Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi bussikuskit eivät piittaa jalankulkijoista?

Vierailija
23.11.2024 |

Onko olemassa jokin kirjoittamaton sääntö, että jalankulkijoiden kuuluu väistää linja-autoa suojatielläkin?

Olen ihmetellyt tätä jo monta vuotta - siitä asti, kun kuljin suojatietä pitkin ja bussikuski - joka ei ilmeisesti ensin huomannut minua tullessaan kulman takaa - tööttäsi minulle ja heristi nyrkkiä. Ei ikinä selvinnyt, mitä oikein tein väärin. Se oli ihan tavallinen suojatie, ei valoja. Ja minä olin suojatiellä ensin.

Tänään tuli sama asia taas mieleen, kun näin vanhemman naisen olevan astumassa suojatielle, ja bussi (jossa olin itse) pyyhälsi ihan naisen edestä ohi. Nainen katsoi säikähtäen, mitä tässä oikein tapahtuu.

Muutenkin tuntuu siltä, että bussit nykyään ajavat tosi kärsimättömästi. Etenkin liukkailla keleillä saa itsekin pelätä kyydissä, kun bussi heiluu kääntyessään puolelta toiselle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kiire pysyä aikatauluissa. Jos samalla tulee kelatuksi joku mummeli lumihankeen, niin voi voi...

Vierailija
2/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät ole maksavia asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla myös pelisilmää miten sitten katua ylittää kun jokin bussin äkkijarrutus onnistu sitten hetkessä jos sitten vaan painellaan menemään laput silmissä.

Vierailija
4/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se bussi on täynnä samoja jalankulkijoita

Vierailija
5/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla myös pelisilmää miten sitten katua ylittää kun jokin bussin äkkijarrutus onnistu sitten hetkessä jos sitten vaan painellaan menemään laput silmissä.

No tietenkään ei kannata juosta bussin eteen. Mutta esimerkiksi tuo vanhempi nainen oli tulossa suojatielle, joka oli pitkällä suoralla missä oli hyvä näkyvyys. Kuski näkee, että sen suoran tien varrella on (itse asiassa useampi) suojatie. Kuski näkee, että joku kävelee kohti suojatietä. Mutta ei hidastanut yhtään.

Vierailija
6/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyseessä on sama ammattitauti kuin taksikuskeilla joita ei liikennesäännöt näytä koskevan. Ja wolttikuskeilla jotka ajavat sähköpyörillään jalkakäytävällä miten sattuu. 

Vierailija
7/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ne väistä. Vaikka pitäis. Siks aina annan niiden mennä ensin valottomalla suojatiellä ja jään vähän kauemmas odottamaan. Joskus olen ottanut riskejä ja silloin juossut ettei jäisi alle mutta miettikääs jos  liukastuisi..:( se olisi siinä. Paree odottaa.

Vierailija
8/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa on näkyvyyden kannalta katvealueita joten ei kannata yhtäkkiä pölähtää eteen.

Vierailija
9/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ne väistä. Vaikka pitäis. Siks aina annan niiden mennä ensin valottomalla suojatiellä ja jään vähän kauemmas odottamaan. Joskus olen ottanut riskejä ja silloin juossut ettei jäisi alle mutta miettikääs jos  liukastuisi..:( se olisi siinä. Paree odottaa.

Itse asiassa tuo on yksi juttu, mikä mietityttää muissakin autoissa kuin busseissa. Liikkeelle lähdetään sillä samalla sekunnilla, kun suojatiellä kulkeva jalankulkija on juuri ja juuri ohittanut auton. Monta kertaa on tullut mieleen, että mitä jos tässä liukastuisi taaksepäin, niin jäisi suoraan pyörien alle.

Vierailija
10/10 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är nog bäst att avlägsna kollektivtrafiken i sin helhet.