Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saunominen työkavereiden kanssa?

Vierailija
23.11.2024 |

Mitä ajatuksia herättää saunominen työpaikan illanvietossa (uikkarit päällä)? Oletko heti menossa mukaan tai onko neutraalit fiilikset, vai tuntuuko kenties epämukavalta? Olenko tosi estynyt / outo, kun minusta ajatus tuntuu todella epämiellyttävältä ihan samaakin sukupuolta olevien kanssa, puhumattakaan sekasaunasta?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mä meen saunaan vain yksin 😎

Kuin myös! Ja meitä on oikeasti monta. Vaikka muka suomalaiset on tottuneita nakuilemaanties missä seurueessa tai perheen kesken. Se on ollut pakotettua lapsena ja nuorena, se ei ole tuntunut miellyttävältä. Ei hyväkroppaisena, eikä lihonneenakaan.

Se on oikeasti ollut traumaattista, mutta jos on kieltäytynyt on joutunut pilkan alaiseksi jotenkin. Käsittämättömän ongelmallinen suomalainen asia monelle nuorelle ollut, josta ei ole hiiskuttu. Että siellä saunassa on sitten oltu nakuna vaikkei olisi halunnut. Vain kovaääniset häpeilemättömät nakuilijat ovat äänessä nakuilun puolesta.

Vierailija
42/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä olisi alasti tai uimapuvussa työkavereiden nähden, en edes naisten kesken. Normaalia rajojen ylläpitämistä ja henkilökohtaisen elämän suojelemista. Jotenkin nöyryyttäväkin ajatus, että "pakotetaan" alastomaksi sellaisten ihmisten seurassa, jotka nyt sattuvat olemaan töissä samassa paikassa, vaikkakin sitten vain sosiaalisiin sääntöihin vetoamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuin myös! Ja meitä on oikeasti monta. Vaikka muka suomalaiset on tottuneita nakuilemaanties missä seurueessa tai perheen kesken. Se on ollut pakotettua lapsena ja nuorena, se ei ole tuntunut miellyttävältä. Ei hyväkroppaisena, eikä lihonneenakaan.

Se on oikeasti ollut traumaattista, mutta jos on kieltäytynyt on joutunut pilkan alaiseksi jotenkin. Käsittämättömän ongelmallinen suomalainen asia monelle nuorelle ollut, josta ei ole hiiskuttu. Että siellä saunassa on sitten oltu nakuna vaikkei olisi halunnut. Vain kovaääniset häpeilemättömät nakuilijat ovat äänessä nakuilun puolesta.

Ikää kun tulee lisää, uskaltaa jo kieltäytyä. Ei ole mun juttu, en tykkää saunoa.

Vierailija
44/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaiset alat ovatkin siitä syystä mieleeni.

Naiset estotta villat paljaana saunoo

t. mies

Vierailija
45/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin sekasauna tuntuu tänä me too -aikakautena aika tunkkaiselta ajatukselta. Seksuaalinen häirintä ym. on nyt niin tapetilla, etten työnantajana/esihenkilönä uskaltaisi tuollaista edes järjestää.

Vierailija
46/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietaa Farmissa kaateli kylmää vettä kaivosta niskaansa ja naiset roikku aisan varressa!

Vierailija
47/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei kiitos. Kerran johtoryhmän kokouksessa miehet sanoivat, että jutellaan asia loppuun saunassa. No ei siinä auttanut kuin muka mennä mukaan. Kun olin lähdössä saunaan, niin miehet sitten katsoivat kieroon. Keskusteltiin asia sitten illallisella. Onneksi. 

Vierailija
48/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta epämukavinta on se uikkareiden vaihtaminen, suihku ja pukeminen. Tuntuu epämiellyttävältä olla alasti kollegoiden seurassa edes sen aikaa. Plus naisena ikävä jatkaa illanviettoa, kun meikki ja tukka kastuneet/menneet "pilalle".

Tämä työpaikkojen saunakulttuuri tuntuu sopivan parhaiten miehille. Miehet vaikuttaa olevan näistä saunomisista eniten innoissaan...

Saunominen on mukavaa, väitätkö ettet pidä saunomisesta?

Riippuu täysin siitä, kenen kanssa saunotaan. Tykkään saunoa perheen kanssa, en kollegoiden.

Mä en tykkää saunoa perheenkään kanssa. Tykkään käydä saunassa ja suihkussa ihan itse, yksin. Enhän juokse kotonakaan teinipoikieni nähden pikkareissa tai ilman pikkareita.

Vierailija
49/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää kun tulee lisää, uskaltaa jo kieltäytyä. Ei ole mun juttu, en tykkää saunoa.

Pelkään, että kieltäytyminen vaikuttaa negatiivisesti muiden suhtautumiseen. Saunominen keskellä iltaa, niin mitä tehdä sen aikaa, kun muut saunovat, etenkin jos olisi vielä ainoa, joka sinne saunaan ei ole menossa?

Vierailija
50/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei kiitos. Kerran johtoryhmän kokouksessa miehet sanoivat, että jutellaan asia loppuun saunassa. No ei siinä auttanut kuin muka mennä mukaan. Kun olin lähdössä saunaan, niin miehet sitten katsoivat kieroon. Keskusteltiin asia sitten illallisella. Onneksi. 

Olitko ainoa nainen tilanteessa?

Vierailija
51/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla han on kuukautisetkin, pitääkö silloinkin mennä ettei joudu silmätikuksi?

Vierailija
52/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tyylillä voit jäädä ikuiseksi vanhaksipiiaksi, ellet jo ole löytänyt puolisoa.

On löytyny aikaa sitten jo 😍

Joko eropaperit on vireillä, kun tämä löytö ei enää saunaseuraksi edes kelpaa?

Miksi olisi. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 50 v ja saunon mieluiten yksin. Mies haluaa 100 astetta lämpöä ja hirveästi vettä kiukaaseen ja minä 60 astetta ja vähemmän vettä. Miksi erottaisi tämän takia. En ole tuo edellinen kirjoittaja.

Vierailija
53/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se outoa uimahallissakin jos samaa sukupuolta oleva kollega tulisi saunaan lapsiensa kanssa kun minä olen siellä. Eiku..

Mut jokainen tyylillään. Eipä kaikkia voi tanssilattiallekkaan pakottaa,saatikka edes juomaan alkoholia.

Tilaisuuteen tuskin edes pakko mennä. Jokseenkin ihmettelen osaa työkavereista,jos on työporukan juhlat baarissa,niin miksi sinne pitää tulla jos ei juo? 

Ihmettele rauhassa. Kaikki ei ole kännikaloja. 

Vierailija
54/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelkään, että kieltäytyminen vaikuttaa negatiivisesti muiden suhtautumiseen. Saunominen keskellä iltaa, niin mitä tehdä sen aikaa, kun muut saunovat, etenkin jos olisi vielä ainoa, joka sinne saunaan ei ole menossa?"

Tää on niin suomalainen keissi. Vain täällä voi käydä noin. Oikeasti keitä on monta, jotka ei yhtään tykkää touhusta ja vastentahtoisesti sitten on mukana, jos ei keksi hyvää syytä. Vaikka on kyse melko intiimisti itsemäärämisoikeuteen kuuluvasta alueesta elämässä. Alasti työkavereiden kanssa? Ihan hoopo ajatus, mutta moni sinne silti menee kun on pakko.

Vierailija
55/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se outoa uimahallissakin jos samaa sukupuolta oleva kollega tulisi saunaan lapsiensa kanssa kun minä olen siellä. Eiku..

Mut jokainen tyylillään. Eipä kaikkia voi tanssilattiallekkaan pakottaa,saatikka edes juomaan alkoholia.

Tilaisuuteen tuskin edes pakko mennä. Jokseenkin ihmettelen osaa työkavereista,jos on työporukan juhlat baarissa,niin miksi sinne pitää tulla jos ei juo? 

Ihmettele rauhassa. Kaikki ei ole kännikaloja. 

Alkoholi ei ollut tässä ongelma, vaan saunominen.

Vierailija
56/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, koskaan, milloinkaan, minkään syyn takia, saunoisi työkavereiden kanssa.

En samaa sukupuolta olevien tai sekasaunassa.

Miksi ihmeessä? Pyrin myös pitämään työkaverit työkavereina, vapaa-aikani vietän niiden kanssa jotka ovat ystäviä tai perhettä.

Olen nainen. Ja tämä linja on pitänyt niin sinkkuajat kuin parisuhteet. 

Vierailija
57/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla han on kuukautisetkin, pitääkö silloinkin mennä ettei joudu silmätikuksi?

Estääkö siis kuukautiset saunomisen? t. mies

Vierailija
58/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis. Ajatuskin epämiellyttävä. Saunon kotona yksin, tykkään matalasta lämmöstä, en pidä löylynheittäjistä. Työkavereitten kanssa vieläpä, miksi ihmeessä?

Vierailija
59/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä, koskaan, milloinkaan, minkään syyn takia, saunoisi työkavereiden kanssa.

En samaa sukupuolta olevien tai sekasaunassa.

Miksi ihmeessä? Pyrin myös pitämään työkaverit työkavereina, vapaa-aikani vietän niiden kanssa jotka ovat ystäviä tai perhettä.

Olen nainen. Ja tämä linja on pitänyt niin sinkkuajat kuin parisuhteet. 

Oletko kokenut, että olisi vaikuttanut negatiivisesti urakehitykseen?

Vierailija
60/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistä ja kommenteista. Näiden perusteella en olekaan aivan täysin poikkeava ja kummajainen, kun ajatus saunomisesta edes työtiimin naisten kesken ahdistaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi