Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkistin työeläkeotteeni ja järkytyin. Alin eläkeikä melkein 68 vuotta!!!! 68!

Vierailija
23.11.2024 |

Nykyinen eläkejärjestelmä on aivan kohtuuton muita kuin eläkkeellä jo olevia kohtaan. Työelämässä pitäisi jaksaa 68-vuotiaaksi! Ja se on ALIN MAHDOLLINEN eläkeikä. Minua nuorempien alimmat eläkeiän nousee vielä tästäkin korkeammaksi.

Nykyajan pullamössömummot jää eläkkeelle jo 63-vuotiaana. 

Heille se on edes mahdollista. Ennustan, että koko pyramidi tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, ennen kuin minä edes 60 vuotta täytän (n. kaksi vuosikymmentä siihen menee), ja mitään eläkkeitä ei meidän sukupolvelle enää ole.

Että pistää vihaksi.

Kommentit (535)

Vierailija
261/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä on vihasi kohde, vai onko sitä?

Tietenkin olen vihainen. Koko eläkejärjestelmä on pieraistu kasaan täysin epärealistisilla kuvitelmilla mm. siitä, että työn tuottavuus kasvaa ikuisesti, ja väestörakenne pysyy suotuisana (1 eläkeläinen per 7 työntekijää). Ja kun on käynyt ilmeiseksi, että nämä ei ole muuttumattomia luonnonlakeja, suuntaa ei ole pystytty muuttamaan. Järjestelmää ei ole osattu ja uskallettu korjata tarpeeksi ja ajoissa. 

Hieman on aina siepannut myös kaikki järjestelmän rukkaamisen kohtuuttomat siirtymäajat. Esim. eläkeiän nostossa. Eläkeikää on hivutettu ylöspäin ikäluokka kerrallaan. 

Minusta kaikki muutokset pitäisi tehdä niin, että ne tulee voimaan välittömästi ja samanlaisena kaikille. Mä voin jäädä eläkkeelle seittemänkymppisenä minimieläkkeellä joo, m

Minimieläke on 970 netto kuukaudessa, ei mene veroa. 

Ja 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä. 

Vierailija
262/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä on vihasi kohde, vai onko sitä?

Voin vastata ap:n puolesta. Heti kun nähtiin syntyvyyden lasku suurten ikäluokkien jälkeen, olisi pitänyt alkaa sopeuttaa ja muokata järjestelmää. Mielellään 30 vuotta sitten, viimeistään 20 vuotta sitten. Pientä näpertelyä on lähinnä tehty ja nostettu jatkuvasti eläkemaksuja työssäkäyviltä - jotka ei itse enää todennäköisesti hyödy samasta systeemistä kun ei voida enää ylläpitää sitä. 

Hyvä vastaus, käsitit täysin mitä ajan takaa! Itse vastasin tähän aiemmalla sivulla näin:

Koko eläkejärjestelmä on pieraistu kasaan täysin epärealistisilla kuvitelmilla mm. siitä, että työn tuottavuus kasvaa ikuisesti, ja väestörakenne pysyy suotuisana (1 eläkeläinen per 7 työntekijää). Ja kun on käynyt ilmeiseksi, että nämä ei ole muuttumattomia luonnonlakeja, suuntaa ei ole pystytty muuttamaan. Järjestelmää ei ole osattu ja uskallettu korjata tarpeeksi ja ajoissa. 

Hieman on aina siepannut myös kaikki järjestelmän rukkaamisen kohtuuttomat siirtymäajat. Esim. eläkeiän nostossa. Eläkeikää on hivutettu ylöspäin ikäluokka kerrallaan. 

Minusta kaikki muutokset pitäisi tehdä niin, että ne tulee voimaan välittömästi ja samanlaisena kaikille. Mä voin jäädä eläkkeelle seittemänkymppisenä minimieläkkeellä joo, mutta ainoastaan jos tämä vaatimus koskee kaikkia muitakin. Ei tunnu reilulta että naapurin mummo sai jäädä viime vuonna 64.5-vuotiaana eläkkeelle, matkustelemaan ja nauttimaan säästöistään.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää makkaraa& ranskalaisia köyhät! Ai niin unohdin ihan että syöttekin kun siltä näytättekin

Vierailija
264/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa eli rahasto riittää 7 vuotta. 

Mene s**tanan pummi töihin niin riittää pitempään jaettavaa,

Itse asiassa paikallinen sopiminen laskee palkat ja tulee potkulaki. 

Eli rahat ei välttämättä kohta riitä enää eläkkeisiin. 

Vierailija
265/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstan ininä alentaa eläkeikää? Ihanko totta?

Saa näistä keskustella, jospa porukka herää tähän pyramidihuijaukseen ja alkaa vaatia muutosta alkaen nyt maksussa oleviin ökyeläkkeisiin. Tai samat säännöt kaikille sukupolville: sama eläkeikä, sama superkarttuma jne. Jos ei ole varaa, niin kaikilta (nykyiset ja tulevat) pois! Tasapuolinen kohtelu on reilua ja oikeudenmukaista. 

Harvalla on mitään ökyeläkkeitä. Jo maksussa olevia eläkkeitä ei tietenkään voi poistaa; tuleviin voi vaikuttaa esim. äänestämällä. Miten muutettaisiin "säännöt" taannehtivasti?

Vierailija
266/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos joku osakkaista jättää rahoitusvastikkeensa maksamatta, taloyhtiön lainaan liittyvät velvoitteet on kuitenkin hoidettava. Tällöin maksut kaatuvat muiden osakkaiden maksettaviksi siitä huolimatta, että olisi oman osuutensa jo maksanut."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

Eläkeläiset pääsevät pian maksamaan pätkä ja osa-aikatyötä tekevien yhtiölainoija ja vastikkeita. Tammikuussa ei saa enää yleistä asumistukea omistusasuntoon. 

Vierailija
267/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 netto eläkettä saava mummo pääsee kohta maksamaan naapuriensa yhtiölainoja ja vastikkeita. 

Vierailija
268/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa eli rahasto riittää 7 vuotta. 

Mene s**tanan pummi töihin niin riittää pitempään jaettavaa,

Itse asiassa paikallinen sopiminen laskee palkat ja tulee potkulaki. 

Eli rahat ei välttämättä kohta riitä enää eläkkeisiin. 

Sehän tässä on taustalla. Hallituksem kaikki toimet tähtää siihen että veroja ja eläkemaksuja ei kojhta enää maksa juuri kukaan. Voidaan siis lakkauttaa "hyvinvointipalvelut" kun niitä ei kustanna kukaan.

Konkurssipesä putsataan tyhjäks, valtion omaisuus myydään. Rahat jaetaan tervesyyrityksille ja orpon leikkijunhankkeelle.

Tätä on kai haluttu kun näin on äänestetty.

Olisi vaan kiva tietää että miten persut ja kokkarit ITSE hyötyy tästä? Vihaako ne Suomea tosiaan näin paljon.

Vierailija
269/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meidän jo eläkkeellä olevien vika ettei nuoremmat sukupolvet tee enemmän uusia veronmaksajia.

Ei tänne aleta väsäämään lapsia eläkeläisten lypsylehmiksi. Itse teen töitä omien lasteni tulevaisuuden eteen, mutta joudun pakotettuna elättämään siinä sivussa 1.6 miljoonaa eläkeläistä. Jospa av:lle kirjoittelun sijaan menet töihin ja elätät itsesi sen sijaan, että kuppaat rahat työssäkäyviltä! Eläkemaksustani menee 98.5 % heti maksuun, 1.5 % rahastoon / itselleni. Revi siitä!

Ettäkö eläkeläiset töihin? Kuka/mikä taho edes harkitsisi ottavansa työhön kremppaisen vanhuksen?

Vierailija
270/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle palkkatukityöpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista 

Aha. Ei työkkäri ainakaan minulle ole onnistunut palkkatuki- tai muutakaan työpaikkaa hommaamaan. Viime työkeikat on löytyneet suhteilla eli vanhoja tuttuja työpaikkoja. Palkkatuki mahdollistaa paremman palkan, aika outo tuki muuten, jos on töitä niin työntekijä löytyy kyllä ilman mitään tukiakin.

Vierailija
271/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset 80 vuotiaat, niiltä pitäisi leikata eläkkeet pois. Saavat 3000-4000 e kk. Ja valittavat kaikesta.

Älä viitti. Saat tappokompanjsn  niskaan tuollaisista mielipiteistä. Itse kerran ehdotin että eläkeläisille voisi olla pienempi TT tuki kun kustannukset oikeasti vähän pienemmät. Edellyttää toki sitä että ihan kaikki lääkärin tarpeelliseksi katsomat hankinnat teseptivapaita juttuja myöten otettaisiin kuluna huomioon. 

Tuollaisisra mielipiteistä jolu haluaisi ehkä jopa tappaa tai ainakin kostaa törkyrikoksia!

Missä ihmidyys, , missä lämpö. Sherlock siis kysyisin rikoksen tekijöiltä. 

Vierailija
272/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä suomalaista keskustelua että nyt kansa alkaa vihaamaan jo olemassa olevien eläkeläisten eläkkeitä. Suomalainen selkäänpuukotusmentaliteetti nostaa päätään. Kun ei niitä poliitikkoja kuitenkaan saa vastuuseen tahallisesta talouden tuhoamisesta niin vihakadehditaan sitten vaikka naapuria.

Vierailija
273/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin näin jo vuosikymmen sitten, lähinnä sain vihaista sähinää aikaiseksi. Hoitoalalla.

Itse olen toiselta ammatiltani ekonomi kansantaloudesta. No pidänpä turpani kiinni, noilta menee päivänselvä fakta täysin yli hilseen.

Minä olen kasannut tätä jäsentymätöntä kiukkua eläkepyramidihimmeliä kohtaan parikymmentä vuotta. Lukiolaisena parikyt vuotta sitten luin Hesarista uutisen silloisesta uudistuksesta, jossa eläkeikää alettiin hivuttaa pikkuhiljaa ylöspäin, mutta siirtymäaika oli niin pitkä, että se käytännössä vaikuttaa niin pitkällä aikavälillä, että suuret ikäluokat ehti eläkkeelle tätä ennen, ja nuoret jatkaa töissä hautaan/työkyvyttömyyteen asti. Kukaan kavereistani ei silloin välittänyt kuunnella..

Nyt se oikeasti konkretisoituu, kun ois vielä 30 vuotta tätä raskasta puurtamista edessä, ei helv---.

-AP

Mikä jonnea kiukuttaa? Sekö kun joutuu nousemaan töihin aamulla? Niin kuule on nousseet nykyiset eläkeläisetkin. Tiedätkö muuten, he joutui nousemaan töihin mennäkseen kuutena päivänä viikossa koska lauantai oli tavallinen työpäivä. Lomia ei ollut yhtä runsaasti kuin nykyään jne. Listaa voisi jatkaa pitkään. Sotien jälkeen oli todella tiukkaa eli nykyiset eläkeläiset oppi jo lapsuudessaan elämään vähällä. Suurin osa jatkanut samaa läpi työelämän ja eläkkeellä. sinä voit vaikuttaa omaan tulevaisuuteesi. Kukaan ei estä sua säästämästä itsellesi esimerkiksi rahastoihin mukavaa pesämunaa eläkepäiviä varten. Kun aloitat nyt olet miljonääri 20v kuluttua. 

Pitää vielä kysästä että miten olet laskenut omilta vanhemmiltasi saamasi perinnön  tähän yhtälöön? ai mutta eihän siitä saa puhua kun sotkee muuten hyvän uhriutumisnarratiivin.

Vierailija
274/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että eläkeikä on noussut, niin katsokaapa kuinka paljon tulette saamaan eläkettä. Vihjeenä antaisin, että kannattaa jo opetella viljelemään omaa pottu- ja kaalimaata kuten itänaapurissa.

Vierailija
275/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman suurin puhallushan suomalainen eläkejärjestelmä on. Suuret ikäluokat putsasivat pajatson ja jättivät lapsilleen tyhjän käden.

Ryöstäjiä koko porukka.

Vierailija
276/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1200 netto eläkettä saava mummo pääsee kohta maksamaan naapuriensa yhtiölainoja ja vastikkeita. 

Niin ne keillä omistusasunto. Köyhällä on vain vuokra tai ASO. 

Vierailija
277/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 2 vuodessa maan talous saadaan tällaiseen jamaan? Marinin lopettaessa oli 75% työllisyys ja kansalaisetn usko talouteen vahva. Uskallettiin kuluttaa ja ottaa velkaa.

Vankilaan koko nykyinen hallitus maanpetoksesta.

Vierailija
278/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta. 

Vierailija
279/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeinta on ettet juurikaan eläkemaksuilla kartuta eläkettäsi, vaan se siirretään ed. sukupolven eläkkeisiin vähennettynä vakuutusyhtiön kuluilla ym. maksuilla. 

Jos maksut menisi pakolliselle omalle sijoitustilille edes 30-40%, eläke olisi paljon suurempi, ja yht.kuntakin saisi enemmän veroja.

Vierailija
280/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyajan pullamössömummot jää eläkkeelle jo 63-vuotiaana. "

Vuodesta 1962 eteenpäin syntyneillä alin mahdollinen eläkeikä on 65 v ja se kasvaa elinikäodotteen mukaan.

Pullamössömummoista puhuminen osoittaa miten lapsekas ja mustavalkoinen ajattelumaailmasi on. Elämässä menestyminen vaatii sitä, että opit katsomaan asioita laaja-alaisemmin.

Jo tällä hetkellä nuorten on vaikea päästä työelämään ja ei sitä tavoitetta ainakaan tule helpottamaan se, jos vanhemmat ikäluokat jatkavat työelämässä. Pitää myös muista se, että mitä pidemmälle ajassa taaksepäin mennään, sitä kovempaa se lapsuus ja nuoruus on ollut, kun ei ole ollut yhteiskunnan turvaverkkoja. Sinun huolettoman ja turvatun lapsuutesi on mahdollistanut näiden nyt näiden eläkkeellä olevien pullamössöjen kova työ ja sinä arvostat sitä keskisormen verran? Ei näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi