Sain Kelan maksusitoumuksen silmälaseihin mutta tässä ei lue minkä hintaiset lasit korvataan, onko kellään kokemusta?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Maksoin juuri omani, ihan itse kokonaan, tonni, ihan tavalliset kaksitehot. Sen lisäksi maksan sinunkin lasejasi, veroissani.
Et sinä tiedä että juuri sinun rahoistasi on maksettu jollekin lasit? Lopetetaanko verot? Niin silloin tiedät että kukaan ei vie sinun rahojasi. Sovitaanko että maksat kaikesta ihan itse käyttösi mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Maksoin juuri omani, ihan itse kokonaan, tonni, ihan tavalliset kaksitehot. Sen lisäksi maksan sinunkin lasejasi, veroissani.
Onneksi olkoon! Olet onnekas kun kykenet maksamaan ihan itse lasisi👍🏻Sinäkin olet syntynyt yksityissairaalassa, käynyt yksityiskoulun etc. jotta työmarkkinatuella elävätkään eivät joudu kustantamaan lasejasi?
Nimittäin me kaikki maksamme veroja tulojemme mukaan. Jokainen täällä maksaa, köyhät toisten köyhien silmälaseja.
Köyhät osallistuvat myös omalla panoksellaan sinun mahd. leikkauksiisi, tokkopa niitä yksityisellä teetät? Tai jätät kieltäydyt apteekissa kela korvauksesta?
Kyllä kaikki olisivat mieluummin itse kykeneviä lasinsa kustantamaan, kaikilla ei vain ole ssyystä tai toisesta siihen mahdollisuutta. Voi olla esim. irtisanottu työstään, sairastunut jne. Sinä et varmaankaan käytä mitään yhteiskunnan etuja/tukia, joita me jokaikinen köyhästä rikkaaseen mahdollistamme veroja maksaen.
Onnea uusista silmälaseistasi! Sait takuunkin, jos joku mättää. Kelan asiakkaiden laseihin ei kuulu takuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tietää kyllä liikkeessä. Kokemuksesta sanon mene nissenille.
Ei kaikissa Nissenin liikkeessä ole se sama myyjä töissä. Jos sattuu kusettaja kohdalle, niin voi voi.
Omassa nissessä oli ainakin viimeksi ihan mestarioptikko. Muuten en tietty osaa sanoa kun ei noissa kaikissa ole samaa tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet mistä tahansa kehyksistä maksetaan. Itse valitsin merkkikehykset joiden hinta oli yksistään 700e. Kehyksistä maksoin itse siis ise loput 350e. Linssit tuli minulle ilmaiseksi. Kelan osuus oli siis ehkä jotain 600e
Tämä nyt ei pidä lainkaan paikkaansa.
no pitääpäs
Sain joskus opiskelijana maksusitoumuksen ja menin Nissenille. Niillä oli oma laatikko mistä maksusitoumusasiakas sai valita kehykset. Mahtaako enää olla sama käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa tälläisten ihmisten silmälasit🤷
Etköhän sinäkin saa yhteiskunnan tukia jossain muodossa? Ainakin lääkkeiden Kela korvauksia tai vaikkapa asumistukea.
Tästä kommentista huomaa, kuinka todellisuus on hämärtynyt pummeilla. Suuri osa ihmisistä EI saa asumistukea tai lääkkeiden korvauksia. Tai mitään muutakaan tukea. Ihan aidosti useimpien ainoa tuki on esimerkiksi lapsilisä, joka kuuluu kaikille. Mutta näitä toimeentulotukea, asumistukea ja erilaisia maksu sitoumuksia ei tavallinen ihminen saa. Eikä ole edes tarvetta hakea.
Se tuntuu olevan sossupummien vaikea ymmärtää.
Harvasta reseptilääkkeestä EI saa kelakorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet mistä tahansa kehyksistä maksetaan. Itse valitsin merkkikehykset joiden hinta oli yksistään 700e. Kehyksistä maksoin itse siis ise loput 350e. Linssit tuli minulle ilmaiseksi. Kelan osuus oli siis ehkä jotain 600e
Tämä nyt ei pidä lainkaan paikkaansa.
no pitääpäs
No ei pidä. Ihan Kelan sivuiltakin löytyy tieto, että maksusitoumuksen saa niihin liikkeisiin, joiden kanssa Kelalla on sopimus, ja vain tietyt kehykset kuuluvat sen maksusitoumuksen piiriin.
Mitään sellaista sääntöä Kelalla ei ole yhdenkään tt-tuella ostettavan tuotteen suhteen, että Kela maksaisi puolet ihan minkä tahansa hintaisen tuotteen hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa tälläisten ihmisten silmälasit🤷
Etköhän sinäkin saa yhteiskunnan tukia jossain muodossa? Ainakin lääkkeiden Kela korvauksia tai vaikkapa asumistukea.
Tästä kommentista huomaa, kuinka todellisuus on hämärtynyt pummeilla. Suuri osa ihmisistä EI saa asumistukea tai lääkkeiden korvauksia. Tai mitään muutakaan tukea. Ihan aidosti useimpien ainoa tuki on esimerkiksi lapsilisä, joka kuuluu kaikille. Mutta näitä toimeentulotukea, asumistukea ja erilaisia maksu sitoumuksia ei tavallinen ihminen saa. Eikä ole edes tarvetta hakea.
Se tuntuu olevan sossupummien vaikea ymmärtää.
Ai sä et ole Suomen kansalainen edes? Tai jos olet niin aika hölmö saa olla, ettei tiedä kelan lääkekorvauksista.
Jos on speckteversille niin siellä ne halvimmat (29e) kehykset on ne, mistä saa valita. Niissä on ihan muutamia erilaisia. Ei ole mitään "erillistä köyhien" laatikkoa.
Sama käytäntö taitaa olla myös muissakin, luulen. Eli ihan ne halvimmat kehykset eikä niihin kuulu mitään ohennuksia tai muuta. SAnot vaan suoraan, että laseihin voi laittaa kaiken sen, minkä toimeentulotuki kattaa mutta ei yhtään enempää
Specsaversiltä saa ohennuksen myös, jos näkö väh. - 3. Näin ainakin eilen.