Mitä hyötyä on esim 70 tontun autosta kun käyvän kulkupelin saa tuurilla jo alta tontun, nipulla satiaisia?
Kommentit (109)
Napapiirin bussissa 70 tonttua...
Onneksi ei ola naapureita niin kukaan ei ole kateellinen.
-maalainen kahden tuliterän auton omistaja
Parempi tonttu kuin nippu satiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitän kaikkia jotka maksavat autoliikkeen kynnyksen ylitysmaksun. Itse ajan ne sitten tonnin kahden hintaisina loppuun kun niistä on tyyppiviat korjattu ja kriittiset kilometrit ajettu.
M47
Miksi ne sitten pitää ns. ajaa loppuun jos niissä ei enää ole vikoja? Viet hyvän auton suotta romuttamolle.
Mä vaihdoin noin 20 vuotta vanhan autoni uudempaan, eli noin 10 vuotta vanhaan.
Jos olisi rahaa ollut vähän enemmän, niin olisin ostanut vielä uudemman, koska on sillä uudemmalla kivempi ajaa.
Ehkä seuraavalla kerralla on jo sitten varaa ostaa 5 vuotta vanha auto.
Mä olen valmis laittamaan rahaa mukavuuteen jonkin verran. En nyt kuitenkaan ihan mitään 400 euroa kuten jotkut työkaverit, jotka ajaa ihan uusilla autoilla. Sellainen 200 euroa/kk on ehdoton maksimi minkä näillä tuloilla raaskin auton lyhennykseen laittaa.
Vierailija kirjoitti:
"Niillä on ennenkin ajettu ja kehuttu uusina maasta taivaisiin eli osoittaa vain sen että kysymys on vain siitä että ihminen on hörhö, pönkittää omaa egoaan."
Se miten uusi auto halutaan joidenkin toimesta ihan väkisin nähdä vain egon pönkittämisenä kertoo vain että jotain kateutta tuohon liittyy. Ei kai muuten niin kovasti heilauttaisi että miksi se toinen uudella autolla ajaa. Se ajaa joka ajaa ja sillä hyvä. Ei siihen tarvitse mitään sen kummampaa liittyä kuin että on ensinnäkin varaa ja että on sen verran kiinnostunut autoista että välittää siitä millainen se on.
Ja kukin ostaa auton omien tarpeidensa mukaan. Jos jonkun mielestä ensimmäinen ja ainoa syy hankkia hyvin kallis auto on ostajan heikko itsetunto tai muu näyttämisen halu, se kertoo vain siitä, että tämä kyseinen henkilö ostaisi auton tuosta syystä, tai sitten on ostamatta (varmaankin todennäköisempää, koska hänellä on varmaan jotain muita kohteita rahoilleen). Itse en ole koskaan ymmärtänyt autoilla pröystäilyä, en edes silloin kun vanhoissa autoissa vielä oikeasti oli kylmä talvella. Nykyisin ajelen parin tonnin kotterolla, jossa toimii aivan erinomaisesti lämmitys ja kaikki muukin. Vähän on tullut parkkipaikalla kylkiin jotain kulumaa, mutta ihan sama, kun ajan tämän auton loppuun itse joka tapauksessa.
Uusi auto on aina turvallisempi kuin se 10 tai 20 vuotta vanha, puhumattakaan vaikka 40 vuotta vanhasta autosta. Viimeisen vuorokauden aikana on Suomessa menetetty 6 ihmishenkeä liikenteessä. Jos kaikilla osallisilla olisi ollut max 5 vuotiaat autot, olisi luultavasti ainakin osa selvinnyt hengissä.
Vierailija kirjoitti:
käyvän kulkupelin saa tuurilla jo alta tontun, nipulla satiaisia?
Kaikilla tontuilla ei ole hyvää tuuria.
Eikä kaikilla ole pakko tyytyä tonnin romuilla ajamiseen.
Autoon hukkuu joka tapauksessa semmonen neljä tonnia vuodessa.
Siihen pari-kolme tonnia lisää niin voit ajaa hyvällä tai uudellakin autolla eikä tarvii kymmeneen vuoteen miettiä asiaa.
Näin sulla on laadukas/premium auto käytössä n. 500€/kk kuluilla. Monet maksaa enemmän bussin kuukausilipuista. Ja minkäs teet jos tarviit autoa. Maksettava se on.
Mitä h-vettiä nyt taas? Mitkä lyhennykset? Ei uuttakaan autoa ole pakko ostaa lainalla vaan sen voi maksaa omista säästöistään.
Enemmän mulla menee aikaa ja rahaa tallissa olevan klassikkoauton puhdistamiseen ja vahaamiseen. Käyttöauton voi viedä autopesuun, museoautoa en uskaltaisi. Sama juttu parkkipaikan naarmujen kanssa; uuteen autoon saa paljon helpommim hankittua uutta peltiä kuin wanhaan autoon.