Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tasoja ei ole olemassa niin miksi sitten tavallinen mies ei voi saada kaunista naista?

Vierailija
27.11.2024 |

Miksi ne kauniit naiset pariutuu miesten kanssa jotka ovat komeita,pitkiä,hyvätuloisia ja koulutettuja? Jos tasoja ei ole olemassa niin silloin ne pienituloiset ja tavallisen näköiset miehet voisi saada kauniin naisen mutta kun ne ei saa.

Me ihmiset olemme erilaisia ja sen takia on tasoja parisuhdemarkkinoilla.

Kommentit (1425)

Vierailija
421/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tasot ole niin yksiulotteisia kuin nämä inkkelit luulevat. Yleensä se pariutuminen tapahtuu toki samassa yhteiskuntaluokassa, saman henkisten kanssa ja siihen tarvitaan molemminpuolista viehätysvoimaa. Toki tässäkin on poikkeuksia ja ihmettelenkin yhtä pariskuntaa, jossa mies on varakas, hyvännäköinen ja vielä mukava luonteeltaan. Hänellä on kuitenkin vaimo, joka näyttää naamasta ihan perunalta, on ylipainoinen ja yksinkertaisen oloinen. Mutta heillä on kuitenkin selvästi hauskaa ja hyvä olla yhdessä, niin se riittää.

Esimerkiksi minun ja mieheni kiinnostus alkoi toisiimme ulkoisesta viehätysvoimasta, mutta ei se olisi edennyt mihinkään, jos ei olisi mitään yhteistä/yhteyttä toisiimme. Meillä on miehen kanssa hyvin samantapainen traumatausta, joten ymmärrämme toistemme mielenmaisemaa todella hyvin. Meillä on myös yhteisiä mielenkiinnon kohteita, niin on yhteistä tekemistä ja paljon keskusteltavaa yhdessä. Nämä ovat tärkeämpiä seikkoja kuin se, että miehelle on kertynyt ylipainoa ja tienaa vain saman verran kuin minä.

Ennen kuin tapasin mieheni, minua yritti erittäin komea ja treenattu mies, joka tienasi enemmän kuin minä. Mutta mies oli tyhjäpää, eikä kiinnostanut samat asiat kuin minua, eikä kiinnostanut mitkään syvälliset keskustelut, niin lopetin tapailun lyhyeen.

Vierailija
422/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taviksella pitää olla rohkeutta olla normaali ja oltava myös hyvä supliikki. Ja osattava myös kuunnella naista eikä olla liian päällepuhuva ja naisen mielipiteitä kunnioittamaton.

Nämä ei riitä vaan pitää olla rahaa, statusta hlvetin komea tai nainen ei edes käännä päätään miehen suuntaan.

Yleisesti 5 miehen pitäisi ottaa 4 tai 3 naisia mutta nämä kelpuuta 5 miestä vaan automaattisesti katsoo vähintään 7-8 miehiä, mieluummin ottavat sen 10 miehen. 5 mies taas jos katsoo 10 naisia niin alkaa alkaa hirveä valitus kun pitäisi tyytyä omaan tasoon mutta naiset taas katsoo että heillä on aina automaattisesti oikeus 10 mieheen vaikka olisi luokkaa 1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tasoeroja ei ole, miksi tytöt yläasteella valitsevat mieluummin sen koulukiusaavan lätkänpelaajan kuin sen pulskan ja hiljaisen videopelaajan joka valitaan viimeisenä joukkueeseen?

Jos tasoeroja ei ole, miksi baarissa naiset lähtevät jykeväleukaisten ekstrovertibilettäjien mukaan eivätkä huomioi lainkaan sitä kunnollista ja hyvää miestä joka juo tuoppiaan tahdikkaasti syrjäisessä baarin kulmassa eikä käy nolaamassa itseään tanssilattialla?

Jos tasoeroja ei ole, miksi se voimaantunut ja feministinen nainen valitsee kumppanikseen röyhkeän ja treenatun oikeistomiehen eikä tunteitaan näyttävää herkkää vegaanimiestä?

Tasot ovat olemassa. Kuvaamani kaltaiset miehet ovat vastaava versio Vantaalaisesta tuilla elävästä röökiä vetävästä tatuoidusta yh-äidistä jolla lapsia useammalle eri maahanmuuttajamiehelle.

Nyt täytyy kyllä sanoa, etten tiedä yhtäkään herkkää vegaanimiestä, jolla ei olis ollut monia naisia. Pitkä tukka vielä niin naisia tunkee ovista ja ikkunoista.

Kaksi ensimmäistä esimerkkiäsi eivät tuo mitenkään itseään ilmi, heitä on hankala huomata eli hankala myöskään kiinnostua. 

Vierailija
424/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut ihmiset ovat viehättävämpiä kuin toiset. Harva sitä kieltää. Sen sijaan mitään objektiivisia 1-10 tasoja ei ole, eikä kukaan sinun mielestäsi samalla tasolla oleva ole välttämättä sinulle sopiva tai velvollinen pariutumaan sinun kanssasi. 

Vierailija
425/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa 19-34-vuotiaista naisista on kauniita. Olen kyllä itsekin nainen mutta onhan nuoret naiset nyt nättejä. Olen itsekin. Olen koulutettu ja ok-työssä, samoin on miehenikin. Tosin työtön perheorientoitunut mies olisi "kelvannut" myös niin olisi voinut hoitaa lapsia minun keskittyessäni uraani. Oma puolisoni ei ole pitkä (en ole itsekään) ja minusta hän on ihan söpö/komea, vaikka kokee ettei ole. Hän on tunnollinen lastenhoidon kanssa, ei ole kitkerä miesasiamies ja hänellä on hyvä huumorintaju.

No ei kyllä ole kauniita. Nuoruus ei ole sama kuin kauneus tai edes nätteys. Päälle kolmekymppisenä monet ovat jo aika elähtäneen näköisiä, ylipainoisia ja väsyneitä. 

Vierailija
426/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin. Nuorempana tosiaan naiivisti ajattelin, että kun en ole nirso tai vaadi kummoisia, niin saan sitten sen loppuelämäni parisuhteen ja perheen,  jotka olivat silloin ne suurimmat haaveeni.

Jos olisin ollut nirsompi ja vaativampi, olisin heti ekoista "olet hyvä kaveri, kerron nyt minkälaisen naisen olisin halunnut tyttöystäväkseni" -merkeistä lähtenyt lätkimään.

Mutta ei. Minähän yritin olla sellainen, jonka näkisi unelmiensa tyttöystävänä. Vaan kun sitten jossain vaiheessa heräät siihen tosiasiaan, ettei toinen käy vuoksesi edes suihkussa, niin se on aika musertavaa."

Saattaa olla, että monille ihan sanotaankin, ettei kannattaisi olla liian nirso. Se on ihan hullua, koska sillä tavalla ei mitenkään voi saada hyvää suhdetta, joka toimii pitkään. Parisuhteessa tulee aina myös kupruja, ihmisiä kuin ollaan, ja jos siellä pohjalla ei ole todella vahvaa vetovoimaa, suhde kuivuu emotionaalisesti kasaan, kun kumpikaan ei enää jaksa yrittää tai toinen ei välttämättä ole koskaan yrittänytkään. Mutta tässäkään asiassa vapaamatkustajuus ei toimi eikä se edes ole mikään helppo ratkaisu.

Mutta musertavuuksia meille sattuu kaikille, se on tosiaan hyvä juttu, että olet tajunnut joutuneesi harhaanjohdetuksi, niin sinulla on jatkossa mahdollisuus löytää itsellesi sopiva ja hyvä kumppani. On aina ihana katsoa, kun vanhemmiten ja vaikeiden vaihdeiden jälkeen löytyy se ihan oikea sielunkumppani ja syntyy hieno rakkaustarina. Koskaan ei ole liian myöhäistä löytää oikeaa rakkautta.

Ja vielä se, että koit olevasi muuta kuin unelmien tyttöystävä - siinä ei ollut kyse siitä, että sinussa olisi vikaa, vaan siitä, että sopivia kumppaneita ei noin vain löydy. Jollekin toiselle olisit ollut juuri täydellinen tai olet tulevaisuudessa. Maailman kauneimmatkin naiset joutuvat huonosti kohdelluiksi eli ulkonäöstä ei ole kysymys varsinkaan. Sopivuudesta sitäkin enemmän, mitä mielestäni tasoteoriakin osittain omalla luurankomaisella tavallaan edustaa. Yhteensopivuus on tasojen yhteensopivuutta jokaisen aspektin osalta, ei vain ulkonäköön kohdistuvien mieltymysten ja tottumusten, vaan muutenkin.

Vierailija
427/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin. Nuorempana tosiaan naiivisti ajattelin, että kun en ole nirso tai vaadi kummoisia, niin saan sitten sen loppuelämäni parisuhteen ja perheen,  jotka olivat silloin ne suurimmat haaveeni.

Jos olisin ollut nirsompi ja vaativampi, olisin heti ekoista "olet hyvä kaveri, kerron nyt minkälaisen naisen olisin halunnut tyttöystäväkseni" -merkeistä lähtenyt lätkimään.

Mutta ei. Minähän yritin olla sellainen, jonka näkisi unelmiensa tyttöystävänä. Vaan kun sitten jossain vaiheessa heräät siihen tosiasiaan, ettei toinen käy vuoksesi edes suihkussa, niin se on aika musertavaa."

Saattaa olla, että monille ihan sanotaankin, ettei kannattaisi olla liian nirso. Se on ihan hullua, koska sillä tavalla ei mitenkään voi saada hyvää suhdetta, joka toimii pitkään. Parisuhteessa tulee aina myös kupruja, ihmisiä kuin ollaan, ja jos siellä pohjalla ei ole todella vahvaa vetovoimaa, suhde kuivuu emotionaalisesti kasaan, kun kumpikaan

Jännä juttu törmätä naisiin, joille on saarnattu nöyryyttä ja kielletty olemasta nirso. Kiinnostaisi tietää, mistä se viesti tulee koska koen kasvaneeni aivan erilaisessa ympäristössä, mutta silti moni nainen sanoo että tuo viesti tulee nimenomaan kulttuurista. 

Vierailija
428/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jännä juttu törmätä naisiin, joille on saarnattu nöyryyttä ja kielletty olemasta nirso. Kiinnostaisi tietää, mistä se viesti tulee koska koen kasvaneeni aivan erilaisessa ympäristössä, mutta silti moni nainen sanoo että tuo viesti tulee nimenomaan kulttuurista. "

Minullekaan ei ole koskaan saarnattu nöyryyttä ja kielletty olemasta nirso. Ilmeisesti sellaista ovat kuulleet jossain sellaisessa kulttuurissa kasvaneet, joille parisuhde on naiselle saavutus ja suoranainen pakko. Samaan ajatusmaailmaan liittynee sellainen kulttuuri, missä sinkut ovat vanhojapiikoja ja joille voi huomautella tai neuvoa vähän mitä sattuu. Ehkä tuollainen olisi tullut ilmi, jos olisin ollut pitempään sinkku, kukapa tietää. Suvustani löytyy myös se pakollinen töräyttelijä, joka sanoo ihmisille tökerösti, neuvoo ja sen varjolla vähättelee. Ja onhan tuollaisia joka paikassa, työpaikoilla jne.

Ikään kuin parisuhteeseen pääseminen olisi suurikin saavutus :)  Hohhoijaa, kaikenlaisia maailmaan kyllä mahtuu. Sinkkuus on niin yleistä nykyään, että luulisi sen jo neutraloituneen eikä kukaan antaisi noita neuvoja enää.

Vierailija
429/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keskitasoisena miehenä vaadin että naisen tulee olla normaalipainoinen tai hoikka, naisen tulee olla terve eli ei saa olla mt ongelmia tai sairauksia jotka haittaa elämää ja vaadin että naisen tulee olla minun silmään suht kaunis.

Vierailija
430/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan nainenkaan kieltää sitä, että toiset ovat suositumpia vastakkaisen sukupuolen keskuudessa kuin toiset. Mutta on liian yksinkertaistavaa sanoa, että naisella merkitsee ainoastaan ulkonäkö ja nuoruus ja miehellä status ja varakkuus. Itselläni on paras menekki miesmarkkinoilla ollut 40+ vuotiaana. Nuorena olin kaunis, mutta epävarma erikoisuudentavoittelija. Olisin varmasti saanut miehiä sänkyyn, mutta parisuhdetta ei kukaan kanssani halunnut. Nykyään haluaa. On myös helppo nähdä, että varakkaat ihmiset saavat helposti halutessaan suhteen, mutta yhtä helposti nuo suhteet kaatuvatkin, eikä varakkuus mitenkään takaa onnellista suhdetta.

Tässä tasoteoriapuheessa otetaan muutenkin huomioon vain se, kenellä olisi eniten vientiä, mutta ei lainkaan sitä kenellä on parhaat mahdollisuudet muodostaa kestävä, hyvä parisuhde. Täten tasoteoria on lähinnä niitä ihmisiä varten, jotka havittelevat maksimimäärää seksisuhteita, muille sillä ei ole juuri mitään väliä, koska et tarvitse maksimimäärää ihailijoita löytääksesi sen jolle sovit parhaiten. Enemmänkin ihailijoiden määrä vain vaikeuttaa sen hyvän kumppanin seulomista ulkonäkökeskeisten ja golddiggereiden seasta.

Vierailija
431/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloiset statusmiehet jotka ovat vielä pitkiä sekä komeita on suosittuja naisten mielestä, jos mies on tavallinen työläinen mutta pitkä komistus niin ei se naisten mielestä niin suosittu ole. Miehen tasoon vaikuttas todella paljon miehen koulutustaso,palkka ja status työelämässä.

Vierailija
432/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omasta kokemuksesta, kyllä se ennemmin tai myöhemmin nousee pintaan jos kumppaniinsa ei ole aidosti tyytyväinen. Itse olen suoraan sanoen traumatisoitunut muutamasta parisuhteesta, jossa kävi selväksi että minuun oli tyydytty. Minulle saatettiin kertoa ihan suodattamatta, miten harmittaa kun ei ollut enempää vientiä deittaillessa, miten ihailee sen ja sen tyyppisiä naisia jne. Minulle siis puhuttiin kuin jollekin kaverille, "yhdelle jätkistä". Ja tuli erittäin selväksi, että jos valinnanvaraa olisi ollut, en todellakaan olisi ollut se ykkösvalinta. Joten en enää lähde suhteeseen, ellen selkeästi näe olevani toiselle aidosti valinta, eikä mikään "noh, otetaan tämä kun en parempaakaan varmaan saa"."

Sama täällä, miehen pitää osoittaa selvästi sekä sanoin että teoin että haluaa juuri minut, niin ettei jää mitään epäselvyyttä asiasta. Laitan poikki jo tapailuvaiheessa jos yhtään tulee sellainen tunne, että mies on edelleen kiinnostunut katselemaan muita naisia, koska se tarkoittaa suoraan etten ole hänelle se ensimmäinen valinta. Ei ole pienintäkään kiinnostusta olla mikään paremman puutteessa -varavaihtoehto. Mies saa ihan vapaasti jatkaa sen täydellisen naisen etsimistä, minua ei tarvitse roikottaa siinä mukana. Jo yhdestä paskasta kokemuksesta opin että jos yhtään on epävarmuutta miehen fiiliksistä, ei todellakaan kannata jatkaa.

Vierailija
433/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse keskitasoisena miehenä vaadin että naisen tulee olla normaalipainoinen tai hoikka, naisen tulee olla terve eli ei saa olla mt ongelmia tai sairauksia jotka haittaa elämää ja vaadin että naisen tulee olla minun silmään suht kaunis.

Vaadit keneltä? Haltiakummiltako? 😂😂😂

Vierailija
434/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Omasta kokemuksesta, kyllä se ennemmin tai myöhemmin nousee pintaan jos kumppaniinsa ei ole aidosti tyytyväinen. Itse olen suoraan sanoen traumatisoitunut muutamasta parisuhteesta, jossa kävi selväksi että minuun oli tyydytty. Minulle saatettiin kertoa ihan suodattamatta, miten harmittaa kun ei ollut enempää vientiä deittaillessa, miten ihailee sen ja sen tyyppisiä naisia jne. Minulle siis puhuttiin kuin jollekin kaverille, "yhdelle jätkistä". Ja tuli erittäin selväksi, että jos valinnanvaraa olisi ollut, en todellakaan olisi ollut se ykkösvalinta. Joten en enää lähde suhteeseen, ellen selkeästi näe olevani toiselle aidosti valinta, eikä mikään "noh, otetaan tämä kun en parempaakaan varmaan saa"."

Sama täällä, miehen pitää osoittaa selvästi sekä sanoin että teoin että haluaa juuri minut, niin ettei jää mitään epäselvyyttä asiasta. Laitan poikki jo tapailuvaiheessa jos yhtään tulee sellainen tunne, että mies on edelleen

Nyt on joku sanoittanut tosi hyvin. Analysoidaan muiden naisten kauneutta ja ulkonäköä kuin tosiaan *yhdelle jätkistä*. Kaikki muutkin kohdat täsmää. Kuuntelin ja katselin pitkään tuollaista käytöstä, enkä edes ymmärtänyt henkiseksi väkivallaksi ja alistamiseksi. Ihan hirveää, ihmisen itsetuntoa ja omanarvontuntoa syövää. Häpäisevää ja alistavaa kun itselle tärkeä ihminen tuota toistaa. Sen lisäksi usein myös ihan tiedostaen ja sadistisesti tehtyä. Ja ei, minuakaan rääkännyt mies ei toden totta ollut ulkoisesti mikään Mr Finland - tai edes sinne päin. Jostakin sai päähänsä, että olen mahtava kohde purkaa omia traumojaan, ja jotenkin alempaa tasoa. 

Vierailija
435/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadit missä mielessä? Että nainen saa olla olemassa? Näkyä yhteiskunnassa? 

Vierailija
436/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että kukaan nainenkaan kieltää sitä, että toiset ovat suositumpia vastakkaisen sukupuolen keskuudessa kuin toiset. Mutta on liian yksinkertaistavaa sanoa, että naisella merkitsee ainoastaan ulkonäkö ja nuoruus ja miehellä status ja varakkuus. Itselläni on paras menekki miesmarkkinoilla ollut 40+ vuotiaana. Nuorena olin kaunis, mutta epävarma erikoisuudentavoittelija. Olisin varmasti saanut miehiä sänkyyn, mutta parisuhdetta ei kukaan kanssani halunnut. Nykyään haluaa. On myös helppo nähdä, että varakkaat ihmiset saavat helposti halutessaan suhteen, mutta yhtä helposti nuo suhteet kaatuvatkin, eikä varakkuus mitenkään takaa onnellista suhdetta.

Tässä tasoteoriapuheessa otetaan muutenkin huomioon vain se, kenellä olisi eniten vientiä, mutta ei lainkaan sitä kenellä on parhaat mahdollisuudet muodostaa kestävä, hyvä parisuhde. Täten tasoteoria on lähinnä niitä ihmisiä varten, jotka havittelevat maksimimäärää seksisuhteita, muill

Tasoteoria ei ole teoria siitä, kenellä on parhaat mahdollisuudet muodostaa kestävä parisuhde, se on totta. Tasoteoria on koskee vain sitä millä perusteella match syntyy tiettyjen parametrien mukaan todennäköisimmin. Ja mikään teoriahan ei ole täydellinen, ei tasoteoria eikä mikään tieteellinenkään teoria. Sellaista teoriaa ei ainakaan minun tiedossani ole, josta voisi ennustaa parisuhteen kestävyyden. Tilastoista näkee, että todennäköisimmin yhdessä pysyvät ne, joilla on korkea koulutus- ja tulotaso, mutta se ei kerro parisuhteen laadusta vielä mitään. Kestävyyteen ja onnellisuuteen vaikuttavat niin monet asiat, että olisi haastavaa tutkia niitä kaikkia tekijöitä yhtä aikaa. Se tiedetään, että seksuaalielämän tyytyväisyys on ainakin yksi pitkiä ja onnellisia parisuhteita luonnehtiva tekijä. Suomestakin on aiheesta tutkimusta, linkissä on popularisoitu tietokirja ko. tutkimuksesta:

https://www.suomalainen.com/products/happy-end-1?srsltid=AfmBOopNuLSfLT…

Vierailija
437/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt täytyy kyllä sanoa, etten tiedä yhtäkään herkkää vegaanimiestä, jolla ei olis ollut monia naisia. Pitkä tukka vielä niin naisia tunkee ovista ja ikkunoista.

Kaksi ensimmäistä esimerkkiäsi eivät tuo mitenkään itseään ilmi, heitä on hankala huomata eli hankala myöskään kiinnostua. "

Aivan, se pitkätukkainen vegaanimies todellakin on keskimäärin suositumpi kuin oikeistomies, joka nykyisin todennäköisesti on ennemmin ylipainoinen kuin lihaksikas. Olisi miehelle aika kova juttu olla vegaani, suosittelen, naisvalikoima kyllä laajenee herkemmin kuin sillä että käy salilla ja äänestää kokoomusta. Sellaisia on ainakin pk-seudulla pilvin pimein toisin kuin vegaanimiehiä. Tai edes kasvissyöjiä. 

Omasta miehestä tuli muuten aikoinaan lähes kasvissyöjä, kun tapasi minut. Eli emme ole tavanomaisesti tuotettua lihaa syöneet kotona 36 vuoteen. Siinäkin näkyy onko mies kiinnostunut naisesta onko hän kiinnostunut ja valmis tukemaankin naisen tärkeinä pitämiä arvoja. Jos omista arvoista joutuu syytetyn penkille, se suhde loppuu lyhyeen. Minun ei ole koskaan tarvinnut kiistellä siitä ostetaanko tehotuotettua lihaa kotiin vai ei. 

Vierailija
438/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi missit ei pariudu miesten kanssa jotka on keskituloisia tai pienituloisia ja tavallisen näköisiä? Miksi missit pariutuu miesten kanssa joilla on hyvät tulot ja ne on usein myös komeita statusmiehiä?

Mistä h*lvetistä täällä voi kukaan tietää mitä missien päässä liikkuu. Ja mitä muitten valinnat edes sinulle kuuluu.

vai liikkuuko mitään?

Vierailija
439/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mies sanoo minua kauniiksi, niin se on sen miehen asia. Ei minua kiinnosta saada mitään kauneuskehuja, kun tiedän, etten ole mitenkään erityisen kaunis enkä itse edes laita mitään painoarvoa kauneudelle. Omat vahvuuteni ovat ihan muualla. 

