Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain Kelan maksusitoumuksen silmälaseihin mutta tässä ei lue minkä hintaiset lasit korvataan, onko kellään kokemusta?

Vierailija
27.11.2024 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ehkä off topic mutta kuka oikeasti haluaa rillipäisen naisen? Onhan sellainen aika noloa esitellä kavereille saati sitten vanhemmilleen.

Tai nolo ynseä jästipää siilitukka jörrikkä rilleillä.

Lottovoitto.

Vierailija
82/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa tälläisten ihmisten silmälasit🤷

Etköhän sinäkin saa yhteiskunnan tukia jossain muodossa? Ainakin lääkkeiden Kela korvauksia tai vaikkapa asumistukea.

Tästä kommentista huomaa, kuinka todellisuus on hämärtynyt pummeilla. Suuri osa ihmisistä EI saa asumistukea tai lääkkeiden korvauksia. Tai mitään muutakaan tukea. Ihan aidosti useimpien ainoa tuki on esimerkiksi lapsilisä, joka kuuluu kaikille. Mutta näitä toimeentulotukea, asumistukea ja erilaisia maksu sitoumuksia ei tavallinen ihminen saa. Eikä ole edes tarvetta hakea. 

Se tuntuu olevan sossupummien vaikea ymmärtää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt kaiken väärin.

Vierailija
84/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ei kaikille laseista tule "pysyvä" osa ulkonäköä. Kai olet kuullut ikänäöstä ja lukulaseista? Niihinkin voi saada Kelasta maksusitoumuksen."

Minkäköhän takia tähän on tullut noin monta alapeukkua?

En ainakaan itse koe lukulaseja mitenkään pysyvänä osana ulkonäköäni, koska olen suurimman osan ajasta ilman niitä. 

Olen sitii tietysti valinnut mahdollisuuksien mukaan itselleni sopivat ja mieleiset kehykset. Mutta olisihan niiden merkitys ihan erilainen, jos niitä käyttäisi koko ajan.

Vai onko alapeukut siksi, että kuvitellaan, että lukulaseihin ei saa Kelan maksusitoumusta? Mutta joo, kyllä niihin saa.

Vierailija
85/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No ei kaikille laseista tule "pysyvä" osa ulkonäköä. Kai olet kuullut ikänäöstä ja lukulaseista? Niihinkin voi saada Kelasta maksusitoumuksen."

Minkäköhän takia tähän on tullut noin monta alapeukkua?

En ainakaan itse koe lukulaseja mitenkään pysyvänä osana ulkonäköäni, koska olen suurimman osan ajasta ilman niitä. 

Olen sitii tietysti valinnut mahdollisuuksien mukaan itselleni sopivat ja mieleiset kehykset. Mutta olisihan niiden merkitys ihan erilainen, jos niitä käyttäisi koko ajan.

Vai onko alapeukut siksi, että kuvitellaan, että lukulaseihin ei saa Kelan maksusitoumusta? Mutta joo, kyllä niihin saa.

Korjaus: silti, ei sitii :)

Vierailija
86/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etköhän sinäkin saa yhteiskunnan tukia jossain muodossa? Ainakin lääkkeiden Kela korvauksia tai vaikkapa asumistukea.

Tästä kommentista huomaa, kuinka todellisuus on hämärtynyt pummeilla. Suuri osa ihmisistä EI saa asumistukea tai lääkkeiden korvauksia. Tai mitään muutakaan tukea. Ihan aidosti useimpien ainoa tuki on esimerkiksi lapsilisä, joka kuuluu kaikille. Mutta näitä toimeentulotukea, asumistukea ja erilaisia maksu sitoumuksia ei tavallinen ihminen saa. Eikä ole edes tarvetta hakea. 

Se tuntuu olevan sossupummien vaikea ymmärtää. 

Ei lääkkeiden Kela-korvaus ole sama kuin maksusitoumus. Kela-korvauksenhan saa automaattisesti reseptilääkkeistä, kun 50 euron omavastuu tulee täyteen. Ja onhan niitä työssäkäyviä ihan hyvätuloisiakin, joilla se tulee täyteen, joillain jo ihan alkuvuodesta. 

Vierailija
87/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä ihan tosissaan on sitä mieltä että ihmisten pitäis kulkea puolisokeana. Toivottavasti näille tyypeille tulee helvetin paha glaukooma molempiin silmiin ja kivulias vyöruusu siihen päälle, silmiin.

Vierailija
88/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ota maksusitoumusta. osta itse, tosite kelalle. kysy etukäteen mikä on hinta minkä hyvittävät. maksa erotus itse. mee kauppaan eka tuki pv. maksusitoumus rikkoo lakia . kela tt asiakkuustiedot eivät saa välittyä kolmansille tahoille.  myös pääsääntöisesti silmalasiliikkeissä saavat huonoa kohtelua, tarjotaan ns rumia poistolaseja, silmäpeliä muiden työntekijöiden kannsa, tyrskimistä jne. asiakas näyryytetääb. koskee myös muita kohteita,muutto, apteekki.

tt hakemukseen laita maininta -ei m sitoumuksia jne, esität tositteet jälkiperoisesti. vuokratakuu ns sulkutilille,jolloin vakuusasia ei välity ulkopuoliselle. mitä korvattavuuteen rilleissä,kysy. ja kuten kotivakuutus tms, siitäkin vain osa hyvitetään.

Vierailija
89/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin on. varmuuden vuoksi ottavat jotkut brändikehykset muiden piikkiin. tai sitten eivät mitään, jos eivät niitä saa. 

Vierailija
90/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy päätöksen allekirjoittajalta. Sulla on netti. Omakela - viestit

Kysyin jo ja sanottin että maksusitoumus kattaa kansaneläkelaitoksen optikkoliikkeiden kanssa sopiman, kilpailutukseen perustuvan pakettihinnan mutta ei kerrottu mitään tarkkaa summaa.

Ap

Tuossa on sinulle selkeä vastaus. Mikä siinä on epäselvää?

Vierailija
91/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä ota maksusitoumusta. osta itse, tosite kelalle. kysy etukäteen mikä on hinta minkä hyvittävät. maksa erotus itse. mee kauppaan eka tuki pv. maksusitoumus rikkoo lakia . kela tt asiakkuustiedot eivät saa välittyä kolmansille tahoille.  myös pääsääntöisesti silmalasiliikkeissä saavat huonoa kohtelua, tarjotaan ns rumia poistolaseja, silmäpeliä muiden työntekijöiden kannsa, tyrskimistä jne. asiakas näyryytetääb. koskee myös muita kohteita,muutto, apteekki.

tt hakemukseen laita maininta -ei m sitoumuksia jne, esität tositteet jälkiperoisesti. vuokratakuu ns sulkutilille,jolloin vakuusasia ei välity ulkopuoliselle. mitä korvattavuuteen rilleissä,kysy. ja kuten kotivakuutus tms, siitäkin vain osa hyvitetään.

Ainakin minun päätöksessä lukee, että Kelalla on oikeus... ja sen vuoksi minulle tehdään maksusitoumus apteekkiin, jota en ole koskaan tarvinnut, koska perusterveenä en tarvitse lääkkeitä. Jokin tarkoitus tuolla on, mutta kukin voi miettiä sitä ihan itse, miksi apteekkijärjestelmään pitää kirjata toimeentulotuen saanti.

Vierailija
92/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei voi ostaa ns. Normaaleja silmälaseja vaan optikkoliikkeille on annettu tietyt raamit joiden mukaan silmälasit tehdään. Rajattu kehysvalikoima jne. Ihan hyvät lasit ainakin itse sain muutama vuosi sitten Silmäasemalta. 

Aika pahoja kehyksiä. Värii ja mallii ei voi välttis tietää. 😄

Vain linssit hiotaan silmien mukaan.

Mitä sä luulit ? 

T:  D & G, YSL vai CUCCI

Kuka noita kirjaimia tarvitsee, pääasia että linssit olis hyvät.

Vierailija
93/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan pääasiassa kehyksistä. Mun laseissa kehykset on noin 20% ja silloin hinta luokkaa 300e. Ymmärrän ettei kela tollasia , kai, kustanna. Olen utelias maksaako kela esim. Linssit a' 400 euroa tai yli? Ilmeisesti, jos ne ovat tarpeen. Selvennökseksi, minulla ei oikeutta muuhun kelan korvauksiin kuin lääkkeet .

