Tarkistin työeläkeotteeni ja järkytyin. Alin eläkeikä melkein 68 vuotta!!!! 68!
Nykyinen eläkejärjestelmä on aivan kohtuuton muita kuin eläkkeellä jo olevia kohtaan. Työelämässä pitäisi jaksaa 68-vuotiaaksi! Ja se on ALIN MAHDOLLINEN eläkeikä. Minua nuorempien alimmat eläkeiän nousee vielä tästäkin korkeammaksi.
Nykyajan pullamössömummot jää eläkkeelle jo 63-vuotiaana.
Heille se on edes mahdollista. Ennustan, että koko pyramidi tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, ennen kuin minä edes 60 vuotta täytän (n. kaksi vuosikymmentä siihen menee), ja mitään eläkkeitä ei meidän sukupolvelle enää ole.
Että pistää vihaksi.
Kommentit (535)
Eläkesysteemi on aikamme suurin pyramidihuijaus. Nykyiset eläkeläiset nettoaa ja työntekijät häviää. Näinhän se menee.
Tuon vuoksi en ole ikinä ymmärtänyt niitä jotka stressaavat jostain eläkkeestä. Lasten ollessa vauvoja juostaan jo takaisin töihin koska eläke.. Huoh. Itse opiskelen ja käyn osa-aikaisesti töissä, lasten loma-ajat ja kesät olen pääasiassa kotona. Rahaa saan tuista, osingoista ja osa-aikatöistä, elämä on rentoa ja mukavaa NYT eikä joskus eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon vuoksi en ole ikinä ymmärtänyt niitä jotka stressaavat jostain eläkkeestä. Lasten ollessa vauvoja juostaan jo takaisin töihin koska eläke.. Huoh. Itse opiskelen ja käyn osa-aikaisesti töissä, lasten loma-ajat ja kesät olen pääasiassa kotona. Rahaa saan tuista, osingoista ja osa-aikatöistä, elämä on rentoa ja mukavaa NYT eikä joskus eläkkeellä.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Ja toimeentulotukeen tulee työvelvoite https://yle.fi/a/74-20043998
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa kumpaakaan eli ei vaikuta minuun millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025 ja siinä maksimi on 260 eikä sitä saa kesäkuukausina.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella sukupolvella on omat ongelmansa. Teillä tuo lasten teko ja joillakin muilla rintamalla olo.
Ai boomerit ovat olleet rintamalla vauvoina taistelemassa. Kyllä niillä on ollut sentään rankkaa.
Joo aikamoista vittuilua. Kukaan täällä kirjoittava ei ole rintamalla ollut, aika heikko esitys. Ja jokainen sodan jälkeen syntynyt ikäluokka on itse tehnyt todella vähän lapsia. Jokainen ikäluokka edellistä pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meidän jo eläkkeellä olevien vika ettei nuoremmat sukupolvet tee enemmän uusia veronmaksajia.
Ei tänne aleta väsäämään lapsia eläkeläisten lypsylehmiksi. Itse teen töitä omien lasteni tulevaisuuden eteen, mutta joudun pakotettuna elättämään siinä sivussa 1.6 miljoonaa eläkeläistä. Jospa av:lle kirjoittelun sijaan menet töihin ja elätät itsesi sen sijaan, että kuppaat rahat työssäkäyviltä! Eläkemaksustani menee 98.5 % heti maksuun, 1.5 % rahastoon / itselleni. Revi siitä!
Eläkeläiset ovat rahansa ansainneet.
Älä puhu paskaa.
Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten.
Miten tuo nyt liittyy mihinkään? Luuletko, että kaikki nykyiset eläkeläiset ovat olleet ansiosidonnaisella 90-luvulla?
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025 ja siinä maksimi on 260 eikä sitä saa kesä
En saa minkäänlaista asumistukea, ei vaikuta minuun tuo.
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa vuodatusta kakaroilta,aivan oikein että eläkkeitä ole olemassa kun teidän aika koittaa,syökää valoa jääkaapista.
Näin on, sitä saa mitä tilaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025 ja siinä maksimi on 260 eikä sitä saa kesä
Näinhän se oli ennenkin, esim. 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meidän jo eläkkeellä olevien vika ettei nuoremmat sukupolvet tee enemmän uusia veronmaksajia.
Ei tänne aleta väsäämään lapsia eläkeläisten lypsylehmiksi. Itse teen töitä omien lasteni tulevaisuuden eteen, mutta joudun pakotettuna elättämään siinä sivussa 1.6 miljoonaa eläkeläistä. Jospa av:lle kirjoittelun sijaan menet töihin ja elätät itsesi sen sijaan, että kuppaat rahat työssäkäyviltä! Eläkemaksustani menee 98.5 % heti maksuun, 1.5 % rahastoon / itselleni. Revi siitä!
Eläkeläiset ovat rahansa ansainneet.
Älä puhu paskaa.
Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten.
Siis häh.
No, todellakin nykyiset eläkeläiset on olleet ansiosidonnaisella jo 1990-luvulla.
Moni asfalttimies on ollut kaikki talvet ansiosidonnaisella.
Ja 1990-luvulla oli paha lama ja työttömiä tuli ovista ja ikkunoista
Vierailija kirjoitti:
mikä on vihasi kohde, vai onko sitä?
Voin vastata ap:n puolesta. Heti kun nähtiin syntyvyyden lasku suurten ikäluokkien jälkeen, olisi pitänyt alkaa sopeuttaa ja muokata järjestelmää. Mielellään 30 vuotta sitten, viimeistään 20 vuotta sitten. Pientä näpertelyä on lähinnä tehty ja nostettu jatkuvasti eläkemaksuja työssäkäyviltä - jotka ei itse enää todennäköisesti hyödy samasta systeemistä kun ei voida enää ylläpitää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sota loppui 1944 eli tuskin on moni ollut rintamalla.
Viimeinen sotaan ehtinyt ikäluokka syntyi 1927. Eli silloin syntynyt oli sodan loppuvaiheessa 17-vuotias ja ehti vielä mukaan. (Silloin ei tarvinnut olla 18-v.)
Nyt ikää on siis 97 vuotta. No toki on teoriassa mahdollista, että 97 vuotias veteraani tai lotta kirjoittelee vauvapalstalle ja haukkuu nuorempia sukupolvia, mutta en jotenkin usko.
Missä asfalttimiehet on?
Onko ne ansiosidonnaisella Thaimaassa tai kotona?
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä. Kyllä töissä ehtii käydä. Lapset sen sijaan on pieniä vain lyhyen aikaa. Jos eskariin asti pitää yhden kotona, niin vain 6 vuotta olisi kotonaoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa vuodatusta kakaroilta,aivan oikein että eläkkeitä ole olemassa kun teidän aika koittaa,syökää valoa jääkaapista.
Näin on, sitä saa mitä tilaavat.
Niin no, ei ole rahaa vanhusten hoitoonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se oli silloinkin kun itse opiskelin 90-00-lukujen taitteessa. Töillä ja lainalla silloinkin elämä opiskellessa kustannettiin.
Vierailija kirjoitti:
Eläkesysteemi on aikamme suurin pyramidihuijaus. Nykyiset eläkeläiset nettoaa ja työntekijät häviää. Näinhän se menee.
Se huijaus siinä on oikeasti tuo 260mrd rahavuori jota vakuutusyhtiöt ja lahjotut poliitikot suojelee. Sillä ei ikinä tulla maksamaan eläkkeitä. Jossakin vaiheessa keksitään konsti "hävittää" se kokonaan.
Veikkaan että se "liitetään" johonkin eurooppalaiseen rahastoon ja sen jälkeen sen jälkiä ei voi seurata kukaan.
Ajatelkaa että sen 260mrd sijoitusiomaisuuden pelkät "hallinnointikulut" on puoli miljardia vuodessa. Ihan helposti yksi eläkevakuutusyhtiö riittäisi mutta korpit vahtii että ei onnistu sekään säästö.
Suomessa on useampi "eläkeyhtiö" ja kaikki ne kahmii niitä rahoja minkä ehtii. Voidellut poliitikot hymyilee turpa tukossa ja koko asiasta ei edes saa puhua.
Aivan selvää korruptio paskaa
Lapsien teko tosiaan loppui 70-luvulla eli ne sodan jälkeen syntyneet lopettivat sen. Jos joku sen ikäinen syyttelee tästä niin tekivät itse ihan saman.