Jos joku mies kuvittelee voivansa manipuloida minua kehumalla kauniiksi, kun ajattelee minun vaatimattomamman näköisenä oleva niitä kehuja vailla niin sitten kuvittelee. Se ei kuitenkaan ole totuus. Itse asiassa alan pitää miestä vähän kummallisena. 

Mistä asioista haluaisit saada kehuja vai etkö halua saada kehuja lainkaan? Voisihan sinua nimittäin manipuloida niilläkin asioilla, joita sinä arvostat, jopa onnistuneemmin kuin kauneudesta kehumalla. Mistä ajattelet voivasi niissä tapauksissa erottaa aidon kehun? Me emme nimittäin ole ajatuksenlukijoita.

Olen joskus kehunut vilpittömästi ystävääni erääss

Manipulointi = mies, joka kehuu ei-kauniina pitämäänsä naista kauniiksi, jotta saisi tältä seksiä/ parisuhteen. Ja siksi toimii noin, etteivät omat rahkeet riitä niihin kauniisiin, joita oikeasti haluaisi. 

Minua kehutaan monestakin asiasta ja uskon niiden pitävän paikkaansa. Koskevat luonnettani ja taitojani.

Vierailija
440/1425 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tasoteoriapuheessa otetaan muutenkin huomioon vain se, kenellä olisi eniten vientiä, mutta ei lainkaan sitä kenellä on parhaat mahdollisuudet muodostaa kestävä, hyvä parisuhde. Täten tasoteoria on lähinnä niitä ihmisiä varten, jotka

Tasoteoria ei ole teoria siitä, kenellä on parhaat mahdollisuudet muodostaa kestävä parisuhde, se on totta. Tasoteoria on koskee vain sitä millä perusteella match syntyy tiettyjen parametrien mukaan todennäköisimmin. Ja mikään teoriahan ei ole täydellinen, ei tasoteoria eikä mikään tieteellinenkään teoria. Sellaista teoriaa ei ainakaan minun tiedossani ole, josta voisi ennustaa parisuhteen kestävyyden. Tilastoista näkee, että todennäköisimmin yhdessä pysyvät ne, joilla on korkea koulutus- ja tulotaso, mutta se ei kerro parisuhteen laadusta vrielä mitään. Kestävyyteen ja onnellisuuteen vaikuttavat niin monet asiat, että olisi haastavaa tutkia niitä kaikkia tekijöitä yhtä aikaa. Se tiedetään, että seksuaalielämän tyytyväisyys on ainakin yksi pitkiä ja onnellisia parisuhteita luonnehtiva tekijä. Suomestakin on aiheesta tutkimusta, linkissä on popularisoitu tietokirja ko. tutkimuksesta:

https://www.suomalainen.com/products/happy-end-1?srsltid=AfmBOopNuLSfLT

Olisikin mielenkiintoista tutkia, miten tasoteorian mukaisesti ajattelevien ihmisten parisuhteet onnistuvat. Totta kai tieteellinen, kaikki muuttujat huomioonottava tutkimus olisi mahdotonta, mutta ajatuksen tasolla kiinnostavaa. Ihan elämänkokemuksen pohjalta tuntuu, että miehet joille naisen ulkonäkö on tärkeintä ja naiset joille miehen status on tärkeintä, eivät muodosta kestäviä suhteita. Aina on joku kauniimpi tai varakkaampi. Julkkikset vaikuttavat saavan helposti suhteita mikä on ihan tasoteoriankin mukaista, mutta myös vaihtuvuus näyttää olevan suurempaa kuin tavisten keskuudessa. Tätä voi tietenkin ajatella myös niin, että taviksetkin haluaisivat vaihtaa mutta eivät saa muita. Hyvässäkin suhteessa saattaa olla hetkiä jolloin haluaisi vaihtaa puolisoa, mutta pysytään yhdessä koska vaihtaminen on liian hankalaa. Tämä voi olla myös hyvä puoli, ettei erota liian helposti ja suhde saa aikaa syventyä.