Vierailija
94/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa silmälasiliikkeissä ja kelalla tiedetään tämäkin asia varmasti paremmin kuin mitä me viisastelijat täällä. Kannattaa tosiaan kysyä sieltä. Täällä saa vain näitä viihteellisiä ajankuluksi kirjoiteltuja vastauksia!

Vierailija
95/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo palvelua silmälasiliikkeeltä, jos suostuvat myymään kalliimmat silmälasit ja antavat asiakkaan maksaa loppusumman. Tuo Kelan maksusitoumus on hyvä keino päästä eroon myymättä jääneistä silmäasikehyksistä.

Mielestäni tuo Kelan kilpailuttaminen ja ostosumman ilmoittamatta jättäminen on väärin. Kaikilla pitäisi olla oikeus tiettyyn summaa, jolla itse voivat itse ostaa silmälasit haluamastaan paikasta.

Vierailija
96/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan pääasiassa kehyksistä. Mun laseissa kehykset on noin 20% ja silloin hinta luokkaa 300e. Ymmärrän ettei kela tollasia , kai, kustanna. Olen utelias maksaako kela esim. Linssit a' 400 euroa tai yli? Ilmeisesti, jos ne ovat tarpeen. Selvennökseksi, minulla ei oikeutta muuhun kelan korvauksiin kuin lääkkeet .

Kyllä ne kehykset valitaan halvempien mallien ylijäämä valikoimasta, joten menee lähinnä luokkaan ilmaiset kehykset ja maksu linsseistä. Linsseihin ei myöskään saa mitään erityskäsittelyjä tai ohennuksia - ilman terveydellistä perustetta. Jos on pullonpohjalasit, niin sitten on valittava kehykset, joihin voi laittaa pullonpohjalinssit ilman ohennusta.

Vierailija
97/131 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo palvelua silmälasiliikkeeltä, jos suostuvat myymään kalliimmat silmälasit ja antavat asiakkaan maksaa loppusumman. Tuo Kelan maksusitoumus on hyvä keino päästä eroon myymättä jääneistä silmäasikehyksistä.

Mielestäni tuo Kelan kilpailuttaminen ja ostosumman ilmoittamatta jättäminen on väärin. Kaikilla pitäisi olla oikeus tiettyyn summaa, jolla itse voivat itse ostaa silmälasit haluamastaan paikasta.

Mutta kun ei tuommoista "tiettyä summaa" oikein voi määrittää, koska osa potilaista tarvitsee hiomovoimakkuuksia, tai sitten voi olla ikänäköä, jolloin tarvitsee monitehot.

Vierailija
98/131 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin. Muutaman vuoden päästä, kun lapseni on kelan maksamilla laseilla lukenut ammatin. Pääset ehkä hänen asiakkaakseen. Ja maksat vielä palvelusta jota hän tekee työkseen. Poikani maksaa palkastaan maksetuilla verorahoilla kaikkea hyvää yhteiskunnalle. Vaikka Pekan lasit joiden avulla hän näkee hyvin ja pääsee töihin 3 vuoden työttömyyden jälkeen. Minustakin on kiva, kun kaadamme sukumme metsää ja sinä maksat veroa niistä tehdyn vessapaperipaketin myötä. Poikani perii joskus nuo maat.

Onko oikein, että nuori kärsii vanhempien vähävaraisuudesta? 

Tosiaan sai Kelasta silmälasit, joiden avulla pystyy näkemään ja opiskelemaan opintolainan ja keikkatöiden turvin oikiksessa. 

Ei vähävaraisuus perheessä tarkoita yhteiskunnasta syrjäytymistä, jos koti on turvallinen ja rakastava, köyhyydestäkin voi ponnistaa vaativille aloille. Se on kunnioitettavaa, itse toteuttaa unelmansa kun ei ole kultalusikka suussa syntynyt, vanhempien rahoilla kaiken saanut. Olen ylpeä lapsistani. 

Vierailija
99/131 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat.

Vierailija
100/131 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani en halua maksaa sinun lastesi koulutusta tai vaikkapa syöpähoitoasi, kun sairastut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan