Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saunominen työkavereiden kanssa?

Vierailija
23.11.2024 |

Mitä ajatuksia herättää saunominen työpaikan illanvietossa (uikkarit päällä)? Oletko heti menossa mukaan tai onko neutraalit fiilikset, vai tuntuuko kenties epämukavalta? Olenko tosi estynyt / outo, kun minusta ajatus tuntuu todella epämiellyttävältä ihan samaakin sukupuolta olevien kanssa, puhumattakaan sekasaunasta?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en olisi rohjennut mennä, nyt todellakin voisin mennä vaikka sekasaunaan uikkareilla. N32

Vierailija
62/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua mennä, älä mene. Mun mielestä kaikista rohkeinta on pitää kiinni omista rajoista ja arvoista, eikä mennä kun on muka "pakko", kuten ne lampaat, jotka tekee kaiken muun lauman perässä, että heidät varmasti hyväksyttäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen en olisi rohjennut mennä, nyt todellakin voisin mennä vaikka sekasaunaan uikkareilla. N32

Mikä muuttui tai vaikutti tähän?

Vierailija
64/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. En kovin usein käy uimahalleissakaan.

Vierailija
65/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta epämukavinta on se uikkareiden vaihtaminen, suihku ja pukeminen. Tuntuu epämiellyttävältä olla alasti kollegoiden seurassa edes sen aikaa. Plus naisena ikävä jatkaa illanviettoa, kun meikki ja tukka kastuneet/menneet "pilalle".

Tämä työpaikkojen saunakulttuuri tuntuu sopivan parhaiten miehille. Miehet vaikuttaa olevan näistä saunomisista eniten innoissaan...

Saunominen on mukavaa, väitätkö ettet pidä saunomisesta?

Riippuu täysin siitä, kenen kanssa saunotaan. Tykkään saunoa perheen kanssa, en kollegoiden.

Mä en tykkää saunoa perheenkään kanssa. Tykkään käydä saunassa ja suihkussa ihan itse, yksin. Enhän juokse kotonakaan teinipoikieni nähden

Käytkö ikinä uimahallissa tai uimarannalla..?

Vierailija
66/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi.

Vierailija
67/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin epämukava jo ajatuksena, kun osa ei osaa olla kommentoimatta edes työpaikan pukuhuoneessa. 

Vierailija
68/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä panen saunan päälle ihan ilman uikkareita. Tämä koskee myös työkaverisaunomista.

Vierailija
69/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mä meen saunaan vain yksin 😎

Kuin myös! Ja meitä on oikeasti monta. Vaikka muka suomalaiset on tottuneita nakuilemaanties missä seurueessa tai perheen kesken. Se on ollut pakotettua lapsena ja nuorena, se ei ole tuntunut miellyttävältä. Ei hyväkroppaisena, eikä lihonneenakaan.

Normaalein olotila olisi alasti, mutta ihminen on niin vieraantunut luonnosta nykyisin. 

No mene töihin ilman vaatteita.

Vierailija
70/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin epämukava jo ajatuksena, kun osa ei osaa olla kommentoimatta edes työpaikan pukuhuoneessa. 

Kommentoiko sun työkaverit siis sun kroppaa vai mitä he kommentoi?

Vierailija
71/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia sekasauna alasti

Taidan olla todella estynyt, kun en halua saunoa tai ylipäätään olla alasti muiden kuin kulloisenkin kumppanin aikana. (Ja uimahallissa ym. mutta sen koen eri asiana, koska siellä on täysin tuntemattomia ihmisiä, joita ei tarvitse seuraavan päivän palaverissa katsella.)

Juu, olet.

Vierailija
72/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen kauhistelua ja kyselyä siitä, mikä ihoani vaivaa. Viimeksi yksi sääli, kun monelta jää varmaan huomaamatta hyvä kroppa, kun iho vie kaiken huomion. Huoh. 

Vierailija
73/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen kauhistelua ja kyselyä siitä, mikä ihoani vaivaa. Viimeksi yksi sääli, kun monelta jää varmaan huomaamatta hyvä kroppa, kun iho vie kaiken huomion. Huoh. 

Onpa tosi ikävää - olen pahoillani puolestasi, että työkaverisi ovat tuollaisia törppöjä.

Ap

Vierailija
74/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en muutaman kerran jälkeen halunnut olla työpaikan saunailloissa mukana. Joskus järkkäsin saunaillan hankin oluet ja siiderit, pitsat sovin valmiiksi milloin tuovat. Vähän aikaa alussa juttelin ja jätin sitten porukan juhlimaan.

Vierailija
75/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei minulle. En halua näyttäytyä alasti tai lähes alasti kollegoille, enkä nähdä näitä alasti tai lähes alasti.

Vierailija
76/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan osallistunut työporukan saunailtaan, jossa olisi ollut muita kuin miehiä, eli siltä osin kokemukseni on jokseenkin vajavainen, mutta ei se saunominen ole kyllä herättänyt yhtään erilaisia ajatuksia kuin kavereidenkaan kanssa saunominen. Ainoa "pohdiskelu" mikä päässäni syntyy on se, että huvittaako mua sillä hetkellä saunoa vai ei.

Eikä mua sekään kiinnosta minkälaisin varustein siellä ihmiset istuu. Tosin en muista koskaan nähneeni miestä uimahousuissa saunassa, joten varmaan se pistäisi silmään, mutta tuskin se sen kummempia ajatuksia herättäisi. 

Vierailija
77/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuttui tai vaikutti tähän?

Varmaan pieni hoikistuminen nykyisiin mittoihin (vaikka en ole koskaan ollut ylipainoinen), elämänkokemuksen tuoma itsevarmuus ja sen tajuaminen että miehetkin on vaan ihan tavallisia ihmisiä, joille riittää naisesta pienemmätkin vaatimukset kuin mitä oma pääkoppa sanoo.

Vierailija
78/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään ja lempiohjelmaani työpaikan pikkujouluissa, mutta eihän se varmaan kaikille ole.

Vierailija
79/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiin johtavaa usein, kimpassakin, parantaa yhteishenkeä. Mukaan vaan!

Ei johda. Saunaan mennään peseytymään, siis irroittaa kuollutta ihosolukkoa, jonka jälkeen mennään suihkuun.

Vierailija
80/116 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei kiitos. Kerran johtoryhmän kokouksessa miehet sanoivat, että jutellaan asia loppuun saunassa. No ei siinä auttanut kuin muka mennä mukaan. Kun olin lähdössä saunaan, niin miehet sitten katsoivat kieroon. Keskusteltiin asia sitten illallisella. Onneksi. 

Olitko ainoa nainen tilanteessa?

Kyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä