Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saunominen työkavereiden kanssa?

Vierailija
23.11.2024 |

Mitä ajatuksia herättää saunominen työpaikan illanvietossa (uikkarit päällä)? Oletko heti menossa mukaan tai onko neutraalit fiilikset, vai tuntuuko kenties epämukavalta? Olenko tosi estynyt / outo, kun minusta ajatus tuntuu todella epämiellyttävältä ihan samaakin sukupuolta olevien kanssa, puhumattakaan sekasaunasta?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua mennä, älä mene. Mun mielestä kaikista rohkeinta on pitää kiinni omista rajoista ja arvoista, eikä mennä kun on muka "pakko", kuten ne lampaat, jotka tekee kaiken muun lauman perässä, että heidät varmasti hyväksyttäisiin.

Mutta sitten joutuu hylätyksi, onko se hyvä?

Vierailija
82/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet saunomiset ovat muistoina. Ruokaa ja olutta riitti. Tarjoajana Nokia, Kesko, Rocla, Pakkasakku.... Mahtavia reissuja. M68

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan saunoisi työkaverien kanssa!

En minäkään. Viimeksi työporukan virkistyspäivässä saunoi jopa kaksi koko porukasta. Hyvin voi jättää väliin. Ihan jokaisen oma asia. Uimahallissa ja reissuilla voin saunoa naisten kanssa mutta työväen kesken en . Niitä reissujen outoja ei sen koommin näe ja samassa hallissa ei käy työkaverit. 

Vierailija
84/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen en olisi rohjennut mennä, nyt todellakin voisin mennä vaikka sekasaunaan uikkareilla. N32

Mikä muuttui tai vaikutti tähän?

Hän on hyväksynyt itsensä.

T.M51

Vierailija
85/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua mennä, älä mene. Mun mielestä kaikista rohkeinta on pitää kiinni omista rajoista ja arvoista, eikä mennä kun on muka "pakko", kuten ne lampaat, jotka tekee kaiken muun lauman perässä, että heidät varmasti hyväksyttäisiin.

Mutta sitten joutuu hylätyksi, onko se hyvä?

Ei,ei ole hyvä moinen porukka joka hylkää eikä suvaitse toisin tekeviä. Silti sun ei tarvi saunoa ellet tahdo. 

Vierailija
86/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet saunomiset ovat muistoina. Ruokaa ja olutta riitti. Tarjoajana Nokia, Kesko, Rocla, Pakkasakku.... Mahtavia reissuja. M68

Oliko kivat krapulat? Mitä sydän sanoi?

Vierailija
87/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiin johtavaa usein, kimpassakin, parantaa yhteishenkeä. Mukaan vaan!

Eikä johda. Höpö höpö.

Vierailija
88/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen en olisi rohjennut mennä, nyt todellakin voisin mennä vaikka sekasaunaan uikkareilla. N32

T.M51

Vaikka minulla on aivan hyvä, länsimaiset kauneusihanteet täyttävä hoikka kroppa, en silti koe alastomuutta/puolialasti oloa vieraiden aikana mukavaksi/luonnolliseksi. Ei liity itsellä mitenkään itsensä hyväksymiseen/hyväksymättömyyteen tai siihen, että esim. häpeäisin omaa kroppaani.

Vierailija
89/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä XXL.ssä käydään työkavereiden kanssa työpäivän päätteeksi aina vain yhdessä suihkussa. Seistään saman suihkun alla kolmistaan Tiina, Mira ja Pasi. Pestään toistemme selät ja pohkeet.

t. Pasi

Vierailija
90/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.M51

Vaikka minulla on aivan hyvä, länsimaiset kauneusihanteet täyttävä hoikka kroppa, en silti koe alastomuutta/puolialasti oloa vieraiden aikana mukavaksi/luonnolliseksi. Ei liity itsellä mitenkään itsensä hyväksymiseen/hyväksymättömyyteen tai siihen, että esim. häpeäisin omaa kroppaani.

Sama täällä, ei liity kroppani häpeämiseen se, etten tykkää hillua puolipukeissa työkamujen kanssa.

Vierailija
91/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli työporukalla jumppaa järjestetty. En mennyt onneksi. Kuuntelinj älkeen päin naisten supinaa kaverien vartaloista yms. Saatikka, jos olisi saunomisesta ollut kyse. Kuvottvia asioita molemmat työyhteisössä. Itse olen hyväkuntoinen ja painoindeksi 21, mutta olin pahoillani joidenkin toisten puolesta.

Vierailija
92/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan käy saunassa uikkarit päällä?

Vierailija
93/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli miesten virkistyspäivät. Illalla tarjottiin mahdollisuus mennä saunaan. Puhuttiin,naurettiin,ulkoiltiin, juotiin,syötiin, mutta saunaan ei lähtenyt kukaan. Jokainen kävi suihkussa omalla vuorollaan.

En tiedä kuvastaako se huonosta itse tunnusta, mutta en minäkään innostunut. Viinakaan tässä ei mieltä muuttanut.

Kaveripiirissä ja kotioloissa tilanne on toinen.  Tunnen kaverit ja luotto on kova. Minusta on jotenkin niin erilaista olla omien kamujen kanssa saunassa. Estot on poissa. 

Vierailija
94/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä suostunut (seka)saunomaan porukalla. Et ole outo

Vierailija
95/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iso osa työkavereista on muutenkin kavereita, joten saunon mielellään heidän kanssaan. Siis naisten. Miespuolisten kanssa en mielellään menisi, en edes uikkareissa.

Vierailija
96/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. En kyllä mene saunaan työporukan kanssa, mutta jos työporukassa on henkilö,joka on vapaa-ajalla ystäväni, niin hänen kanssa voin mennä saunomaan joko hänen luo tai hän minun luo.

Työ on työtä, jo pikkujouluihin lähtö tuntuu vastenmieliseltä. Mutta mentävä on ja teeskenneltävä siitä, että kun on niin mukavaa. Syön, mutta tällä kertaa jätän juomat muille.

Vierailija
97/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlia voi ilman alkoholiakin. Jos on hyvä yhteishenki, niin ei sitä tarvita. Alkoholittomalla voi kippistää ihan yhtä lailla. Ja kaipa raskaana olevatkin haluavat osallistua. On myös ihmisiä, joilla on sellainen lääkitys, ettei juominen ole hyväksi.

Ongelma oli saunominen, ei juominen. Tietysti juominen liittyy vahvasti meidän saunakulttuuriin, mutta se ei ole ongelma itselle, vaan tämä saunominen, josta haluaisin jäädä pois, mutta silti osallistua illanviettoon muuten.

Ap

No sanot et nyt et voi saunoa, valitettavasti. Kaikki naiset ymmärtävät tai jos joku ei niin sekään ei haittaa! 

Vierailija
98/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne pippelit siellä sekasaunassa katsotaan. Meidän työpaikan egoistinen uhoaja ilmeisesti häpesi varustustaan koska tuli saunaan SHORTSEISSA kun taas hiljainen laiha hipsteri tuli sinne alasti ja todella iso mulkku heilui jalkojen välissä. Miehille nämä asiat ovat herkkiä. Enkä ihmettele, koska asiasta kyllä puhuttiin jälkeenpäin ja naureskeltiin.

Vierailija
99/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä suostunut (seka)saunomaan porukalla. Et ole outo

Minä olen sekasaunonut lapsesta saakka ja olen sitä jatkanut aikuisenakin. Olen mies. Ei se asia ole minusta mitenkään erityisen jännittävää tai ahdistavaa, vaatteet pois ja sillä selvä. Eikä siellä kukaan katsele ja jos katselee, niin siinä katselee. Mitään törppöjä ei sekasaunassa ole koskaan ollut eikä mitään epäasiallista touhua. Ei sellainen kuulu siihen kulttuuriin. 

Vierailija
100/116 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään koska on kiva päästä näkemään että ei se Krista ole selluliittia onnistunut välttämään. Kukaan ei ole täydellinen meidän työpaikalla paitsi mä koska urheilen paljo ja syön kuin varpunen. Saunassa paljastuu totuus meikki ja vaatekuoren alta 🤗🥹😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän