Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain Kelan maksusitoumuksen silmälaseihin mutta tässä ei lue minkä hintaiset lasit korvataan, onko kellään kokemusta?

Vierailija
27.11.2024 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa tälläisten ihmisten silmälasit🤷

Niin on, työssäkäyvänä kuljen jesarilla korjatuissa. Hyvä että toisille saan maksaa silmälasit 

Miksi juot kaikki rahasi?

Vierailija
62/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, työssäkäyvänä kuljen jesarilla korjatuissa. Hyvä että toisille saan maksaa silmälasit 

Juurikin näin. Ei paljoa työnteko kannata, kun ottaa huomioon verot ja sen mitä tukia varattomat saa.

"Juurikin" ei ole mikään sana tässä yhteydessä. 'Juuri näin' on ainoa oikea muoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Ei paljoa työnteko kannata, kun ottaa huomioon verot ja sen mitä tukia varattomat saa.

"Juurikin" ei ole mikään sana tässä yhteydessä. 'Juuri näin' on ainoa oikea muoto.

Kiitos kun kerroit. En tiennyt tätä vaikka olen täysin suomalainen ja yliopistonkin käynyt. En jaksa edes tarkastaa, luotan sinuun.

Vierailija
64/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt kysymässä siitä liikkeestä, johon se on osootettu. Ne näyttää sulle hyllystä, mitkä lasit kuuluu pakettiin ja mitkä ei. Kannattaa myös kysyä, mikä ohennus kuuluu. 

Vierailija
65/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei voi ostaa ns. Normaaleja silmälaseja vaan optikkoliikkeille on annettu tietyt raamit joiden mukaan silmälasit tehdään. Rajattu kehysvalikoima jne. Ihan hyvät lasit ainakin itse sain muutama vuosi sitten Silmäasemalta. 

Eikö voi ostaa mitkä lasit tahansa jos maksaa itse osan hinnasta?

Mutta miksi maksusitoumus jos on mahdollisuus maksaa itse  osan rilleistä. 

Vierailija
66/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattiko lihoittaa itsensä niin että näkö heikkeni? Vai joitko jotain kotiviiniä ja lähti näkö? Käy mittauttamassa sokerit, sinulla voi olla kakkostyypin diabetes.

Sairas. Mene hoitoon. 

Vierailija
67/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö meidän vielä silmälasitkin maksaa teille laiskoille loispummeille?

menikö sossuntuet jo siideriin, tupakkaan ja tatuointeihin vai saako niihinkin jo nykyään erikseen maksusitoumuksen?

Vierailija
68/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset silmälasit kela n maksuaitoumuksella saa ..joudun myös uusimaan silmälasit kun edelliset hajosi..

Minulla on -8 likinakoa ja hajataittoa joten tarvitsen vahvat moniteholinssit ja edelliset maksoi kaikilla ohennuksilla lähes 800 euroa instrulla ...ei ole halpaa uusia silmälaseja mutta on kuitenkin ihan välttämättömät koska muuten sokea

Vierailija
69/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset silmälasit kela n maksuaitoumuksella saa ..joudun myös uusimaan silmälasit kun edelliset hajosi..

Minulla on -8 likinakoa ja hajataittoa joten tarvitsen vahvat moniteholinssit ja edelliset maksoi kaikilla ohennuksilla lähes 800 euroa instrulla ...ei ole halpaa uusia silmälaseja mutta on kuitenkin ihan välttämättömät koska muuten sokea

mihin työnvälttelijä näköä tarvitsee?

Vierailija
70/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.inulla on likinakoa -10 ja lasit maksaa liikkeessä ihan hunajaa..

Mietin vain että voisiko  maksuaitoumuksen saada silmaleikkaukseen ...kyse olisi ihan nakovamman korjauksesta

Vierailija
71/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etköhän sinäkin saa yhteiskunnan tukia jossain muodossa? Ainakin lääkkeiden Kela korvauksia tai vaikkapa asumistukea.

Vierailija
72/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saa tietyn kehysvalikoiman ja halvimmat linssit

Vierailija
73/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei voi ostaa ns. Normaaleja silmälaseja vaan optikkoliikkeille on annettu tietyt raamit joiden mukaan silmälasit tehdään. Rajattu kehysvalikoima jne. Ihan hyvät lasit ainakin itse sain muutama vuosi sitten Silmäasemalta. 

No se jäljelle jäävä osuus ei useinkaan ole lähellekään lasien hintaa. 

Usein liikkeissä on hyvin rajattu valikoima kehyksiä tms. Kehyksiä ei välttämättä siitä mallistosta löydy. Kyse ei ole muodista, vaan siitä, että samat lasit eivät käy jokaiselle: ihmisillä on eroja pään leveydessä, nenän leveydessä ja mallissa, silmien etäisyydessä toisistaan, korvien korkeudessa, jne. Tämän lisäksi lasien paino vaihtelee, niiden katselualue vaihtelee, ihmisillä voi olla myös allergia kehysmateriaalille. 

Ja mitä ulkonäköön tulee, laseista tulee "pysyvä" osa ulkonäköä, niin ei sekään ole mukavaa jos suorastaan vihaa omaa peilikuvaansa päivästä toiseen. Mut siis tosiaan ulkonäöstä siinä ei ole kyse, vaan siitä että ei voi laittaa kaikkia kehyksiä kaikkien päähän. 

Jos pitää olla laseista kateelllinen, miksi ei olla sitten myös kävelykepeistä esimerkiksi? Silmälasit ovat apuväline. Ne ovat siis henkilön silmät/näkö. Ilman niitä ei välttämättä näe liikkua esim. liikenteen seassa tai opiskella. 

Vierailija
74/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen veronmaksajan etuoikeus on maksella aikuisille ihmisille omat privaattikämpät, sapuskat ja silmälasit. Käy töissä, jotta muut saisivat kaiken tekemättä mitään. Tässä ei ole järjen hiventäkään.

Vierailija
75/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se jäljelle jäävä osuus ei useinkaan ole lähellekään lasien hintaa. 

Usein liikkeissä on hyvin rajattu valikoima kehyksiä tms. Kehyksiä ei välttämättä siitä mallistosta löydy. Kyse ei ole muodista, vaan siitä, että samat lasit eivät käy jokaiselle: ihmisillä on eroja pään leveyd

No ei kaikille laseista tule "pysyvä" osa ulkonäköä. Kai olet kuullut ikänäöstä ja lukulaseista? Niihinkin voi saada Kelasta maksusitoumuksen.

Vierailija
76/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on noin pieni palkka, niin hae tukia herran jestas! Minun ei ole ikinä tarvinnut jesarilla korjata lasejani, vaikka matalapalkka-alalta aloitin. 😬

Musta tuntuu, että jotkut elää tällaisesta marttyyriudesta. Voivottelevat jatkuvasti kuinka he ovat niin köyhiä ja teippailevat silmälaseja vaikka korjaus maksaisi kymmenen euroa. "Katsokaa nyt kuinka huonosti minulla asiat ovatkaan vaikka niin kovasti yritän ja ahkeroin!"

Vierailija
77/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä niitä maksa.

Joulupukkiko?

Vierailija
78/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen veronmaksajan etuoikeus on maksella aikuisille ihmisille omat privaattikämpät, sapuskat ja silmälasit. Käy töissä, jotta muut saisivat kaiken tekemättä mitään. Tässä ei ole järjen hiventäkään.

Voitaisiin toteuttaa sellainen "oma palkka"-kokeilu kansalaispalkan sijaan, jossa kukaan ei saa toisilta rahaa, eikä kukaan anna sitä. Jokainen olisi vuoden pari oman onnensa seppä, se olisi reilu systeemi.

Vierailija
79/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etköhän sinäkin saa yhteiskunnan tukia jossain muodossa? Ainakin lääkkeiden Kela korvauksia tai vaikkapa asumistukea.

Eri vastailee. On meitä joilla ei ole, onneksi ainakaan vielä, kelakorvattavia lääkekuureja eikä saada asumistukea.  Taitaa olla kummallista nyky kela-maassa kun elää tienatuilla tuloillaan. Tulot on pienet mutta ylittää rajat. 

Vierailija
80/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Jos sinulla sitten onkin itselläsi rahaa maksaa osa silmälasien hinnasta, on väärin, että sait siihen maksu sitoumuksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme