Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on esim 70 tontun autosta kun käyvän kulkupelin saa tuurilla jo alta tontun, nipulla satiaisia?

Vierailija
21.11.2024 |

🤔

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa naapurit kateellisiksi.

Mun kaikilla naapureilla on kalliit autot eikä kukaan ole kellekään kateellinen. 

Vierailija
42/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiton ärsyttävää toi " tontusta" puhuminen 🤯

Joo, juntit puhuu tontuista. Ne myös juo kupposen kahvia ja niillä on sopimus pupujen kanssa, iltaisin ne napostelee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niissä iso ero, eikä sitä tiedä ennen kuin itse kokee. Ja kun kerran on paremman koeajanut niin ei enää viiti heikompaan päin vilkaista. 

Autoissa ja miehissä :-) 

Oletko vähän tyhmä? ei kukaan ole sanonut etteikö 70k€ autolla olisi eroa 1.5t€ autoon. vaan että se halpa romu ajaa asiansa siinä missä kalliskin.Pisteestä A pisteeseen B.

Voihan sitä asua jossain vanhassa mörskässäkin jos kriteerit ovat vain se että pitää olla katto pään päällä. Aika iso osa kuitenkin satsaa mielummin vähän enemmän jotta on mukavampaa asua.

Vierailija
44/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niissä iso ero, eikä sitä tiedä ennen kuin itse kokee. Ja kun kerran on paremman koeajanut niin ei enää viiti heikompaan päin vilkaista. 

Oletko vähän tyhmä? ei kukaan ole sanonut etteikö 70k€ autolla olisi eroa 1.5t€ autoon. vaan että se halpa romu ajaa asiansa siinä missä kalliskin.Pisteestä A pisteeseen B.

Voihan sitä asua jossain vanhassa mörskässäkin jos kriteerit ovat vain se että pitää olla katto pään päällä. Aika iso osa kuitenkin satsaa mielummin vähän enemmän jotta on mukavampaa asua.

Tässä on aika sama logiikka siinä mielessä, että asuntojen kohdalla vielä autojakin selvemmin näkyy, että samalla alueella sijaitsevissa asunnoissa voi olla hintaeroa vaikka pari miljoonaa, mutta käyttöarvossa erittäin vähän. Jotkut vaan tykkäävät öykkäröidä ja rakentaa normaalin talon sijasta marmoripalatsin. Kukin tyylillään, kyllä marmori ja viidakosta kaadettu aito mahonki todellakin viestivät paljon talon omistajan persoonasta.

Vierailija
45/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tontulla on satiaisia?

Mutta vain niillä seitsemälläkymmenellä

Vierailija
46/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikilla naapureilla on kalliit autot eikä kukaan ole kellekään kateellinen. 

Asut jossain jääkiekkoilijagetossa siis? Rokki soi ja paljut kuohuu...

Vierailija
47/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliimpi lisää elämänlaatua. Jos haluaa autoon ominaisuuksia, niin ne maksaa. Itse haluan, että se on aamulla heti lämmin, hybridi, automaatti, neliveto, hiljainen, kiihtyy nopeasti, on uusimmat suojaustekniikat ja tutkat, ei korjaustarpeita, ei kolhuja, eikä ruostetta. Kaikki vaatimukset nostaa hintaa, mutta mitä väliä jos rahaa on? 

Vierailija
48/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiton ärsyttävää toi " tontusta" puhuminen 🤯

Sama tunne. Tontut ja satiaiset.... onpas hassun hauskoja sanoja. Yöööökkkkkk.

Vierailija
49/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin tonttu riittää, jos sillä on ajokortti.

Vierailija
50/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä on aika sama logiikka siinä mielessä, että asuntojen kohdalla vielä autojakin selvemmin näkyy, että samalla alueella sijaitsevissa asunnoissa voi olla hintaeroa vaikka pari miljoonaa, mutta käyttöarvossa erittäin vähän."

No jos käyttöarvo on se että siellä voi asua niin ei eroa varmaan olekaan. Jollekin se ero saattaa olla kuitenkin se että onko makuuhuoneita viisi vai nolla, onko sauna, iso keittiö vain suihkuton vessa ja keittosyvennys.

Niistähän ne asuntojen hintaerot tulevat jos samasta alueesta puhutaan.

Vierailija
51/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asut jossain jääkiekkoilijagetossa siis? Rokki soi ja paljut kuohuu...

Melkein, mutta rokki ei soi, eikä kelläkään ole mitään juntteja paljuja pihallaan. Yhdellä on uima-allas. Porealtaat on parilla. 

