Veronpalautukset
Vaikuttaako kelan tukiin jos laitan veronpalautukset kaverin tilille (suoraan siis sinne maksettavaksi) että näkeekö kela jos teen niin?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kela näkee veronpalautukset verotustiedoista. Ei siihen vaikuta vaikka ohjaisit ne suoraan hyväntekeväisyyteen.
Niin Kela näkee palautuksen määrän verotustiedoista, mutta ei sitä meneekö summa esim ulosottoon.
Miten ne voi laittaa toisen tilille, sun nimihän on veroehdotuksessa ja myös tilinumerosi.
Näkee kela tietenkin sen eikä sillä ole väliä mille tilille ne rahat laittaa. Kela pääsee suoraan verottajan tietoihin ja vooi tarkistaa oletko saanut veroja takas. Itse saan elokuussa 360 euroa. Kela rokottaa siitä kuukauden tuet, ei haittaa minua koskan olen säästänyt rahaa jo pari vuotta muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela näkee veronpalautukset verotustiedoista. Ei siihen vaikuta vaikka ohjaisit ne suoraan hyväntekeväisyyteen.
Niin Kela näkee palautuksen määrän verotustiedoista, mutta ei sitä meneekö summa esim ulosottoon.
Kelalle toimitetaan itse toimeentulotukea haettaessa. Ulos oton päätös. Suoritus voidaan viedä kokonaan tai osittain.
Voutihan vie palautukset ennen maksatusta. Ei tarvitse huolehtia. Sitä en tie miten toimeentulotuki summan huomioi.
Niin siis sitä mietin, kun olen toimeentulotuella, että jos sitä summaa ei makseta mun tilille niin vaikuttaako se toimeentulotukeen?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis sitä mietin, kun olen toimeentulotuella, että jos sitä summaa ei makseta mun tilille niin vaikuttaako se toimeentulotukeen?
Tottakai vaikuttaa: se on sinulle myönnetty veronpalautus. Ihan sama minne sen ohjaisit.
Ei se Kela näe sinun tilitietojasi ellet ole toimeentulotukiasiakas jolloin Kelaan toimitetaan tiliotteita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen pitäisi vaikuttaa tulona kun se on sinulle maksettavana.
Taas tukiloiset keksimässä lisää kusetustapoja.
Täysin rikollista sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Taas tukiloiset keksimässä lisää kusetustapoja.
Täysin rikollista sakkia.
On se aina vähän ollutkin tälläistä mutta nykyisin tuntuu ettei hävetä mitään vilppejä ja niihin kannustetaan ihan estoitta. Ei nyt mikään ihme että luottotiedot paukkuu suurella osalla eikä ketään kiinnosta yhtään mikään vastuullisuus.
En tiedä, kun ainoa tuki mitä saan on lääkkeistä(burana) kela-korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne voi laittaa toisen tilille, sun nimihän on veroehdotuksessa ja myös tilinumerosi.
Voi sinne ilmoittaa jonkun toisenkin tilinumeron. Joitakin vuosia sitten mainostivat pikavippejä veronpalautusta vastaan. Pikavippi maksettiin takaisin niin, että vipin ottaneet vaihtoivat tilinumeroksi vippifirman tilinumeron.
Kiva jos unohtui muuttaa tilinumero seuraavana vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Ne näkee sen suoraan konelta. Kela pääsee aika moniin tietoihin koneelta, joten ei kannata huijata. Lahjarahat ym. pyydät käteisenä.
Ap laske kummin sinun kannattaa tehdä. Kannattaako laskea veroprosentti nollaan, jolloin saat rahaa enemmän kuussa, mutta et saa veronpalautuksia. Vai siten, että jatkat pelleilyä veronpalautusten kanssa. Mieti myös oletko töissä veronpalautusten aikaan seuraavana vuonna. Silloin taas kannattaakin kerryttää veronpalautusta, koska saat pitää sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne näkee sen suoraan konelta. Kela pääsee aika moniin tietoihin koneelta, joten ei kannata huijata. Lahjarahat ym. pyydät käteisenä.
Kyllä ne käteisenä saadutkin rahat pitää ilmoittaa toimeetulotukea hakiessa. Mutta rikollisiahan tukiloiset ovatkin...
Vierailija kirjoitti:
Lue vastaukset. Eli jos sun veronpalautus ei mene ulosottoon, niin se tulee sinun tilille, jonka numeron olet ilmoittanut verottajalle. Ja kun/jos raha tulee tilillesi, niin se pienentää TT-tuen määrää. Sitähän ilmeisesti yrität kysyä, että vaikuttaako palautus TT-tukeen. Vaikuttaa tietenkin ja pienentää sitä.
Jos on ulosotossa jotain veronpalautus menee suoraan voudille. Ei siinä auta minkä tilinumeron on antanut.
Miten on mahdollista että veronpalautuksia on työttömänä tulossa yli sata euroa vähemmän kuin edellisvuonna vaikka tilanteeni ei ole muuttunut muuten kuin että asumistuki tipahti leikkausten takia?
Koko ajan vaan yhä vähemmän ja vähemmän tulee rahaa, töitä ei saa ja hinnat kallistuu, tämä maa on suoraan sanoen elinkelvoton nykyään, ihan tahallaan paskottu täysin tarpeettomasti!!! Se on anteeksiantamaton teko ja toivon että karman laki vielä kostaa tästä vastuussa oleville...