Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmislasange vs. itse tehty lasange

Vierailija
24.11.2024 |

Kumpi on parempi valmislasange vai itse tehty lasange? Lidlistä saa halvalla hyvää lasangea. Itse tehty lasange ei tule sen halvemmaksi ja sen valmistaminen vie paljon aikaa ja vaivaa.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valmislasagnet on yleensä tehty jossain epäilyttävien ruokien maassa, kuten belgia, kiina, puola yms. että mieluummin kotona tehty

Missä ravintoloissa syöt? Nyt ei puhuttu kaupan valmislasagneista.

Puhuttiinpas.

Lue otsikko.

Lue itse aloitusviesti. Siinä kirjoitetaan nimenomaan valmisruoista kuten Lidlin valmislasagnesta. Ei ole kyse mistään ravintoloiden ruoista.

Otsikko määrittää.

Vierailija
82/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyvää (syötäviä kyllä) valmislasagnea vielä löytänyt. Eli itse tehtynä tietenkin, tai ravintolassa, jossa tietää sen olevan hyvää. Yleensä ravintoloissakin lasagne on vähän heikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasange😂😂

Vierailija
84/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se maku ihan erilainen itsetehtynä. Vie kuitenkin aikaa sen tunnin, mutta toisaalta riittää usein useaksi päiväksi.

Vierailija
85/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lasange?

Vierailija
86/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty on todella paljon parempaa! Liiterin entinen lasagne oli ihan syötävää. Tämä uusi versio on hirveän rasvaista ja outo sivumaku, emme enää osta. Eli teen itse parempaa, oikaisen hieman valkokastikkeen teossa ja laitan tilalle sopivaa sulatejuustoa esim. Tomaattikastiketta keittelen pitkään ja hartaasti, maustan hyvin. On hyvää.

Vierailija
87/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmislasagnessa on inhottava teollinen sivumaku, miksi se onkin niissä kaikissa se kauhea imelä paskamaku. Itse tehty on aina tosi hyvää. Ei ole edes kallis ruoka.

Valmislasange maksaa 3,79€/kg. Jos ostaa 10% naudan jauhelihaa lasangeen, niin pelkästään jo se jauheliha maksaa enemmän kuin valmislasange.

Mutta sillä samalla rahalla saa enemmän ja parempaa itse tekemällä kuin mitä valmis lasagne on. Eikö nykyisin osata laskea annoksen hintaa? 

Kuinka paljon tarvitsee jauhelihaa, jotta voi valmistaa kilon lasangea? Kyllä siihen varmaan ainakin 400g jauhelihaa tarvitaan.

Miksi pitäisi valmistaa kilo lasagnea,valmista sitä vaikka neljälle hengelle ja vertaa hinta sitten. Reseptissä on henkilömäärä kuinka monelle riittää. 

Vierailija
88/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat melkoisen latvalaholta. Kirjoitat erittäin sekavasti ja täyttä sontaa. Lisäksi laitat naurettavasti nimimerkkisi viestin alkuun. 

Jamppa

No eipä Sinulla älyn jättiläisellä ole varaa muiden kirjoitusten "sekavuutta" arvostella kun itse et osaa perustella omaa argumenttiasi mitenkään etkä tuossa yksinkertaisessa tölväisyssäsi kirjoittanut sanaakaan itse otsikon mukaisesta aiheesta: eipä Sinulla ainakaan ollut mitään annettavaa tähän keskusteluun.

Minä kysyin kaikilta noilta jäteöljyjen ja ulosteitten makujen erikoisasiantuntijoilta, miksi kaikki itse värkkääminen, yletön työnteko (jopa kotona!) ym. on niin tärkeää: osaatko siihen vastata mitään asiallista?

Ennen syksyn 2023 huonoa palstauudistusta / -heikennystä kirjoituskentän yhteydessä oli erikseen oma sarakkeensa johon sai kirjoittaa nimimerkin jos tahtoi: se

Osaatko itse vastata mitään asiallista. Ihmeellistä jaarittelevaa sontaa kyllä osaat suoltaa. Olet täysin latvalaho.

