Naiseus - en jaksa
Täysin lohdutonta on elämä pmdd:n kanssa. Reilu kaksi viikkoa kuukaudesta on liian vaikeaa. Lisäksi kivut ja viikon vuoto. Ahdistusta, raivoa, katkeruutta. Kaikki apu kokeiltu, haitat liian suuria koska herkkä keinohormoneille myös. Muutenkin raivostuttaa "tasa-arvo", kuinka paljon naiseus maksaa gynekologikäynteineen, rintaliiveineen, kk-suojineen, kipulääkkeinen, vuodon hillitsemislääkkeineen jne. Enkä edes nyt puhu synnyttämisestä.
Tuntuu, että ketään ei kiinnosta. Aihe on tabu. Olen niin vihainen että haluaisin luovuttaa.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroppani ja naiseuteni on antanut minulle kaksi aivan ihanaa lasta ja olen siitä niin ylpeä!
Onhan se mieskin saanut ne lapset ja vain seksiä tarvitsi hänen harrastaa...
Naiset kirjaimellisesti valmistavat lapset kohduissaan. Mies ruikkaisi vain ja pyyhki elimensä verhoon. Miehet voisi poistaa perheistä. :)
Oletko feministi vai yh-mamma? Mistä kumpuaa naisen miesviha?
T: nainen, joka ei vihaa miehiä, mutta vihaa miehiä vihaavia naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Fyysisiä ja psyykkisiä oireita ei pysty täysin ehkäisemään, mutta ravinnon avulla oireita voi vähentää. Terveelliset elämäntavat, itsestä huolehtiminen, suositusten mukainen ruokavalio, liikunta ja painonhallinta ovat tärkeitä jokapäiväisiä asioita.
Alkoholin käytön, tupakoinnin, sokerin ja suolan vähentäminen ovat tärkeitä asioita.
Liittyykö tämä nyt nimenomaisesti ap:n sairauteen? Jollain ruokavaliolla ei ole ollut vaikutusta ainakaan menkkakipuihin 30 vuoden kokemuksella, johon mahtuu monenlaisia ajanjaksoja. Se, että terveelliset elämäntavat parantavat yleistä hyvinvointia lienee aika itsestään selvää.
Elintavat liittyy kaikkiin sairauksiin. Esim liikunta lievittää
Okei. Seuraavan kerran, kun sulla on joku kipu, niin ethän vain tuskaile sitä, vaan muista oma ohjeesi. Hoidoksi riittää, että pidät vain mielessäsi, että kipu voisi olla pahempikin, jos käyttäisit enemmän suolaa ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysisiä ja psyykkisiä oireita ei pysty täysin ehkäisemään, mutta ravinnon avulla oireita voi vähentää. Terveelliset elämäntavat, itsestä huolehtiminen, suositusten mukainen ruokavalio, liikunta ja painonhallinta ovat tärkeitä jokapäiväisiä asioita.
Alkoholin käytön, tupakoinnin, sokerin ja suolan vähentäminen ovat tärkeitä asioita.
Liittyykö tämä nyt nimenomaisesti ap:n sairauteen? Jollain ruokavaliolla ei ole ollut vaikutusta ainakaan menkkakipuihin 30 vuoden kokemuksella, johon mahtuu monenlaisia ajanjaksoja. Se, että terveelliset elämäntavat parantavat yleistä hyvinvointia lienee aika itsestään selvää.
Elintavat liit
Okei. Seuraavan kerran, kun sulla on joku kipu, niin ethän vain tuskaile sitä, vaan muista oma ohjeesi. Hoidoksi riittää, että pidät vain mielessäsi, että kipu voisi olla pahempikin, jos käyttäisit enemmän suolaa ja sokeria.
Älä jaksa olla lapsellinen. Oletko antanut elintavoille edes mahdollisuutta? Viinilasi kädessä on kivempi uhriutua kuin pitää itsestään huolta?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen poistanut lähipiiristäni valittavat ihmiset. Voin nykyään paremmin.
Sama juttu! Yksi on vielä työn alla, mutta se ei ole nyt viikkoon soittanut, joten hyvältä näyttää. Ja yhtä ei voi poistaa, kun on liian läheistä sukua. Mutta kaikki mahdolliset pois. Jotkut poistuvat ihan sillä, kun sanoo, ettei jaksa jatkuvaa valittamista. Suutahtavat eivätkä enää pidä yhteyttä.
En ole ap. Minulla on hyvät elintavat, mutta silti ajoittain menkkakivut ovat lähes sietämättömiä. Elämäntavoilla ei ratkaista kaikkea. Ilmeisesti lähipiirissäsi ei ole ollut vakavia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap. Minulla on hyvät elintavat, mutta silti ajoittain menkkakivut ovat lähes sietämättömiä. Elämäntavoilla ei ratkaista kaikkea. Ilmeisesti lähipiirissäsi ei ole ollut vakavia sairauksia.
Ota kipulääke. Valittaminen on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroppani ja naiseuteni on antanut minulle kaksi aivan ihanaa lasta ja olen siitä niin ylpeä!
Naiset kirjaimellisesti valmistavat lapset kohduissaan. Mies ruikkaisi vain ja pyyhki elimensä verhoon. Miehet voisi poistaa perheistä. :)
Sä vihaat kaikkia naisia. Oletko feministi vai yh-mamma, mitä toi on ellei naisvihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintavat liit
Mitä sinäkin luulet muiden kivuista tietäväsi?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku väittänyt, että elintavat ratkaisee kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kipulääke. Valittaminen on turhaa.
Niin otankin, tietenkin. Lopeta valittamisesta valittaminen, se on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Okei, elintavoista ei kannata välittää kun ne ei ratkaise kaikea? Voi ottaa asenteen ettei kannata tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä vihaat kaikkia naisia. Oletko feministi vai yh-mamma, mitä toi on ellei naisvihaa?
En vihaa, tietääkseni kaikki naiset eivät vihaa miehiä. On lähipiirissä ihan normaaleja naisellisia mukavia naisia, joita ei tarvitse vihata. Joskus tuttavapiiriin kuului muutama feministi, olivat masentuneita ja naama norsunvitulla tosi usein. Valittivat kaikesta. Miehiä haukkuivat. Toinen taitaa edelleen olla neitsyt, liekö siitä kumpuaa pohjimmiltaan viha kun ei ole miestä saanut.
Olen tasa-arvon kannattaja ja omasta halusta lapseton. Ihana MIES rinnalla.
Ymmärrän. Itselläni oli vaikea nuoruus ja meni kai hormonituotanto jotenkin sekaisin jo nuoresta. Luulen että sen takia sairastuin myös endometrioosiin mutta tämä on vain oma epäilys. Olen tosi itkuherkkä ja usein läheisetkään ei joskus ymmärrä miksi vain itken ja itken. En osaa edes itse sanoin selittää miksi joskus itken. En silti vaihtaisi pois naiseutta. on tässä hyvätkin puolensa. Minulla on myös kipukohtauksia ja minua on leikelty tuon endometriosin takia. Menkat on aina myös olleet runsaat ja niiden takia on joutunut olla pois jutuista, on nolannut itsensä kyläpaikoissa ja vuotanut kuiviin että on aina väsynyt ja heikko olo. Ja lääkärit ottaa huonosti vastaan näissä, viimeisin oli mulla ferritiini 6 niin lääkäri vain jotain tokaisi että voisin kai syödä rautakuurin halutessani.
On ollut aika hämmentävä kokemus, kun kuukautiset katosivat ilman raskaana oloa toistaiseksi tuntemattomasta syystä. Ajattelin, että kysyvät vain, olenko raskaana, ja kun en ole, odotin ohjeiden olevan sen jälkeen luokkaa sitä sattuu ja katellaan x ajan päästä uudestaan, mutta ei vaan heti alkoi löytyä lääkäriaikaa, koska pitää kuulema selvittää.
Ei voi kuin ihmetellä, missä tämä mielenkiinto on esimerkiksi silloin, kun kuukautiset aiheuttavat sietämättömiä kipuja?
Vierailija kirjoitti:
Älä ole läski. Läskeys vaikuttaa hormoneihin.
Olen alipainoinen ollut ja sairastuin endoon... Endometrioosi on hormonisairaus. Uskon että horminitoiminta voi mennä sekaisin naisella stressistä, huonoista yöunista, traumoista...
Ei kannata hengittää, ilmassa on pakokaasua ja ilmansaasteita. Mikromuovit on tosiasia, niitä siitä verikupistasi saat. Oksettaa naiset, jotka keittelee verikuppejaan ja tunkee muovikupin plluun.