Valmislasange vs. itse tehty lasange
Kumpi on parempi valmislasange vai itse tehty lasange? Lidlistä saa halvalla hyvää lasangea. Itse tehty lasange ei tule sen halvemmaksi ja sen valmistaminen vie paljon aikaa ja vaivaa.
Kommentit (113)
En voi syödä noita valmiita, kun niissä on gluteenia. Teen itse ja hyvää on, myös kasvisversio.
Vierailija kirjoitti:
Lasagnea meillä syödään harvoin, mutta silloin ostan Lidlistä sen 4€ kilon paketin, koska se on valmiista parhaimman makuinen. Kaikki ne 300-400gramman lasagnet ovat yököttäviä.
En viitsi itse tehdä lasagnea, vaikka itsetehty onkin parempaa. Ainekset tulevat todella kalliiksi. Jauheliha 7€, Levypaketti 4€, juustoraaste 5€, rasvat ja mausteet. Itsetehdyssä lasagnessa on myös kaloreita huomattavasti enemmän.
Huomattavasti terveellisemmän, edullisemman, vähäkalorisemman ja paremman makuisen uuniruuan saa näistä, Jauheliha 400grm, munia 6kpl, 1prk ruokakermaa ja pakastekasvispussi/babypinaatteja ja mausteet oman maun mukaan.
Sama
Ostin töihin kerran lidlin einesruokaa. Pakkauksessa oli ruoan lisäksi punaista (moottoriöljyä?) ja se haisi. Siihen asti söin lidlin eineksiä hyvällä halulla, tämän jälkeen en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmislasagnessa on inhottava teollinen sivumaku, miksi se onkin niissä kaikissa se kauhea imelä paskamaku. Itse tehty on aina tosi hyvää. Ei ole edes kallis ruoka.
Valmislasange maksaa 3,79€/kg. Jos ostaa 10% naudan jauhelihaa lasangeen, niin pelkästään jo se jauheliha maksaa enemmän kuin valmislasange.
Mutta sillä samalla rahalla saa enemmän ja parempaa itse tekemällä kuin mitä valmis lasagne on. Eikö nykyisin osata laskea annoksen hintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valmislasagnet on yleensä tehty jossain epäilyttävien ruokien maassa, kuten belgia, kiina, puola yms. että mieluummin kotona tehty
Missä ravintoloissa syöt? Nyt ei puhuttu kaupan valmislasagneista.
Puhuttiinpas.
Lue otsikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et osaa tehdä lasagnea itse! Itse tehty ja eineslasagne ovat ihan eri planeetalta!
Hyvin tehty lasagne on parhaimpia ruokia. Bolognesekastiketta haudutetaan pitkään ennen lasagnen kasaamista. Eineslasagne on vain jotain vatsantäytettä, huonoa sellaista.
Aikaa ja rahaa kuluu valtavasti. Lisäksi uunivuoan pesemisessä on iso työ.
(Edeltävä sisältö poistettu epäoleellisena)
Yhden uunivuoan peseminen, jos on sinulle iso työ, niin eiköhän se kerro kaiken sinusta!
Jamppa
No mitä se sitten kertoo hänestä (tuosta lainaamasi tekstin kirjoittajasta) sekä minusta (olen eri
Vaikutat melkoisen latvalaholta. Kirjoitat erittäin sekavasti ja täyttä sontaa. Lisäksi laitat naurettavasti nimimerkkisi viestin alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valmislasagnet on yleensä tehty jossain epäilyttävien ruokien maassa, kuten belgia, kiina, puola yms. että mieluummin kotona tehty
Missä ravintoloissa syöt? Nyt ei puhuttu kaupan valmislasagneista.
Puhuttiinpas.
Lue otsikko.
Lue itse aloitusviesti. Siinä kirjoitetaan nimenomaan valmisruoista kuten Lidlin valmislasagnesta. Ei ole kyse mistään ravintoloiden ruoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmislasagnessa on inhottava teollinen sivumaku, miksi se onkin niissä kaikissa se kauhea imelä paskamaku. Itse tehty on aina tosi hyvää. Ei ole edes kallis ruoka.
Valmislasange maksaa 3,79€/kg. Jos ostaa 10% naudan jauhelihaa lasangeen, niin pelkästään jo se jauheliha maksaa enemmän kuin valmislasange.
Mutta sillä samalla rahalla saa enemmän ja parempaa itse tekemällä kuin mitä valmis lasagne on. Eikö nykyisin osata laskea annoksen hintaa?
Kuinka paljon tarvitsee jauhelihaa, jotta voi valmistaa kilon lasangea? Kyllä siihen varmaan ainakin 400g jauhelihaa tarvitaan.
Syömäkelpoista valmislasagnea en oo vielä löytänyt. Sahajauholta maistuu kaikki. Omatekoinen on hyvää ja halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasagnea meillä syödään harvoin, mutta silloin ostan Lidlistä sen 4€ kilon paketin, koska se on valmiista parhaimman makuinen. Kaikki ne 300-400gramman lasagnet ovat yököttäviä.
En viitsi itse tehdä lasagnea, vaikka itsetehty onkin parempaa. Ainekset tulevat todella kalliiksi. Jauheliha 7€, Levypaketti 4€, juustoraaste 5€, rasvat ja mausteet. Itsetehdyssä lasagnessa on myös kaloreita huomattavasti enemmän.
Koko paketinko meinasit lasagnelevyjä yhteen lasagneen käyttää? Varmaan 12 kpl noita levyjä riittää yhteen vuokaan ja ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon tarvitsee jauhelihaa, jotta voi valmistaa kilon lasangea? Kyllä siihen varmaan ainakin 400g jauhelihaa tarvitaan.
Joo ainakin puolet pitää olla lihaa ja mielellään kobehärkää. Voit sit tutkia siitä valmislasagnesta onko siinäkin näin.
Mikä ihmeen viha joillakin on itse tehtyä ruokaa kohtaan? Miksi halveksutaan niitä jotka tekee itse ruoan? Kummallista jos joku oikeasti on tuota mieltä ja kummallista vaikka joku vain trollaisi. Tympeää tämä meno täällä palstalla nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ainakin puolet pitää olla lihaa ja mielellään kobehärkää. Voit sit tutkia siitä valmislasagnesta onko siinäkin näin.
Saksa ruoka ja raaka-aineet on 60% halvempaa kuin Suomessa. Sen takia Lidlin valmislasange on niin halpaa.
joku jankkaa nyt vain ärsyttääkseen tuota lasangea väärin kirjoitettuna. onko niin vaikeaa painaa se oikea kirjoitusasu mieleen, kun lukee uuden sanan? se on lasagne. ensin g, sitten n.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siinä itsetehdyssä on myös paljon enemmän sitä lihaakin myös silloin, Loput aineet ei sitten maksakaan juuri mitään.
Mahtaa olla muutenkin hyvää lasagnea, jos maksaa vain 3,79e/kg
Se on Saksassa tehty. Saksassa elintarvikkeet ja raaka-aineet ovat noin 60% Suomea halvempia. Sen takia Lidlin lasange on niin halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Syömäkelpoista valmislasagnea en oo vielä löytänyt. Sahajauholta maistuu kaikki. Omatekoinen on hyvää ja halvempaa.
Tämä. Jos ei ole aikaa tai taitoa niin syökää vaan eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Treenaavalle ihmiselle hyvä lounas. Helppo tehdä ja riittää useammallekin päivälle.
700g valmislasangea vain mikroon ja siihen päälle rasvatonta raejuustoa ja kasviksia. Se on hyvää treeniä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Maistoin kerran valmislasagnea ja totesin täysin syömäkelvottomaksi, maistui lähinnä jäteöljyltä. Itsetehty on miljoona kertaa parempaa.
Kun valmistetaan mahdollisimman pienessä ajassa, mahdollisimman halvalla ja mahdollisimman paljon, niin makuelämys ei voi olla kovin kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat melkoisen latvalaholta. Kirjoitat erittäin sekavasti ja täyttä sontaa. Lisäksi laitat naurettavasti nimimerkkisi viestin alkuun.
Jamppa
No eipä Sinulla älyn jättiläisellä ole varaa muiden kirjoitusten "sekavuutta" arvostella kun itse et osaa perustella omaa argumenttiasi mitenkään etkä tuossa yksinkertaisessa tölväisyssäsi kirjoittanut sanaakaan itse otsikon mukaisesta aiheesta: eipä Sinulla ainakaan ollut mitään annettavaa tähän keskusteluun.
Minä kysyin kaikilta noilta jäteöljyjen ja ulosteitten makujen erikoisasiantuntijoilta, miksi kaikki itse värkkääminen, yletön työnteko (jopa kotona!) ym. on niin tärkeää: osaatko siihen vastata mitään asiallista?
Ennen syksyn 2023 huonoa palstauudistusta / -heikennystä kirjoituskentän yhteydessä oli erikseen oma sarakkeensa johon sai kirjoittaa nimimerkin jos tahtoi: se ei ollut pakollinen, mutta jos siihen jonkun puumerkkinsä raapusti, se tuli "painettuun" viestiin palstalle nimenomaan kirjoituksen alkuun.
Nimimerkki tulee kirjoituksen alkuun myös kaikkien sanomalehtien internet-keskustelupalstojen yleisö- ja kommenttipalstoilla. Nimimerkin näkyminen tekstin alussa on normi.
Lue joskus jotain muutakin kuin tätä Vauva Aihe Vapaa -palstaa.
Jamppa
No hätänä on / ovat mm. että Lidlin lasagne on juuri sitä laadukasta ruokaa kohtuulliseen hintaan, ja toiseksi, minullakin on tiskikone, mutta täytyy sitä uunissa ollutta vuokaa silti vähän sutia ennen sinne koneeseen lykkäämistä ( ---> turhaa työtä) ja toiseksi, vaikka ei tarvitsisikaan, niin ei se vuoka kävele likaisena sinne koneeseen eikä myöskään puhtaana pois sieltä koneesta itse, ja nämäkin työt (---> turhaa työtä) voi välttää sillä, että ostaa hyvää valmislasagnea Lidlistä, tai mitä tahansa muuta valmisruokaa, tai syö aina puolenpäivän buffetissa jos raha riittää siihen.
Niin, miksi se yletön työn määrä ja vaivannäkö tässä lyhyessä elämässä on se korkein hyve jota joko Sinä tai joku muu tuossa kyseli tuolla "Mitä se kertoo Sinusta..." -lausellaan?
No, kertokaa nyt joko tuon kysymyksen esittäjä tai kuka tahansa muu, kun minä en tiedä, mutta te keittiö- ja kotityömyyrät ymmärrätte: mitä se sitten kertoo hänestä ja minusta kun emme pidä uunivuoan hinkkaamisesta ylitse kaiken muun tässä pienessä elämässä?