Vierailija
89/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valmislasagnet on yleensä tehty jossain epäilyttävien ruokien maassa, kuten belgia, kiina, puola yms. että mieluummin kotona tehty

Missä ravintoloissa syöt? Nyt ei puhuttu kaupan valmislasagneista.

Puhuttiinpas.

Lue otsikko.

Lue itse aloitusviesti. Siinä kirjoitetaan nimenomaan valmisruoista kuten Lidlin valmislasagnesta. Ei ole kyse mistään ravintoloiden ruoista.

Otsikko määrittää.

No eikä määritä vi tun idiootti. Myös viesti luetaan. Lisäksi otsikosta jo tajuaa, että kyse on valmisruoasta eikä mistään ravintolan ruoasta.

Vierailija
90/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko itse vastata mitään asiallista. Ihmeellistä jaarittelevaa sontaa kyllä osaat suoltaa. Olet täysin latvalaho.

Jamppa

Itse olet ihan lanttu-b. Etkö osaa lukea?

Olen noissa aikaisemmissa puheenvuoroissa kirjoittanut mm. seuraavat lauseet - Sinulle siis uusintana:

- "Tymä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä." (Pahoittelut kirjoitusvirheestä: "Tymä" oli tietenkin tarkoitus olla "tyhmä".) ;

- (Lauseen alku poistettu) "Lidlin lasagne on juuri sitä laadukasta ruokaa kohtuulliseen hintaan" (Lauseen loppu poistettu).

Ole hyvä.

Lisäksi kysyin kaikilta einesten morkkaajilta, miksi heidän mielestään ihmisen pitää tehdä kaikki itse, mutta kukaan ei ole siihen vielä osannut vastata, et Sinäkään.

Ja edellisessä kirjoituksessasi aloit itse "jaaritella ihmeellistä sontaa" otsikon aiheen ohi nimimerkin paikasta palstakirjoituksissa, ja olit vielä siinäkin väärässä.

Mutta kokkaa, tiskaa ja hääri siellä keittiössäsi lisää: senhän Sinä toki osaat, vaikka lukeminen ja keskustelu eivät olekaan vahvinta osaamistasi.

Vierailija
91/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamppa

Itse olet ihan lanttu-b. Etkö osaa lukea?

Olen noissa aikaisemmissa puheenvuoroissa kirjoittanut mm. seuraavat lauseet - Sinulle siis uusintana:

- "Tymä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä." (Pahoittelut kirjoitusvirheestä: "Tymä" oli tietenkin tarkoitus olla "tyhmä".) ;

- (Lauseen alku poistettu) "Lidlin lasagne on juuri sitä laadukasta ruokaa kohtuulliseen hintaan" (Lauseen loppu poistettu).

Ole hyvä.

Lisäksi kysyin kaikilta einesten morkkaajilta, miksi heidän mielestään ihmisen pitää tehdä kaikki itse, mutta kukaan ei ole siihen vielä osannut vastata, et Sinäkään.

Ja edellisessä kirjoituksessasi aloit itse "jaaritella ihmeellistä sontaa" ot

Mene hoitoon vajaaälyinen latvalaho ja opettele siellä kirjoittamaan niin kuin ihmiset. Tuollaista sontaa jaksa lukea. Aika pipipää pitää olla jos pitää itse ruoan tekemistä jotenkin kummallisena asiana. Syö sä sitä einespaskaa jos haluat, mutta anna muiden syödä kunnollista ruokaa. Ei kuulu vittujakaan sulle mitä muut syö.

Vierailija
92/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamppa kuvittelee osaavansa keskustella vaikka jatkuvasti haukkuu niitä jotka tekee kotona itse ruoan. Siis miten tuosta voi päätellä yhtään mitään ihmisistä. :D On täysin normaalia elämää, että tehdään ruokaa itse. Se ei poista sitä etteikö voisi olla koulutettu, käydä töissä jne. Jampan tyyli halveksua jne. ei ole kyllä mitään keskustelua.

Vierailija
93/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu vittujakaan sulle mitä muut syö.

Jamppa

Tämän keskustelun aiheena on, kumpaa kirjoittajat suosivat, itsetehtyä vai valmista eineslasagnea - ellet ole sattunut huomaamaan - ja siksi kirjoitan aiheesta.

Kts. otsikko.

Opettele itse.

Vierailija
94/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamppa

Tämän keskustelun aiheena on, kumpaa kirjoittajat suosivat, itsetehtyä vai valmista eineslasagnea - ellet ole sattunut huomaamaan - ja siksi kirjoitan aiheesta.

Kts. otsikko.

Opettele itse.

Sä keskityt vain solvaamaan niitä jotka tekee itse ruoan. Valmisruoat on pahoja. Teen mielummin itse laadukasta ja hyvänmakuista ruokaa. 

Ymmärsitkö? 

Vierailija
95/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamppa

No vastataan nyt vielä noihin solvausväitteisiin vaikka tällä tavoin osittain myöntävästi, että koko keskustelu on pilalla ja enpä ole itsekään täysin syytön siihen.

En kuitenkaan ihan yksin syyllinen ole tähän kirjoittelun penkin alle menoon.

Solvasin epäasiallisesti toista kirjoittajaa ensimmäisessä kirjoituksessani, sivulla 1, alunperin kirjoitus nro 15, jossa nimittelin kommentin nro 1 (kun alustuskirjoitusta ei lasketa kommentiksi) kirjoittajaa "jätteeksi". Se oli primitiivireaktioni hänen kommenttiinsa, jossa hän ensin enempiä perustelematta luonnehti valmisruokaa samaksi aineeksi. Tuo kirjoitukseni näyttää olevan jo poistettukin, ja ihan hyvä niin.

Seuraavaksi ilmaisin kohtalaisen neutraalisti valmisruokien suosimiseni, ja perustelin näkemystäni hyvän keskustelukulttuurin mukaisesti, ajan- ja voimavarojen säästämisellä sekä vaivannäöltä välttymisellä.

Mutta sitten sieltä ahkeramman kansanosan sekä keskiluokan hillityn charmin puolelta alkoi tulla noita päättömiä jäteöljyn ja ulosteenmakujuttuja, enkä sitten enää minäkään jaksanut kovin tyylikkäästi stilisoida sanomisiani.

Lisäksi, olen yrittänyt kysyä ensin sangen rauhallisesti, miksi kaikenlaista luterilaista (?) ahkerointia sekä oma-aloitteisuutta jumaloidaan niin paljon - ensiksikin keittiössä, mutta myös laajemmin kaikilla muillakin elämänaloilla, mutta kukaan ei ole vastannut siihen mitenkään, joskin yksi kirjoittaja on alkanut solvata minua "latvalahoksi", kun julkean kyseenalaistaa keittiöahkeroinnin mielekkyyden: eipä kovin korkealentoista keskustelua häneltäkään.

Onko tämä helpolla pääsemisen sekä joutilaan löllöilyn maksimoinnin pyrkimys sellainen asia, että se kiukuttaa jotain tiettyä ihmistyyppiä niin, ettei tämän periaatteen ilmaisemisen jälkeen perusteleva keskustelu onnistu enää mistään muustakaan aiheesta?

Ja vielä viimeiseksi, yksi kirjoittaja kirjoitti kauan sitten jollekin muulle kuin minulle:

"Yhden uunivuoan peseminen, jos on sinulle iso työ, niin eiköhän se kerro kaiken sinusta!"

Ja koska asia koskee minuakin, olen yrittänyt kysyä tuon huudahduksen lausujalta - kuka lieneekään - mitä se sitten kertoo meistä jotka emme pidä tiskaamisesta, mutta hän ei ole vastannut huutoonsa.

Mutta en kysy häneltä enää samaa asiaa: ei tyhjä kannata.

Pidän valmislasagnesta ja inhoan kotitöitä. Ei siinä muuta.

Vierailija
96/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamppa

Puolassa on hyvät ja laadukkaat sapuskat. Ihan kursailematta olen syönyt ja hyvin olen voinut ja jaksanut.

No kivat sulle. Minä en ole tykännyt.

Vierailija
97/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamppa

Kts. otsikko.

Opettele itse.

Sä keskityt vain solvaamaan niitä jotka tekee itse ruoan. Valmisruoat on pahoja. Teen mielummin itse laadukasta ja hyvänmakuista ruokaa. 

Ymmärsitkö? 

Jos käyttää 23% sikanautajauhelihaa, rasvaista juustoa ja halvimpia lasangelevyjä, niin ei välttämättä niin laadukasta ruokaa ole.

Vierailija
98/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itsetehdystä enemmän. Minulla on joitain monen mielestä outoja makumieltymyksiä ja yksi niistä on se, että lasagnessa pasta jää hiukan al dente. Eli siinä pitää olla sen normaalin pehmeän lätkyn sijasta vähän purutuntumaakin. Lisäksi olen selleriallergikko ja taitaa kaikissa kaupan valmislasagneissa olla selleriä. kaikenlisäksi tykkään laittaa kaksi kerrosta lasagnelevyä jokaiseen kerrokseen (varmistan tällä myös purutuntuman). Ei saa sitäkään valmislasagnesta. Jauhelihaa en aina laita ollenkaan, vaan esin. tumma soijarouhe + tomaattipyre tai paseerattu tomaatti. Sipulitkin menee lasagneeni raakana, jotta nekin jäisivät ihan hitusen vaille täyttä kyspyyttä. Harmi, että niin harvoin tulee tehtyä lasagnea. Lasagnelevyjen hintaa on hilattu koko ajan korkeammaksi ja sitä vähemmän sitten itse sitä tekee. Ei ole sillä lailla kiinni rahasta, mutta sillä lailla on, että kun laitan yhteen vaivan ja rahan, niin ajattelen, että pidän tuota vain nykyisin erikoisherkkuna. Sitä tehdään vain kun on oikea ja syvällinen fiilis alkaa kokata. (en pidä ruoanlaitosta juurikaan, mutta lasagneen voin aina välillä intoutua)

Vierailija
99/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään itsetehdystä enemmän. Minulla on joitain monen mielestä outoja makumieltymyksiä ja yksi niistä on se, että lasagnessa pasta jää hiukan al dente. Eli siinä pitää olla sen normaalin pehmeän lätkyn sijasta vähän purutuntumaakin. Lisäksi olen selleriallergikko ja taitaa kaikissa kaupan valmislasagneissa olla selleriä. kaikenlisäksi tykkään laittaa kaksi kerrosta lasagnelevyä jokaiseen kerrokseen (varmistan tällä myös purutuntuman). Ei saa sitäkään valmislasagnesta. Jauhelihaa en aina laita ollenkaan, vaan esin. tumma soijarouhe + tomaattipyre tai paseerattu tomaatti. Sipulitkin menee lasagneeni raakana, jotta nekin jäisivät ihan hitusen vaille täyttä kyspyyttä. Harmi, että niin harvoin tulee tehtyä lasagnea. Lasagnelevyjen hintaa on hilattu koko ajan korkeammaksi ja sitä vähemmän sitten itse sitä tekee. Ei ole sillä lailla kiinni rahasta, mutta sillä lailla on, että kun laitan yhteen vaivan ja rahan, niin ajattelen, että pidän tuota v

niin ja valmisruoat ovat minun makuuni vielä liian suolaisiakin

Vierailija
100/113 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa valmislasagneissa se ns. liha on jotain jänteenpaloja yleensä. Kauheata paskaa siis. 

Kuten muissakin einesruuissa, samaa roskaa.