Naiseus - en jaksa
Täysin lohdutonta on elämä pmdd:n kanssa. Reilu kaksi viikkoa kuukaudesta on liian vaikeaa. Lisäksi kivut ja viikon vuoto. Ahdistusta, raivoa, katkeruutta. Kaikki apu kokeiltu, haitat liian suuria koska herkkä keinohormoneille myös. Muutenkin raivostuttaa "tasa-arvo", kuinka paljon naiseus maksaa gynekologikäynteineen, rintaliiveineen, kk-suojineen, kipulääkkeinen, vuodon hillitsemislääkkeineen jne. Enkä edes nyt puhu synnyttämisestä.
Tuntuu, että ketään ei kiinnosta. Aihe on tabu. Olen niin vihainen että haluaisin luovuttaa.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap. Minulla on hyvät elintavat, mutta silti ajoittain menkkakivut ovat lähes sietämättömiä. Elämäntavoilla ei ratkaista kaikkea. Ilmeisesti lähipiirissäsi ei ole ollut vakavia sairauksia.
Ylipaino sairastuttaa ihmisiä eniten. Ei se, että nyt vaan sattuu olemaan nainen. Tuskin sinäkään kiistät sitä että elintavoilla on vaikutus hormooneihin?
Itse en ole ainakaan ylipainoinen mutta olen kärsinyt hormoni ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Menkat ärsyttää todella. Aina tulevat juuri silloin kun niitä ei halua hankaloittamaan elämää! Lapsiakaan en ole saanut, joten aivan turha riesa ollut vuosikymmeniä. Nyt kierto alkanut hieman heittelemään ja kauhulla odotan jo vaihdevuosien Niagara-menkkoja.
Tää on kyllä ärsyttävää kun gynekologitkaan ei usko, jos en halua lapsia, koska olen "vasta" 32 v. Vaikka olen jo tiennyt 19 vuotiaasta etten halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole läski. Läskeys vaikuttaa hormoneihin.
Olen alipainoinen ollut ja sairastuin endoon... Endometrioosi on hormonisairaus. Uskon että horminitoiminta voi mennä sekaisin naisella stressistä, huonoista yöunista, traumoista...
Vähennä stressiä, nuku ja käsittele traumasi. Valitus pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis käyttääkö joku siteitä, hyi hitto. Itse olen käyttänyt tampooneita aina. Siteidenkäyttäjät kyllä tunnistaa kerran kuussa hajusta. Verinen rätti alapäätä vasten, yök.
Kerran kuussa? Uskot, että kaikilla naisilla kuukautiset samaan aikaan kuusta?
Normaalilla naisella on menkat yhden kerran kuussa. Mistään kaikkien naisten menkkojen samanaikaisuudesta ei tuossa viestissä sanottu. Kannattaa opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa.
Minä en sitten ilmeisesti ole normaali, kun on epäsäännölliset menkat ja saattaa olla myös kuukausi välissäkin, ettei ole ollenkaan.
Kuvitteleeko joku, että endometrioosi katoaa syömällä hyvin, liikkumalla ja lepäilemällä riittävästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis käyttääkö joku siteitä, hyi hitto. Itse olen käyttänyt tampooneita aina. Siteidenkäyttäjät kyllä tunnistaa kerran kuussa hajusta. Verinen rätti alapäätä vasten, yök.
Normaalilla naisella on menkat yhden kerran kuussa. Mistään kaikkien naisten menkkojen samanaikaisuudesta ei tuossa viestissä sanottu. Kannattaa opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa.
Minä en sitten ilmeisesti ole normaali, kun on epäsäännölliset menkat ja saattaa olla myös kuukausi välissäkin, ettei ole ollenkaan.
Et ole normaali. Jotain häikkää hormoneissa. Hanki apua.
Hän on ihan normaali. Hanki sinä apua tuohon pääongelmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkat ärsyttää todella. Aina tulevat juuri silloin kun niitä ei halua hankaloittamaan elämää! Lapsiakaan en ole saanut, joten aivan turha riesa ollut vuosikymmeniä. Nyt kierto alkanut hieman heittelemään ja kauhulla odotan jo vaihdevuosien Niagara-menkkoja.
On varmasti jos märkiä verirättejä pitää alapäätä vasten ja muille aiheuttaa riesaa verilemullaan. Hanki tamponi tai e-pillerit, loppuu riesat.
Käytän kuppia, mutta se ei aina yksin riitä. Hormoneita en todellakaan ala käyttää.
Lopeta sitten eläminen, jos et hormoneja käytä. Katsos ihmiskehossa on tosi paljon erilaisia hormoneja.
Voi että tätä palstaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole normaali. Jotain häikkää hormoneissa. Hanki apua.
Hanki itse apua. En voi käyttää homonivalmisteita, jos siihen tähtäät.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, jos välillä ei ole menkkoja. Silloin on hormoneissa häikkää ja pitää hankkia apua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaali. Sairas on.
Vierailija kirjoitti:
Änkeisin jonkun keinokuituputken sisääni niin, että vuoto jäisi sinne muhimaan. Hyi hitto. Ulos sen kuuluu tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et olekaan, nytkö vasta sen tajusit? Ettei vain ole muuallakin vikaa (aivot?)...
Siteitä käyttää eläkeläiset. Kuukuppia feministi/tahdon parantaa maailman/hörhöt. Kaunis nainen käyttää puuvillatamponia, kaikista mukavin ja hygieenisin.
"Älä jaksa olla lapsellinen. Oletko antanut elintavoille edes mahdollisuutta? Viinilasi kädessä on kivempi uhriutua kuin pitää itsestään huolta?"
Mistä päättelet, että kaikki naiset, joilla on menkkakipuja, ovat viinilasi kädessä? Joillakin alkaa kovat menkkakivut jo 13-vuotiaana tai aiemmin, ilman viiniäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Änkeisin jonkun keinokuituputken sisääni niin, että vuoto jäisi sinne muhimaan. Hyi hitto. Ulos sen kuuluu tulla.
Minä laitan imurin pimppiin kun menkat alkaa ja sillä imen veret ulos.
Vierailija kirjoitti:
Siteitä käyttää eläkeläiset. Kuukuppia feministi/tahdon parantaa maailman/hörhöt. Kaunis nainen käyttää puuvillatamponia, kaikista mukavin ja hygieenisin.
Jos on esim. vulvodynia niin sinne ei pysty tunkemaan tamponia sen enempää kuin kuukuppiakaan. Sattuu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on esim. vulvodynia niin sinne ei pysty tunkemaan tamponia sen enempää kuin kuukuppiakaan. Sattuu liikaa.
Et varmaan pysty harrastamaan seksiä? Surullista. Onko jotain apua saatavilla
Ylipaino sairastuttaa ihmisiä eniten. Ei se, että nyt vaan sattuu olemaan nainen. Tuskin sinäkään kiistät sitä että elintavoilla on vaikutus hormooneihin?