Jätä sähköpostit lähettämättä! Säästä itsesi nolaukselta! Nyt järki käteen!

Vierailija
52/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä sähköpostit lähettämättä! Säästä itsesi nolaukselta! Nyt järki käteen!

On saattanut lähettää jo.

Vierailija
53/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan nainen.

Vierailija
54/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä ahdistavalta. Miksi haluat tilittää hänelle noin laaja-alaisesti elämästäsi? Eihän se ihminen todennäköisesti ole enää se sama henkilö, joka oli vuosia sitten. Voi olla, että on unohtanut sinut täysin. Jos saisin itse menneisyyden kumppanilta täysimittaisen tilityksen elämästään ja vuosia sitten tapahtuneista asioista, pelästyisin. Laittaisin samantien blokkiin. Toisaalta aina kohteliasta vastata jotain, mutta tällaisessa tapauksessa pitäisin yhteydenottajaa mieleltään erittäin epätasapainoisena. Kyllä se ammattiauttaja voisi olla parempi ratkaisu sinulle. Voit myös kirjoittaa tälle tyypille omaa taakkaa keventääksesi, mutta älä vaan lähetä sitä. 

Vierailija
55/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisit ihan oikeaan terapiaan puimaan mieltäsi painavia asioita, etkä vaatisi menneisyyden ihmisiä toimimaan terapeuttinasi

Vierailija
56/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdit ensin.

EI TÄÄLLÄ VOI MÄÄRÄTÄ KETÄÄN TEKEMÄÄN YHTÄÄN MITÄÄN. Vaikea ymmärtää teidän määräilyänne! 

Itse pyydät mielipiteitä 😂 On ihan kirjoituksesi alussa vieläpä se kysymys.

Vierailija
57/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko ottaa yhteyttä, niin olisi parempi tehdä se kepeästi ilman tilityksiä. Tilität sitten myöhemmin, jos yhteytenne palautuu ja hetki on sopiva. 

Vierailija
58/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä ahdistavalta. Miksi haluat tilittää hänelle noin laaja-alaisesti elämästäsi? Eihän se ihminen todennäköisesti ole enää se sama henkilö, joka oli vuosia sitten. Voi olla, että on unohtanut sinut täysin. Jos saisin itse menneisyyden kumppanilta täysimittaisen tilityksen elämästään ja vuosia sitten tapahtuneista asioista, pelästyisin. Laittaisin samantien blokkiin. Toisaalta aina kohteliasta vastata jotain, mutta tällaisessa tapauksessa pitäisin yhteydenottajaa mieleltään erittäin epätasapainoisena. Kyllä se ammattiauttaja voisi olla parempi ratkaisu sinulle. Voit myös kirjoittaa tälle tyypille omaa taakkaa keventääksesi, mutta älä vaan lähetä sitä. 

Mitä epätasapainoista tuossa on?

Sitten jos ap lähettäisi jotain rakkaudentunnustuksia ja uskoisi tunteen olevan molemminpuolinen, niin se alkaisi olla epätasapainon merkki, mutta ilmeisesti kyse ei ole ihan sellaisesta.

Vierailija
59/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeterapiaa ihastuksen kanssa? Olisin huolissani.

Vierailija
60/221 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä minusta. Asiat on käsiteltävä. Toivottavasti hänellä ei ole sekopäätä nyksää joka suuttuisi tuosta.