Vierailija
52/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri ostaa aina halvimman liikkuvan luuskan ja kehui sitä tapaa, mutta sitten on kuitenkin puolet vuodesta ilman autoa, kun se ei lähdekään liikkeelle ja on rikki ja naisena ei osaa korjata ja korjaus huoltamolla veisi tonneja. Liikkuu sähköskuutilla tai bussilla kunnes löytää uuden halvan luuskaan. 

Vierailija
53/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliimpi lisää elämänlaatua. Jos haluaa autoon ominaisuuksia, niin ne maksaa. Itse haluan, että se on aamulla heti lämmin, hybridi, automaatti, neliveto, hiljainen, kiihtyy nopeasti, on uusimmat suojaustekniikat ja tutkat, ei korjaustarpeita, ei kolhuja, eikä ruostetta. Kaikki vaatimukset nostaa hintaa, mutta mitä väliä jos rahaa on? 

Mielestäni nuo eivät kuitenkaan lisää hyvinvointia. Halvalla autolla ajava voi hyvinkin olla onnellisempi kuin kalliimmalla.

Mukavia lisiä toki, mutta isossa kuvassa vähäpätöisiä etenkin vähemmän ajavalle.

Vierailija
54/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se nostaa elämän laatua ajaako 20km sinne konttorille 2000€ corollalla vai 80,000€ mesellä?

Vierailija
55/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen mukaan raha ei lisää onnellisuutta tietyn pisteen jälkeen. Olikohan tämä raja 2000 € kk-tulojen kieppeillä.

Vierailija
56/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan meidän joidenkin on ostaa myös uusia ja kallita autoja jotta teille toisille riittää käytettyjä autoja ostettavaksi. Se sinun tonnin Corollakin on ollut joskus uusi, hieno ja kallis auto.

Vierailija
57/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään! Kalliimmalla autolla on vähän mukavampi ajaa, kuin parin sadan ritsalla, mutta ei se ero NIIN iso ole, että siitä voisi maksaa väliä kymppitonneja! Halvemmallakin autolla on mukava ajaa. Ja kun ajelee vaikka risuisia mökkiteitä, niin kyllä harmittais uutta kallista autoa naarmuttaa sellaisilla reiteillä. Eihän sitä uutta autoa uskaltaisi ajaa pihasta ulos. Nyt juuri tässä ennen talvea pesin ja vahasin (2 eri vahalla!) tämän vanhemman autoni. Voi taivas, jos olisi uusi auto, niin tätäkin pitäisi olla tekemässä koko ajan, että se pysyy kunnossa. Ja pesemässä monta kertaa vuodessa.

Vierailija
58/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavampi ajaa. Siis niin paljon mukavampi. Esim että on talvellla lämmin eikä tarvi skrapata laseja. Kiihtyy riittävän hyvin. Turvallisempi. Takuu voimassa, ei tarvi pelätä että jää tielle tai kalliita remppoja. 

Listahan on pitkä. Mutta muistan kun ajattelin itsekin että auto on vain väline paikasta a paikkaan b. Sitten kun pääsi uuden auton makuun niin vaikea se on downshiftata enää. 

Jos ei suurin piirtein asu autossa, ajomukavuus on yhdentekevää. Olen ajanut vaikka minkälaisilla autoilla 25 v aikana, enkä ole koskaan miettinyt että jokin auto olisi epämukava ajaa. Ei ole perse kipeytynyt halvemmassakaan autossa  ja ihan samalla tavalla ne pitkät matkat tuntuu kalliimmissakin autoissa. 

Kalliissa autoissa ei ehkä tarvitse peläjä isoja remppoja takuuaikana, mutta sen jälkeen maksat niistä itsesi kipeäksi ja sen lisäksi vielä pakolliset huollot takuuajalta. Halpoja ei juuri tarvitse huoltaa ja isomman vian sattuessa vaihdat autoa. 

Ei minunkaan tarvitse skrapa laseja 20 v vanhasta autostani, kun se on yöt tallissa tai tuulilasi peitettynä. Lämpeneekin nopeasti ajon aikana.

Vierailija
59/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aja asiaansa, kuin hetken. Sitä romua joutuu jatkuvasti korjaamaan tai maksamaan korjaamolle. Uusi auto on aika huoleton 15 vuotta.

Vierailija
60/109 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aja asiaansa, kuin hetken. Sitä romua joutuu jatkuvasti korjaamaan tai maksamaan korjaamolle. Uusi auto on aika huoleton 15 vuotta.

Ensimmäiset viat tulevat useimmiten jo muutaman vuoden jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän