Valmislasange vs. itse tehty lasange
Kumpi on parempi valmislasange vai itse tehty lasange? Lidlistä saa halvalla hyvää lasangea. Itse tehty lasange ei tule sen halvemmaksi ja sen valmistaminen vie paljon aikaa ja vaivaa.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty on paljon parempaa. Lidlin lasagne ei ole edes hyvää. Poutun lasgane on melko hyvä mutta ei pärjää sekään itse tehdylle.
Lidlin kilon valmislasange on mielestäni todella hyvää, mutta 400g lasanget ovat järjestäen pahanmakuisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä keitän sitä bologneseä kolme päivää.
Siis haudutan kolme tuntia.
Vierailija kirjoitti:
valmislasagnet on yleensä tehty jossain epäilyttävien ruokien maassa, kuten belgia, kiina, puola yms. että mieluummin kotona tehty
Jamppa
Puolassa on hyvät ja laadukkaat sapuskat. Ihan kursailematta olen syönyt ja hyvin olen voinut ja jaksanut.
No tietenkin itse tehtyä eikä mitään teollista kuraa. En syö valmisruokia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa vs?
Googleta hyvä ihminen.
Treenaavalle ihmiselle hyvä lounas. Helppo tehdä ja riittää useammallekin päivälle.
Itse voin joskus syödä valmis lasagnea. Vieraille täytyy tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et osaa tehdä lasagnea itse! Itse tehty ja eineslasagne ovat ihan eri planeetalta!
Hyvin tehty lasagne on parhaimpia ruokia. Bolognesekastiketta haudutetaan pitkään ennen lasagnen kasaamista. Eineslasagne on vain jotain vatsantäytettä, huonoa sellaista.
Aikaa ja rahaa kuluu valtavasti. Lisäksi uunivuoan pesemisessä on iso työ.
(Edeltävä sisältö poistettu epäoleellisena)
Yhden uunivuoan peseminen, jos on sinulle iso työ, niin eiköhän se kerro kaiken sinusta!
Jamppa
No mitä se sitten kertoo hänestä (tuosta lainaamasi tekstin kirjoittajasta) sekä minusta (olen eri kirjoittaja) jos me emme viitsi tuhlata voimavarojamme turhaan hanttityöhön?
Onko se tiskiharjan sohiminen liejuisessa altaassa kovinkin älykäs toimi ja siitäkö ihminen saa paljonkin älyllis-kognitiivista tai taloudellista lisäarvoa?
Kuinkahan paljon rikkaampi elämä ihmisellä mahtaisi olla sekä aineellisesti että henkisesti jos onnistuisi kaiken tuollaisen joutavan äkseeraamisen karsimaan elämästään pois ja suuntamaan senkin vaivannäön johonkin oikeaan työhön josta saa jotain kaupallista tai kulttuurista hyötyä?
En toki sillä sano, ettäkö itsekään olisin onnistunut järjestämään elämäni niin ihanteellisesti, mutta eikö pyrkimys siihen sentään pitäisi olla hyve ja eikö sitä pitäisi edistää, sen uunivuoan sutimisen sijaan?
Toki, myönnän kyllä että hienoa väkeä te ("ylemmät"?) keskiluokkaiset olette: joku tuossa edellä on paskanmaun erikoiskokemusasiantuntija ja joku syö jäteöljyä jne, ja niin hienoille ihmisille ei valmislasagne kelpaakaan kun se ei ole syömäkelpoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valmislasagnet on yleensä tehty jossain epäilyttävien ruokien maassa, kuten belgia, kiina, puola yms. että mieluummin kotona tehty
Jamppa
Puolassa on hyvät ja laadukkaat sapuskat. Ihan kursailematta olen syönyt ja hyvin olen voinut ja jaksanut.
Saksassa tehdään paljon parempia einesruokia kuin muualla, koska saksalaiset ovat niin pedantteja. Sen takia se Lidlin lasange on niin hyvää.
Ihan syötäviä valmislasagnet ovat.
Ostan silloin tällöin Xtra lasagne bolognese 1 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et osaa tehdä lasagnea itse! Itse tehty ja eineslasagne ovat ihan eri planeetalta!
Hyvin tehty lasagne on parhaimpia ruokia. Bolognesekastiketta haudutetaan pitkään ennen lasagnen kasaamista. Eineslasagne on vain jotain vatsantäytettä, huonoa sellaista.
Aikaa ja rahaa kuluu valtavasti. Lisäksi uunivuoan pesemisessä on iso työ.
(Edeltävä sisältö poistettu epäoleellisena)
Yhden uunivuoan peseminen, jos on sinulle iso työ, niin eiköhän se kerro kaiken sinusta!
Jamppa
No mitä se sitten kertoo hänestä (tuosta lainaamasi tekstin kirjoittajasta) sekä minusta (olen eri kirjoittaja) jos me emme viitsi tuhlata voimavarojamme turhaan hanttityöhön?
Onko se tiskih
Siis mikä sulla on hätänä? Miksi et voi sietää sitä, että ihmiset haluaa syödä laadukkaasti ja tehdä itse ruokansa? Ei se ole sulta pois. Mulla ainakin on tiskikone joka pesee vuoat, ei tarvitse käsin pestä. Mä nautin ruoanlaitosta ja teen hyviä ruokia. Ei valmisruoat ole mitään verrattuna hyvään itse tehtyyn ruokaan. Ihan kylmä tosiasia.
Onko se Julian Lasange taas tehnyt jotain?
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty on parempaa ja tietää mitä syö, siksi hintaero !.
Valmiiksi tehty ravintolalasagne hakkaa amatöörien kotiviritykset.
Vierailija kirjoitti:
Missä ravintoloissa syöt? Nyt ei puhuttu kaupan valmislasagneista.
Riippuu kokkaajasta. Jokut osaa tehda hyvää ruokaa, jotkut ei
Just oon tekemässä pitkän kaavan mukaan, eli oikea bolognesekastike ( selleriä, porkkanaa jne) ja valkokastike. Kastike hautuu parhaillaan vielä saa noin tunnin olla.
Lasagnea meillä syödään harvoin, mutta silloin ostan Lidlistä sen 4€ kilon paketin, koska se on valmiista parhaimman makuinen. Kaikki ne 300-400gramman lasagnet ovat yököttäviä.
En viitsi itse tehdä lasagnea, vaikka itsetehty onkin parempaa. Ainekset tulevat todella kalliiksi. Jauheliha 7€, Levypaketti 4€, juustoraaste 5€, rasvat ja mausteet. Itsetehdyssä lasagnessa on myös kaloreita huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ravintoloissa syöt? Nyt ei puhuttu kaupan valmislasagneista.
Puhuttiinpas.
Höpö, höpö!