Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain Kelan maksusitoumuksen silmälaseihin mutta tässä ei lue minkä hintaiset lasit korvataan, onko kellään kokemusta?

Vierailija
27.11.2024 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä maksusitoumuksen jossain tekstikentässä lukee, että Kelan ja silmälasiliikkeen (instru/Nissen useimmiten) välillä on tuotepaketteja, joita maksari koskee. Jos silmälaseja ei löydy tuotepaketista vaan jostain syystä jokin erikoishionta tms. pitäisi tehdä, niin silloin silmälasiliike joutuu antamaan sinulle lisäselvityksen jonka viet Kelaan.

Yleensä ihmisille sopii jokin valmiin tuotepaketin silmälaseista, eikä hinta ole maksarissa koska lopullinen hinta ei ole tiedossa.

Vierailija
22/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa tälläisten ihmisten silmälasit🤷

Minä maksan ihan mielelläni halvat silmälasit niille, jotka tarvii mutta joilla ei ole niihin rahaa. Silmälasit kuitenkin voi mahdollistaa työssäkäynnin tai opiskelun ja sen, että ihminen ei valu entistä syvemmällle köyhyyteen ja avuntarpeeseen. Ja voin kertoa, että maksan melko varmaan enemmän veroja kuin sinä saat palkkaa vuodessa.

Sinä voit maksaa mielelläsi, mutta minä ja osa muista ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan ihan mielelläni halvat silmälasit niille, jotka tarvii mutta joilla ei ole niihin rahaa. Silmälasit kuitenkin voi mahdollistaa työssäkäynnin tai opiskelun ja sen, että ihminen ei valu entistä syvemmällle köyhyyteen ja avuntarpeeseen. Ja voin kertoa, että maksan melko varmaan enemmän veroja kuin sinä saat palkkaa vuodessa.

Ja työtä hakiessa, kun hakemukseen laitetaan valokuva, niin mieluummin vielä fiksulta näyttävät lasit, joiden ei tarvitse olla kalliit.

Vierailija
24/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä oli sama juttu minulla. Liikkeessä oli valikoima kehyksiä, joista sai valita, ja niihin 2x ohennetut linssit. Sitten jos olisi halunnut kalliimmat, niin erotus olisi pitänyt maksaa itse. Olikohan raja muistaakseni 150 euroa.

Jos vahvuuudet on alle +4 niin ohennuksista ei kannata maksaa 

Kaksinkertaiset ohennukset sisältyivät pakettiin. Kyllä itse tykkään ulkonäön kannalta, että ohennetaan.

Vierailija
25/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä maksusitoumuksellani saamieni silmälasien hinnasta muuta kuin että sangat piti valita 75 euron mallistosta. Kalliimmat olisi saanut kun olisi itse maksanut lisää.

Linssit ovat todennäköisesti kalliit, ohennetut moniteholasit, mutta sellaiset kuin optikko katsoi minun tarvitsevan.

Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
26/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minusta on hyvä sekin, että teitä ja meitä suojellaan teidän tyhmyydeltänne. Te miksi ihmeessä haluat maksaa enemmän vammaistukena, jos vaihtoehtona on, että selviät  silmälasien maksamisella?

Vierailija
27/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin. Muutaman vuoden päästä, kun lapseni on kelan maksamilla laseilla lukenut ammatin. Pääset ehkä hänen asiakkaakseen. Ja maksat vielä palvelusta jota hän tekee työkseen. Poikani maksaa palkastaan maksetuilla verorahoilla kaikkea hyvää yhteiskunnalle. Vaikka Pekan lasit joiden avulla hän näkee hyvin ja pääsee töihin 3 vuoden työttömyyden jälkeen. Minustakin on kiva, kun kaadamme sukumme metsää ja sinä maksat veroa niistä tehdyn vessapaperipaketin myötä. Poikani perii joskus nuo maat.

Sinullahan on poikasi tulevaisuus hyvin selvillä...

Vierailija
28/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei voi ostaa ns. Normaaleja silmälaseja vaan optikkoliikkeille on annettu tietyt raamit joiden mukaan silmälasit tehdään. Rajattu kehysvalikoima jne. Ihan hyvät lasit ainakin itse sain muutama vuosi sitten Silmäasemalta. 

Sellaiset linssit kuin optikko katsoo sinun tarvitsevan, ja sangat jostain tietystä mallistosta / hintaluokasta.

Vierailija
29/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ulina. Sun kaltaisilta puuttuu kyky nähdä kokonaisuuksia, kuten tämänkin asian positiivinen vaikutus. Teikäläisiä ei kiinnosta kuin oma haiseva perse. Siksi teistä ei kukaan pidäkään.

Vierailija
30/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs ne sinun työkyvyttömyyseläkkeesi maksetaan, jotta voit öyhöttä'ää täällä aamusta iltaan?

Vierailija
31/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minusta on hyvä sekin, että teitä ja meitä suojellaan teidän tyhmyydeltänne. Te miksi ihmeessä haluat maksaa enemmän vammaistukena, jos vaihtoehtona on, että selviät  silmälasien maksamisella?

Oletko sitä mieltä, että itse kuulut viisaiden joukkoon ja enemmistö maailman ihmisistä on tyhmiä, kun eivät maksa muiden silmälaseja?

Vierailija
32/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälaseista tulisi maksaa kelakorvaus. Työtön, joka ei saa toimeentulotukea, joutuu maksamaan ihan itse ne silmälasinsa. Jos näkö on todella huono, silmälasit ovat välttämätön apuväline. Ilman niitä on käytännössä vammainen.

Vierailija
33/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon sä jouduit maksamaan?

Vierailija
34/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva maksaa tälläisten ihmisten silmälasit

Sairas olet

Vierailija
35/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälaseista tulisi maksaa kelakorvaus. Työtön, joka ei saa toimeentulotukea, joutuu maksamaan ihan itse ne silmälasinsa. Jos näkö on todella huono, silmälasit ovat välttämätön apuväline. Ilman niitä on käytännössä vammainen.

Eikös niistä vanhoina hyvinä aikoina saanutkin?

Vierailija
36/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sä jouduit maksamaan?

Vaikea sanoa tarkkaan, mutta arvioisin maksavani aloittajan laseista vähintään 0,0001 €

Vierailija
37/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei voi ostaa ns. Normaaleja silmälaseja vaan optikkoliikkeille on annettu tietyt raamit joiden mukaan silmälasit tehdään. Rajattu kehysvalikoima jne. Ihan hyvät lasit ainakin itse sain muutama vuosi sitten Silmäasemalta. 

Eikö voi ostaa mitkä lasit tahansa jos maksaa itse osan hinnasta?

Varmaankin. Mutta missään tapauksessa ei kannata ostaa laseja kokonaan itse ja lähettää kuittia jälkeenpäin kelaan. Tuolloin korvaus on vain jotain 50 euroa.

Vierailija
38/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy optikolta kun menet. Ne tietää mikä se korvattava raja kehyksissä on. 

Vierailija
39/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näkövammaisten kuuluu saada näköproteesit yhteiskunnan tukemana. Se on jo kirjattu vammaislakiinkin.

Vierailija
40/131 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 2000€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän