Naiseus - en jaksa
Täysin lohdutonta on elämä pmdd:n kanssa. Reilu kaksi viikkoa kuukaudesta on liian vaikeaa. Lisäksi kivut ja viikon vuoto. Ahdistusta, raivoa, katkeruutta. Kaikki apu kokeiltu, haitat liian suuria koska herkkä keinohormoneille myös. Muutenkin raivostuttaa "tasa-arvo", kuinka paljon naiseus maksaa gynekologikäynteineen, rintaliiveineen, kk-suojineen, kipulääkkeinen, vuodon hillitsemislääkkeineen jne. Enkä edes nyt puhu synnyttämisestä.
Tuntuu, että ketään ei kiinnosta. Aihe on tabu. Olen niin vihainen että haluaisin luovuttaa.
Kommentit (167)
Ylipaino ja rasvamaksa syynä. Silloin menee hormonit sekaisin.
Sukupuolenvaihdos mieheksi. Tadaa, punainen matto avautuu , miljoonat virtaa automaattisesti pankkitilillesi ja elämä se on kuin silkkiä vaan
Laihduta ja hanki masennuslääke.
Vihaiset ihmiset joutavatkin pois meidän kivojen ihmisten keskuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukupit on myös syvältä. Kuka laittaa muovia kehon sisään? Mikromuovit leviää verenkiertoon ja aiheuttaa sairauksia. Ja sitten kuukupittajat joutuu keittelemään verisiä muovikuppejaan joka kerran jälkeen. Käyttäkää naiset tamponeja, kuukupit, siteet ja kestositeet roskiin.
Tuoreen tutkimuksen mukaan Euroopassa ja Yhdysvalloissa myytävissä tamponit sisältävät muun muassa lyijyä ja arseenia.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/11ff35a6-a321-4093-ba6a-4fdca…
Ei kuukuppia tarvitse joka kerran käytön jälkeen keittää. Muoveissakin on eroa, kuukupit, muut terveydenhoitotuotteet ja tutipullot länsimaissa on eri juttu kuin joku temukrääsä.
Minä en ole keittänyt kuukuppiani enää vuosiin. Kun hankin sen noin 10 v sitten uskoin kaikkia ohjeita ja keitin kuppiakin ahkerasti. Myöhemmin kuitenkin tajusin, että se oli turhaa ja siitä lähtien olenkin vain pessyt kupin saippualla ja vedellä. Ihan hyvin on riittänyt pitämään sen puhtaana.
Oon joutunut käymään gynellä esim. poikkeavan HPV-Papan takia vaikka mun koko elämän seksikumppanit on helposti yhden käden sormilla laskettavissa.