Sain Kelan maksusitoumuksen silmälaseihin mutta tässä ei lue minkä hintaiset lasit korvataan, onko kellään kokemusta?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa tälläisten ihmisten silmälasit🤷
Kyllä näkövammaisten kuuluu saada näköproteesit yhteiskunnan tukemana. Se on jo kirjattu vammaislakiinkin.
Olet oikeassa, mutta mielestäni vammaislakia pitäisi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin on, työssäkäyvänä kuljen jesarilla korjatuissa. Hyvä että toisille saan maksaa silmälasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei voi ostaa ns. Normaaleja silmälaseja vaan optikkoliikkeille on annettu tietyt raamit joiden mukaan silmälasit tehdään. Rajattu kehysvalikoima jne. Ihan hyvät lasit ainakin itse sain muutama vuosi sitten Silmäasemalta.
Eikö voi ostaa mitkä lasit tahansa jos maksaa itse osan hinnasta?
Varmaankin. Mutta missään tapauksessa ei kannata ostaa laseja kokonaan itse ja lähettää kuittia jälkeenpäin kelaan. Tuolloin korvaus on vain jotain 50 euroa.
Miksi pitäisi saada kelalta mitään jos kykenee lasinsa itsekin maksamaan? Hyi hitto mikä iilimato sinäkin olet. Kaikki häpee sua! Sun äitikin häpee..naapurin koirakin häpee sua!
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja ja osta niillä rahoilla silmälasit
Pullonpohjalasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, työssäkäyvänä kuljen jesarilla korjatuissa. Hyvä että toisille saan maksaa silmälasit
Juurikin näin. Ei paljoa työnteko kannata, kun ottaa huomioon verot ja sen mitä tukia varattomat saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei voi ostaa ns. Normaaleja silmälaseja vaan optikkoliikkeille on annettu tietyt raamit joiden mukaan silmälasit tehdään. Rajattu kehysvalikoima jne. Ihan hyvät lasit ainakin itse sain muutama vuosi sitten Silmäasemalta.
Eikö voi ostaa mitkä lasit tahansa jos maksaa itse osan hinnasta?
Varmaankin. Mutta missään tapauksessa ei kannata ostaa laseja kokonaan itse ja lähettää kuittia jälkeenpäin kelaan. Tuolloin korvaus on vain jotain 50 euroa.
Miksi pitäisi saada kelalta mitään jos kykenee lasinsa itsekin maksamaan? Hyi hitto mikä iilimato sinäkin olet. Kaikki häpee sua! Sun äitikin häpee..naapurin koirakin häpee sua!
Oletko todella noin yksinkertainen? Toimeentulotukiasiakkaallakin voi olla tilillä parisataa euroa (ruokarahoja), joilla voisi maksaa silmälasit.
Vähän ehkä off topic mutta kuka oikeasti haluaa rillipäisen naisen? Onhan sellainen aika noloa esitellä kavereille saati sitten vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käynyt mielessä, että nämä toisetkin ovat ehkä olleet töissä?
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja ja osta niillä rahoilla silmälasit
Mutta kun en näe niitä keräillä.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno
Ei voi mennä töihin, jos ei ole silmälaseja, ja ilman niitä ei näe riittävästi. Jos ei ole rahaa, ei voi ostaa silmälaseja.
Muutaman satasen lasit on veroina äkkiä maksettu takaisin, kun töihin pääsee.
Minulle työnantaja maksoi moniteholasit kaikilla herkuilla. Työnantaja saa vähentää summan verotuksessa, joten käytännössä lasini ovat osittain veronmaksajan piikkiin ostettu. Niiden lasien ansiosta pystyn nyt tekemään töitä, joita kukaan muu työpaikallani ei halua tai osaa tehdä.
Ei ole tietoa.
Käyn töissä ja ostan itse tarvitsemani tavarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ovat tuhlanneet rahansa. Tai ovat sijoittaneet rahansa omaan asuntoon ja yhteiskunta silti maksaa silmälasit🤷
No kannattiko lihoittaa itsensä niin että näkö heikkeni? Vai joitko jotain kotiviiniä ja lähti näkö? Käy mittauttamassa sokerit, sinulla voi olla kakkostyypin diabetes.
Vierailija kirjoitti:
No kannattiko lihoittaa itsensä niin että näkö heikkeni? Vai joitko jotain kotiviiniä ja lähti näkö? Käy mittauttamassa sokerit, sinulla voi olla kakkostyypin diabetes.
Lihavuus tuo kyllä näkö ongelmia. Hyvin usein silmälasipäiset naiset ovat ylipainoisia, tai kansan kielellä sanoen, jäätäviä läskejä.
Joku yksityinen ostos ei sinänsä merkkaa niin paljon Kela tuissa ja tuskin niistä työssäkäyvätkäån ovat kateellisia. Eniten kannattaa kiinnittää huomiota Kela tukiin kokonaisuudessaan eli joka kk saataviin summiin. Niitä voi sitten vertailla alimpiin palkkoihin vaikka. Kyseisten perussummien lisäksi ei hirveästi muuta tipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Ei paljoa työnteko kannata, kun ottaa huomioon verot ja sen mitä tukia varattomat saa.
Eivät tuen saajat ole varattomia. Hehän saavat ilmaista rahaa ympäri vuoden. Verovarojen hyödyntäjinä heillä on yhteiskunnallemme suuri merkitys. He ovat maamme tärkein menonlähde.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ehkä off topic mutta kuka oikeasti haluaa rillipäisen naisen? Onhan sellainen aika noloa esitellä kavereille saati sitten vanhemmilleen.
T:Aknenaamainen Vesa 15v Ylilaudalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ovat tuhlanneet rahansa. Tai ovat sijoittaneet rahansa omaan asuntoon ja yhteiskunta silti maksaa silmälasit🤷
Siinäkö vaihtoehdot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on noin pieni palkka, niin hae tukia herran jestas! Minun ei ole ikinä tarvinnut jesarilla korjata lasejani, vaikka matalapalkka-alalta aloitin. 😬
Eivät voi sanoa summaa, koska siihen vaikuttaa mm. linssien voimakkuus. Jos voimakkuus on luokkaa -2,5, saa hyvätkin lasit muutamalla satasella. Kun taas -12 voimakkuudella, hajataiton korjauksella yms. ei saa minkäänlaisia laseja alle 1000 euron.